Lentekriebels, indian summer

21-08-2012 09:33 2987 berichten
* Openingspost under contruction wegens gebrek aan inspiratie en zonnig humeur *

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201011/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en Ajuparaplu301Juli 2011 8/4/2012 Pluutje is geboren!!Googlette301Mei 201128/03/2012T is geboren!!KSRammel261Mei 201107/05/2012R is geboren!!-Linda77351April 2011 5/9/2012 A is geboren!!! de verrassing is voorbij, we hebben er een lentekriebelmeisje bij!! Thee_graag281Mei 2011-- 19 okt start MMM. Hopelijk 3 december eicelpunctie. Na 2 zwangerschappen, 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijkingMissShopping311Mei 201124/05/2012MissMini is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren1miep1271Mei 201117/9/2012 miepie is geboren!! It's a girl!Nic1983282Mei 2011 9/6/2012! Saar geboren! PP behoort tot het verleden, een droombevalling!Designed271aug 201125/05/2012B is geboren!!-Visils261April 201102/04/2012C is geboren! -Ivetje281 Mei 2011 10/2/2012Noor is geboren!-Elsie26312Mei 201127/07/2012 Baby J is geboren!!Flitsbevalling!Fabjetan291April 201103/04/2012V is geboren!ksAinodis293Juli 201130/10/201212-4 echo: alles goed!Madame

Jaenette281juli 201110/7/2012B is geboren!!!RiodeJaneiro281aug 201113/8/2012 MiniRio is geboren! Niet geheel vlekkeloos, maar o zo gelukkigblondje29291juli 201126 sep 2012 meisje is geboren! -

Vorige delen;

Deel 1, Lentekriebels

Zwanger de herfst in!

Richting winter

De tweede lente

Het jaar rond!vorige deel
Alle reacties Link kopieren
Thee, ik zet het zo op hyves!

Elsie, met R gaat het goed. Al het slijm lijkt ook opgelost en ze is niet meer benauwd. Hopelijk was het een eenmalig iets door een voor haar wat te heftige verkoudheid. Bij mij zelf is er weinig verandering. Oktober dus weer onderzoeken en naar aanleiding daarvan wordt het behandelplan eventueel aangepast.
quote:Linda77 schreef op 24 september 2012 @ 13:19:

Hebben jullie nog tips wat betreft het omschakelen van haar dag/nacht ritme?

Accepteren dat wanneer jij denk dat ze het snappen, het weer van voor af aan begint

's Nachts niet gezellig maken.

Overdag wat licht in het kamertje laten

Avondritueel begint een beetje vanaf week 4-6 (badje, flesje, verhaaltje, muziekje, bed of iets dergelijks)
Hahaha thanx! Dacht ik al. Mensen om mij heen pochen zo veel dat hun kindje meteen doorsliep, nooit huikt en al helamaal geen krampjes had. Ik moet gewoon even het ritme omschakelen wordt er dan gezegd, uhuhhhhhhhhhhhh!

Nou onze baby is super lief en mooi etc. maar heeft echt wel eens krampen en huilt dan en dit doet ze dan met name 's nachts. Ofwel heb ik een uitzonderlijk kindje of andere mensen spreken de waarheid niet en ik vermoed dat dat laatste wel een zou kunnen
Linda : hier ook krampen en afgelopen nacht nog een half uur met haar op gezeten. En ze slaapt nog steeds niet door hier, dus je hebt geen raar kind hoor

Hier gaat het dus ff niet zo lekker. Ze ging makkelijk slapen gisteren, maar om half 1 begon ze te huilen. Speen geven hielp niet, heb haar dus maar even uit bed gehaald en wakker gemaakt. Eenmaal rustig viel ze zo weer in slaap, maar om 2 uur en om 3 uur nog eruit geweest om speen te geven. Daarna wel doorgeslapen tot kwart over 8.

Maar vandaag weer ruk. Ze heeft vanmorgen wel 2 uur geslapen, maar wilde net geen boterham en ook geen fles. Op de bank toch paar slokjes melk op, maar toen kwam alles eruit. Fruithap van vanmorgen ook ze heeft 2 dagen terug ook de ochtendfles er al half uitgegooid. Daarna maar weer in bed gelegd en nu slaapt ze weer. Merk verder weinig aan d'r, beetje jengelig. Voel wel 2 tandjes die door moeten, maar volgens mij gaan ze daar niet van overgeven. Lastige is dat ze wel voldoende vocht binnen moet krijgen. Maar eten gaat heel slecht, vooral de boterham en melk om 12 uur. Gisteren ook al. Ochtend en avond gaat wel goed en fruit en groente ook. Maar vanaf half 10 tot uur of 6 doet ze het op 1 rijstwafel of koekje nu. Hoop maar gewoon dat het snel voorbij is.
Lin, ik denk niet dat ze bewust de waarheid niet vertellen. Maar het is een periode die zo heftig is dat je veel doet zonder het echt op te slaan. Net zoals bevallen. Je weet pas weer hoe het is als je de eerste wee hebt. Niemand kan goed omschrijven hoe bevallen voelt. En ik denk dat je pas weer weet hoe het met een baby is als je weer de eerste slapeloze nacht hebt. En soms heb je geluk met een doorslaper

Ivetje, wat sneu! Heeft ze geen verhoging, verstopping of ......

Misschien een keer een rondje HA? Het rommelt al langer, blijkbaar zit er toch iets dwars.
Rammel : geen verhoging en met poepen gaat het juist heel goed. Na het overgeven zat ze even beduusd te kijken, maar daarna meteen weer lachen. En HA is niet heel handig, want we zijn op vakantie. Maar heb ook verder geen zieke indruk van d'r. De symptomen horen bij het tandjes krijgen, alleen het overgeven niet helemaal. Hoewel ik op internet ook genoeg mensen lees bij wie hun kindje het ook deed toen ze tandjes kregen. Kijk het nog maar even aan, want echt ziek is ze niet en tussen het jengelige door is ze ook gewoon vrolijk zoals altijd.
Lastig he, dat ze nog niet duidelijk kunnen aangeven wat er aan de hand is. Nog even afwachten dus, hopelijk gaat het snel en vanzelf over.
De kraamhulp is een uurtje geleden vertrokken en ik heb 'r zin in! Zin in het 'echte' leven als moeder en gezin . Heerlijk het huis weer voor mezelf en rustig aan weer 'ns wat aanrommelen. Heb niks te klagen gehad hoor over de kraamverzorging, maar het is goed zo. Volgens haar en de verloskundige alleen maar een goed teken en dat is ook zo natuurlijk. Het gaat super, ik voel me al echt een moeder, voelt allemaal heel natuurlijk.

En niet om te pochen, zeker niet, want de nacht daarvoor was het een heel ander verhaal: vannacht heeft Miepie bijna 5 uur achter elkaar geslapen. En ze is t.o.v. gister 80 gram gegroeid! Ons meissie doet het super en is heerlijk ontspannen.

Ah, ze begint wakker te worden, dus ga maar eens kijken of ze wil drinken

hi meiden kan op een of andere manier niet meer via mn iphone inloggen op viva. (moet mn cookies op iphone verwijderen,maar weet niet hoe ik dat moet doen iemand een idee?). dus vandaar dat ik er ff zo weinig was. nu ff mn computer opgestart.

Miep: wat fijn dat het zo goed gaat!

Lin, wat betreft slaapzakjes in kleine maatjes zijn die hier in D goed verkrijgbaar. Hier is het namelijk "verboden" een dekentje te gebruiken en moeten babietjes vanaf dag 1 in een slaapzakje slapen. Dus mocht je er nog een in een klein maatje (56/62) nodig hebben, dan wil ik er best wel een voor je kopen en per post opsturen.

En wat betreft het doorslapen en dag/nacht ritme. Ik denk dat mensen heel snel vergeten hoe het in het begin was. Ik merk dat ik ook al niet meer weet sinds wanneer missmini snachts eigenlijk (door)slaapt (wel nog met 1 a 2 voedingen, meestal om 23 uur en om 5 uur).Terwijl dat misschien net nog maar een paar weekjes is. Heb dr zelf weinig bewust voor gedaan. Ik moest alleen opletten dat missmini overdag niet langer dan 3 uur achter elkaar sliep, dan maakte ik hem wel voorzichtig wakker. en iddverder wat rammel zei.

Wat betreft slaapzakje zit ik op dit moment zelf ook met de vraag wat ik met de armpjes moet doen. Er een jasje onder lijkt me idd te warm worden wat betreft het lijfje, maar merk wel dat nu het wat kouder wordt de armpjes van missmini wat kouder aanvoelen. Voor degeen die er een dekentje over doen, doen jullie de armpjes dan onder het dekentjes? Soms doe ik er wel een lakentje over, maar dan wel zn armpjes over de dekentjes omdat ie anders binnen no time dat dekentje over zn hoofdje trekt. Dus dat lost het probleem van koude armpjes ook niet op. Heb eigenlijk een bolerootje ofzo nodig dnek ik, of zie ik iets over het hoofd

Aju, is er echt maar 1 iemand die jouw beroep goed heeft Ik denk nml dat het meer dan 1 persoon is die het goed geraden heeft

oh hij huilt, kom straks verder posten
Rammel : zeker lastig! Maar ze heeft net lekker geslapen en is nu weer in haar hum. Had ze blijkbaar even nodig, dat slaapje. Ze wilde alleen geen water drinken. Hopelijk straks bij het eten wel weer.
Miss : ik doe een dekentje over de slaapzak, maar armpjes erboven. Ze heeft een romper met lange mouw aan, pyjamajasje met lange mouw en slaapzak zonder mouwen. Geen broekje verder. Ze heeft wel koude handjes als ze wakker word, maar heb niet het idee dat het haar wat uit maakt. Armpjes onder de deken doen helpt hier niet. Ze doet ze zelf meteen weer boven de deken dan
blondje bij jou alles nog rustig?
PP lees jij af en toe nog mee hier? ben echt zo benieuwd hoe het met je gaat. hoe het toen met je baan is afgelopen. en ben ook heel nieuwsgierig of jullieeen jongetje of meisje krijgen.
We hebben MJ ook al lang niet gezien toch?
@ lin: helemaal met de reste eens! Je vergeet gewoon snel hoe het was! Dacht vaak terug aan O's baby tijd en dan dacht ik "wat was ie toch makkelijk! Huilde niet, geen krampjes etc etc" Maar dat klopt helemaal niet! Toen S was geboren kwam alles weer terug. Maar moet zeggen dat S wel heul makkelijk is! Neemt niet weg dat ook zij soms een huil uurtje heeft, heel veel last van krampen heeft gehad etc. Het is maar net hoe je er in staat! Met beleid heeft het denk ik minder te maken. O sliep pas met 10 maanden voor het eerst een nachtje door. Durfde op een gegeven moment gewoon niet meer eerlijk antwoord te geven als men vroeg of hij al doorsliep. Iedereen wist nl beter hoe ik met O moest omgaan en hoe ik het deed was nátúúrlijk fout! Met S doe ik hetzelfde, of ms nog wel veel vauter. Ze moet nl wel gewoon mee in het ritme van de dag en dat betekend soms echt te veel prikkels. Maarja, met een peuter erbij is het niet anders. Toch doet ze het fantastsich. Enerzijds omdat het zo is, anderzijds omdat je zelf steeds makkelijk wordt en meer aan kan. Moraal: iedere baby is anders, verranderen doe je ze niet , jezelf wel!

@ Ivetje: moest laatste denken aan N. S moet soms wel eens echt uithuilen. Vaak 's avonds en dan zie ik aan haar handje dat gewoon open en ontspannen ligt dat ze de spanning even kwijt moest. Huilen om honger/pijn etc is nl met een dicht knuistje. Toen dacht ik, ik dat ook niet waarom N 's nachts zo onrustig is? Want als ze in de avond wil huilen maar bijvoorbeeld een speen krijgt aangeboden om haar te troosten dan kan ze haar spanning niet kwijt. Dan blijft dat borrelen en blijft ze onrustig. Vaak komt dat er dan 's nachts uit omdat ze overdag druk is met andere dingen. Zou dat kunnen denk je of zit ik er helemaal naast?

@ Miep: lekker dat je je al zo snel op en top moeder voelt! Geweldig! Lekker blijven genieten! Herken dat ook helemaal dat je blij bent dat de kraam weg is. Ik vond het ook fijn dat ze er was maar na een week wilde ik mijn eigen territorium weer terug

@ Miss: ms een dikke romper met lange mouwen? Of is dat ook te koud? Of vast een winter slaapzak met alleen een romper met korte mouwen eronder?

Hier al twee ruk nachten op rij... S slappt best lekker normaal maar nu wil ze al 2 nachten niet in haar bedje na het voeden... O is ook een drama op het moment. Slaapt de één gaat de ander huilen en voor je het weet huilen ze samen... Vanacht zo erg dat vriend naar de bank vertrok.. heel fijn zonder overleg. Zat ik met 2 huilende kinderen te kijken.... Ik heb nog niets gezegd (komt zo wel als ie thuis is) maar weet nu al zijn antwoord : "ik moet er 's ochtends weer uit om te werken". Daar heb ik dus zó'n hekel aan... alsof ik geen slaap nodig heb! Of alsof ik kan uitslapen ofzo met 2 kinderen die gewoon om half 7/ 7 uur op zijn tegenwoordig. Nou, lekker dus.

Nu liggen ze even lekker alle 2 plat. O heeft al een poos geen middagslaap meer gedaan maar dan is hij om een uurjte of 5 kapot. Dan moeten we nog eten, is hij tegen de tijd dat hij kan slapen over zijn slaap heen en weer één groot drama dus. Slaapt hij wel in één keer dan betekend dat dat hij in de nacht vaak weer wakker wordt omdat hij te vroeg op bed ligt.. Ingewikkeld deze fase... Maarja, geniet nu lekker van mijn rust!
@ ivetje: nog even als toevoeging. Als ik S laat uithuilen blijf ik wel bij haar maar troost haar niet. Ik laat weten dat ik er ben, leg mijn hand op haar buik of rug met wat druk. Dat voelt veilig denk ik. Dan huilt ze een minuut of 5 á 10. Dan is ze daarna rustig en ontspannen. Vaak valt ze daarna in slaap, soms komt er nog een huil-rondje.
Ik heb nu een mouwloze romper, dun pyamashirt met lange mouw, mouwloze maar wel heel licht gevoerde slaapzak en een laken tegen trappelen tot halverwege haar middel. Armen legt ze zelf omhoog langs haar hoofd.

Kamer is nu ongeveer 18 graden.

Wat we in het begin nog wel deden als ze het koud had was kruik in zak en in een dubbel geslagen handdoek gewikkeld bij het voeteneinde onder de deken leggen. Was wat minder warm dan aan de zijkant.

Miss, raar he dat je dat nu al vergeet. Beschermingsmechanisme denk ik haha.
zit hier een ouderwets potje te huilen om een boek niet normaal! Zo zielug! Had het ook niet moeten kopen met zo'n zielige titel...

@slaapzakjes, ik heb een mouwloze en een met mouwen, beiden van badstof speciaal voor de eerste maanden (65 cm, 2-8 maanden). Van het merk waar ik gisteren ook al wat over postte

Vond het ook een dilemma, vandaar dat ik ze gekocht heb. B haar neus en handjes blijven koud, maar voor de rest is ze prima op temperatuur. Alhoewel ik het voor als het echt koud wordt ook weer moeilijk ga vinden wat ze eronder aan moet.. Komt tijd komt raad, toch?

Rammel, wat fijn dat de benauwdheid weg is! ben benieuwd wat er uit testen gaat komen en of die nog wel nodig zijn..

Miep, geniet van je hernieuwde vrijheid in huis. Vond het zelf maar raar, zonder kraamhulp. Wat kon dat mens goed poetsen zeg, en heb mn kleren nooit meer zo strak gevouwen in de kast gekregen.... :(

Linda, het is waar hoor, je vergeet heel veel van de eerste week en overdrijven is een vak welke nieuwbakken moeders erg goed verstaan. In mijn omgeving zijn er al drie die uuuuuuren wakker hebben gelegen snachts, of die rondjes gingen rijden om de baby stil te krijgen. B sliep dan wel heel snel door, maar heeft de reflux weer als makke, en zo heeft iedereen wel wat. Laat je er niet door van de wijs brengen

Ivetje, beterschap voor Noor! Zielig dat spugen, hoop dat het idd tandengerelateerd is en snel weer over... fijne vakantie nog!

vanavond hier een mijlpaal, B krijgt een overheerlijke bananenmoes met een vleugje moedermelk gepresenteerd. Denk ik. Heb nog een paar uur om de knoop door te hakken, hahahaha... voelt alsof ik haar richting volwassenheid duw, de trein sneller laat rijden dan oorspronkelijk gepland. Onzin natuurlijk, want het is goed voor haar, wordt aangeraden door de kinderarts en B is er gewoon aan toe maar het gaat voor m'n gevoel véél te snel...

moedermuts ben ik ook

@BV/kolven, ik zit nu op 1 keer kolven per dag en heb gisteren zelfs overgeslagen. Geen stuwing, geen pijn, geen warme borsten, helemaal geen klachten. Ben er erg verbaasd over, ga toch van alles naar niets en het gaat zo lekker soepel!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Nic : ik zal eens op haar handjes gaan letten. Heb dat nog nooit gedaan. Maar midden in de nacht 10 minuten laten huilen vind ik toch lastig. Dan is echt het hele huis (inclusief de buren) wakker en dat vind ik dan vervelend.
Ivet, wat vervelend trouwens dat t ff niet zo lekker loopt
Nic ben heel benieuwd welk boek je nu aan t lezen bent. Heerlijk hè lekker snikken bij een boek Balen trouwens van je nacht en dat man naar de bank is gevlucht. De mijne ging vorige week ook ene nachtje naar d ebank onder het motto dat missmini en ik heeliljk de hele dag in bed kunnen blijven liggen en kunnen slapen. Daar kwam ie afgelopen weekend mooi van terug toen ik sochtends vroeg weg ging en hem met missmini in bed achter liet. Heerlijk uitslapen dacht ie haha

Mannen moeten er gewoon zelf achter komen. net als vrouwen volgens mij. Ik dacht tijdens mn zwangerschap ook nog dat babies 14 uur slapen en ik dus ook heerlijk de hele dag kon tukken. Nooit over voeden en huilen nagedacht
Ivetje: Maar ms lukt het om haar 's avonds te laten huilen vóór het slapen of huilt ze dan nooit? Veel moeders geven direct een speen en daardoor lijkt het alsof ze zonder huilen gaan slapen. Dan wordt ze in de nacht onrustig. Maar als ze nu vóór het slapen uit kan huilen, en pas als ze ontspannen is de speen geven (of niet als ze er niet naar maalt) dan is ze in de nacht ms rustig?!
Nog vergeten te vertellen hier.. Ik had heel gaaf gedroomd! Ik was in bad bevallen van no 3! Lig ik bij te komen in bed... komt er nog één! Wouw wat was ik blij! Toen ik wakker werd zat ik nog helemaal in een "beval-rush". Later die dag rook in de auto frietjes. Had vriend vrijdag een frietjes gekocht... ik rook dat gewoon nog. Wij meteen denken dat ik alweer zwanger was.. (van een 2ling natuurlijk ) Vandaag een ovulatietest gedaan want die had ik nog liggen. Volgens mij worden die ook positief als je zwanger bent (toch?) maar helaas pindakaas... negatief! Achja, we zien wel wanneer het weer zo mag zijn! Weet nu wel dat we er klaar voor zijn als het zover is haha!
@ miss: dat boek is Designed haha! Maar de rest herkenbaar! Vond die nieuwbakke moeders altijd zo zeuren! Dacht écht dat zo'n baby heel de dag sliep!
quote:rammel schreef op 24 september 2012 @ 16:19:

Miss, raar he dat je dat nu al vergeet. Beschermingsmechanisme denk ik haha.

Ja idd heel raar. Vorige week kwam ie nog om 2 en om 6 uur (en met pech om 1, 4 en 7 uur). Nu sinds een week komt ie enkel nog maar om 5 uur (of soms nog later, maar dat durf ik bijna niet hardop "op te schrijven"). We leggen hem rond half 9 op bedje en hij huilt niet (meer) als we zn kamer uitgaan. Ik leg hem rond 23.15 uur nog wel (slapend) aan. Gister trouwens van Rio een mooi woord hier voor geleerd... "droomvoeding" En dit loopt al een paar daagjes goed. Man en ik hebben al een paar avonden samen op bank doorgebracht. Wel erg saai zo zonder missmini

Overdag loopt het nog wel wat minder qua slapen en veel huilen. Maar goed, ik moet ook niet alles tegelijk willen. Ben allang blij dat ie nu savonds gaat slapen (zie je Lin, de mijne doet t nu (pas/al)met 4 maanden ) Vind het soms nog wel lastig om zn huiltjes te onderscheiden. Zijn vuisje is trouwens altijd dicht en gespannen. Ook tijdens de huiluurtjes die nog steeds rond 18 uur zijn. Maar heb wel het gevoel dat hij rond die tijd alle prikkels verwerkt, ook al zijn zn vuisjtes niet open en ontspannen. Of kan dit niet?

Als ik missmini overdag trouwens in zn bedje (of in de box) leg is het echt krijsen. Alleen vasthouden of in de draagzak en met hem rondlopen gaat goed. Maar owee als ik met hem in de draagzak ff op de bank ga zitten, dan is het meteen verder krijsen. Zodra ik weer opsta en door de kamer ga lopen is het weer stil, is echt te bizar (en irritant)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven