Lichte streep zwangerschapstest
woensdag 13 november 2019 om 09:23
3 dagen na NOD getest en:
JA! Een lichte streep, maar zoals men hier altijd zegt "een streep is een streep" zwanger dus!
Echter, voordat ik zwanger werd van mijn dochter had ik bij de zwangerschap daarvoor ook superlichte testen die niet donkerder werden. Uiteindelijk resulteerde dit in een negatieve test (ik bleef elke week testen) en vervolgens een vroege miskraam bij 7 weken.
Bij de zwangerschap daarna had ik meteen een knaldikke streep en dochter is nu dus bijna 2.
Ik ben benieuwd of die lichte test van nu weer een kans op vroege miskraam is?
Bij wie betekende een lichte streep een vmk? En bij wie gewoon echt een baby?
JA! Een lichte streep, maar zoals men hier altijd zegt "een streep is een streep" zwanger dus!
Echter, voordat ik zwanger werd van mijn dochter had ik bij de zwangerschap daarvoor ook superlichte testen die niet donkerder werden. Uiteindelijk resulteerde dit in een negatieve test (ik bleef elke week testen) en vervolgens een vroege miskraam bij 7 weken.
Bij de zwangerschap daarna had ik meteen een knaldikke streep en dochter is nu dus bijna 2.
Ik ben benieuwd of die lichte test van nu weer een kans op vroege miskraam is?
Bij wie betekende een lichte streep een vmk? En bij wie gewoon echt een baby?
woensdag 13 november 2019 om 09:32
Ik denk dat je in dit geval helemaal niets op kan maken uit ervaringen van anderen. De een heeft sowieso voor haar NOD al een positieve test, de ander pas een week later. Ik snap dat je het graag wilt weten, maar wat het bij anderen betekende zegt echt helemaal niets over jou.
Ik kan alleen zeggen dat ik alle 3 de keren dat ik zwanger was twee dagen voordat ik ongesteld moest worden een hele lichte streep had en dat die steeds donkerder werd, op mijn NOD al donker. Drie keer hetzelfde dus. Maar ook dat zegt niets over hoe dat bij jou is.
Ik kan alleen zeggen dat ik alle 3 de keren dat ik zwanger was twee dagen voordat ik ongesteld moest worden een hele lichte streep had en dat die steeds donkerder werd, op mijn NOD al donker. Drie keer hetzelfde dus. Maar ook dat zegt niets over hoe dat bij jou is.
woensdag 13 november 2019 om 09:37
Ik weet niet meer hoe ik een foto plaats, iemand tips?
Het is geen tuur streepje, maar ook zeker geen knal streep. Hij werd na 1 minuut zichtbaar op de kruidvat test 2voor5. Ik kan me herinneren van vorige keer dat het toen echt meteen al een dikke streep was.
Ik ben erg zeker van de eisprong. Altijd een regelmatige, maar korte cyclus van 24 dagen.
Natuurlijk zeggen ervaringen van anderen niets over hoe het bij mij zal gaan, maar ik ben wel benieuwd.
Het is geen tuur streepje, maar ook zeker geen knal streep. Hij werd na 1 minuut zichtbaar op de kruidvat test 2voor5. Ik kan me herinneren van vorige keer dat het toen echt meteen al een dikke streep was.
Ik ben erg zeker van de eisprong. Altijd een regelmatige, maar korte cyclus van 24 dagen.
Natuurlijk zeggen ervaringen van anderen niets over hoe het bij mij zal gaan, maar ik ben wel benieuwd.
woensdag 13 november 2019 om 09:43
Ik heb bij de 3e zwangerschap een heel licht streepje gehad, 2 weken lang (echt een tuurstreepje). Daarna pas werd hij donkerder. Verschillende groeiecho's gehad omdat baby te klein leek en uiteindelijk met exact 40w ingeleid, na de geboorte zei verloskundige 'die is echt nog geen 40 weken!'. Klein, vol huidsmeer.
Langzame innesteling blijkbaar
want gerekend vanaf laatste menstruatie had ik precies 40w moeten zijn (verloskundige schatte krap 38weken).
Bij de 2 andere kinderen wel meteen een knalstreep.
Langzame innesteling blijkbaar
Bij de 2 andere kinderen wel meteen een knalstreep.
woensdag 13 november 2019 om 09:48
Licht streepje dat netjes opliep - missed abortion
Licht streepje dat opliep, maar niet zo snel - gezonde baby
Licht streepje dat netjes opliep - miskraam
Knalstreep voor NOD - tot nu toe goede echo's
Ik dacht dat ik gewoon geen knallers kon testen, want ik had altijd lichte streepjes, ook bij goede zwangerschap.
Ik heb trouwens sinds die missed abortion altijd maar 2 testen gedaan. Een extra glas drinken kan al zoveel invloed hebben op de uitslag dat ik het risico niet wilde nemen dat ik compleet in de stress zou komen. Bij de eerste keer had ik wel 6 testen gedaan en die liepen netjes op en mis was het alsnog.
Licht streepje dat opliep, maar niet zo snel - gezonde baby
Licht streepje dat netjes opliep - miskraam
Knalstreep voor NOD - tot nu toe goede echo's
Ik dacht dat ik gewoon geen knallers kon testen, want ik had altijd lichte streepjes, ook bij goede zwangerschap.
Ik heb trouwens sinds die missed abortion altijd maar 2 testen gedaan. Een extra glas drinken kan al zoveel invloed hebben op de uitslag dat ik het risico niet wilde nemen dat ik compleet in de stress zou komen. Bij de eerste keer had ik wel 6 testen gedaan en die liepen netjes op en mis was het alsnog.
_melon wijzigde dit bericht op 13-11-2019 09:54
32.62% gewijzigd
woensdag 13 november 2019 om 10:06
Ik kreeg ook zoiets opmerking n.a.v. een enorme laag huidsmeer, ik was echter al 41+2 en zwanger uit een ICSI behandeling dus de termijn was exact bekend.
Dat soort uitspraken zijn gewoon "grootmoeders wijsheden", zou ik niet al te serieus nemen.
Waarschijnlijk heeft dat meer te maken met het feit dat een zwangerschap ongeveer 40 weken duurt, maar de ene baby is iets eerder "klaar" dan de andere.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 13 november 2019 om 10:11
woensdag 13 november 2019 om 10:19
Mijne had met 38+1 al geen spatje huidsmeer meer. Was helemaal schoon. Ook IVF, dus ik heb ook niet het idee dat je daar de ‘leeftijd’ van de baby echt goed aan af kunt lezen.flipje2 schreef: ↑13-11-2019 10:06Ik kreeg ook zoiets opmerking n.a.v. een enorme laag huidsmeer, ik was echter al 41+2 en zwanger uit een ICSI behandeling dus de termijn was exact bekend.
Dat soort uitspraken zijn gewoon "grootmoeders wijsheden", zou ik niet al te serieus nemen.
Waarschijnlijk heeft dat meer te maken met het feit dat een zwangerschap ongeveer 40 weken duurt, maar de ene baby is iets eerder "klaar" dan de andere.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 13 november 2019 om 10:21
https://ibb.co/MVBt55G
Ja ik blijf er gewoon nuchter onder en wacht het maar rustig af
Ja ik blijf er gewoon nuchter onder en wacht het maar rustig af
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 13-11-2019 10:50
12.17% gewijzigd
woensdag 13 november 2019 om 10:27
woensdag 13 november 2019 om 11:10
Beide keren begon het bij mij met een heeeeeeel licht streepje. Deze liep toen langzaamaan op. Eerste zwangerschap is nu een kind van bijna 2, andere zit ik nu op 33 weken.
Denk dat er weinig over te zeggen is, bij de één is het meteen een knalstreep, bij de ander helemaal niet. Bij mij was het zo licht dat ik dacht: Is dit wel een streep? Daarna gewoon elke dag getest (ik was nieuwsgierig dus kon niet stoppen met testen..)
Edit: Ik zie nu je foto, zo begon het bij mij ook inderdaad.
Denk dat er weinig over te zeggen is, bij de één is het meteen een knalstreep, bij de ander helemaal niet. Bij mij was het zo licht dat ik dacht: Is dit wel een streep? Daarna gewoon elke dag getest (ik was nieuwsgierig dus kon niet stoppen met testen..)
Edit: Ik zie nu je foto, zo begon het bij mij ook inderdaad.
woensdag 13 november 2019 om 12:59
Hoe lang is je LF normaal gesproken?
Mijn LF was altijd 10 dagen en had een vergelijkbaar streepje als jij hebt op mijn NOD . Maar mijn NOD was dus altijd 10/11 DPO. Dit streepje KAN wat licht zijn voor 14 DPO, maar misschien ben je pas 10 DPO en dan geeft dat weer een heel ander beeld... alleen NOD zegt dus niet zoveel.
Succes! Hopelijk een mooie plakker.
Mijn LF was altijd 10 dagen en had een vergelijkbaar streepje als jij hebt op mijn NOD . Maar mijn NOD was dus altijd 10/11 DPO. Dit streepje KAN wat licht zijn voor 14 DPO, maar misschien ben je pas 10 DPO en dan geeft dat weer een heel ander beeld... alleen NOD zegt dus niet zoveel.
woensdag 13 november 2019 om 13:03
Sorry, ik weet niet wat een LF is.Karavaan schreef: ↑13-11-2019 12:59Hoe lang is je LF normaal gesproken?
Ik wacht gewoon een week tot ik weer een test ga doen. Tot die tijd ff duimen maar
Thanks!
woensdag 13 november 2019 om 13:39
Maar waarom zou je dat doen? Een test verandert er toch niks aan en het kost je alleen een hoop geld. Beter bel je de verloskundige en maak je een afspraak voor een 1e echo voor over een paar weken. En die 1e echo is en blijft spannend, of je nou een lichte streep hebt of een knalstreep. Nu is het even die eerste weken ‘doorkomen’, die echt een eeuwigheid lijken te duren dan.aankleefsjaan schreef: ↑13-11-2019 11:35Dankjewel allemaal, ik zal over een week nog eens testen en hopelijk maak ik me druk om niks.