Lichte streepjes... Ik word gek.

07-10-2018 21:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb vrijdag en vanochtend 2 testen gedaan,
Uitgaan van een gemiddelde cyclus van 30 dagen zou ik morgen ongesteld moeten worden.

Ik had vrijdag een test met een heeel licht streepje, en vanochtend 1 gedaan die weer heel licht was maar wel duidelijk roze dan die van vrijdag...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken
Ik wil foto’s toevoegen maar weet niet hoe dat moet,
Streep is streep, gefeliciteerd zou ik zeggen!
Ik ben dus zelf nogal bang dat ik me erop verstaar of dat het door het indrogen komt
Als je ze gewoon afleest binnen de tijd die erop staat dan is het geen indrogings streep.
Je zou pas morgen ongesteld moeten worden? Nogal logisch dan dat de streepjes nog hartstikke licht zijn...! Wacht tot je daadwerkelijk overtijd bent en doe dan nog eens een test.
Een streep is een streep, hoe licht ze ook zijn. Zodra je HCG aanmaakt in je lichaam, verschijnt er een streepje en ben je dus zwanger. Niet zwanger is echt Omo-wit! Dus —> gefeliciteerd!
gefeliciteerd! Een lichte streep of een donkere streep. Maakt niets uit. Het kan niet zo zijn dat je een beetje zwanger bent met een lichte streep :-D
Het streepje wordt veroorzaakt door het HCG hormoon dat aangemaakt wordt in de zwangerschap. Dus je bent zwanger.
Moet echt even aan het idee wennen , ik heb in april mijn spiraal laten verwijderen en dit zou de 3e menstruatie worden daarna..

Ik doe dinsdagochtend nog een test en ik hoop dat die wat overduidelijker uitpakt!
Mijn hele lichte streepje is nu negen dagen oud en licht in melkcoma naast me... En haar zus was ook zo'n lichte streep die ik eerst niet vertrouwde. Gefeliciteerd!
Ik kan het echt nog niet geloven, ik wacht nog een paar dagen en doe er dan nog 1 voor de zekerheid!
Hoe kom je aan cyclus van gemiddeld 30 dagen als dit je 3e menstruatie sinds april zou zijn? Altijd uit gaan van je langste cyclus is dat 30 dagen?
Voorheen was het altijd tussen de 28 en soms 30 dagen, de langste nu is 30 dagen , en ik zit nu op dag 31
De testen die ik in de ochtend gedaan hebben kleuren allemaal lichtjes op , die ik later op de dag heb gedaan zijn negatief , ik heb alle keren dezelfde test gebruikt Kruidvat 2x5
HCG in je urine is wat meer geconcentreerd in de ochtend. Zeker vóór de dag dat je ongesteld moet worden kun je dat verschil goed merken.
Mijn super lichte streepje zit nu zo hard in m'n buik te schoppen dat ik er harde buiken van krijg :-) (23 weken zwanger)

Gefeliciteerd en succes, de tijd van eindeloze onzekerheid is begonnen! :hyper:
spraakwater wijzigde dit bericht op 08-10-2018 11:13
Reden: typefout
0.73% gewijzigd
Ik ben zo in de war, heb ook helemaal nergens last van , alleen af en toe wat hoofdpijn wat ook een andere oorzaak kan hebben en krampen in mijn buik/bovenbenen en onderrug.

Ik heb gewoon iets meer bevestiging nodig dan die lichte streepjes.
Ik heb een pakket van sensitest besteld die ik morgen binnen krijg en doe woensdag/donderdag ochtend toch nog een.
Mits ik dan niet al ongesteld ben geworden toch.
Snap je wel hoor redbutterfly, het is ook super spannend en onwerkelijk zo'n eerste semi-positieve test! Ik heb uiteindelijk zo'n dure (16€) clearblue digitale test gedaan, daar komt gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger' op te staan. Hielp voor mij wel met realisatie dat het écht raak was! Succes en ik hoop gefeliciteerd!
roover schreef:
08-10-2018 21:08
Snap je wel hoor redbutterfly, het is ook super spannend en onwerkelijk zo'n eerste semi-positieve test! Ik heb uiteindelijk zo'n dure (16€) clearblue digitale test gedaan, daar komt gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger' op te staan. Hielp voor mij wel met realisatie dat het écht raak was! Succes en ik hoop gefeliciteerd!

Ja we zijn eigenlijk nu pas in de 2e ronde , en 2 positieve testen en daarna 2 negatieve is gewoon super verwarrend , ik laat het even rusten en mezelf niet gek maken, zolang ik niet ongesteld word blijft de hoop...
ik ben ook nu pas als ik van de laatste 2 cyclussen uitga pas een dag overtijd.
Als ik woensdag/donderdag weer test zou ik een donkerdere streep moeten kunnen hebben toch?
Hcg loopt elke 2 dagen ongeveer op dus woensdag/donderdag zou deze zeker donkerder moeten zijn. Met een digitale cb test zou ik een weekje wachten nog. Deze zal nu zeggen niet zwanger omdat deze veel meer hcg nodig heeft.
Super lief dat jullie allemaal reageren , mijn vriend is nogal nuchter en begrijpt er ook allemaal niet zoveel van, als ik aankom met dit zelfde verhaal kijkt hij me aan alsof ik probeer te vertellen dat ik zwanger van schildpad ben ofzo :)

Ik hoop dat het resultaat positief blijft , heb de testen inmiddels weggedaan omdat ik er maar naar bleef staren..
Ik snap het hoor, ik voelde me ook zo. Heb denk ik wel 15 testen gedaan. Maar probeer je wel voor te nemen om hierin tot rust te komen. Het loopt zoals het loopt, en zo'n prille zwangerschap is nog heel onzeker. Als deze zwangerschap 'blijft plakken', volgen er nog zo veel spannende periodes. Tot de eerste echo, de 12-weken grens, de eerste bewegingen, 20-weken echo, en nog veel meer. Probeer jezelf tot rust te brengen, dat is echt het beste voor jou en je kindje. :redrose:
spraakwater schreef:
09-10-2018 07:42
Ik snap het hoor, ik voelde me ook zo. Heb denk ik wel 15 testen gedaan. Maar probeer je wel voor te nemen om hierin tot rust te komen. Het loopt zoals het loopt, en zo'n prille zwangerschap is nog heel onzeker. Als deze zwangerschap 'blijft plakken', volgen er nog zo veel spannende periodes. Tot de eerste echo, de 12-weken grens, de eerste bewegingen, 20-weken echo, en nog veel meer. Probeer jezelf tot rust te brengen, dat is echt het beste voor jou en je kindje. :redrose:
Ik heb nu net thuis van werk een sensitest midstream gedaan , en die is nu na 5 min nog negatief, wel al overtijd , denk dat we toch ronde 3 in gaan....
Hoe is het inmiddels TO?
spraakwater schreef:
12-10-2018 09:41
Hoe is het inmiddels TO?
Ik heb dinsdag ochtend nog een test gedaan die was helemaal wit :) ik ben echter alleen nog niet ongesteld geworden en niks in mijn lichaam voelt aan alsof ik dat binnenkort word terwijl daar normaal toch echt al wel 3/4 dagen van te voren last van heb..
Ik heb mezelf voorgenomen als ik aankomende dinsdag/woensdag nog niet ongesteld ben en geen positieve test heb ik de huisarts een belletje geef.
Ik heb wel lichte menstruatie achtige krampen vaak links of in het midden onder mijn navel die echt soms niet te houden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven