Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.



Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.




NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy (en vruchtbaar) new topic!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hopelijk een heel vruchtbaar topic! Het wordt hoog tijd voor positieve berichten!!
Kunnen we niet gelijk doorscrollen naar het einde van dit topic? Ik ben zo benieuwd hoe het met iedereen afloopt!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Missfiddler!



Ik ben ook weer van de partij.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Haha mssfiddler goed plan! Maar ik zal het einde vast verklappen...

Wij zijn straks allemaal zwanger ver-do-rie!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oooh Flipje nu is het niet spannend meer
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 31 januari 2017 @ 17:06:

Haha mssfiddler goed plan! Maar ik zal het einde vast verklappen...

Wij zijn straks allemaal zwanger ver-do-rie! Over het vorige topic deden we ook meer dan een jaar...dus ik voorspel dat we tegen het eind van het nieuwe deel 3 topic allemaal bevallen zijn
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heppie nieuw topic! Dat we maar hauw een tabel voor geboortedatums hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 31 januari 2017 @ 17:30:

[...]





Over het vorige topic deden we ook meer dan een jaar...dus ik voorspel dat we tegen het eind van het nieuwe deel 3 topic allemaal bevallen zijn Ben heel benieuwd welke voorspelling uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic ladies!!!!



Baggal zorg goed voor jezelf vanavond! Utrogestan lijkt me geen fijn spul,maar hopelijk doet t goed z'n werk. Ik duim nog steeds keihard! Kon ik je maar een kussentje geven om de wachtbank iets zachter te maken.



(Ik stel me de hele tijd zo'n houten gymbankje voor... Word je ook niet vrolijk van! )



Met mij gaat t redelijk. Een sterfgeval in m'n omgeving is aardig hard aangekomen bij me, dus daar is veel energie in gaan zitten. En t is moordend druk op m'n werk. Verder heb ik alweer pijnlijke tieten en dat heb ik LETTERLIJK ELKE CYCLUS dus dat geeft niet bepaald vertrouwen . Al schijnt het niks te zeggen.



Ben ook gewoon even ontzettend moe van alles en nogal chago. Dus rustig aan en vroeg onder de wol vanavond



Knuffels all around en op de rest reageer ik later!!! (Heb nu ff alleen Baggals baaldag op m'n mobiele schermpje).



En JA ik wil ook doorscrollen naar het happy end en het is tijd dat er een babyboom van start gaat hier! Meerrrr bevruchtingen en gezonde zwangerschappen en geboortes graag!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa hapyy new topic en hoop vooral heel veel positieve testen te gaan zien/horen!!! Dankjewel voor het aanmaken Flip!



@MssF: Ooh dat gaat snel, lekker 2 dagen vroeger ongesteld geworden . Fijn dat je er nu positief in staat.



@Wished: Haha ja grappig als we van elkaar weten als we tegelijkertijd een afspraak hebben ;). Het is wel een enorme afdeling zeg, ik zie zoveel vrouwen/stellen. Ben een keer iemand tegen gekomen die ik kende, dat was wel ongemakkelijk. Dat zul je misschien in een kliniek in het buitenland minder snel hebben.

Bij mij staat de punctie gepland eind februari/begin maart (als alles goed verloopt), dus toch wat verder uit elkaar dan ik dacht.



@Baggal: Dikke knuffel, kan me je baaldag heel erg voorstellen :(. Het is ook super pittig. Ga zo voor je duimen zaterdag!! (of eerder?)



@Dubbeltje: Bah, klinkt ook niet fijn. Bij mij ook zo druk op werk, ik probeer er niet teveel van in de stress te raken, meer dan m'n best kan ik niet doen. Al voelt dat niet altijd zo. Jou nod over een week toch? Snap dat je weinig vertrouwen hebt. Inderdaad lekker vroeg naar bed en alleen maar dingen doen die je fijn vindt! Zo ga ik dadelijk heerlijk op de bank liggen met leuke programma's .



@Blauwe stoel: Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het einde wat Flip voorspeld! Iedereen zwanger aan het einde van het topic.

Baggal, vandaag een baaldag, morgen een positieve dag? Ik hoop het voor je meid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blauwe_stoel schreef op 31 januari 2017 @ 17:10:

Oooh Flipje nu is het niet spannend meer
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nou even een update hoor, ik kan het bijna niet geloven maar de internist geeft groen licht Wel vreemd, want mijn bloeddruk is nog echt niet veel lager. Soms wel ietsje lager dan wat er bij de metingen in het ziekenhuis wordt gemeten, maar toch. Ze gaat me morgen bellen om uitleg te geven, en dan wacht ik maar weer af tot de gynaecoloog me belt En zo ben ik dan toch stiekem al bijna een jaar verder. Vorig jaar in januari of februari was ik voor het eerst bij de gynaecoloog. En nu een jaar later lijkt het alsof ik dan toch eindelijk aan de beurt ben...! Ik moet zeggen, voel me nog niet echt blij, eerst zien dan geloven.

Wished wat fijn dat je al een planning hebt zeg! Dat lijkt me ergens best rust geven, of werkt het niet zo?

Jo wat klinkt jouw HSG naar zeg Wat zeiden ze daarvan? Hopelijk is de pijn niet voor niks geweest en ben je nu zo goed doorgespoeld dat het zwanger worden makkelijker gaat. Dat is wel het minste dat je lichaam je kan geven

Dubbeltje op het wachtbankje, kan je je een beetje afleiden?

Mssfiddler fijn dat jullie ook weer zover zijn om te beginnen. Hebben jullie genoten op vakantie? Goed pak sneeuw gehad? Wat goed, geen afwijkingen bij jullie, dat moet toch hoop geven.

Boulu zo'n scratch, doe je dat gewoon in je eigen ziekenhuis? Ik las laatst ergens van iemand die na de scratch zwanger is geworden, dus ik heb al een succesverhaal gelezen! Hopelijk mag jij dat straks ook zeggen! En wat lastig zeg, van je zus. Ik hoop voor je dat jullie eerst aan de beurt zijn.

Baggal dikke knuffel, ik snap dat je soms er doorheen zit en dat je denkt nooit moeder te zullen worden. En dan is het lastig positief te blijven...



Voor de rest die ik vergeten ben een zwaai
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje: ik ''troost'' me maar met het idee dat ik wel wat vet op mijn billen heb en het bankje dus niet zo hard aanvoelt, ha-ha. Ik zit nu samen met jou op de bank want er is er net eentje uit het IVF topic afgevallen. En wat lief je reactie op mijn baaldag. Ik had vrij sterke signalen op zondag en maandag, niet wetende dat dit waarschijnlijk puur de utro is die je de illusie geeft zwanger te zijn. Onder de streep heb ik daar dus geen bal aan en bovendien zijn alle signalen ook weer meteen verdwenen. Hoe vergaat het jou so far? Pijnlijke boezem kan ook van alles zijn. Mijn borsten zijn ook altijd zwaarder voorafgaand aan een menstruatie. Dus ja...



ProudMama: Jeej, wat een mooi nieuws dat je toch gaat beginnen . Groen licht is groen licht, dus het lijkt mij sterk dat dit nog wordt teruggedraaid.



Het is soms de angst die zich van mij meester maakt en helemaal in de wachtweken waarin ik aan ALLES twijfel. Ik heb natuurlijk al een aantal terugplaatsingen gehad en nog steeds geen blijvend resultaat en dan slaat de angst toe. Mijn man is altijd super optimistisch en vol vertrouwen. Enerzijds heel fijn en anderzijds ook irritant omdat hij ergens niet begrijpt dat ik het soms zo somber inzie (daar is op dit moment toch geen grondslag voor in zijn belevingswereld) en wat dat betreft zo 'bang' ben. Daar moet ik ook bij zeggen dat hij een stuk rationeler is dan ik - heeft altijd alles onder controle terwijl ik alleen de schijn heb alles onder controle te hebben .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Baggal, deze week is gewoon ontzettend spannend en zwaar voor jullie. Het is toch een beetje er op of er onder (met de donor in zicht). En hoewel je geaccepteerd hebt dat dat waarschijnlijk nodig is wil je natuurlijk met heel je hart dat deze poging lukt.

Wat betreft je man, vergeet niet wat hormonen met je doen. En je hebt er nogal wat momenteel lees ik. Ik weet nog dat ik helemaal overstuur bij de verpleegkundige zat vlak na mijn miskraam en dat ze aangaf dat mijn heftige reactie ook deels door de hormonen kwam en dat de paniek weg zou gaan met de tijd en met de afname van de hormonen.

Dikke en even extra lief voor jezelf zijn. Ik duim nog steeds voor 2 plakbabies!



Wauw Proudmama! Dat is goed nieuws! Al ben ik het wel met je eens, mogen beginnen is vooral mogen beginnen met nog meer wachten, maar dan met af en toe een behandeling tussendoor. Jullie beginnen met iui toch?



Goed bezig Dubbeltje, extra lief zijn voor jezelf. Sterkte met het sterfgeval, was het iemand van dichtbij? Mijn duimen draaien ook voor jou



Voor de rest een dikke
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Hopelijk eindigd dit topic inderdaad met dat we allemaal bevallen zijn, of zwanger zijn





Knuffel Dubbeltje,de afwisseling tussen hoop en vrees is naar he, wees lief voor jezelf.



Boulu, ah dan heb jij de punctie inderdaad wel eerder, mijn punctie staat nu ongeveer gepland op 11 maart,afhankelijk hoe mijn lichaam op de hormonen reageert uiteraard maar daar ergens zal het wel gebeuren en daar zie ik pas echt tegen op, tjee, wat lijkt me dat een rot gevoel.



Proudmama ja de planning geeft zeker rust, nu kan ik naar een datum toe leven..

Wat fijn dat je groen licht hebt, spannend!



Herkenbaar baggal en logisch ook, de ene dag ben je hoopvol, de andere dag weer down en je voelt van alles maar weet niet wat nu wel echt is en niet, en na een aantal teleurstellingen ga je jezelf inderdaad meer en meer behoeden. De tabletjes geven echte zwangerschapsklachten inderdaad, hiervoor zijn wij ook gewaarschuwd door de verpleegkundige dat je tijdens gebruik daarvan echt niet op de symptomen af kan gaan, er zit niks anders op dan wachten lijkt wel. Je test datum komt steeds dichterbij meid, hou vol. Dikke knuffel!



Flip ik sluit me helemaal aan bij je voorspelling, dat gaat gewoon gebeuren,ik zie het ook



Knuffel allemaal!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Thanks gals... Ga nu alweer mn nestje in, dat lief zijn voor mezelf lukt aardig gelukkig



MssF het sterfgeval was iemand die veel voor me heeft betekend en de manier waarop was ook heel naar. Dus echt even goed door van slag geweest. Hoe is het verder met jou?



Qua wachtbank: boezem wordt alleen maar pijnlijker en heb allerlei steken in en om mijn baarmoeder. Beide heb ik vaak voordat ik ongesteld wordt, maar meestal iets korter voor mijn NOD. Ik vraag me af of menstruatie dan nu veel eerder komt. E.e.a. zal ook wel beïnvloed zijn door alle hormonen. Hoe dan ook, ik probeer er maar geen conclusies aan te verbinden, je kunt er toch geen peil op trekken...



Proudmama TOP dat jullie groen licht hebben! Kan me voorstellen dat de blijheid nog even op zich laat wachten na al die tijd, maar ik ben in elk geval alvast plaatsvervangend blij voor jullie!



Hoe'st met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje, sterkte met het wachten. Alles wat je voelt ga je analyseren. Ook al wil je het niet... Uiteraard duim ik hard voor je!
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje: sterkte gewenst met het overlijden van degene die je dierbaar was. Succes met het wachten.

Ik blijf duimen!



Boulu hoe gaat het?



Baggal: houd je het wachten nog vol? Wanneer ga je testen? Hoop zo voor jou/jullie dat de test positief is!



Proudmama: wat fijn dat jullie groen licht hebben. Blij voor jullie!



Jo: jouw verhaal over de HSG klinkt echt naar. Wel fijn om te weten dat de doorgankelijkheid goed is. Ik vond het een pijnlijk onderzoek en ben heel blij dat het NOOIT weer hoeft.



Wished hoe gaat het met spuiten? Heb je last van bijwerkingen?



Hoe gaat het met de andere meiden?



Hier: ik ben weer van het wachtbankje afgevallen... iets eerder dan verwacht weer ongesteld geworden. Het blijft een k*t moment. We hebben van de week een goed gesprek gehad met onze gynaecoloog. We hebben afgesproken voor de komende cyclus weer cyclusmonitoring en dat ik 1x ga spoelen met bicarbonaat voor de samenlevingstest. Als de test weer negatief is dan gaat het zeer waarschijnlijk IUI worden en als hij positief is gaan we door met de spoelingen. Dus het wordt weer een spannende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Blauwestoel ik ben nog niet begonnen,17 februari mag ik beginnen met spuiten.l



Wat rot dat je van het wachtbankje bent gevallen, knuffel.. Spannend wat zal het worden.. Wat hoop je zelf ? IUI of spoelingen?



Sterkte Dubbeltje met wachten, inderdaad op de symptomen kun je echt niet af gaan, zijn vrouwen die van alles voelen en er zijn die niks voelen.. Ik hoop het allerbeste voor je meid.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wooh Proudmama, wat fijn dat je eindelijk kan beginnen! Inderdaad een jaar zeg, niet normaal! Snap dat je nog niet helemaal blij bent, het resultaat moet nog komen tenslotte. Veel succes!!

Fijn dat jij een succesverhaal hebt gelezen van de scratch! Ik lees ze ook veel haha maar durf niet teveel te hopen. Denk dat het bij ons vooral afhangt of de kwaliteit van de emrbyo's goed is.



Blauwe Stoel, wat balen dat je ongesteld bent geworden :(. Altijd zo zuur. Ik vind dat jullie erg lang moeten 'aanmodderen' voor de start met IUI. Maar goed, als dat net zo goede kansen geeft, is dat prima natuurlijk.



Dubbeltje en Baggal: Ik denk aan jullie. Voor Baggal nog een dag en Dubbeltje een paar?! Klachten of niet: het zegt niks. Het is gewoon ongelooflijk zwaar deze dagen. Ik hoop zo ontzettend op goed nieuws. Ik hou het in de gaten... Denk aan jullie!



Ik heb vandaag dus de scratch! Had vannacht gedroomd dat het geen pijn deed haha, we zullen zien. Ik moet ook gewoon werken erna weer.
Alle reacties Link kopieren
Dan was ik te vroeg, Wished;-) Ik hoop zelf ondertussen op IUI. Ik heb geen vertrouwen in de spoelingen.



Veel succes met de scratch vandaag, Boulu! Hoop dat het meevalt. Ja, ik vind ook dat het lang duurt voordat we mogen starten met IUI. Dat komt omdat onze andere uitslagen allemaal goed zijn. Deze frustratie ook uitgesproken in het ziekenhuis. Ik hoop dat we deze maand de laatste 'horde' kunnen nemen en hopelijk is de samenlevingstest weer negatief, zodat we mogen starten met IUI.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Boulu,ik hoop dat het allemaal mee valt.





Blauwe stoel ik hoop voor jou dat het dan IUI word, dan heb je inderdaad een concretere behandeling. Succes met wachten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven