Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.



Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.




NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boulu: Stoer hoe je er weer in staat! ik snap helemaal dat dubbele: angst versus verlangen. Ik hoop op een prima uitgangsecho zodat je geen vertraging oploopt.

Wished: Hoe is het met jou meis?

Dubbeltje: Lastig besluit. Qua emotionele "balast" is er volgens mij niet een groot verschil tussen IUI en IVF, behalve de punctie. Waar je de grens trekt is heel persoonlijk. Ik had voor mezelf zoiets dat ik er ALLES aan gedaan zou willen hebben, zelfs een donor, maar dat is een individueel besluit (samen met mijn man natuurlijk). Jij moet doen waar jij je uiteindelijk prettig bij voelt. Succes & sterkte met het nemen van een beslissing!

Animal: Ik hoop dat volgende week JOUW week wordt! Heel veel succes in de WW!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal van harte gefeliciteerd met jullie wondertje! Wat leuk!!! Hoe voel je je? Went het een beetje of is het nog onwerkelijk?

Boulu wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij je behandelaars, dat scheelt al zo ontzettend veel! Ik hoop voor je dat je snel kan starten en dat het ook snel richting je kans gaat, alvast heel erg veel succes!😘

Jo hoe voel jij je inmiddels? Durf er al een beetje van te genieten?

En Animal, hoe is het bij jou? Op de helft van het bankje toch? Die tweede week vond ik altijd een mini helletje. Maar goed ik heb het geduld van - tja - van iets dat niet op aarde leeft denk ik😂

Dubbeltje veel succes met het klussen/verhuizen in jullie nieuwe woning! Gefeliciteerd! Lekker die afleiding even 😊

Een HCG van 11 is inderdaad laag. De thuistest was ook negatief... inmiddels wel een vaag streepje en ik VOEL me inmiddels ook zwanger, ontzettend pijn aan mijn onderrug en met vlagen krampen die echt anders zijn dan een menstruatie kramp (ik beschrijf ze als 'warm' en 'stekelig') ik maak me tot nu toe ook niet druk, ik ga er maar gewoon vanuit dat het goed zit en zo niet dan zie ik het dan wel... dinsdag maken ze een echo om te kijken of het wel op de juiste plaats is ingenesteld, ben benieuwd of er iets te zien is want ik ben pas rond de 4/4,5 week. Even afwachten dus😉
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik heb jullie een beetje verwaarloosd maar dat komt omdat ik op vakantie was :).

Allereerst Baggal, van harte gefeliciteerd met jullie prinses Sophie! Mooie naam (onlangs 2 personen in mijn omgeving die hun dochters ook zo hebben genoemd, ik kom uit een niet westerse cultuur en daar kan die naam ook prima :)) en zo te lezen heb je plaats genomen op een roze wolk heerlijk. Ik hoop dat het met jou lichamelijk ook goed gaat, moet je je wond nog verzorgen? Ga je borstvoeding geven en lukt dat dan ook een beetje? Ik ben harstikke blij dat alles is goed gegaan en dat je eindelijk jullie kleine meid in je armen hebt kunnen sluiten. Nu herstellen en lekker gaan genieten straks.

En dan Truus wauw wat onverwachts en dan na 3 jaar ineens toch zwanger. Ik las dat je bloed had geprikt maar een waarde van 11 is wel heel laag, heb je ook gewoon zwangerschapstesten gedaan en wat zie je daarop loopt dat op? Ik hoop dat het allemaal gewoon goed zit en dat die mm je volledig bespaard blijft. Ik ben heel benieuwd. Ah je krijgt vandaag een echo lees ik, ik dacht trouwens dat ze met dit termijn sowieso nog niets zagen. Ben heel benieuwd!

Animal, jij hebt een TP gehad. Oh meid wat gun ik het je zo van harte, ik hoop hoop hoop hoop echt dat het raak is. Duimen draaien en positieve energie jou kant op. Je hebt er geen bal aan natuurlijk. Je bent zo sterk en optimistisch je verdient het gewoon!

#allemaal leuk nieuws hierboven#

Flipje, ik las dat jou punctie gepland staat voor donderdag en zondag een tp waarschijnlijk. Ik hoop dat natuurlijk alles goed gaat en volgens plan. Voor jou zit begint de spanning pas na die positieve test maar dat neemt natuurlijk niet weg dat deze stappen cruciaal zijn en goed moeten gaan. Ook voor jou hoop en duim ik mee! Ik hoop dat je nog wat dingen in de ww hebt gepland die ellendige K weken.

Wished, hoe gaat het bij jou en vooral met jou? Volgens mij ben je nog niet gestart met spuiten van gonal?

Angel, als ik jou berichtje lees over bloedverlies na 16 weken denk ik ah shit jo niet gaan genieten haha. Ik heb vooral last van veel smurrie down under. En niezen met een volle baas is ook een uitdaging (stilstaan benen gekruist en dan hopen dat alles op zijn plek blijft). Heb jij ook 1x per maand een afspraak bij de VK? Is dat normaal (zal vast wel). Ergens vind ik het veel en ook weer niet.

Dubbeltje, wat een lieve post van jou aan mij! Ik hoop echt dat het jou lukt om straks gewoon helemaal happy te zijn voor je een eventuele volgende stap neemt. Ik heb nooit iets los gelaten hoor maar wel na een paar maanden aanmodderen stappen gezet. Dat was niet makkelijk maar man de energie die daardoor vrij kwam geeft je het gevoel dat je de hele wereld aan kan. Het is wat lastig te beschrijven en als je je K*t voelt en iemand kwam weer met een positief verhaal dacht ik ja kan ik niets mee. Oh wel leuk om toch te vertellen ik hoor dat een kennis van mij na 12 jaar eindelijk zwanger is (oke fcking 12 jaar, maar toch!). Oh ja jij was ook druk met verhuizen. Alles al ingericht? Had je nou meer ruimte of valt dat mee? Heerlijk zeg dat jullie over een maand in jullie nieuwe huis gaan. Straks een nieuw plekje en dat geeft ook wel wat frisse energie.

Mssfiddler, van harte met de start! Eerste horde is genomen (het is natuurlijk jammer dat het zo moet maar ik hoop dat je over die fase heen bent en vooral zin in hebt om een zwangerschap te ontvangen). Jullie zitten ook lekker in jullie nieuw huis heerlijk van genieten. Ik hoop dat het traject je goed af gaat, het is natuurlijk altijd spannend hoe reageer je op de medicatie, hoeveel eitjes, hoeveel bevruchtingen etc.

Proudmama, fijn dat er mogelijkheden zijn rondom jullie hypotheek! Ik hoop dat de maandlasten minder worden en dat de druk laat afnemen op jullie relatie.

Hannah, hoe bevalt je rustmaand? Alles oké hoop ik?

Bolou, volgens mij zou je gaan starten en had je er heel veel zin in? Ik lees dat niet zo gauw terug hoor maar ik kan mij daar wel iets van herinneren. Ook dat je weer lekker in vel zit. Ik hoop dat je dat positieve gevoel kunt vasthouden gedurende het traject.

Oké, nu dan wat meer over mijzelf. Ik heb net voor mijn vakantie zo een mooie termijnecho gehad. De baby was compleet en lag lekker te slapen, ze had hem wel wakker gedrukt en hebben wat lichte beweging gezien. Al moet ik wel zeggen dat het nog wel heel klein is dus ik ben nog lang niet gerust. Ik was wat aangekomen van het vele eten dat is nu voorbij gelukkig, mijn buik begint wel duidelijker op te bollen. Ik heb op het werk nog niets verteld en ben van plan om dat morgen te gaan doen. Ben immers al 14+2. Mijn broeken passen gelukkig nog wel, de alle strakste heb ik niet geprobeerd haha. Ik heb het aan mijn vriendinnen ook verteld de meeste waren echt zo zo blij! Vooral heel veel blije reacties van mensen die het ons zo gunnen na zo lang wachten. Genieten van een zwangerschap is denk ik gewoon een leugen (ik heb nergens last van maar ik vind het geen zak aan) ik wil gewoon zo snel mogelijk een gezond kindje in mijn armen en dat is wat ik jullie hier ook allemaal van harte gun. En ergens geloof ik dat het met dit groepje ook gewoon goed komt alleen gaat het rete langzaam#geduld#
Alle reacties Link kopieren
@ jo, ik snap dat je zwanger zijn niets aan vind, komt ook grotendeels door de mmm. Had ik ook tot afgelopen week. Als je wat verder bent, ongeveer 18-20 wk en de baby een beetje voelt en gaat nadenken over kamer, kleertjes, namen ( dan weet je het geslacht ook al) dan ga je meer in geloven en ietsje meer van genieten. Helemaal zorgvrij zullen wij mmm'ers niet zijn, maar het wordt wel beter. En 14+2 is ook al ver. Ga je nog een pret echo doen? Je kan nu al het geslacht zien. Ik heb idd elke maand controle, maar tussen 14-20 wk heb ik gevraagd of ik een controle extra mag, duurt 5 min om naar het hartje luisteren. Geeft toch weer een gerustelling en bevestiging. Elke keer na een controle zei ik: gelukkig hij leeft nog. Misschien ook als jij daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Truus succes vandaag. Hcg van 11 is idd heel laag, maar hoop toch dat het een HEEL prille zwangerschap was en dat het ondertussen gestegen is of dat je iets moois op de echo ziet. Laat ons niet in spanning en laat het weten zodra je het weet, als je wilt natuurlijk! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag gelukkig maandag voor reguliere controle, eindelijk een x het hartje horen nog nooit gedaan. En ja we hebben een pret echo gepland en aan niemand verteld nog. Ik zit na te denken hoe ik daarna het geslacht vertel (ik heb veel neefjes en nichtjes en dan wil ik vertellen dat ik zwanger ben en dat ze een neefje of nichtje krijgen). Misschien wel zo een ballon dacht eerst de boel bij mij thuis en zo een taart bla die bla maar ik weet het al het gaat meer om de anderen haha.
Fijn Jo dat het goed gaat! 14 weken is al best ver, het wordt vast wat tastbaarder als je het ook kunt voelen.

Angel, fijn om weer wat van je te horen en dat het goed gaat. Ik heb je een beetje gemist hier, maar gelukkig gaat het goed!

Truus, ik ben ook benieuwd naar de echo!

Hoe gaat het met de rest? Ik merk dat ik weer een beetje afglijd, oktober is sowieso al niet zo mijn maand en de rust is weer terug en ik heb weer tijd om te piekeren. Maar veel afleiding zoeken dan maar :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog steeds op het wachtbankje... Ik zit nog best stevig, maar begin hem wel te knijpen sinds vandaag. Donderdag is mijn NOD en normaal gesproken heb ik 1 (soms 2) dagen voor de tijd spotting. Dus het wordt al wat spannend..... Weinig voelen, soms wel wat, maar geen idee of het wat zegt, ik probeer mezelf niet gek te maken... Daarbij gisteren geen leuk nieuws gehad waardoor de zwangerschapswens wel iets verder naar achteren geschoven wordt. maar goed, het is en blijft voor nu gewoon afwachten.

Truus ik las op andere plekken dat je ondertussen wel positieve testen heb, die ook oplopen. Gaaf zeg! En spannend de echo! Natuurlijk zien ze nog niet veel, maar als een BBZ uitgesloten is, is dat natuurlijk al fijn. Succes meid!

MssF, ik hoop dat je je dingen kunt verzinnen dat je je niet zo verveeld. Want dan ga je piekeren en duurt de tijd nog veel langer.

Jo en Angel, fijn dat het goed gaat met jullie en jullie baby's! En dat het soms nog onzeker is en dat je het eigenlijk nog niet echt leuk vind, kan ik me best wat bij voorstellen. Het lijkt mij uberhaupt heel bijzonder om zwanger te zijn/worden, dus ik denk dat ik me dan heel bijzonder ga voelen. Maar misschien valt het wel mee, aangezien het pas wat later echt tastbaarder wordt.

Flip, vanavond de ovitrelle, morgen een dag geen hormonen en dan op naar donderdag! Fijn dat de gunstig liggende eierstok vol met follikels zit. Ik hoop dat de punctie daardoor een stuk dragelijker voor je is dan de vorige keer. En anders, je weet dat je het kunt, maar fijn is anders.
Spannend Animal, laat het nu maar een keer raak zijn!

Voor jou ook superspannend Flip. Ik hoop dat de punctie meevalt (eigenlijk dat alles gewoon meevalt deze keer en dat je over 8,5 maand met een wolk van een baby zit)
Alle reacties Link kopieren
mssfiddler ik hoor iedereen klagen over het weer en depressieve stemming (dus helemaal niets met zwanger worden te maken).

Anmial, wat spannend dat je donderdag gaat testen hoeveel dagen is dat dan na tp? Tja het aanvoelen kan jammer gewoon niet enige wat uitsluitsel geeft is zo een test en man wat haat ik die dingen.

Truus, hier ook heel benieuwd naar je echo! Ik hoop dat je het nu aan het vieren bent en ons daarom bent vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Jo, donderdag is mijn NOD. Dus of ik wordt ongesteld en hoeft niet te testen (gelukkig hoeft het dan niet..) Of ik wordt niet ongesteld en zal wel moeten gaan testen. Dat vind ik heel erg eng. Nu ik er alleen al over nadenk, stijgt de spanning al in mijn lijf. Morgen verwacht ik spotting, maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal uit blijft! De zenuwen stijgen hier!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh wat spannend Animal! Ik duim zó hard voor je dat ik al bijna een blaar heb!

Verder eigenlijk allemaal heel positieve berichten hierboven! Ik moet toegeven dat ik niet zo in de stemming ben om op iedereen individueel te reageren. Maar ik lees jullie berichten wel en leef ook echt mee hoor!!

Gister een ontzettend stressvolle dag gehad. De artsen hadden verwacht hem te kunnen vinden (geen hartje dat wist ik) maar hij was niet te vinden 😢 Meteen in de stress natuurlijk. Ook kregen ze een eierstok niet in beeld en dat maakte het toch gevaarlijk. Uiteindelijk bloed laten prikken en moeten wachten op de uitslag: een HCG van 100. Volgens de artsen is het dan redelijk volgens het boekje gestegen (wel vrij laag nog, maar dat was niets om me zorgen over te maken nu). Het wijst in elk geval niet op een bbz dus dag is alvast fijn! Donderdag terug komen: opnieuw bloedprikken en een uurtje wachten. Als het HCG gestegen is naar minimaal 150 kan ik uitgaan van een gezonde zwangerschap, als het hoger is gaan ze misschien zelfs nog een keer zoeken of ze hem zien....... Ik hoop dat ik mijn dag een beetje door kom vandaag, lekker veel plannen gemaakt hopelijk vergeet ik het dan even! Bah wat is dit slopend zeg.....
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend voor jou Truus! Ik hoop dat je morgen een mooie uitslag hebt van je HCG. Als het oploopt dan is er niets aan de hand. Het is nu al wel mooi opgelopen van 11 naar 100.. heb je dan gewoon een hele late eisprong en bevruchting gehad? het was natuurlijk gemonitord die keer dat je naar de arts ging.

Anmial, ik wens je su6 voor morgen. Ik krijg er plaatsvervangende zenuwen van! :bigkiss:

Flipje, jij ook heel veel su6 morgen, ik hoop dat alles loopt zoals het hoort en dan je niet al teveel pijn hebt, Ik snap dat je tegen de ingreep opziet maar wel heel fijn om verlost te zijn van die eitjes. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Stop maar met zenuwen. Het eerste bloed is gespot...
Neeee Animal! Ik had zo'n goede hoop... shitshitshit! Ik vind dit echt heel rot voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren
:cry:
Ik vind het zo vervelend dat het niet lukt. Ik zou willen dat ik wat voor je kon doen. Het is zo oneerlijk, je hebt goede cryo's een gezond lijf waarom blijft het niet plakken dan!
Sterkte weer en echt niet leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Ahh Animal😔 Hele dikke knuffel!!!!! Gatverdarrie wat had ik dat ontzettend graag anders gezien voor je
Alle reacties Link kopieren
@ animal vind het zoo rot voor jullie. Ik hoop met heel mijn hart dat het een innestellingsbloeding is...

@ mssfiddler, lief dat je me hier hebt gemist, maar het klopt. Heb hier laatste tijd weinig meegeschreven. Dat is niet omdat ik niet meer aan jullie gedacht heb. Ik las wel mee, maar had geen puf om te schrijven hier. Had veel gedoe op werk (coschap). Maakte lange dagen, liep op mijn tenen en sliep daardoor slecht. Kortom, was elke dag op. Gelukkig zijn de problemen nu opgelost. Ben nu ook veel rustiger en heb meer tijd en rust in mijn hoofd.

@ Truus weet jij iets meer? Vandaag had je weer controle dacht ik?
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 16:44
4.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja mssfiddler, vervelend dat je je weer minder begint te voelen. Het weer (jaargetijde) in combinatie met het traject is ook best deprimerend. Heb er ook altijd last van gehad. Sterker nog, in de zomer (voor de positieve test) zat ik al zorgen te maken hoe ik hersft/winter door moest komen als we nog niet zwanger zijn. Ik hoop voor je dat het meteen eerste ivf raak is. En idd veel afleiding zoeken en misschien weer met mmw praten nu je bent begonnen met ivf. Bij ons werd dat automatisch aangeboden als je met ivf begon. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Angel ik weet inderdaad iets meer nu, helaas liet de kleine zich nog niet zien, het is gewoon nog te vroeg maar het hcg was keurig volgens de lijn gestegen naar 180! Ik moet mijn medicatie (schildklier) ophogen en mag over 3 weken terug komen. Als er dan een mooie hartslag te zien is mag ik zelfs naar de regulier verloskundige! Het is nu dus net zo spannend als voor elk ander, toch wel heel erg fijn! Ik wilde het hier eigenlijk even niet vertellen na het nieuws van Animal, voel me ineens nogal bezwaard 😳😔 Ik gun jullie gewoon allemaal zo ontzettend goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb ook geen idee waarom het niet lukt. Ik had zelf eigenlijk niet zo veel vertrouwen in tp in natuurlijke cyclus, maar mijn man wel. Het zal morgen wel echt doorbreken en dan start ik met progynova. Het is niet anders. We hebben binnen de familie een niet zo leuk bericht gekregen, maar het lijkt voor nu allemaal redelijk gunstig te zijn, voor zover het mogelijk is. Hierdoor kan ik wel deze mislukte tp wat beter handelen. Er zijn tenslotte belangrijkere dingen in het leven.
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Truus, fijn dat het voor nu goed lijkt! Spannend! Voel je niet bezwaard, er moet ook goed nieuws zijn! Anders worden we allemaal depri hier en dat is niet de bedoeling. Ik kan jouw wens/traject en goede berichten ook goed los zien van mijn kinderwens en mislukte pogingen.
Alle reacties Link kopieren
Animal: ook vanuit hier een dikke knuffel! Ik had het al op het topic geschreven. Het blijft enorm teleurstellend ondanks je nuchtere instelling (waarvoor bewondering).

Truus: Ik vind het niet gek dat er met een HCG van 100 nog niets te zien is. er daar een 0 achter en Je hebt een kans om iets @ echo te zien. Succes donderdag, ik duim.

Wished Hoe is het met jou?

Mssfiddler: eindelijk weer wat doen bij jou! Blij dat de verhuizing goed is gegaan! Nu op naar de IVF!

Jo: Jouw post is enorm herkenbaar hoor. Ik dacht altijd als je eenmaal zwanger bent je je na de 12 weken veilig zou kunnen wanen. Er zijn momenten dat ik genoten heb van mijn zwangerschap, maar ik ben ook bang geweest. Ik wilde dat ze veilig was, en dat kon alleen buiten mijn lichaam was mijn gedachte. De bevalling was mooi, maar ook gewoon een opluchting.

Dubbeltje: ben jij nog aan het dubben wel of geen Ivf?

Proudmama: hoop dat jij in wat rustiger vaarwater zit!

Flip: super nieuws! Ik hoop op mooie bevruchtingen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Truus, wat ontzettend fijn dat de HCG voor jou oploopt dat is echt heel mooi. Wauw wie had dat nou gedacht zo net voor oi. Ik hoop dat alles goed blijft gaan we hebben hier namelijk al te vaak gezien dat het niet vanzelfsprekend is. Spannende tijd ga je tegemoet en volgens mij valt er aan het begin nog niet veel te zien maar vanaf week 6 begint het ergens op te lijken. Geniet lekker van de afspraken en echo's dat sleept je de wachttijd ook wel door.

Animal, wat klink je sterk zeg. Ik heb daar bewondering voor! Heb je nu nog cryo's over? Ik dacht het wel.. Ik zat nog even in de tabel te kijken naar jullie oorzaak 'namelijk niets' dan krijg ik daar kriebels van. Ik had dat net zo goed kunnen zijn. Ik gun je zo een gezonde zwangerschap toe maar als je al zolang bezig bent en nooit een positieve test hebt gehad zakt de moed je in je schoenen. Je hebt gelukkig nog wel wat jaartjes en de echte aanhouders winnen meestal.

Baggal, volgens mij las ik ergens dat je nu eindelijk plaats hebt genomen op een roze wolk. Nu dan eindelijk genieten ;)
Zijn je ouders er al? Heerlijk denk ik toch als die er zijn volgens mij kom je aan het begin echt in situaties terecht waarvan je denkt wat moet ik hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Jo: de roze wolk is hier echt binnen gekomen. Waar ik tijdens de zwangerschap niet kon genieten haal ik het nu in. En, waar ik dacht niet te weten wat te doen met een baby gaat het me best ok af. Maar ik herken je post helemaal over het niet durven/kunnen genieten van de zwangerschap. En dat is vrij logisch... Dus voel je vooral niet schuldig over je gevoelens. Dat genieten komt of later in je zwangerschap of na de geboorte. :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelofelijk zuur dat het weer niet gelukt is terwijl alles er zo goed uitzag, Animal. Ik leef enorm met je mee, zo zwaar om steeds weer die teleurstellingen te moeten incasseren. Bij ons is de onvruchtbaarheid net als bij jullie onbegrepen, en ik ben heel bang dat we straks jarenlang proberen en na tientallen tp's nog steeds met lege handen staan... Kan me voorstellen dat het voor jou ook moeilijk is/wordt om hoop te blijven houden. Net als al vaker gezegd is heb ik bewondering voor je nuchtere houding, al kan ik me niet voorstellen dat het je niks doet. Je zei dat je meer vertrouwen hebt in tp in kunstmatige cyclus, hoop dat dat inderdaad het felbegeerde resultaat mag gaan opleveren. Verder nog extra sterkte want je gaf aan dat je los van de mmm ook nog naar nieuws hebt gehad :hug:

Baggal goed te horen dat je nu zo kunt genieten en dat alles goed gaat met jou en je dochtertje (en hopelijk ook je man!). Hopelijk blijft de roze wolk nog heel lang hangen! Vwb je vraag over hoe wij er nu in staan, ik zit nog steeds te dubben inderdaad. Ik moet ook zeggen dat extreme werkdrukte icm de verhuizing weinig tijd/ruimte overlaten om er echt bij stil te staan, en ik vind het ook wel lekker om het even te parkeren eerlijk gezegd. Ik merk wel een soort shift bij mezelf, waar ik eerst meer neigde naar nee, niet verder morrelen aan moeder natuur, denk ik nu af en toe: fijn dat we die optie nog achter de hand hebben, we gaan ervoor. Maar als ik er fysiek en mentaal klaar voor ben, niet eerder. Wanneer dat moment komt weet ik nog niet, en af en toe neig ik nog steeds naar: afsluiten die handel en verder met leven ;-). Duidelijk verhaal? Nee, maar zoiets gaat niet over 1 nacht ijs bij mij zoals je merkt!

Truusdemier, en dan ben je ineens zwanger! Dat zal wel even 'schrikken' zijn geweest, en dan nog met al die spanning erna. Gelukkig lijkt het allemaal mooi op te lopen. Gefeliciteerd!

Boulu, hoe gaat het nu bij jou? Top dat ze zo lief voor jullie zijn in het ziekenhuis! Is ze geraden ook :whip:

Flipje, ik las ergens iets over een goede opbrengst - fijn! Nu wordt het pas echt spannend... Zet 'm op meid.

Wished hoe staan de zaken er bij jou voor?

Jo, wat spannend en leuk dat jullie het bijna willen gaan vertellen. Had je nou as maandag weer een echo/controle?

Mssfiddler, hoe ist? Beetje najaarsdipje las ik? Kan me ook voorstellen dat er indd een soort 'dip' komt, als de verhuisdrukte achter de rug is. Zo'n verhuizing trekt ook wel een wissel op je, het is echt een hele grote verandering en dat gaat je niet in de koude kleren zitten (hoe leuk ook!). Moet zeggen dat ik ook geen winterfan ben, heb ook altijd wel last van de donkere dagen en de kou... Maar hoop wel dat jij lekker knus in een gezellig huis zit in elk geval! Is het inmiddels al helemaal naar jullie wens, of moeten jullie nog veel doen? En ook echt al begonnen met het ivf-traject, ontzettend spannend en weer een nieuwe stap. Heel veel succes :bigkiss:

Hier - zoals ik al schreef in mijn reactie aan Baggal, vooral heel druk met klussen in nieuwe huis, inpakken in oude huis, proberen mijn werk te overleven (bestaat het boek Hoe overleef ik mijn werk? al? Ik heb er behoefte aan iig) en nog soort van een sociaal leven ertussendoor proppen. MMM staat even niet zo hoog op de agenda, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee bezig ben. In mijn hersenpan broeit van alles. Denk dat we over een poosje wel voor de ivf gaan. Onder protest, dat wel, maar ja voor wie geldt dat niet? Denk dat er weinig mensen zijn die zeggen: laat dat hele seksgedoe maar zitten, doe mij maar wat hormonen en een punctie |-) . Hoe dan ook, ik groei er langzaam naartoe, en het is fijn om het nu ff los te laten.

Vergeet ik nog iemand? Angel! Veel liefs! En ook voor Proudmama en Hannah en wie ik nog vergeet te noemen... :hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven