Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Ja klopt ook, maar omdat ik al een natuurlijke zwangerschap heb gehad, gaan ze er vanuit dat je eileiders toegankelijk zijn. Zeiden ze tenminste. En nu ineens toch een onderzoek. Nou ja, ik hoop dat het meevalt. Je leest zulke wisselende ervaringen dat het me en beetje bang maakt.
Alle reacties Link kopieren
Proudmama, wat fijn! Eindelijk en de planning ziet er goed uit.
Angel ik ben heel benieuwd naar je ervaring straks met de punctie, ook van de andere dames natuurlijk. Heb nog geen horrorverhaal gelezen dus zal wel meevallen. Sommige krijgen een roesje toxh?

Proudmama wat fijn zoveel actie ineens!! Haah heerlijk dat je gaat beginnen met de IUI en beter toch dat ze eerst de HSG doen. Ff lekker de boel doorspoelen, bovendien ben je daarna mogelijk vruchtbaarder. Hoe staat je partner hierin? Die moet natuurlijk ook iedere maand zijn kwakje inleveren. De HSG is het enige wat k is de rest val heel erg mee. In 'mijn' ziekenhuis zijn ze zo lief de verpleegkundige als de gyn. Ben blij voor je en hoop oprecht dat dit is wat voor jullie zal werken.
@Dubbeltje: Wat een vrolijke post!! Klinkt goed allemaal. En onwijs spannend het bod op dat huis, inmiddels al meer nieuws? Kan me voorstellen dat je gedachten momenteel daar bij zijn! Maar ook op naar IUI 2.

@Wished: Nee joh, helemaal niet gek dat je in de ziektewet gaat/bent!! Als het me aangeboden was, had ik het denk ik ook gedaan ;). Het is emotioneel ook gewoon super heftig hoor en soms heb ik het gevoel dat ik alle ballen hoog moet houden om alles goed te blijven doen (afspraken op werk die ik al 2 jaar moet afzeggen soms ivm ziekenhuis). Fijn dat je morgen de eerste spuit gaat zetten! Decapeptyl toch? Hoop dat je er weinig last van hebt.

@Jo: Wat irritant dat die menstruatie zich niet doorzet. Spannend jullie gesprek over een maand. Ik zou vooral vragen hoelang de wachttijden zijn en verder vooral veel op je af laten komen ;).

@Proudmama: Het heeft even geduurd maar nu eindelijk aan de slag!! Super!

@MssF: Wanneer is jou nod of ga je testen?

Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties. Helpt me wel hoor, al is het alleen al een beetje de herkenning van jullie. Vandaag voel ik me al een stuk beter, het gaat zo enorm op en af bij mij. Vandaag moesten we een oefening doen op het werk en ze pakten er alleen maar voorbeelden bij als 'stel je voor dat je kind dit of dat zou doen enz', ze gingen er gewoon vanuit dat iedereen ongeveer moeder/vader was. Dat frustreert me wel eens. Ik ben er niet verdrietig over maar vind wel dat ze eens beter mogen nadenken!
Boulu, juist dat wachten steeds is zo kut. Ik denk dat je je alweer beter zult voelen als er echt actie is.

Proudmama, ook voor jou goed nieuws dus!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Inderdaad spannend Dubbeltje, ik hoop dat het huis hem gaat worden. Ik had na de mislukte eerste iui ook geen hoop meer, en dat was enigzins ook wel lekker rustig, niet steeds zo gespannen maar meer van: we moeten hier door willen we in aanmerking komen voor ivf. In mijn hoofd had ik al een heel plan dat we dan 6x iui achter elkaar aan konden doen en dan rond oktober met ivf konden beginnen en dat het dan pas echt een kans werd... Dat ging dan ook weer niet door, voordeel was wel dat ik relatief weinig stress had de tweede iui.

Boulu, rot is dat als iedereen er altijd maar vanuit gaat dat je kinderen hebt. Lijkt me ook voor bewust kinderlozen trouwens. Ze weten niet beter denk ik dan maar... Fijn dat het weer beter met je gaat en dat ups en downs is heel herkenbaar. Het is ook gewoon een emotionele rollercoaster en je vliegt van wanhoop naar hoopvol. Helaas kunnen we niet meer doen dan hier naar elkaar luiteren en elkaar een digitale geven.

Proudmama, tegen mij zeiden ze bij de hsg dat het ook kan zijn dat er wat slijm voor de ingang van je eileiders zit en dat ze dat kunnen wegspoelen. Je hoort wel eens dat vrouwen ineens wel op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden na een hsg (wij zijn daarna voor een half jaar naar huis gestuurd eerst) dus ik denk dat het wel waard is. Je leest er veel horrorverhalen over, maar ik vond de eerste miskraam erger om eerlijk te zijn. Het doet wel even pijn, maar dat was bij mij zo voorbij.

Angel, een doorzetter ben je zeker!

Animal, ik spuit 37,5 . Maar dan gaan we maar voor 1 (max 2) eitjes. En ik ben makkelijk te stimuleren dus heb ik heel weinig nodig. Ik ben benieuwd of je ook bijwerkingen krijgt, ik word altijd erg neerslachtig de tweede prikweek en ik vraag me af of dat niet gewoon door de menopur komt. Ik las in het andere topic dat je dierenarts bent, dat scheelt wel want menopur is niet echt gebruiksvriendelijk. Nou doe ik ook iets in die hoek en kan ik wel met die potjes overweg maar ik kan me voorstellen dat het wel een gedoe is als je het niet eerder hebt gedaan.

Morgen zit de eerste wachtweek er op . Dus dan komt die ellendige tweede wachtweek. Ik mag van het ziekenhuis zaterdag de 25e testen en ik verwacht de 26e ongesteld te worden. De vorige keren kreeg ik de laatste dagen een soort van rust over me heen dat ik niet heb getest en mijn ongesteldheid heb afgewacht maar dat betekend dat ik pas maandag de 27e ga testen als ik nog niet ongesteld ben. Maar ik heb zaterdag en zondag een feestje dus dat betekend dat ik dan niet kan (wil) drinken als ik mogelijk zwanger ben. Maar dat past ook wel weer in mijn dieet... kortom, ik weet het nog niet
Sorry ik reageer vanavond thuis even op iedereen.

Hadden jullie last van bijwerkingen van decapeptyl?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
@MssF: Haha ik snap je gedachtegangen. Misschien moet je komende week nog even afwachten en kijken hoe je je voelt. Ik wacht zelf ook altijd liever tot ik ongesteld word of niet, testen vind ik afschuwelijk. Maar niet drinken is dan ook weer jammer haha. Ik heb niet echt een goed advies voor je dus ;).

En inderdaad: gewoon hier van me afschrijven, dat jullie 'luisteren' en knuffels uitdelen is altijd fijn!!

@Wished: Ik heb nooit decaceptyl gebruikt dus ik kan het je niet vertellen. Als ik het zo lees, zijn de ervaringen heel wisselend. Als ik het me goed herinner had Lux er erg veel last van bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik dit keer wat meer dan 6 eicellen ga hebben. De vorige keer, zie ik terug in mijn app, zaten er nog wat van 13-15mm en als ze iets langer hadden gewacht met de punctie hadden die waarschijnlijk ook nog mee gedaan. Wel jammer, maar hopelijk nu dus wel!
MssF, jeetje, dat je met zo'n klein beetje al te stimuleren bent! Ik moest 150 IE puregon spuit voor er meer dan 1 follikel groeide. Nou ja, verschil moet er wezen, denk ik dan maar. Mijn buikvet is ondertussen wel het duurste onderdeel van mijn lijf. Ik zal er zuinig op zijn Die flesjes, ja ik draai er mijn hand niet voor om, maar ik snap helemaal dat het voor andere mensen wat lastiger zal zijn. Goochelen met flesjes noemen we het altijd. Ik ben ook erg benieuwd of ik wel wat bijwerkingen ga krijgen. Van puregon geen last, ook niet van de cetrotide. Ik heb het na gevraagd aan mijn man, en die merkte ook niets.

GO Boulu! Heb je morgen een follikelmeting?
Spannend Boulu, krijg je een FM een deze dagen? Ik duim voor mooie grote eitjes meid!

Proudmama, wat gaat het ineens hard bij jullie, mag ook wel na zo'n wachtperiode, super spannend en ik hoop dat IUI voor jullie gaat werken.

Mssfiddler, spannend nog 1 week! Ik zou toch vooraf testen als je dat feestje hebt, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent en kun je er een leuke onbezorgde avond van maken, test je niet en weet je het de volgende dag heb je jezelf een leuke avond ontnomen.. Of althans, het kan ook leuk zijn zonder alcohol maar ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel. Voor op gesteld, ik duim gewoon dat je geen druppel alcohol mag!! Haha.

Jo hoe gaat het met jou ?

Angel gaat het al wat beter met je ?

Baggal hoe voel jij je ?

Spannend Hannepan, ik hoop alles gewoon dik in orde!

Hier eerste spuit gezet net, viel me alles mee.. Heb het zelf gedaan omdat ik het voornamelijk toch zelf moet doen als man er niet is, nu hopen dat ik niet teveel last krijg van de bijwerkingen.
Angel: Ik vond de punctie echt meevallen. De pijn in dit traject heb ik nooit zo'n probleem gevonden. Het verdriet en de angst daarentegen... Ik heb de eerste punctie onder narcose gehad en de tweede niet...

Wished: de eerste spuit is gezet: een mijlpaal Laat die follikels maar rijpen!

Mssfiddler: jij gaat nu de spannende 2e week in! Wordt zowel voor jou als voor mij een spannende week volgende week! Mijn duimen draaien door.

Jo: hoe is het met je op het moment?

Hier is alles ok. Merk vrij weinig - ben net kantoor uit dus heel moe. Bij vlagen misselijk maar in mijn geval alleen maar in de ochtend. Sinds vanmiddag eindelijk iets van gevoel in mijn boezem - of Ik zit mezelf dat gewoon wijs te maken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal,Klopt. Inderdaad voelt het als een enorm begin en nu gaat het best snel. Aantal weken tot de eerste echo en dan snel genoeg punctie als alles beetje goed verloopt waar ik vooralsnog even vanuit ga.

Goed teken meid dat je misselijk bent. En we gaan er gewoon vanuit dat alles oke is!
Wished fijn dat de eerste spuit is meegevallen. Ik las dat je het zelf moet mengen, is dat een beetje te doen?

Baggal doe je een beetje rustig aan je maakt echt lange dagen zeg

Mssf: nog een weekje wachten voordat je uitsluitsel hebt. Ik zou de zaterdag gewoon testen zodat je weet of je wel/ geen drankjes mag. Zo teleurstellend als je daarna ongie wordt en je hebt laten staan. Ik drink helemaal niet dus geen idee wat je mist

Boulou wat is bij jou de stvz heb je al een fm gehad?

Flipje jij maakt je weer klaar voor een tp dacht ik ergens te lezen. Spannend weer

Hier zwaar ongesteld en ik stroom leeg voor me gevoel en veel klachten dit x. Alles erop en eraan. Dinsdag alweer mijn eerste spuit en vrijdag fm. Meestal 2 a 3 dagen erna de IUI. Ik wil zo graag 3 eitjes maar kan het niet beïnvloeden en er is geen peil op te trekken als er al een dominante zit dan groeit die snel en blijft de rest weer steken op 12mm.
Ah,knuffel Jo. Ik duim voor je meid op een aantal mooie grote eitjes!

Die ik nu spuit, decapeptyl, zijn kant en klare spuiten.. Dus dat scheelt, hoef alleen maar te zorgen dat luchtbellen eruit zijn meer niet.
@Wished: Fijn dat je de eerste spuit hebt gezet en ook alleen! Ik heb het ook van begin af aan alleen gedaan en is prima te doen. Wanneer heb je de eerste echo?

@Jo: Ah wat naar zeg. Ook nog al die klachten erbij :(. Wat heb jij snel de eerste fm trouwens!! Maar bij jou groeit het ook best snel meestal geloof ik. Hoop echt zo dat jullie diegenen gaan zijn waarbij de 6e IUI raak is! Ik heb 1 keer drie eitjes gehad maar bij mij was er ook geen peil op te trekken inderdaad.

@Baggal: 'Fijn' die misselijkheid. Heb je een beetje rustig weekend of veel afleiding?

Vanmorgen inderdaad de eerste fm gehad! Die was prima, rechts waren zo'n 12 follikels te zien. Maar ik ga er niet vanuit dat die allemaal mee gaan doen, lang niet allemaal zelfs. De linker eierstok konden ze niet vinden maar die zien we de volgende keer wel weer. Het baarmoederslijmvlies moet bij mij ook nog flink gaan groeien!
@ boulu mooie opbrengst! Hoeveel dagen heb je al gespoten? En hoe groot waren ze? Het ziet toch beter uit dan eerste ronde? En stel dat je links de helft hebt, dan heb je al een hele mooi opbrengst. Ook al groeien ze niet allemaal. Nu gaan ze ook nog langer stimuleren, dus grote kans dat je meer embryo's hebt. Ik hoop het zo voor je.

Ik had bij de uitgandsecho maar 8 rechts. Links onduidelijk. Hoeveel er daarvan gaan groeien, is ook nog maar de vraag.

@ jo knuffel meid. Je kunt er idd niets aan doen. Ik heb zelf een keer 5 folikels gehas waardoor het niet doorging, maar had maar 1 van 20 rest was tussen 12 en 15. Nou daar heb je toch niets aan. Maar het werd wel afgebroken.

@ wished, ik spuit deca en vind het wel gemener prikjes dan gonal f. Heb ook geen buikvet, wat best jammer is nu Was van plan om meer buikoefeningen te doen om gespierder buik te krijgen, maar no way dat ik nu nog ga doen. Vind het nu al pijnlijk. En ik vergeet die bellen ook altijd

Verder kwa bijwerkingen, ik heb last van nachtzweten, normaal zweet ik nooit. Verder hoofdpijn, maar dat wijt ik aan een werkweek van 60 uur en 15-20 uur reistijd.
Angel, bij mij lagen er 2 dg geleden L 4 antrale follikels en R ook ong zo veel. 8 is dus best een mooi aantal! En je weet het he, aan 30 follikels heb je helemaal niets. Groot risico op overstimulatie en zeer waarschijnlijk geen verse terugplaatsing en de kwaliteit zal dan ook tegen vallen. Als je dan 15 goede eicellen hebt, mag je volgens mij al van geluk spreken.

Boulu, ben je nu net gestart met FSH spuiten? Of deed je dat al? Ik ben even het overzicht kwijt

Jo, waarom hoef je pas dinsdag met spuiten te beginnen? Dat lijkt me wat aan de late kant. De eerste dagen wordt bepaald welke follikel er gaat groeien. Ik snap dat er dan 1 doorschiet en hard groeit als je laat begint met spuiten. Of heb ik het helemaal fout met de tijd etc.

Hebben ze bij jullie vaker problemen met het vinden van de eierstokken? En zo ja, wie doet de echo dan? Ik snap dat echt niet, bij mij vinden ze ze erg makkelijk en ik kan me niet voorstellen dat ik een schoolvoorbeeld ben en dat ze bij mij precies daar liggen waar ze horen te liggen... Bij ons doen de artsen altijd de echo's. 1 x een gyneacoloog in opleiding en die maakte er ook een zooitje van De arts nam het over en zag ze zo. De GIO mocht de maten opschrijven en rekenen hoe groot ze waren.

Vanavond op visite bij vrienden die van niets weten. En dan moet ik natuurlijk wel prikken halverwege de avond. (ik weet dat je best een marge aan mag houden, maar ik voel me er gewoon prettiger bij om netjes op ong het zelfde tijdstip te prikken) Ik zal mijn jaszakken vol doen met spuiten, naalden en hormonen en me even op het toilet terug trekken. :-)
Ja de prikjes decapeptyl zijn wel wat gemeen, of tenminste de vloeistof,maar ach, die paar tellen is dat echt prima te doen.

Boulu ik heb 11 maart mijn eerste echo,vind dat eigenlijk best laat, ben dan al dik drie weken aan het spuiten?Of is dat wel normaal?

Fijn dat er een hoop gebeurd binnen in je Boulu, we gaan er gewoon vanuit dat de meeste mooi doorgroeien en mee doen in de strijd!

Animal, spannend om het zo stiekem te moeten doen of vind je dat meevallen? Puur persoonlijke vraag hoor en weet helemaal niet of je er op wil reageren maar het zijn vrienden, wat is de reden dat je ze niet hebt ingelicht? Of wil je sowieso de omgeving niet echt inlichten? Alles is uiteraard prima, als jullie je er goed bij voelen.

Angel, hier nog geen bijwerkingen maar kan nog komen natuurlijk. Ben benieuwd. Gonal F begin ik over 1,5 week mee dus dat weet ik nog niet hoe die voelen.
@wished de deca 'telt niet', de echo is om te kijken wat de gonal doet. Op de hoeveelste dag gonal heb je de echo?

Ik had de eerste echo extra vroeg omdat ze bang waren voor overstimulatie, op dag 7 van de gonal geloof ik. Toen was er nog niet zoveel te zien.

Ik heb uiteindelijk 12 of 13 dagen gonal nodig gehad.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wished, wij hebben een vriendengroep van 13 stellen en dan nog her en der andere vrienden zeg maar. We hebben tot de start van IVF niemand iets verteld. We hebben er ook geen behoeft aan om elke keer vragen te krijgen etc. Nu weten onze ouders het, 1 zeer goed bevriend stel, mijn assistentes en de "collega' die mijn praktijk draaiende houdt als ik er niet ben. Broer en zussen weten nog van niets. Op dit moment vinden wij dat prima zo.

Echo bij IVF Bij ons is het standaard dat je op stimulatie dag 6 (is in principe cyclus dag 7) komt voor de eerste echo. Dat staat op het blaadje met het schema bij mij. Of je nu kort of lang protocol hebt, maakt niets uit. Ik heb dan dus 5 x gespoten en moet die avond de 6e x doen. De vorige keer was er nog bijna niets te zien. Een aantal van 8 mm geloof ik.
Jo: Bah - zo'n leegzuigende ms is ook niets. Het vervelende is dat je er ook geen invloed op kunt uitoefenen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de eitjes snel groeien en je straks met een positieve test in handen staat en het dan goed blijft gaan..! Echt ontzettend vervelend dit. Hoop dat het bloeden snel stopt Ja die 12 urige werk dag kwam even zo uit - heel vervelend, ben bij thuiskomst ook meteen mijn bed in gedoken. Het irritante van mijn werk (hoewel ik mijn baan top vind) is dat er vaak op het laatste moment van alles moet en dat de partner voor wie ik werk nogal veeleisend kan zijn. Als de echo woensdag goed is, dan denk ik er hard over om mijn zwangerschap te melden aan hem.

Angel: jij maakt ook lange dagen! Pfff - enerzijds wel lekker want dan heb je minder tijd om te mijmeren over het traject, maar anderzijds ook lastig lijkt me. Denk goed aan jezelf en pak je rust als het kan (moet ik nodig zeggen )

Boulu: dat klinkt als een goede opbrengst so far! Ik hoop op een mooie ronde. Sta je er wat optimistischer in? Blijft moeilijk natuurlijk...

Wished: ook ik onderschrijf wat Flipje zegt - ik denk dat ik 2 volle weken Gonal-F heb gespoten voor de punctie. Van de medicatie had ik geen bijwerkingen behalve van de Progynova (werd daar een beetje emotioneel van) en bij de Menopur/Burselin heb ik lang nagebloed. Beetje irritant, maar niet meer dan dat. De Gonal vond ik vrij makkelijk te doen - ook het injecteren met de pen is 'easy'.

Animal: ik snap dat die vragen soms heel irritant kunnen zijn, hoewel ook goed bedoeld natuurlijk. Ik kreeg van een hele goede vriendin bijna dagelijks een appje om te vragen hoe het met me ging en of de 4BB cryo nog in mij zat. Allemaal lief en aardig, maar werd er extra zenuwachtig van.

Mssfiddler: heel veel succes met de tweede wachtweek! Ik vind die, en vele mensen met mij, het meest vervelend van alles. Iedere keer die verdomde onzekerheid en die stomme tripjes naar de plee, vrezen voor het ergste...

Ik vind het nog steeds een beetje eng om de Utro binnen te brengen. Heb ergens zo'n nachtmerrie dat ik dat stokje er op een gegeven moment uithaal en dat die onder het bloed zit. Bizar - gewoon angst die nergens op is gebaseerd.

Hier gaat alles goed. Ik ben bij vlagen misselijk en ben daar blij mee. Gisteren opgestaan en meteen braken - ik weet mijn misselijkheid daarvoor aan de zwangerschapsvitamines die ik neem op mijn nuchtere maag - ja zo kun je alles wegredeneren natuurlijk. Verder was ik gisteren ook ontzettend moe en heb ik de middag en avond horizontaal doorgebracht. Mijn man kookt (alleen maar gezonde dingen) en kwam gisteren met een warme kruik aanzetten. Heel lief - net zo'n James . Ik kijk uit naar de echo, maar vind het ook eng en accepteer maar dat dit nog wel even zo zal blijven - zelfs bij goed nieuws. Het is net alsof ik nu niet kan geloven dat het allemaal opeens maar goed blijft gaan - iets weerhoud mij daarvan. Dat vertrouwen komt hopelijk als het goed blijft gaan en deze zwangerschap zich verder normaal ontwikkelt. Nu nog even niet en dat moet ik maar accepteren denk ik. Tuurlijk ben ik ontzettend dankbaar al bijna 7 weken zwanger te kunnen zijn - zover ben ik immers nog nooit gekomen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oei Baggal dit tempo nog 7.5 maand aanhouden gaat het toch niet worden. Doen waar je je goed bij voelt kan geen kwaad om et te vertellen. Als het mis gaat (waar we niet vanuit gaan!) kun/ moet je het dus ook delen. Ik hoop trouwens zo op een kloppend hartje(s). Ik wacht vol spanning af. Zolang jij blijft kotsen heb ik goede hoop. Het is dus 'fijn' te lezen dat je je beroerd voelt.

Boulou 12 stuks is een hoop zier er goed uit! Jammer dat ze de ander niet hebben kunnen vinden.

Voor wie het vroeg ik heb het 1x gehad bij de gyn (1e x dat ik ging) mijn darmen zaten in de weg en waren te actief. Bij de IUI kunnen ze het altijd vinden, soms moeten ze wat harder duwen.

Ik moet op dag 5 van mijn cyclus starten met gonal. Is dat bij jullie met IUI heel anders dan?
Morgen de HSG en ik ga alleen. Is dat te doen? Een uur na de behandeling moet ik in de auto en zoontje ophalen bij de peuterspeelzaal.

Ik maak mezelf de illusie dat dat best kan allemaal, maar misschien is dat heel dom?

Hebben jullie verder nog tips? Maandverbandje mee? Ik heb de tip van pijnstillers de avond ervoor en een uur van tevoren al van de gyn gekregen. Ibuprofen zei ze. Die heb ik in huis.
Proudmama, ik had achteraf prima alleen gekund, maar het schijnt dat er ook vrouwen zijn bij wie het niet zo is. Ik had de rest van de dag vrij genomen maar behalve tijdens de hsg nergens last van (ja wat bloedverlies maar ze hadden ook maandverband in het ziekenhuis). Idd pijnstilling nemen, als je meer nodig hebt dan mag je vaak ook paracetamol in combinatie met ibuprofen.

Jo, ik heb meestal op dag 3 een uitgangsecho om te kijken of het bms mooi dun is. Als dat zo is dan mag ik beginnen met spuiten, als het nog niet dun genoeg is (nog nooit gehad trouwens) dan moet je een paar dagen later terug komen en begin je dan met spuiten. Maar volgens mij maakt het niet uit of je op dag 3, 4, of 5 begint met spuiten, ze volgen het gewoon tot je ei groot genoeg is.

Baggal, het klinkt alsof je echt zwanger bent hoor! Maar ik snap je angst en ik vind dat je er heel goed mee om gaat, daarna zal het wel niet over zijn. Misschien is dat wel een nadeel van hier schrijven, je hoort zo veel negatieve verhalen dat je bijna vergeet dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat. Ik duim nog steeds voor een mooie echo.

Fijn dat je geen kwaaltjes hebt van de Deca Wished, ik heb daar wel eens nare verhalen over gehoord. Hoe gaat het spuiten nu? En ben je al minder aan het werken en hoe bevalt dat?

Animal, hoe is het prikken gegaan? Ik prikte altijd gewoon voor of na het feestje trouwens, is ook wel eens om 3 uur 's nachts gebeurd . Werd er niet minder zwanger van Maar ik snap wel dat je het liever precies goed doet, en misschien zou ik dat met ivf ook wel hebben, dan wil je gewoon zo veel mogelijk top eitjes en niet achteraf een reden kunnen verzinnen waarom dat wel eens niet zo zou kunnen zijn.

Haha, mijn buikvet is inderdaad ook al aardig prijzig aan het worden (ik spuit namelijk voor elke iui). Maar dat van jou is echt een goudmijntje geloof ik Misschien moet je het verzekeren . Ik heb eens opgezocht wat menopur kost (tip: doe maar niet). En nu ben ik ook nog op dieet, wordt ik ook nog minder waard . Er schijnt inderdaad veel verschil te zijn tussen individuen, ik ben ook wel blij dat ik op de minimale dosis zit en ik heb ergens ook wel het gevoel dat dat misschien deel van het probleem is, dat ik zelf te weinig hormonen aan maak om zwanger te worden/blijven of zo. Maar dat is allemaal speculatie.

Boulu, klinkt alsof je veel follikels hebt deze keer. Ik hoop echt dat ze deze keer genoeg embryo's kunnen maken om je hele gezin compleet van te maken. Hoe voel je je verder?

De tweede wachtweek is inderdaad erg vervelend, ik zit op het moment ook een beetje in een hcg gat geloof ik. De hcg van de pregnyl is er zo'n beetje uit en als het raak is dan is er nog niet genoeg hcg om kwaaltjes te geven. Gelukkig word ik (tot voor de miskraam, hoop dat het nu ook weer zo is o.i.v. de hormonen) op dag 15 ongesteld. Dus deze week nog geen gebroekloer want ook als het niet raak is verwacht ik het nog niet. Ik ben trouwens een overtijd-tester en zit er over te denken om te gaan bobben naar het feestje en dan gewoon af te wachten, in het kader van ons dieet is alcohol sowieso niet heel goed en het gaat net zo lekker met afvallen.

Gisteren baalde ik wel even want de paar kwaaltjes die ik (misschien) had zijn weg, nu wachten of ze terug komen. Aan de andere kant merk ik dat ik het ook geen wereldramp vind als het weer een keer niet lukt. Ik denk dat ik pas wanhopig ga worden als er meerdere iui's niet lukken. Dus op zich is het wel fijn dat ik er wat rustiger in sta deze keer.
Mssfddler: Ah een uitgangsecho bij IUI dacht dat ze dat dus alleen bij ivf deden. Zo zie je maar dat er zover verschillen zijn. Ja, bms zal vast wel goed zitten gaat mij meer om het spuiten. Prima toch om lekker nuchter het feestje door te brengen en als je bobt heb je het prima opgelost.

Proudmama: ik adviseer je om voor de behandeling extra ibu te nemen ( heb ik niet gedaan dom, dom, dom).

Ben alleen geweest en blijkbaar vonden ze dat wel een beetje raar. Ik mocht de hand van de assistente fijn knijpen in principe kun je daarna alles doen. Met wat buikkrampen en bloedverlies. Bij mijn begonnen ze pa een half uur later en was nadat ze zijn begonnen met een half uur klaar. Wassen/ aankleden en vooral even bij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven