Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Jo wat een fijn nieuws, gefeliciteerd!

Nog gefeliciteerd met je kleine meid baggal.

Animal hoe gaat het met jou? Ik heb nog vaak aan je gedacht. Dikke knuffel

Hoe is het met de rest hier?
Mijn zoontje is alweer 8 weken wat gaat het snel , genieten intens van hem😍
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wauw Jo, wat bijzonder! Gefeliciteerd!! Hoe voel je je?

Wished, heel leuk om te lezen dat je zo geniet en het goed gaat :).

Ik moet ook nog vaak denken aan de genen die hier weg zijn gegaan of waarbij het niet is gelukt... Zoals Animal, snoespoes... En nog een aantal anderen van het andere topic. Vind het soms nog zo vreselijk al dat verdriet.

Ik zie dat ik hier niet eens had gemeld bevallen te zijn, maar dat is dus in augustus gebeurd ;). Mijn zoontje is 6 weken en gaat ook goed! Soms vind ik een baby ook wel pittig hoor, had er misschien iets teveel van verwacht ;). Maar ik geniet ook heel erg en ben zo ontzettend gelukkig dat hij er is.
boulu schreef:
05-10-2018 09:01
Wauw Jo, wat bijzonder! Gefeliciteerd!! Hoe voel je je?

Mijn zoontje is 6 weken en gaat ook goed! Soms vind ik een baby ook wel pittig hoor, had er misschien iets teveel van verwacht ;). Maar ik geniet ook heel erg en ben zo ontzettend gelukkig dat hij er is.
Boulu, lieverd, lees het boek van Kate Brian anders even - ben je zo doorheen: precious babies. Ik herken nl. soms wel dingen die je schrijft en soms heeft het idd te maken met verachtingen na IVF die opeens toch heel anders zijn: het idee dat alles goed zou komen als je nu eenmaal moeder zou zijn terwijl het moederschap soms ook pittig is (en dat laatste mag je best toegeven hoor en maakt je niet meteen ondankbaar).

Wished: Wat fijn dat het met jullie zo goed gaat! Blij dat te lezen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goh zie ik dit topic ineens langskomen.

Jeetje al tweede zwangerschappen O_O gefeliciteerd fluo & jo!

Lieve Boulu, Wished en Mssfiddler, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes. :love:

@Boulu: haha ja het leven met baby is gewoon ff wennen. Hoort erbij ;)

@Bag: ik wilde je al steeds berichten, van harte gefeliciteerd met SA! Kleine grote dame :)

@Animal: voor jou een dikke knuffel. Wat een oneerlijk einde van de strijd :hug:

@hier: alles prima. Zoon is alweer 1.5 inderdaad, en voelt zich ook 1.5, rent parmantig rond :P en ik moet zeggen dat ik de dreumesfase een stuk leuker vind dan de babyfase. Past beter bij me. Zegt ze terwijl de dreumes in kwestie voor de 6de keer vanavond ‘mama! Mama!’ Begint te roepen vanuit zijn kamertje ;) maar dat zijn tegenwoordig de uitzonderingen gelukkig. Rammels voor een tweede heb ik nog steeds niet echt, al weet ik rationeel wel dat ik die wil inmiddels. Eerst afstuderen ;) dat gaat ook goed! Eerste jaar zit er alweer bijna op, dus nog even tandjes op elkaar :) maar dan mag ik mezelf over een jaar-en-een-beetje toch echt dokter lux noemen :)
Nou ik ga zoon ff een aai over z’n bolletje geven.

Liefs voor jullie allemaal, ook degenen op wie ik niet gereageerd heb en die ik niet ken. Ik wens jullie alle goeds! :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lux wat leuk, anderhalf was voor mij ook de grens waarna het allemaal leuker werd. Veel meer interactie omdat een kind zich dan meer naar buiten richt en gaat ontdekken.
Baggal gefeliciteerd, 1 jaar alweer! Wat vliegt de tijd he, het gaat zó snel allemaal!

Jo wat bijzonder zeg! Ik heb dat al vaker gelezen, maar nooit iemand die ik "ken" om het zo maar te zeggen. Hoe voel je je?

Wished heerlijk dat je zo kan genieten, had je dit ooit gedacht mee te maken?

Boulu je mag het zeker pittig vinden, vond ik ook en nu nog steeds. Zoon is 5,5 en hij doet het supergoed op school, is sociaal en lief. En soms ook heel stout.. heel ondeugend is hij. En op die momenten word ik best onzeker. Gedachten als. doe ik het wel goed, ben ik niet te hard, waarom doe ik hem dit aan (zeker nu hij naar een gastouder gaat, want ik heb sinds kort een baan eindelijk!) en al helemaal als hij me dan zijn spaargeld wil geven zodat ik thuis bij hem kan blijven :cry:
En van de andere kant geniet ik enorm van hoe hij is, de dingen die hij zegt, hoe slim en gevat hij is en hoe hij anderen helpt. En dan denk ik: ook dát is een product van mijn (onze) opvoeding!

Intussen gaat het de goede kant op hier, ik ben al 22 kilo kwijt en ik voel me nu al heel goed! Bewegen gaat een stuk makkelijker, kleding zakt af, en ik heb mijn medicatie voor een hoge bloeddruk tot een kwart van wat ik gebruikte kunnen terugzetten!
Ook heb ik sinds drie weken een baan, voor 24 uur. Ik vind het best pittig, heb bijna 3 jaar thuis gezeten! Dus ik merk wel dat mijn energieniveau heel laag is, ik zit regelmatig te slapen bij de tv 's avonds. En voor zoon is het ook wennen, hij moet ineens 2 dagen per week naar een oppas, mij minder zien en heel erg missen ook. Heeft even tijd nodig, dus hopelijk voelt dat snel beter voor iedereen.
anoniem_363027 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 19:51
1.20% gewijzigd
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Oooo die link had ik niet gelegd haha, Smoes.

Je hebt zeker gelijk wat betreft het makkelijker worden. Achteraf heb ik sowieso best een pittig eerste jaar achter de rug. Heb me er goed doorheen geslagen en in ‘the flow of things’ had ik het niet zo door, maar toen het eindelijk wat beter ging met hem kwam het wel even binnen. Tussen het moeilijke zwanger worden, zijn moeilijke start met angst voor gevolgen daarvan, het huilbaby zijn en het flesweigeren en niet slapen door had ik weinig tijd om een stap terug te doen en me te realiseren dat we echt wel een moeilijke-baby-kaart getrokken hadden. Maar goed, it’s all in the past now en ik heb er vrede mee. Hij groeit en ontwikkelt zich keurig en ik heb ook weer een leven inmiddels. 3 maanden geleden gestopt met de borstvoeding en dat voelde echt als een bevrijding :whistle:

Nu gaan we lekker samen wandelen en naar de kinderboerderij, vingerverven en tekenen. Kan hij me meestal vertellen/duidelijk maken wat hij wil door woordjes en gebaren ipv huilen en dan maar moeten uitvogelen wat er is.

Als ik de volgende als eenjarige kon bestellen deed ik dat direct. Een van de moeilijkste dingen aan een tweede zal ik toch de angst voor nog zo’n babytijd vinden denk ik :$

Wat ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen, respect! En hoe? Haha. Ik wil ook m’n zwangerschapskilootjes eraf maar schiet nog niet zo op (oké pas 2 weken geleden begonnen maar ik wil resultahaat :nut: ). Enne, kleren zakken af?! Hallo!!! Tijd voor een nieuwe garderobe. Of heb je even geen budget? In dat geval: volgens mij is het binnenkort weer black friday weekend dus ik zou kijken of je dan een paar goede dealtjes kunt scoren, dat verdien je wel na -22kg :)

En wat goed dat je een baan hebt, gefeliciteerd! Is het leuk werk? Zal zeker wennen zijn na zoveel jaren thuis, ik lag na m’n verlof de eerste weken ook elke avond op apegapen. Trekt vanzelf bij.

Kan me wel voorstellen dat het voor jullie enorm wennen is na zo lang samen te zijn geweest! En wat ontzettend heartbreaking dat je zoon zijn zakgeld wil geven zodat je bij hem kan blijven. Wat een ontzettende schat :heart: Ik merk ook echt dat mijn zoon me mist. Ik maak nu even tijdelijk 50-urige werkweken en dat vindt hij echt helemaal niet leuk, hij laat me niet meer los zodra hij me in het vizier heeft. Daar zullen de slechte nachten momenteel ook wel van komen. Nouja, nog 2 weken en dan is het weer voorbij.
Jouw zoon zal ook heus wennen zonder jou en zijn weg erin vinden, en je doet iets anders heel belangrijks voor hem: je verdient geld om jullie te onderhouden. Dus respect :thumbsup:

En wb of je het wel goed doet: volgens mij moet je je eerder afvragen of je het wel goed doet als je kind nooit stout is. Grenzen opzoeken, dingen uitproberen, het lijkt me allemaal heel goed passen binnen de ontwikkeling van een kleuter, dus volgens mij doe je het hartstikke goed :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Leuk dat hier weer wat activiteit is.

Jo, wat bijzonder - van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Snoes, respect voor het afvallen en wat goed van je dat je aan het werk bent. Zal zeker even wennen zijn.

Lux, klinkt alsof jullie een pittig jaar hebben gehad. Fijn dat het nu zo goed met jullie gaat.

Wished, ik weet even niet meer of ik jou al had gefeliciteerd met de geboorte van je kindje - van harte! Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

Boulu, volgens mij is het ook gewoon heel heftig en soms ook zwaar, als je net moeder wordt. Dat mag er echt zijn naast de dankbaarheid! Volgens mij doe je het ontzettend goed :).

Ik ben aan het aftellen, 31 weken nu. Op helaas zwangerschapsdiabetes en wat bekkenklachten na gaat het goed. Door de complicaties ga ik wat eerder met verlof, dat is een heel fijn vooruitzicht. Ik begin het nu ook echt spannend te vinden voor straks, eerst was zwanger worden het grote doel maar daar komt natuurlijk nog een leven lang moederschap achteraan ;-). Ben benieuwd wat ons te wachten staat. Heb ontzettend veel zin om onze baby te ontmoeten, en hoop maar dat ik klaar ben voor the good, the bad & the ugly van de babytijd :)
@Dub: dat komt vast goed. ‘t Is ff schakelen maar na verloop van tijd weet je niet meer beter ;-D
Wel balen dat je zwangerschapsdiabetes en last van je bekken hebt. Ik was erg gebaat bij bekkenfysiotherapie. Laatste loodjes duren lang, vond ik, not gonna lie :P maar ook wel fijn om nog ff tijd te hebben op alles op orde te krijgen enzo.

En ik ging gewoon elke avond weken in bad. Zo fijn voor m’n rug enzo :)
Heel veel succes met de laatste loodjes!
Ik heb hier eigenlijk nooit meer laten weten hoe het met ons verder is gegaan; wij hebben inmiddels een lief klein baby jongetje van 8 weken oud! Uiteindelijk is hij met een inleiding geboren met 37,5 week. Bevalling was heel voorspoedig, maar helaas een placenta die bleef zitten en operatief verwijderd moest worden maar dat mocht de pret niet drukken.

Ook ik herken het wel dat zo’n baby best wel een verandering is waar je vantevoren onmogelijk écht op voorbereid kon zijn. Inmiddels kan ik zeggen dat ik het vaker leuk vind dan zwaar, maar dat was twee weken geleden nog andersom 🙈

Liefs!
Truus: Van harte gefeliciteerd meis! Wat een fijn nieuws. En ja - een baby is een enorme verandering en is ook gewoon zwaar en mooi en leuk en pittig tegelijkertijd. En dat mag je ook gewoon zeggen overigens - en heeft niets met ondankbaarheid te maken. Het is net wat Dubbeltje zegt: the good, the bad and the ugly ha-ha-ha-ha.

Smoes: Wat heerlijk dat je zo ontzettend bent afgevallen! Respect - ik hoop dat je echt een heel stuk beter in je vel zit. Hoe is het met je zoontje?
Ik heb me overigens ook voorgenomen om wel iets beter op mijn lijn te letten. Hoewel ik mijn zwangerschapskilo's vrij snel kwijt was, zit er nog steeds net iets te veel Baggal rond de heupen.

Wished: Hoe gaat het met jullie mannetje?

Hier is SA alweer bijna 15 maanden en ze zegt naast mama ook Daddy en een paar andere woordjes. Heel lief. Ze loopt, brabbelt en speelt. Het is een intens kind moet ik zeggen (zeker in vergelijking met haar 10 maanden oudere nichtje die ontzettend verlegen, lief en bedeesd is), maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht gelet op het karakter van mijn man en van mij (al zegt dat niet altijd alles). Ze was met kerst geveld door een middenoor ontsteking - heel sneu, want we waren in NL. Inmiddels gaat het beter, maar ze wordt wel wakker in de nacht en valt dan weer moeilijk in slaap. Ben erg moe van de halve nachten moet ik zeggen.

Verder vind ik het enorm mooi dat we hier bijna allemaal (Animal na) mama zijn geworden. Wat hebben we de afgelopen jaren toch veel gedeeld met elkaar...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hey lieverds,

Was even stil hier, fijn om weer even wat activiteit te lezen.

Hier gaat het goed, een blij tevreden mannetje van alweer bijna 6 maanden. Gaat zo snel zeg maar ik geniet er intens van. Wat hier gezegd word, je kunt je er inderdaad niet op voorbereiden hoe het moederschap is.. je hebt een idee maar het is zó anders dan dat idee wat je ervan hebt. Het is met momenten echt zwaar en dan heb ik geen eens veel te klagen aangezien mijn zoontje al sinds dat hij 12 weken is snachts doorslaapt, maar soms breken dingen je op, je hele leven staat in het teken van zo'n kleintje.

Wat leuk trouwens om te lezen dat er ook al 2e kindjes geboren of onderweg zijn hier!! Zelf ga ik deze week testen, ik durf niet maar ben al wat dagen over tijd :facepalm:
Ik dacht komt omdat ik het druk heb en wilde gewoon even afwachten of het niet alsnog zou komen maar blijft tot nu toe uit.

Lux en baggal fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie!

Truusdemier nog gefeliciteerd, geniet van jullie kleintje.

Animal, hoe gaat het met jou lieverd? Ik denk nog vaak aan je en een dikke knuffel van mij.
Dag dames, wat leuk dat hier weer wat geschreven wordt! Ik zal ook even updaten want er is het afgelopen jaar zo veel gebeurd!
Ik ben inmiddels 30 kilo kwijt, voel me een stuk beter al. Ik beweeg makkelijker, ik heb werk gevonden wat enigszins vol te houden is :biggrin: en ik maak nieuwe plannen voor dit jaar. Want, ik ga voor mezelf beginnen! Ik ben begonnen met de diplomaroute om zelf gastouder te worden. Ik wil graag op kinderen tot 4 jaar gaan passen :) Gister examen gedaan, binnenkort nog een paar opdrachten en examens, en hopelijk kan ik ergens in mei/juni starten.
Mijn zoontje wordt bijna 6, wat gaat de tijd toch snel... Het gaat goed met hem, hij gaat naar de BSO 1 dag per week en heeft het daar erg naar zijn zin. Bij de gastouder verveelt hij zich, heeft het niet zo leuk daar dus ik ga kijken of hij nog een dagje naar de BSO mag. Daar zitten zijn vriendjes en vriendinnetjes ook, dus dat is veel leuker. Verder vind hij het leuk dat ik oppas word, hij is ook echt super leuk met baby's en jonge kindjes, dus ik kijk er enorm naar uit!

@Dubbeltje hoe is het met jou dan? Want als ik even doortel zit jij in je laatste weken zwangerschap! Of is de baby al geboren?
@Truusdemier wat leuk zeg, nog gefeliciteerd met jullie zoontje! Hoe gaat het inmiddels?
@Lux, pittig die 50 uur werken zeg, ik vind 24 al veel haha! Straks als ik gastouder ben, zullen mijn dagen ook wel lang zijn. Ik wil drie dagen gaan werken als gastouder, zodat ik nog 2 doordeweekse dagen vrij heb om te poetsen, uit te rusten en er voor mijn eigen kind te zijn. En al helemaal als er hopelijk nog een kindje bij mag komen uit mijn eigen buik. Die wens is er nog steeds, ik ben al aan het aftellen tot de zomer :)
@Wished, heb je al getest....? Haha :) Spannend hoor, het zou toch wat zijn he!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Oeh wat een activiteit hier! Ik pak straks de laptop en dan reageer ik ook weer even.
Als het lukt, want ook hier een kleine baby... :-)-)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Zo... hoi iedereen!

Ook ik had hier al een hele tijd niet meer mee geschreven. Na 4 zwangerschappen in 2 jaar tijd voelde ik me hier een beetje 'vreemd' worden, en heb ik voornamelijk nog geschreven in het miskramen topic en het IVF/ICSI topic. Fijn om te lezen dat er veel gebeurd is in de tussentijd..

Hier uiteindelijk ook een 'happy end'. Hoewel het zeer van de miskramen nooit vergeten wordt, vooral van zoon F*. Hoe blij we nu ook zijn met onze gezonde dochter, we zullen altijd veel aan hem blijven denken en vragen ons steeds af wat er van hem geworden zou zijn... Maar nu dus eindelijk baby op schoot, gezond en wel, van 7 weken oud. :love:

Dit was dus mijn vijfde zwangerschap, en het verliep dit keer vlekkeloos. Nauwelijks kwaaltjes, en geen bijzonderheden bij de vele tests en controles. Eerste trimester (tot en met de NIPT) was echt de hel. Ik ben alleen maar bang geweest dat het weer mis zou gaan en waar de zwangerschap steeds verder vorderde en er dus ook steeds meer op het spel kwam te staan kon ik dat af en toe nauwelijks nog aan. Maar toen het verlossende woord van de NIPT kwam en daarna nog de goede echo's bij 14 en 20 weken zijn we er echt van gaan genieten.

Maar toen de bevalling, die ging wat minder soepel. :) Het werd een laaaaang verhaal, met weeën die niet doorzetten, de laatste cm ontsluiting die maar niet wilde komen, geen persweeën en persdrang, en uiteindelijk bleek baby last-minute, tijdens de bevalling nog in sterrenkijker-positie te zijn gedraaid en niet helemaal ver genoeg ingedaald. Ondanks een uur persen op eigen kracht kwam er niet voldoende vordering in en werd het een spoedkeizersnede. Al met al vond ik het tóch een super goede bevalling, want baby is geen seconde in gevaar geweest en is gezond ter wereld gekomen. En ook met mij is alles naar omstandigheden goed gegaan (weinig bloedverlies, geen verdere complicaties).

Intussen ben ik ook alweer 'goedgekeurd' door gyn bij de nacontrole. Het laatste stukje verlof is ingegaan, nog 5 weken en dan ben ik weer aan het werk. (Aaaaahh!) Ik heb trouwens heel erg leuk werk, en heb ook echt wel zin om weer wat te doen, maar tegelijkertijd zou ik best nog even iets langer full-time mama willen zijn. Wat hebben we hier lang op gewacht...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi Allemaal, hierbij nog even een update van mij (omdat jullie er een aantal keren om gevraagd hebben :-) )
Hier gaat het prima. We hebben de knop in 1 x om weten te zetten en het gaat goed met ons. Met werken is het wel druk, dat is af en toe wel een dingetje, maar over het algemeen gaat het goed. We hebben beide veel afleiding in ons werk en onze sport waar we beiden ook druk mee zijn.
Kinderen blijven gewoon leuk, maar toen mijn nichtje en neefje zaterdag meerdere uren zijn geweest, was het ook wel fijn dat ze weer naar huis zijn gegaan. Na de tijd waren we beiden moe van die drukte!
Ik lees af en toe nog wel mee, vooral om op de hoogte te blijven over de meiden met wie ik hier ongeveer gelijk begonnen ben met schrijven en ik vind het fijn dat er nog zo relatief weinig zijn die nog steeds geen moeder zijn of zwanger zijn. Ondanks dat wij onze wens neer hebben moeten leggen, gun ik het jullie allemaal wel heel erg!

Flip, je bent hopeloos verliefd zo te lezen! Van harte meid!!! Fijn dat jezelf ondanks de zeer pittige bevalling er niet zo op terug kijkt en goed kunt genieten van jullie meisje. Je hebt een hele pittige weg bewandeld, met een onzekere uitkomst, die steeds hopelozer leek, maar moet je eens zien wat een prachtig einde!

Smoes, 30 kg! Petje af zeg!!! Je zal er inderdaad nog wel niet zijn, (want een gastric bypass krijg je niet voor niets), maar wat mooi al dat het zo goed gaat. En dapper dat je die stapt hebt durven zetten. Stoer dat je gastouder gaat worden, je klinkt als een lieve moeder, dus dat gastouderschap komt vast wel goed!

Dikke knuffel allemaal en ik weet niet of jullie mij hier nog zullen tegen komen...
Hey meiden,

Hoe gaat het hier?

Dappere animal, knap hoor hoe jullie de knop hebben kunnen omzetten, veel respect voor jullie. Ik wens jullie veel geluk toe verder.

Fijn dat alles goed gaat met de rest van de meiden!
En alle kleintjes natuurlijk.

Ik ben toch echt weer zwanger. Eerste echo gehad en alles is goed alleen nog iniminie, nu 6+5 wkn. Het is een grote schok zo snel, ik moet echt wennen aan het moederschap en dan te bedenken dat er weer een kleintje bij komt. Zal vast goed komen.

Ik reageer later even uitgebreider.
Oh is het topic weer een klein beetje in leven. Ik dacht laat ik eens even kijken.
Ben niet echt actief meer hier. Soort wandelende zombie moeder geworden. Baby2 verwachten we alweer over een kleine 3 maanden.

Maar wished, pats boem ook ineens weer zwanger. Ben dus niet de enige. Hoe oud is je kleine? Van harte gefeliciteerd!!! :cheer2:
Ik heb met zwangerschap2 wel wat meer lichamelijke klachten maar in mijn hoofd veel minder mee bezig. Wat een verschil zeg! Ik weet nog dat lux aan een spiraal ging na haar kleine. Toen was ik zelf nog lang niet zwanger en dacht die is gek doe je zoveel moeite en zo weinig kans hoezo voorbehoedsmiddelen erna? Maar die heeft het goed ingeschat. Blijf het raar vinden dat wel/ niet zwanger kunnen worden.

Flip, ik heb je natuurlijk gevolgd en alleen mooie berichten gelukkig. Zo bijzonder meid en zo gegund! Wat moet je alweer snel aan het werk. Bevalt het moederschap je? Ik vond de eerste weken wel zwaar zeker na een ks! (Al had ik geen vergelijkingsmateriaal)

Smoes wat mooi om te leze dat je al zoveel kilo’s kwijt bent. Je lijkt je draai weer helemaal te hebben gevonden. Super leuk dat je oppasmama gaat worden. Lijkt mij heel speciaal!

Animal; haha wat je zegt dat je wel even moe bent na een paar uur bezoek met kids. Wat heerlijk dat je daarna de deur kan dichtdoen en daarmee alles klaar is. Ontzettend dapper van jullie de keus en dat je er tevreden mee kunt zijn. Je weet gewoon niet wat het leven voor je in petto heeft!

Baggal; jou meisje is alweer ruim 1. Wat vliegt de tijd eh! Alles goed met jullie?

Alle anderen ben jk ook niet vergeten maar reageer wat snel op mijn mobieltje
Sorry ik wil hier steeds reageren maar dan vergeet ik het weer.

@Flip: jaa jouw verhaal uitgebreid elders gevolgd natuurlijk. Nogmaals van harte, volgens mij gaat het heel goed met jullie.

@Dub: jij inmiddels ook bevallen toch?

@Animal: ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat en hoe jullie erin staat. Ik wens jou en je man alle goeds en heel veel geluk op dit alternatieve pad :hug:

@Wished: jeetje, gefeliciteerd! Dat gaat rap haha!

@Jo: moest lachen toen ik je berichtje las haha. Ik vond het echt te eng op dat moment want ik wilde de eerste tijd echt niet zwanger worden. Als ik heel eerlijk ben heb ik het lichamelijk en psychisch gedurende de zwangerschap en de eerste tijd erna gewoon best wel zwaar gehad, dus ik wilde echt géén risico lopen en had iets te vaak dat ‘oeps’ na IVF meegemaakt. Inmiddels sinds oktober AC-vrij hier (niet actief proberen als in op bepaalde dagen vrijen, ovulatietesten, etc., maar we doen het ook niet om mijn vruchtbare dagen heen ofzo) en nog geen zwangerschap, dus vrees dat het zaad hier toch echt te slecht is om tot een zwangerschap te komen. Maar dat geeft niks, komend najaar gaan we weer voor een tp, hopelijk ontdooit een van onze eskimootjes goed en is het weer direct of iig binnen de 3 cryootjes klaar, want een nieuwe IVF heb ik niet heel veel zin in.

@Smoes: knap al die kilo’s kwijt! Wat leuk, GO worden. Lijkt me super heftig, al die ukken in huis, haha.

@Hier: alles gaat prima. Zoon maakt inmiddels al zinnen van 4 woorden en heeft een giga woordenschat, we staan er echt versteld van. Wens voor een 2de is inmiddels goed aanwezig, maar serieuze stappen moeten wachten tot ik 32 weken van m’n afstudeerdatum af zit ;-D en als het eerder toch gebeurt spontaan zou dat zo’n cadeautje zijn dat ik er wel enige studievertraging voor over heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven