Mamaworden.nl oplichting

20-08-2020 22:51 56 berichten
Ik ben verheugd en dat wil ik even laten weten!

Onder andere naar aanleiding van een aflevering van BOOS.

Een aantal maanden geleden begon een bepaalde ondernemer, wier naam ik misschien niet mag noemen, over dat zij een platform wilde gaan oprichten voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden: mamaworden.nl.
De weken hier voorafgaand had ze het in haar volgs al over een darmparasiet die ze zou hebben gehad en na wat supplementen (dacht ik) was ze opeens weer helemaal fit en actief en gelukkig.

Toen het de site gelanceerd werd bleek waarom ze het expliciet over die parasiet had gehad: mamaworden.nl biedt een soort “bloeddruppeltest” aan, volledig zonder wetenschappelijke onderbouwing, waaruit zou kunnen blijken hoe je zwanger zou kunnen worden. Ene “dokter” Wiersma (absoluut geen dokter) kan in een laboratorium aan je bloeddruppeltje zien wat er mis is....... wel graag even €150 aftikken. En oh ja: als je de uitslag wil hebben, dan moet je een analyse boekje a €15 kopen, waarin emoji’s staan.
Een andere compagnon, Linda Reinhardt, een zelfbenoemd vruchtbaarheidsdeskundige, is ook bij mamaworden.nl betrokken.

Toen ik dit allemaal las, met mijn medische achtergrond, heb ik me kwaad gemaakt, dat dit zo maar kan, wat een oplichting. Zeker omdat wordt ingespeeld op kwetsbare vrouwen met een kinderwens. Ik wist zelf niet zo goed wat ik hier mee moest, behalve naar de Inspectie vd Gezondheidszorg en de Vereniging tegen Kwakzalverij.

Op een ander forum werd hier ook over gesproken, mensen hebben daar zelfs een advocaat op hun dak gekregen!!

Overigens ben ik geblokt op de social media, nadat ik kritische vragen had gesteld. Overigens heeft deze “powervrouwtopondernemer” hier een handje van: alle comments die haar niet zinnen, worden verwijderd.

Nu zag ik net op youtube dat BOOS hier een item over heeft gemaakt. En ik hoop dat dit platform dus snel uit de lucht wordt gehaald. Overigens gooit de influencer zonder scrupules haar compagnon voor de bus en trekt ze haar handen er volledig vanaf. Ook zou ze eerst uit puur altruïstische motieven mamaworden.nl hebben opgericht. Ze zou er juist geld op toegelegd hebben omdat ze zo graag andere vrouwen wilde helpen.....

Ik weet niet of het mag, maar ik link hier het item van BOOS:

https://youtu.be/zrsx-aFMcj4

Wat wil ik met deze post? Geen idee, ik ben blij dat dit nu is opgepikt en hopelijk is dit een opstap naar het totaal opheffen vd site. En al kan ik maar 1 vrouw behoeden voor het kopen vd test, dan heeft dit relaas al zin gehad.
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 20-08-2020 23:41
Reden: Verwijderen naam van Founder die opeens geen Founder meer is
3.52% gewijzigd
FoxtrotAlpha schreef:
29-08-2020 19:36
Snap ik ook hoor. Dat je zo graag wil en dat je zelf alles eraan wil hebben gedaan. En dat het soms heel lastig kan zijn om te differentiëren tussen wetenschappelijk bewezen medische dingen en dit soort dingen, waarbij ze het doen lijken alsof het heel betrouwbaar is.
Ik laat af en toe mijn bloed checken door een zeer kundig orthomoleculair arts. Als mijn bloed wordt gecheckt dan hebben we het algauw over 7-11 buisjes bloed. Het kan zeker bijdragen aan je gezondheid om soms eens verder te kijken. Wat mij betreft is alternatieve geneeswijzen een mooie aanvulling op de reguliere zorg.
Maar goed... buizen bloed versus 1 druppel bloed... dat gaat er bij mij niet in.
samsa schreef:
30-08-2020 10:15
Ik laat af en toe mijn bloed checken door een zeer kundig orthomoleculair arts. Als mijn bloed wordt gecheckt dan hebben we het algauw over 7-11 buisjes bloed. Het kan zeker bijdragen aan je gezondheid om soms eens verder te kijken. Wat mij betreft is alternatieve geneeswijzen een mooie aanvulling op de reguliere zorg.
Maar goed... buizen bloed versus 1 druppel bloed... dat gaat er bij mij niet in.
Maar wat wordt er dan gecheckt?

Als het waarden als natrium, kalium, Hb, Ht, vitamines enz zijn, dan ia dat gewoon een reguliere bloedtest, die een huisarts bijv ook. Daar lijkt me niet zo veel orthomoleculair aan....

Een druppel bloed met daarna allerlei diagnoses als “glutenintolerantie” en emoji-uitslagen over hoe je bloed onder de microscoop beweegt (???), dat is gewoon kwakzalverij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook met verbazing de aflevering gekeken. Voor heel veel vrouwen is een baby geen vanzelfsprekendheid maar ze krijgen wel hoop door de tips van mamaworden.nl.

Ik heb zelf jarenlang geen lieve partner gehad maar wel een kinderwens. Alsof ik dan door bij volle maan te lopen opeens zwanger zou raken. Zo werkt dat toch niet.
Ik zie dat filmpje van Boos nu pas! Maar deze vlogmeid Annic ten Duis heb ik altijd al nep gevonden.

Wel zielig dat zij vrouwen zo oplicht, vooral kwetsbare vrouwen. Hopelijk zijn er niet teveel vrouwen ingetrapt.
FoxtrotAlpha schreef:
30-08-2020 10:25

Als het waarden als natrium, kalium, Hb, Ht, vitamines enz zijn, dan ia dat gewoon een reguliere bloedtest, die een huisarts bijv ook. Daar lijkt me niet zo veel orthomoleculair aan....

Een druppel bloed met daarna allerlei diagnoses als “glutenintolerantie” en emoji-uitslagen over hoe je bloed onder de microscoop beweegt (???), dat is gewoon kwakzalverij.
Volgens mij zit dat in het verschil van interpretatie van je bloedwaarden. Wat de huisarts 'binnen de marge' vindt kan voor jou persoonlijk bijv. net te laag/hoog zijn.

Met dat laatste volledig met je eens!
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
30-08-2020 10:25

Glutenintolerantie kan toch wel uit het bloed worden gehaald?

Los daarvan, goed dat hier aandacht voor is. Ook goed van die vrouw/meid die het aangaf bij boos, terwijl zij zelf helemaal geen kinderwens had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven