Na het wachtbankje deel 1

19-03-2018 07:43 855 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve wachtbank meiden!

GEFELICITEERD! Een positieve test! Yess! Maar dat betekend dat je afscheid moet nemen van het ontzettend gezellige wachtbankje topic.... en dát is eigenlijk niet wat je wilt.... toch?

Hier dus het vervolg van het wachtbankje zodat we de lieverds niet hoeven vervelen met onze kwaaltjes, dikke buik foto’s, babynaam brainstorm en opgezwollen voetjes.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk! Ik zou ook graag mee willen schrijven! Ik had afgelopen zaterdag een positieve test. :) Het is nog steeds best onwerkelijk.

Op 9 april staat de eerste echo gepland, dus nog 3 weekjes wachten... En nu maar hopen dat alles goed gaat! Maar vandaag weer een test gedaan en het streepje was nog duidelijker dan zaterdag, dus ik hoop dat dat een goed teken is. :)

Ik heb ook niet heel duidelijke symptomen nog. Ik slaap wel slecht en ben soms duizelig met opstaan. En daarnaast hetzelfde als Truus en Farah, alleen is de misselijkheid nog maar heel lichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Jeee! Wij hebben een nieuw huis! 😁💪🏼
Alle reacties Link kopieren
Ik had in het begin ook niet zoveel kwaaltjes. Die kwamen bij mij echt pas na een week of 7. Geniet vooral (nog) van het niet hebben van de kwaaltjes! Rommelende darmen en regelmatig moeten eten herken ik wel van de eerste weken. Klinkt heel normaal dus. Over een paar weken hebben jullie vast allemaal een mooie echo! Ik vond het wachten ook verschrikkelijk hoor, zo onzeker.
@Truus, ik hoop ook voor je dat ze volgende week even gaan kijken met een inwendige echo.

Wij hadden vanmorgen weer een controle afspraak bij de verloskundige. We hebben weer een mooi kloppend hartje gehoord, altijd fijn om te horen. Ik heb de foto's van de 12weken echo ook (die had ik nog niet). Heeft iemand verstand van de NUB-theorie? Ik kan er echt niks van maken, maar jullie mogen een poging doen hoor haha. Volgende week donderdag de uitslag!
http://nl.tinypic.com/r/skuctf/9
Even een vraagje voor de zwangere dames hier, ik krijg steeds meer aders op mijn borsten en die zijn ook duidelijkerder te zien en mijn tepels worden donkerder... is dat een zwangerschaps symptoontje?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk om te zien Zucchini, maar ik gok ‘n meisje!
Alle reacties Link kopieren
@Maeeo, gefeliciteerd met jullie huis! Wanneer gaan jullie verhuizen?
Ik ben benieuwd of je gelijk hebt, in mijn omgeving denken ook veel mensen dat het een meisje is. Mijn eigen gevoel wisselt een beetje, het ene moment denk ik een meisje en het andere moment een jongetje.

@Evelien, dat is wel een zwangerschapssymptoom. Hoeveel dagen voor je NOD zit je nu?
Evelien_888, sinds ik zwanger ben zijn mijn borsten één groot aderparadijs. Het is dat je er nog wat huidskleur tussendoor kan zien, anders zou je denken dat ik de borsten van Smurfin heb gejat en op mezelf heb laten plakken.

Zucchini, wij hadden bij de 12-weken echo aan de echoscopist gevraagd om de NUB-theorie toe te passen (die zei een meisje en bij zowel de 15-weken echo (geslachtsbepalingsecho) als de 20-weken echo bleek dat het een meisje is). Ik vind het lastig te zien op de foto's bij jouw spruit, maar ik gok een meisje.
Ik zit nu 2 dagen voor nod! Klinkt hoopvol dan.!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd maeeo, wat spannend! Koop of huur, en wanneer kun je erin?

Zucchini, ik ben een beginnende nub-lezer (heb wel eens gelezen hoe het werkt maar nog nooit eerder meegegokt) maar ik dacht ook meteen een meisje idd. Spannend hoor! Voor ons blijft het een verrassing tot de geboorte :hyper:

bozz van harte gefeliciteerd!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Evelien nog 2 dagen! Volgens mij zoek je bevestiging (wat ik wel snap hoor) want op alle sites staat dat symptoom over aderen op borsten en donkerdere tepels. Ik heb het zelf trouwens niet. De test zal het uitwijzen over 2 dagen :).

Gefeliciteerd nieuwe dames!
Alle reacties Link kopieren
@Zucchini, ik hoop snel! Het huis staat al leeg en dat van ons was binnen 5 dagen verkocht!
Vandaag pas gehoord dat ons bod geaccepteerd is en dat we door kunnen pakken. :)

En inderdaad, ik heb me de laatste tijd verdiept in de NUB theorie, maar ik ben geen expert en ik vind het moeilijk om te zien soms haha, maar ik dacht wel gelijk een meid!

@Evelien, dat is zeker een symptoom! Ik heb ook echt aders op m'n borsten waar k soms van schrik. O_O

@Gie_Gie, het is een koop! En ik hoop zo snel mogelijk! Kan niet wachten om alles in te gaan richten naar eigen smaak!
Spannend dat je het niet wilt weten tot de geboorte, dat zou ik niet kunnen :$

@bozz gefeliciteerd! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Gie_Gie en Maeeo! :)

@Zucchini, spannend!! Ik heb zelf geen verstand van de nub theory helaas, maar ben nu wel heel benieuwd wat het gaat zijn. Heb je zelf nog een stiekeme voorkeur of maakt het niet zoveel uit?
En ik zal nu dan nog wel even blij zijn dat ik me nog goed voel en hopen dat het zo blijft :)

@Maeeo gefeliciteerd met je huis!
Evelien_88 schreef:
20-03-2018 11:26
Ik zit nu 2 dagen voor nod! Klinkt hoopvol dan.!
Probeer jezelf niet gek te maken, als je wilt dat er symptomen zijn, kan je ze namelijk ook gaan inbeelden ;) Ik kreeg al die aders pas toen ik al een tijd zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en spannend maeeo! Veel geluk in jullie nieuwe huis!

Wat sprookjesbos idd zegt Evelien, probeer je niet gek te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van... Maar ik heb me ook de raarste dingen ingebeeld en was dan toch niet zwanger. Hoop hebben mag natuurlijk, maar mócht het nu toch niet zo zijn dan komt de teleurstelling des te harder aan. Ik duim natuurlijk dat je je snel bij dit topic aan mag sluiten!
Alle reacties Link kopieren
@Sprookjesbos, bij jullie klopte het dus wel met de NUB-theorie. Ik heb dat toen niet gevraagd, achteraf wel stom eigenlijk. Maar helemaal niet bij nagedacht toen.

@Evelien, hoe lastig het ook is, gewoon even afwachten nog. Ik hoop dat je over 2 dagen een knaltest hebt!

@Gie_Gie, ook leuk dat het voor jullie een verrassing blijft. Ik ben daar te nieuwsgierig voor, maar wel extra speciaal lijkt me.

@Maeeo, oohh, dat kan dan wel snel gaan. Moeten jullie veel aan het huis doen?
Tot nu toe zegt iedereen een meisje dus, ik ben heel benieuwd!

@Bozz, nee geen voorkeur. Ik heb alleen veel jongetjes in mijn omgeving en bijna geen meisjes. Daarom zie ik ook eerder een jongetje bij ons dan een meisje denk ik. Maar ik vind beide echt heel erg leuk, maakt me echt niks uit wat het is.

Laat het maar snel volgende week donderdag zijn, dan weten we het haha! (moet de kleine wel goed liggen en niet met de beentjes gekruist :-D)
@evelien (naamgenoot :)) ja ik heb ook enorme blauwe aders zichtbaar!
en mijn man zag ze ook al voordat ik een test had gedaan en zei toen "dat betekent toch wel iets!??!"
Je geduld gaat beloond worden met duidelijkheid. :)

@truus: als mijn berekening klopt ben ik op 30 maart 8 weken. of 8 weken en een dag ofzo. (maar zo precies weet ik het ook weer niet)
verloskundige zei dat ik wel eerder mocht komen, maar dat wilde ik niet. nu is het in ieder geval zeker dat het goed is, of niet. (niet dat ik dan een antwoord krijg met "ja we moeten het over 2 weken nog eens bekijken, want weten het niet zeker")

en over kwaaltjes: bij mij begint het misselijkheid kwaaltje nu pas een beetje te komen. (nu dus 6/6.5 weken)
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,
Vanmorgen dus opnieuw getest omdat het gisterenavond al zo laat op de dag was. Het streepje liet op zich wachten, ik kreeg al stress :p maar het is wel ietsje donkerder dan gisteren. (Het was ook niet met echt ochtendurine want ik moest nog een testje kopen)

http://nl.tinypic.com/r/a9mucg/9

De bovenste is van vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren
@Zucchini, Ja ik hoop 't! Heb al zin om in te richten haha. Het huis is eigenlijk een kwestie van in een uitpakken. Het is allemaal al netjes afgewerkt en alleen nog maar inrichten naar eigen smaak.

Ben heel benieuwd naar jouw post donderdag!

@Maya, wat een mooie testjes! Gefeliciteerd! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maeeo van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!! Fijn dat alles zo lekker loopt nu in deze periode😁

Mayamaya, fijn een oplopende test! Ik had vandaag (16DPO) een net zo duidelijke streep als de controle streep. Ik heb nu twee testjes gedaan en ga het nu ook loslaten.... ik wordt er toch niet meer of minder zwanger van!

EveSp er lijkt een eeuwigheid te zijn verstreken maar er zit dus blijkbaar maar 2 weken tussen ons! Knap dat je de echo zo ‘durft’ uit te stellen!

Zuchini 😍😍 die foto😍😍 wat geweldig!! Het is gewoon al een compleet klein courgette meisje😍😍

Gie_Gie leuk om te horen dat er mensen zijn die het geslacht een verassing willen laten!! Ik twijfel nog, manlief ook.. ik wil het graag weten, manlief wat minder. Als het een tweeling is willen we het wel weten. Bij eentje weten we het echt nog niet. Alles in het leven is tegenwoordig al zo voorspelbaar (met mobiele telefoons en vakantie foto’s tijdens je vakantie enzo) en dit is dan zo iets dat je gewoon lekker onbezorgd een verassing kunt laten zijn! Maarja.... ik ben denk ik wel te nieuwschierig hahaha moeilijk, moeilijk!

Hier is de onzekerheid vandaag wat minder! Vanmorgen een knal positieve test, en ook geen pijn aan mn rug meer. Ik heb wel meer bewogen op het werk, misschien heeft het daar iets mee van doen. Verder wel last van mn darmen gehad en ik ben nu (20u) ook oprecht wel moe, dus dat is een prima teken! Morgenvroeg naar het ziekenhuis, spannend want ik denk niet dat er met 4+3 al iets te zien zal zijn..... maar goed. Misschien dat de arts me gerust kan stellen over de kwaaltjes en misschien prikken ze wel het HCG. Ik zelf krijg sterk de indruk dat het écht een tweeling is....... spannend!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd maeeo met jullie nieuwe huis

Truus dat is vroeg die knaltest. Ik had die vandaag las op 5.5 moet wel zeggen ik heb een week niet de Kv test gedaan wel een CB. Maar op 18dpo had ik nog niet zo,n knaltest. Gaat goed komen met die tweeling. Succes in het ziekenhuis vandaag hopelijk spieken ze even.


Mayamaya mooie testjes.

Zucchini ik duim dat de kleine goed ligt zodat jullie het geslacht weten

Evelien ik heb geen donkere aders. Helaas kun je nu weinig anders dan wachten en duimen.

Hier ondertussen doodmoe. Val gewoon om avonds maar slaap slechts dan slecht. Ook best wel wat stress steeds bang om bloed ge zien. Volgende week donderdag op de uitgerekende datum van mijn 2e miskraam mijn eerste echo. Hopelijk daarna wat rusgg in mijn koppie. Ik durf niet teveel te hopen dat het goed gaat bang voor teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje had ik op 5 weken echt een knaltest! Nu dus nog lichter maar wel duidelijk, vandaag bloed laten nemen en ik hoop dat de Hcg gewoon echt goed zit. 🤞🏻 En elke zwangerschap is anders dus de streepjes ook dan 😄
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat spannend Truus, ik ben benieuwd of het echt een tweeling is. Ik duim voor je!

Ik wilde eerst ook echt wel het geslacht weten, maar ik heb een aantal mensen gesproken en heb me toch laten overtuigen om het een verrassing te laten. Het was even schakelen maar het heeft wel iets magisch eigenlijk, om het zo af te moeten wachten. En qua babykamer wil ik toch niet iets wat uitgesproken 'jongen' of 'meisje' uitstraalt, ik denk dat we voor groen of een andere neutrale pasteltint gaan.

83angel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te ontspannen of te genieten als je dat in je achterhoofd hebt, maar ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt!
Alle reacties Link kopieren
Hier eventjes tijd om wat uitgebreider te reageren :) Ik zit dus op 10 weken en 4 dagen :)

Maeeo: proficiat met jullie nieuwe huis!! Moet je er nog veel in doen of is het lekker kant en klaar? :)
Hier hebben we 7 jaar geleden ons huis gekocht (volledig te renoveren) en de renovatie hebben we op ons gemakje gedaan, geen deadline... Wel is dit dit jaar toch plots veranderd haha, kleine peanut heeft ons nu wel een deadline gegeven om de belangrijkste zaken toch wel af te werken voor zijn of haar komst :) Maar dat geeft ergens ook een goed gevoel, dat het eindelijke een beetje af geraakt...

Truus: ik ben ook zoooo benieuwd of jullie een tweeling gaan hebben of niet :) zo spannend!! Goed dat je je test ziet oplopen en het nu met rust gaat laten :) Ik denk dat dat inderdaad beter is voor de gemoedsrust. Moet wel toegeven, ik had net na mijn NOD getest, vrij duidelijke streep en daarna niet meer. Heb enkele weken later dan nog eens een test gekocht (mijn eerste echo was pas vorige week en vond het te spannend) en toen was ik wel teleurgesteld dat het geen knalstreep was (stond er wel onmiddellijk op maar geen dikke streep :) Pas achteraf las ik dan dat je op een bepaald moment zoveel HCG hebt, dat die testen dat niet meer aan kunnen haha :)
Ik kreeg de eerste kwaaltjes ook pas een week na mijn NOD, die eerste week voelde ik me on top of the world haha :) Daarna kwam de misselijkheid, maar die verdween inderdaad ook wel bij de eerste hap en de vermoeidheid. Wat heb ik afgezien van die vermoeidheid! De eerste week zat ik gewoon op het werk naar mijn scherm te kijken, twas precies leeg hier vanboven haha. Misselijkheid is sinds vorige week ook alweer volledig weg en de vermoeidheid is er nog wel maar gelukkig zet die pas echt 's avonds door... Lig soms ook al om 20-21u te slapen in de zetel :) Ahja en pijnlijke tepels! Zijn nu ook wel al wat minder (wel nog heel gevoelig) maar af en toe zijn er wel zo'n steekjes in de zijkanten.

Mayamaya: ziet er goed uit he!!

Gie-Gie: wat spannend dat jullie het geslacht als verrassing gaan houden! Ik denk dat wij het wel willen weten :)

Sprookjesbos: een meisje, ooooh een klein prinsesje om naar uit te kijken! :)

Zucchini: ik gok op een jongen ;) maar heb er dan ook werkelijk geen verstand van :)

83Angel: hopelijk is het snel volgende week zodat ze je inderdaad toch even kunnen geruststellen. Ik kan me voorstellen dat dit echt geen leuke wachtperiode is, vond het zo al zenuwslopend, laat staan als het al eens verkeerd is gegaan...

Succes voor diegene met hun eerste echo in aantocht en proficiat aan de nieuwe zwangere dames :) Zo heb ik toch in detail of 'en mass' op iedereen gereageerd hé :)
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bloed laten nemen, ik mag morgen om 16.30u bellen voor de uitslag. Ben benieuwd hoe ver ik nu juist ben...

Succes met wachten en niet teveel stressen allemaal. Ik ken het maar al te goed! 😬
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeejj onze eerste echo staat gepland: 12 april!! Als het dan allemaal goed is mogen we door naar de reguliere verloskundige😁

Gister nog wel een echo gemaakt: twee piepkleine stipjes te zien..... of dat de baby is/baby’s zijn is onbekend daar is het echt te vroeg voor. Wel zat het baarmoederslijmvlies keurig vast en is het lekker dik! Nu drie heel spannende weken dus!

Behalve dood en dood moe en af en toe steekjes in mn liezen (hoort zo volgens onze fertiliteits arts) heb ik nog steeds nergens last van. Allerwel ik misschien geen kaas meer lust - maar dat kan ook aan de kaas hebben gelegen........ ben benieuwd! Bij te ver wandelen of te enthousiast mn huis poetsen wel last van mn onderrug, maar dat zijn overduidelijk de spieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven