Na het wachtbankje deel 1

19-03-2018 07:43 855 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve wachtbank meiden!

GEFELICITEERD! Een positieve test! Yess! Maar dat betekend dat je afscheid moet nemen van het ontzettend gezellige wachtbankje topic.... en dát is eigenlijk niet wat je wilt.... toch?

Hier dus het vervolg van het wachtbankje zodat we de lieverds niet hoeven vervelen met onze kwaaltjes, dikke buik foto’s, babynaam brainstorm en opgezwollen voetjes.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
@truus, spannend! Laat het maar snel 12 april zijn.

Ik reageer later uitgebreider als ik meer tijd heb!
Alle reacties Link kopieren
@Mayamaya
Ohhh spannend! Hoe ver ben je?

@Truus
Wat spannend! En wat fijn dat je toch even mocht spieken binnen in!
Erg he die onderrug, ik word er echt zooo moe van :(
Hoop dat dat snel wegtrekt haha.

Onze NIPT uitslag was goed!! Mijn week kan niet meer stuk :) :heart:
Ah fijn nieuws Truus! Gewoon rustig blijven en lief zijn voor je lijft.
Ohja, geen nieuwe testen meer doen he. je hebt er niks aan. stel dat het streepje ineens iets minder donker is dan vorige keer, wat dan? je moet toch afwachten tot 12 april ;)

Maeeo: jij hebt echt een topweek! leuk hoor, nieuw huis en NIPT goed. lekker genieten :)

ik ben even in het buitenland voor mijn werk, en ga vanavond redelijk sjiek eten. dat gaan mijn collega's wel zien dat ik ineens geen wijn drink. maarja, ik ben niemand verantwoording schuldig. dus ik zeg gewoon dat ik niet drink vanavond.
Moet ik die Letten (Letland) ook nog duidelijk maken dat ik geen rauwe dingen op mijn bord wil. hoop dat dat ook nog lukt :)
Alle reacties Link kopieren
Maeeo: Bloed was goed! Ik zou iets van een 4weken en half/5 weken zijn! Morgen de eerste echo plannen.

Truus: Laat het snel 12 april zijn! :D Ben benieuwd of het er twee gaan zijn. 💕
Alle reacties Link kopieren
Meiden, wat een gezellig topic hier! Fijn dat jullie hier zo lekker positief kunnen schrijven over jullie zwangerschappen en zo dus op het positieve gericht zijn :) gefeliciteerd allemaal! Net als freddelientje hoop ik ook nog een x aan te sluiten! Veel geluk allemaal! :)
Alle reacties Link kopieren
Mayamaya wat een fijn nieuws!!!! Oooh ik zou denk ik een moord doen voor een bloedtest om te ‘controleren’ of het wel goed gaat...

Ik merk dat ik erg onzeker ben nog steeds, constant een spannings gevoel in mn buik en soort van verdriet. (Tranen in mn ogen smorgens moeilijke op gang komen.. sip) Ik ben enorm toe aan mensen die me opbeuren en het positief draaien en er een feestje van maken dat het er zo goed uit ziet!! Ben dus ook gestopt met alle treurige topics waar zwanger worden (ondanks al het verdiet dat we gehad hebben 3,5 jaar lang) gewoon niet gewaardeerd wordt. Ik ben zó blij als we het kunnen vertellen en mn vriendinnen gaan gillen en springen😳 misschien helpt het me een beetje vertrouwen te krijgen.... #angsthaas #zenuwpees #helpikbenzwanger
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar Truus. Bij ons geen ellende van 3,5 jaar maar 2 miskramen hakken er ook behoorlijk in. Ik zou soms ook willen testen om te weten of het goed zit. Hormonen zijn nu ook soms zo leuk daardoor helpen ook niet mee voor die tranen. Ik duim gewoon voor ons allebei een hele goede echo (al hoef ik maar 1 hartje te zien;) )

Maeeo fijn dat de nipt goed was. Topweek zo voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel Truus! Ik snap dat je toe bent aan positieve mensen, het enige wat je kan doen is afwachten en dat gaat beter met een positief gevoel dan met een negatief gevoel hé!
Lucht je hart hier maar goed, daarvoor zijn we er voor elkaar!
Enne wij hebben het vrij vroeg verteld tegen onze beste vrienden, en ik zou het zo opnieuw doen! Misschien is het voor jou ook een idee om 1 persoon in vertrouwen te nemen en dit leuke nieuws te delen? Moest het alsnog fout gaan, dan hoef je ook tenminste niet doen alsof er niks aan de hand is... En anders kan je de leuke momenten ook gewoon al van in het begin delen :)

En ik duim ook mee voor alle dames, voor een goede eerste (en volgende echo's)!

Hoe dankbaar dat ik ben dat ik het wachtbankje had gevonden tijdens onze probeersessies (en hoe dankbaar ik nog steeds ben om hier te kunnen meeschrijven met leuke meiden), soms wou ik dat ik dit ook nooit gevonden had en gewoon alle maanden op een roze wolk kon doorbrengen. Door de ervaringen van anderen besef je maar al te goed dat het ten alle tijden fout kan gaan. Na de eerste echo was ik zo gerustgesteld, alles was goed, onze kansen stijgen naar 1 op 20 ipv 1 op 5, en dan lees je hier plots dat iemand een MA heeft op 11 weken en dan overvalt die twijfel je toch weer...
We hebben het van dichtbij ook gezien, mijn zus had bij haar eerste zoontje op 6 maanden zwangerschap plots heel slechts nieuws, als ze ermee doorgingen had hij 5% overlevingskans.. Ze wouden het niet afbreken en hij is uiteindelijk 5 maanden oud geworden voor we afscheid moesten nemen (zonder medische verklaring, hij had een gat in het middenrif en dat is zoals er een defecte wagen van de band rolt, shit happens :(), maar zo zie je maar dat elk huisje wel zijn kruisje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws @Maeeo!

Ik werd ook heel onzeker door alle verhalen hier hoor. Je leest zo vaak dat het mis gaat, daardoor ben je er zelf ook veel bewuster van dat het zo maar mis kan gaan. Ik vond de eerste weken ook niet bepaald een roze wolk. Vanaf 10 weken kreeg ik pas echt vertrouwen dat het goed zat. Ik was tussendoor wel blij, maar ook heel bang dat het mis zou gaan. Echt genieten lukt daardoor niet. Dat onzekere is nu helemaal weg gelukkig. Ik hoop dat ik dat bij een eventueel volgende zwangerschap wat meer los kan laten en wat meer vertrouwen heb.

Zullen we afspreken dat we het hier dan maar vooral positief houden? Voor degene die nog wel in de onzekere weken zitten?

Ik heb echt een goede week gehad, super fijn! Ik heb maar 1 x hoeven kokhalzen, dat is een heel verschil met al die weken hiervoor. Nu ben ik heel moe, maar ik heb al weekend, dus ik ga vanmiddag even een paar uur slapen en dan ben ik er vast weer!
Onze baby was bij de controle trouwens weer lekker druk. Op de echo's ook elke keer. Nu hoorde je eerst een paar schoppen voordat we het hartje hoorden haha. Misschien toch een jongetje? Kleine voetballer!

Oja en over het vroeg vertellen. Wij hebben het onze ouders gelijk verteld en 2 goede vriendinnen. Rond de 8/9 weken (we hadden met 9 weken al 3 echo's gehad) hebben we het onze vriendengroepen verteld en die week erna, dus rond de 10 weken, onze families. Met 11 weken (na de termijnecho) hebben we het algemeen bekend gemaakt.

Waarom zijn positiezomerjassen zo duur? Of nouja duur, maar duur omdat je hem niet zo veel aan hebt en volgend jaar ook niet meer aan kunt. Mijn winterjas zit al heel strak nu, ik krijg hem nog net dicht, dus laat het mooie weer maar komen! Alleen dus nog op zoek naar een zomerjas (zonder kan ik niet, ik wandel veel met de hond). Als iemand nog tips heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap precies wat je bedoeld Yuki! Zelf heb ik nog geen slechte dingen meegemaakt, maar hier op t forum lees je zoveel nare verhalen dat je daardoor toch weer onzeker wordt over wat er allemaal mis kan gaan.
Ik probeer het gewoon positief te houden en ervan uit te gaan dat het allemaal goed zit. Bij de eerste echo kan je pas echt zien hoe het ervoor staat.

Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 4 weken en 6 dagen zwanger en heb nog totaal geen klachten. Ik ben benieuwd of ik één van die gelukkigen ben zonder veel klachten of dat dit in de komende weken bij mij gaat beginnen.

Wanneer begonnen de klachten bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Truus: het is ook allemaal zo spannend, zeker die eerste 12 weken! Ik zit ook steeds vanalles te denken. De ene keer denk ik dat alles sowieso goed gaat, en dan schiet ik 5min later weer in de stress want wat als... maar je komt er niks mee vooruit ;)

Bozz: Bij mijn eerste zwangerschap begonnen mijn kwaaltjes op 6 weken.

Mijn eerste echo vanmorgen ingepland, 18 April! 😍
Het meerendeel waarbij alles goed gaat zal niet zo vaak bevestiging of ervaring zoeken als zoals bij dames waarbij iets mis is gegaan. We zoeken dan bevestiging of putten hoop uit ervaringen van ander ☺️

De perceptie hier is misschien dat het vaker fout lijkt te gaan dan goed, maar ik denk wel dat het tegenovergestelde aan de hand is!
En voor ons nu ook!! 😇😇
Alle reacties Link kopieren
Even ( na meegeschreven te hebben in het Wachtbankjestopic) inbreken hoor. Want zie ik het goed, Truus, zwanger! Wow, super! En veel anderen ook. Gefeliciteerd! Hopelijk geen ellende meer vanaf nu, maar lekkere bolle buiken en beschuit met muisjes.
Laat je niet gekmaken in dit proces. Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja blauwe molly dat zie je goed! 4+5 vandaag, en de tijd gaat tergend langzaam!

Mayamaya spannend!! Duurt lang he die eerste echo?!

Bozz same here! 4 weken en 5 dagen en behalve vermoeidheid en rommelende darmen geen kwaaltjes!

Hahaha Zuchini😂 een voetballertje😂 dat wordt nog wat! Lijkt me zo heerlijk om te zien dat hij/zij/ze lekker beweegt/bewegen.

Jassen...... ja kleding uberhaupt is wel een dingetje als je zwanger bent. Ik heb NU AL geen ‘plooien’ meer tussen mn buik en liezen.. als je weet wat ik bedoel... pas wel mn broeken gewoon hoor, maar je ziet zonder kleding duidelijk dat er iets anders is dan anders!

Hier alwéér de tranen over mn wangen vanmiddag.... stomme onzekerheid!! Ik wil zo graag gewoon blij zijn en genieten😳
Alle reacties Link kopieren
Oh en Maeeo!! Wat fijn dat de NIPT goed was😍😍😍
Alle reacties Link kopieren
MayaMaya! Wat fijn :) Gefeliciteerd! :heart: :heart:

En Truuuus, ik snap zo je onzekerheid!
Het is zo moeilijk om te genieten, maar hey, je bent NU zwanger, laat dat je niet afnemen door niet te genieten! :heart:
Het is heel lastig en echt, die onzekerheid is echt killing, maar ik beloof je dat het minder wordt! Ik dacht ook altijd ; lul maar een end weg, maar ik ben nu wel een stukje zekerder. Het komt denk ik met de weken inderdaad.. Pff ik hoop zo dat je er straks echt lekker van kan gaan genieten! Dat is je zo gegund!

@Allemaal, bedankt voor de felicitaties! Ik ben vanmiddag nog even snel wezen spieken in ons nieuwe huisje vanwege een bouwtechnische keuring en ik ben echt verliefd op 't huis! En nu is het wachten tot 11 april. Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig of het een kleine mini maeeo wordt of 'n kleine maeeo-man!
Het kan me nu allemaal niet snel genoeg gaan hihi .. :sheep: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Yuki inderdaad, soms wil je eigenlijk niet weten wat de cijfers zijn voor 'n miskraam.. Sommige dingen kun je beter niet weten, want het brengt een hoop onzekerheid. Ik heb precies hetzelfde als jij gedacht! ' Had ik dit allemaal maar nooit gelezen'. Je hoort natuurlijk ook vaker dat het niet goed gaat, dan dat het wel goed gaat, want dat is wat mensen meer delen op het internet. Zo jammer eigenlijk, want het schept een hoop ellende en onzekerheid.
Het is inderdaad wat EveSp zegt.

Laten we hier lekker alles positief houden en lekker van ons af brabbelen wanneer nodig! :heart:
We got each others back! :there:
Alle reacties Link kopieren
Ja de onzekerheid is heftig vind ik ook... zeker met veel heftige verhalen die te vinden te zijn. Ben na de echo ongeveer 2 weken rustig geweest, maar met volgende week de termijnecho in beeld vind ik het heeel spannend. Nog 2 weken en dan is het eerste trimester voorbij. En daar kijk ik enorm naar uit, niet alleen omdat de spannendste periode dan voorbij is... maar vooral ook omdat ik hoop dat mn vermoeidheid dan wat bijtrekt :yawnee:

@Truus: super herkenbaar hoor... dat de tijd kruipt. Mij hielp in het begin wel dat ik een knaltest had gehad. En dat ik door de MK wist dat ik echt geen invloed had. Maar het is gewoon pittig.

@Maeeo: Fijn al dat positieve nieuws!!

@mayamaya: aftellen maarr!

@zuchi: Leuk om te lezen zeg!
Alle reacties Link kopieren
Over die vermoeidheid, zijn jullie ook allemaal om half 7 klaar wakker?! S avonds om 20u kan ik gewoon niet meer rechtop zitten van de slaap, en s morgens half 7 stipt: klaar wakker!

De cijfers van een miskraam voor 12 weken (12%) zijn misschien heftig..... maar draai het eens om: 88% gaat dus goed! Ik vind dat toch een geruststelling als ik dat omdraai.....

Hier gister een ENORM pijnlijke kramp/steek. Heeeeeel kort maar, daarna ook niet meer gehad. Geen idee wat het geweest is maar het deed flink zeer in elk geval. Ik twijfel heel erg of ik aankomende week een clear blue test ga doen met week indicator, ik hoop dat me dat gerust stelt als hij 3-4 weken zegt. Anderzijds, en wat nou als ie dat NIET zegt?! Twijfels!!

Ik heb inmiddels wel de zwanger en babyboxen die we vorige zwangerschap besteld hadden (en de ophaalkaarten pas na de miskraam ontvingen) geopend. Die hebben al die tijd op zolder gestaan, maar ik wilde het nu toch een beetje ‘vieren’. 😍 Ik smelt elke keer bij het zien van het new born avent speentje op mijn nachtkastje... 😍😍
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een kv 2V5 test gedaan. Test streep is overduidelijk beter dan de controle streep: Jip en Janneke zitten er nog. Gerustgesteld voor het aankomende uur😳😂
Wauw wat ontzettend leuk om hier bekende namen terug te zien uit t wachtbankje topic.

truus van harte!!! En spannend dat er misschien sprake is van een tweeling. De vermoeidheid in het eerste trimester herken ik. Ik kon ook makkelijk elke avond om 8 uur erin gaan. Nu doe ik dat nogsteeds maar ben ik wel gewoon vroeg wakker. Hele fijne zwangerschap toegewenst!

Verder nog neer bekende namen: ninjaa en maeeo en evesp. Zo fijn.

En zucchini Haha, mijn mede begin september forummer!
Alle reacties Link kopieren
Truus ik wist niet dat de streep nog feller als controlestreep kon worden. Maar fijn weer even de bevestiging te hebben dat het goed zit. De steken herken ik wel heb ik soms ook last van. HoogstwaArschijnlijk je baarmoeder die groeit.

Ninjaa ik duim voor een goede termijn echo.

Bozz bij mijn goede zwangerschap had ik vanaf week 3 al kwalen en nu heb ik wel wat maar lang niet zo erg als toen. Kan per zwangerschap verschillen maar ik hoop dat je bij de gelukkige hoort die er geen last van heeft


De kans op een goede zwangerschap is vele malen groter als een foute. En de kans op 3 miskramen zoals mij is heel erg klein. Ik stond steeds in de verkeerde rij helaas.

Nog 5 daagjes tot de eerste echo heb er zin in maar vind het ook wel eng.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Duggar schreef:
20-03-2018 08:07
Even inbreken, ik zag je test net, van harte gefeliciteerd! Ik denk echter niet dat je 5 weken en 3 dagen bent, ik denk dat je nog net voor je NoD zit, ik zeg het je maar even om t voorkomen dat je bij een eventuele echo de schrik van je leven krijgt als je ruim een week terug gezet wordt. Met 5 weken en 3 dagen zou je test echt een knal test moeten zijn.
Hey!

Ondertussen bloed laten nemen en mij dokter vertelde me dat ik iets van een 4 weken en half à 5 weken zou zijn. Dus iets minder ver. 18 April de eerste echo dus ik zal het dan vast zeker weten ;)

Sorry dat ik nu pas reageer, ik had je berichtje niet gezien! 😮
Alle reacties Link kopieren
Bij mij nog niet al teveel kwaaltjes, alleen moe en zó snel boos! Echt niet leuk. Misschien komt dit ook omdat ik me zo’n zorgen maak en onzeker ben...
Alle reacties Link kopieren
@Truus, goed om te lezen dat je ondanks de slopende onzekerheid ook al wel een enigszins kan genieten en het een beetje durft te vieren. Je bent nu ook gewoon zwanger en je hebt weer een super duidelijke test, dat is het beste wat je nu kunt hebben. Werd hij de vorige keer niet al snel lichter of liep hij niet op? Dan klinkt dit wel positief!

@LouiseMaria, hoi!! Ik had jou hier ook wel verwacht haha.

@83angel, bijna de eerste echo! Het blijft idd spannend, maar dat is ineens helemaal weg als je een mini garnaaltje ziet met een knipperend stipje.

@Mayamaya, sneller geïrriteerd is ook wel echt een kwaaltje wat velen herkennen denk ik. Ik denk dat het bij mij ook een combi was van vermoeidheid en onzekerheid. Maar mijn vriend zegt nog wel eens dat ik fel reageer, maar ik hoor het niet meer zo vaak haha. Misschien is hij eraan gewend inmiddels. ;)

Donderdag eindelijk de pretecho, ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het geslacht! En dan.... shoppen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven