Na hoeveel rondes was jij Zwanger?

24-09-2017 21:40 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2017 23:25
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
0.00% gewijzigd
Nena26 schreef:
24-09-2017 22:42
Moirenphae: Omdat ik zo veel verschillende verhalen hoor.. negatief vooral. En ik graag meer mooie verhalen wil horen.
En wanneer is het een mooi verhaal?
Wat zijn de criteria?
Wat is de reden dat je die moe verhalen wilt horen?
Nena26 schreef:
24-09-2017 22:42
Moirenphae: Omdat ik zo veel verschillende verhalen hoor.. negatief vooral. En ik graag meer mooie verhalen wil horen.
De berichten van Lucy en flip ( :hug: ) zijn antwoorden op jouw vraag. Valt dat binnen je verwachtingen?
anoniem_347524 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 22:45
4.58% gewijzigd
Laf zeg.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik dit topic geopend heb. Heb de tekst al weg gehaald....
Nena26 schreef:
24-09-2017 22:37
Jammer dat er zo negatief wordt gereageerd. Ik ben oprecht benieuwd hoe dit bij de andere is gegaan. Wanneer mensen dit niet kunnen waarderen, waarom reageer je dan als ik vragen mag?
Om aan te geven dat je vraag nogal ongepast is en raar is.
Ik ben oprecht benieuwd wat het boeit hoelang een ander ermee bezig is als het jouzelf al is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
24-09-2017 22:42
Wij wachten al ruim 3 jaar.
:hug:
Nena26 schreef:
24-09-2017 22:44
Sorry dat ik dit topic geopend heb. Heb de tekst al weg gehaald....
Lees de huisregels even.
Nena26 schreef:
24-09-2017 22:44
Sorry dat ik dit topic geopend heb. Heb de tekst al weg gehaald....
Dus snoeven was wel degelijk het doel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 22 was door netjes gebruikte nuvaring zwanger geraakt, spontane miskraam gehad.
Toen ik mijn mirena eruit liet halen 11-12 jaar later om zwanger te willen raken had ik wel binnen een paar weken weer een cyclus, maar na bijna 1,5 jaar pas zwanger geraakt. Voor mijn gevoel duurde dat echt lang na het eerste halfjaar en vond ik het geestelijk belastend. Laat staan als je al jaren bezig bent, echt in de medische molen beland of miskramen krijgt. Ik heb nu het idee dat ik er een heel klein beetje over mee kan praten, ik gun die onzekerheid niemand.
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer binnen een maand maar een miskraam. Tweede keer twee maanden later en een gezonde dochter.

Derde keer heeft 2,5 jaar geduurd en hebben we diep in de medische molen gezeten.

Topic alweer offline gehaald zie ik. Ik begrijp de reacties van andere forum leden namelijk wel. Wat heb je aan die informatie?

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Nou, ik wacht inmiddels vier maanden en gok dat ik over twee dagen ongesteld word. Ik ga dan door naar ronde 5. Niet zo lang als sommigen wachten, niet zo snel als een aantal anderen.

TO, ik vind het helemaal niet erg of gek dat je deze vraag stelt. Ik vind het heel erg fijn voor iedereen die meteen zwanger mag raken. Op de een of andere manier vind ik het zelf ook altijd 'interessant' om te weten hoeveel rondes iemand heeft geprobeerd. Voor mij is dat vooral omdat ik rationeel wel weet dat ik na vier rondes nog niet mag klagen, absoluut niet zelfs, maar dan is het toch fijn om te horen dat collega's of vriendinnen zeggen: 'joh, bij mij was het ook ronde 7/8/10/12/15/whatever'.

Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan. Ik heb de indruk dat je het echt niet verkeerd bedoelde, al snap ik wel hoe het op anderen kan overkomen. Denk alleen dat dit jouw bedoeling niet was. Het is nu eenmaal een heel erg gevoelig onderwerp voor veel vrouwen... Ik zou willen dat alle vrouwen gewoon binnen een ronde zwanger waren, dat zou het mooist zijn ;).
flipje2 schreef:
24-09-2017 22:42
Wij wachten al ruim 3 jaar.
:redrose: sterkte flipje.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel, ik lieg een beetje. Ik ben natuurlijk wel zwanger geweest en dat was de vraag.

Eerst 1 jaar zelf geprobeerd, toen een half jaar moeten wachten tot we eindelijk konden starten met ICSI.

En met ICSI: eerste keer in 1x raak, miskraam, 2de keer weer in 1x raak, weer miskraam, 3de keer de tweede ronde raak, weer miskraam. En toen waren de embryo's op.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nav__ schreef:
24-09-2017 22:48
Voor mij is dat vooral omdat ik rationeel wel weet dat ik na vier rondes nog niet mag klagen, absoluut niet zelfs, maar dan is het toch fijn om te horen dat collega's of vriendinnen zeggen: 'joh, bij mij was het ook ronde 7/8/10/12/15/whatever'.
Dit had ik begrepen. Gedeelde smart, halve smart. Geruststelling zoeken is een duidelijk doel.
MoirenPhae schreef:
24-09-2017 22:43
En wanneer is het een mooi verhaal?
Wat zijn de criteria?
Wat is de reden dat je die moe verhalen wilt horen?
Waarom moet jij altijd zo sarcastisch en vervelend reageren? Dat snap ik niet jij doet of je alles beter weet.
En nu, Flipje? :hug:

(Kun je off topic gaan als de OP is weggehaald? Sorry, als ik perongeluk off topic ga met deze vraag)
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
24-09-2017 22:48
:redrose: sterkte flipje.
Fijn om te lezen dat het bij jullie na zoveel ellende uiteindelijk toch gelukt is. :redrose: Dat geeft mij ook weer wat hoop voor de toekomst.

(Ik wilde bijna schrijven 'fijn dat het is goed gekomen', maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Een kindje verliezen is het verschrikkelijkste wat er is en blijft altijd een groot gemis :hug: )
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wageningen1985 schreef:
24-09-2017 22:53
Waarom moet jij altijd zo sarcastisch en vervelend reageren? Dat snap ik niet jij doet of je alles beter weet.
Ik stel vragen.
Enora schreef:
24-09-2017 22:53
Dit had ik begrepen. Gedeelde smart, halve smart. Geruststelling zoeken is een duidelijk doel.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
24-09-2017 22:54
En nu, Flipje? :hug:

(Kun je off topic gaan als de OP is weggehaald? Sorry, als ik perongeluk off topic ga met deze vraag)
Nu ben ik weer van voor af aan begonnen, dagelijks hormonen spuiten voor een week of vier (vandaag 8 dagen achter de rug), op naar een nieuwe eicelpunctie.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
24-09-2017 22:58
Nu ben ik weer van voor af aan begonnen, dagelijks hormonen spuiten voor een week of vier (vandaag 8 dagen achter de rug), op naar een nieuwe eicelpunctie.
Heftig. Ontzettend veel sterkte.
Nou ik vind jullie wel een beetje streng naar TO. Door het vivaforum wist ik wel hoe en wat ongeveer. Maar mijn man was in het begin ook wel heel benieuwd hoe lang zoiets nou bij anderen duurt en dat had echt niks met misplaatste trots te maken.
Alle reacties Link kopieren
Nav: ik bedoel het idd helemaal niet verkeerd maar helaas is het kwaad al geschiet.

Ik snap dat sommige dit misschien vervelend vinden.. Maar je bent niet verplicht om te reageren. En al die aanvallende reacties zijn in deze dan ook erg jammer.

Ik vind het idd erg interessant om verhalen van andere te lezen/horen. En om gewoon lekker te kletsen.
Helaas gaat dat hier niet meer lukken.

Ik hoop dat jullie allemaal op een dag gezegend mogen zijn met een kleintje! 😘

Nogmaals sorry.
Nou ik vind jullie wel een beetje streng naar TO. Door het vivaforum wist ik wel hoe en wat ongeveer. Maar mijn man was in het begin ook wel heel benieuwd hoe lang zoiets nou bij anderen duurt en dat had echt niks met misplaatste trots te maken.
72 rondes, zwanger, bbz. Nu na de bbz 96 rondes verder en nu te oud voor verder medisch ingrijpen als ik dat al zou willen.(43). Nu kinderloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven