Nachtje slapen ziekenhuis oververmoeid

21-01-2021 21:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,


Ik ben 35 weken zwanger en slaap zo’n ruim 3 a 4 weken amper tot bijna niet. Mijn zoontje van 1 heeft al een langere tijd last van slapeloze nachten, niet iedere dag maar wel vaker in de week en als hij wel goed slaapt dan lig ik gewoon vanaf een uur of 2:00 klaarwakker in bed vanwege pijn aan mijn rug/billen door de bekkeninstabiliteit. Die combinatie is een no go. Heb meerdere dingen geprobeerd. Pijnstilling, Zoontje laten logeren bij ouders, op de bank slapen, bij ouders slapen... op de een of ander manier lijkt mijn lichaam niet meer te weten wat het woordje “goede” nachtrust inhoud en mag ik van geluk spreken als ik uberhaupt 4 uur slaap per dag te pakken kan krijgen

Vandaag een controle gehad bij de gynaecoloog gehad en dit ook duidelijk aangegeven want ik ben gewoon doodop. Gynaecoloog bood meteen een nachtje ziekenhuis aan.


Ik ben benieuwd of er dames zijn die als zwangere ervaring hebben met een nachtje in het ziekenhuis slapen met behulp van medicatie.
louchantez wijzigde dit bericht op 21-01-2021 21:57
2.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thuis slapen met temazepam (en pcm, werkt samen echt goed) is ook een optie. Wel rekening houden met je gewicht , boven de 95 kilo werkt 10 mg minder goed dan 20 mg. In mijn zh hoef je hiervoor geen ctg.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, Covid! Je ziet en ruikt het niet maar de kans dat je verzorgt wordt door een hulpverlener die 5 min voor jou bij een covid patient aan het bed heeft gestaan is rieel, of dat diegene het zelf onder de leden heeft...tuurlijk wordt er gewerkt met alle bescherming en voorzorgsmaatregelen maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Je man bij je zoontje op de kamer laten slapen? Dochter hier slaapt al twee jaar slecht door angstig s nachts in mijn zwangerschap en na de bevalling heeft mijn man daar geslapen zodat ik niet gestoord werd ik deed de baby s nachts hij de oudste.

Ik kreeg in t Z-H alleen maar een temazepam en lag nog de hele nacht wakker vanwege de geluiden daar
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
21-01-2021 23:00
Je man bij je zoontje op de kamer laten slapen? Dochter hier slaapt al twee jaar slecht door angstig s nachts in mijn zwangerschap en na de bevalling heeft mijn man daar geslapen zodat ik niet gestoord werd ik deed de baby s nachts hij de oudste.

Ik kreeg in t Z-H alleen maar een temazepam en lag nog de hele nacht wakker vanwege de geluiden daar
Idem hier, mijn man slaapt nog altijd bij de middelste, ik met jongste op de kamer. Ik hoor hun soms als ze opstaan maar meestal dat niet eens.

En verder, TO, kan me goed voorstellen dat je uitputting nabij bent, ik hoop dat je een goede nachtrust gegund is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan, was ook op van de bekkenpijn. Ik sliep op een aparte kamer, kreeg een prik en was binnen half uur weg, ik werd echt goed gemonitord. Voelde me erna echt een ander mens.

Dit is niet te vergelijken met andere zaalopnames in het ziekenhuis, of slaapmedicatie voor thuis.
Lekker in je eigen bed, dat slaapt toch veel fijner. Juist een ziekenhuis is ontzettend druk, vaak veel geluiden 's nachts en niet je eigen omgeving.

Oordopjes, slaapmasker en in een andere kamer slapen als dat kan. Als dat niet kan, dan kan je man op de kamer van zijn zoon slapen.
Ik kan het je aanraden, vooral vanwege de medicatie.
Ik heb zelf niet in het ziekenhuis geslapen destijds, maar wel in de week van de (geplande, dus het was zeker) bevalling een prik gehad waarmee ik een nacht goed kon doorslapen. Dat was echt heel erg prettig.
Bevallen kost heel veel kracht en energie, dat gaat een stuk beter als je wat nachtrust hebt gehad.
anoniem_402066 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 08:50
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap het 2x gehad 1ste keer voor mijn bekkenpijn 2x voor weeen die al 3 dagen bezig waren maar niet doorzetten en ook niks deden.

En ik krijg er volgende week weer 1. ik slaap net zoals jij al weken slecht door bekkenpijn.
Ik ben elke 3 uur minstens een uur wakker omdat ik niet meer kan liggen van de pijn.
En ik heb volgende week een 24 uurs monitor in het ziekenhuis. Dus we combineren het samen.

Ik zou er voorgaan ik kon bij de 1ste zwangerschap na een nacht door slapen de wereld weer een beetje aan.
Alle reacties Link kopieren
Lekker mensen bang maken voor een corona infectie in het ziekenhuis.
De zwangeren liggen niet op de corona afdeling.

Ik zou het doen. Omdat geen slaap niet te doen is. Dit gebeurt blijkbaar vaker. Daarna ben je niet de oude maar kun je er wel beter tegen. En je hebt nog even voor de boeg met kind in de buik, en daarna met twee kleine kinderen ook.

Het wordt niet voor niks aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
22-01-2021 07:35
Lekker in je eigen bed, dat slaapt toch veel fijner. Juist een ziekenhuis is ontzettend druk, vaak veel geluiden 's nachts en niet je eigen omgeving.

Oordopjes, slaapmasker en in een andere kamer slapen als dat kan. Als dat niet kan, dan kan je man op de kamer van zijn zoon slapen.
Maar het is ook de bekkenpijn die me wakker houd. Als mijn zoontje een goede nacht heeft, lig ik alsnog meerendeels in de nacht wakker omdat ik geen houding weet te vinden
Alle reacties Link kopieren
Mensen bang maken voor Corona in het ziekenhuis? Waar denk je dat zwangeren met zwangerschap gerelateerde klachten met Covid opgenomen liggen? En Covid besmetten vrouwen die komen bevallen? Die gaan echt niet naar de cohort afdeling hoor. En het is ook een feit dat de meeste zh heel weinig sluiskamers hebben op gewone afdelingen en er verkleed moet worden op de gang 😟
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker proberen. Het zorgt er ook voor dat je later serieuzer wordt genomen als je het over vermoeidheid hebt.

Ik heb het zelf ook gedaan. Het nadeel was dat al hoewel ik s nachts heel goed geslapen heb ik de volgende dag last had van een hele lage bloeddruk en eigenlijk totaal van de wereld was. Ik was niet in staat voor me zelf of mijn 1,5 jarige dochter te zorgen. Gelukkig konden mijn ouders helpen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
louchantez schreef:
22-01-2021 09:05
Maar het is ook de bekkenpijn die me wakker houd. Als mijn zoontje een goede nacht heeft, lig ik alsnog meerendeels in de nacht wakker omdat ik geen houding weet te vinden
Dit heb je al ontzettend duidelijk in je OP gezet. En al meerdere keren benoemt. Je slaapt niet omdat je veel pijn hebt. Negeer al het goedbedoelde meedenken in dit topic, want zij gaan voorbij aan de reden dat jij niet slaapt. Pijn. Als je VK je dit aangeboden heeft, neemt zij je pijnklachten kennelijk wél serieus. Ik zou het met beide handen aangrijpen. Niets is belangrijker dan slapen. Gun jezelf die rust.
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
22-01-2021 09:14
Mensen bang maken voor Corona in het ziekenhuis? Waar denk je dat zwangeren met zwangerschap gerelateerde klachten met Covid opgenomen liggen? En Covid besmetten vrouwen die komen bevallen? Die gaan echt niet naar de cohort afdeling hoor. En het is ook een feit dat de meeste zh heel weinig sluiskamers hebben op gewone afdelingen en er verkleed moet worden op de gang 😟
Die liggen bij ons in het ziekenhuis toch echt helemaal apart hoor. En iemand die aan een covid bed staat, staat niet 5 min later op een andere verpleegafdeling.
Ik voel mij in het ziekenhuis veiliger dan op menig ander openbare plek. Juist omdat iedereen daar heel voorzichtig en beschermd is. Dat is bij wijze in de supermarkt wel anders.

TO: Geen ervaring met 1 nacht 'logeren' maar wel met zwanger in het ziekenhuis slapen met medicatie. (ivm opname)
Als je echt zo moe bent zou ik het zeker proberen. Het is veilig en het enige wat er kan zijn is dat je toch niet zo goed slaapt al je hoopt, maar dat doe je thuis ook niet.
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
21-01-2021 22:17
In het ziekenhuis word je rond 21:00 uur verwacht en wordt er eerst een hartfilmpje van de baby gemaakt. Als dat goed is krijg je rond 22:00 uur een spuit in je been (of 2 als je gewicht heel hoog is, de dosering gaat naar gewicht) met een cocktail van Pethidine (pijnstilling) en Phenergan (slaapmiddel).

Als je s’nachts moet plassen moet je bellen en loopt er iemand met je mee omdat je wat dizzy kunt zijn. S’morgens krijg je weer een hartfilmpje en ga je weer naar huis.

De meeste vrouwen slapen er redelijk op, een enkeling zegt dat ze weinig heeft geslapen. Het kan vrouwen die ten einde raad zijn wat lucht geven. Maar het is maar 1 nachtje en het is wel een flinke stoot opiaat die je krijgt.

Een gynaecoloog zou het niet voorschrijven als het schade zou geven maar veel vrouwen durven amper een paracetamol of een strepsel te nemen, best apart dat vrouwen hier dan geen moeite mee hebben.
Sommige kwetsbare zwangeren komen het liefst elke week voor zo’n prik in de laatste weken.
Deze combo heb ik gekregen vanwege niet kunnen slapen door weeen. Die later overigens gewoon rugweeen bleken te zijn. Ik had geen idee, had veel pijn en was doodmoe en heb het me aan laten leunen tijdens m’n opname.
Het was echt de ergste nacht uit mijn leven, ik zat tussen slapen en wakker zijn in met hele nare dromen/hallucinaties.
Ik vond het achteraf, toen ik na m’n kraamtijd de gebruiksaanwijzingen van deze medicatie ging lezen echt bizar dat ik had zomaar had genomen/gekregen, terwijl de bijwerkingen heel naar kunnen zijn en niet zelden voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt aan het bevallen bent krijg je alleen pethidine, zonder phenergan. Al is het soms lastig te bepalen of je echt in partu bent of niet. Een zwangere van haar 1e kind met al dagen 2 cm ontsluiting durven ze voor de nacht wel te sederen.
Ook in de hoop dat de slaap en ontspanning er voor zorgt dat de bevalling nog spontaan doorzet.

Maar sowieso moet pijnstilling of sedatie voor of tijdens de bevalling goed doorgesproken worden, vrouwen moeten weten waarvoor ze kiezen.

Regelmatig komen vrouwen voor sedatie die na info toch maar weer naar huis gaan, met of zonder temazepam, maar vinden de prik dan toch een te heftige oplossing voor hun slaaptekort.
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
21-01-2021 22:58
En inderdaad, Covid! Je ziet en ruikt het niet maar de kans dat je verzorgt wordt door een hulpverlener die 5 min voor jou bij een covid patient aan het bed heeft gestaan is rieel, of dat diegene het zelf onder de leden heeft...tuurlijk wordt er gewerkt met alle bescherming en voorzorgsmaatregelen maar toch.


? Dat is toch helemaal niet reëel?! Hier is een aparte Covid-afdeling, óók op verloskunde, Obstetrie en gynaecologie. Dus een (apart) gedeelte voor patiënten met een Covid infectie en een gedeelte voor niet-Covid patiënten. Dat zijn gewoon gescheiden afdelingen waarbij het personeel niet van de ene naar de andere afdeling huppelt. Wat is dit nou voor een gekkigheid.
pergamon wijzigde dit bericht op 22-01-2021 13:46
8.10% gewijzigd
Ken het van iemand anders. Zij vond het wel prettig vertelde ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een klein zh en bij ons liggen de covid zwangeren, barenden en kraamvrouwen toch echt bij ons op verloskunde. Ik verzin dit helaas niet.. al is dit natuurlijk niet ideaal. Ook op de kinderafdeling liggen de COVID besmette kinderen niet op een aparte afdeling.
Uiteraard wel allemaal op een eigen, het liefst sluiskamer.
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
22-01-2021 13:35
Als je echt aan het bevallen bent krijg je alleen pethidine, zonder phenergan. Al is het soms lastig te bepalen of je echt in partu bent of niet. Een zwangere van haar 1e kind met al dagen 2 cm ontsluiting durven ze voor de nacht wel te sederen.
Ook in de hoop dat de slaap en ontspanning er voor zorgt dat de bevalling nog spontaan doorzet.

Maar sowieso moet pijnstilling of sedatie voor of tijdens de bevalling goed doorgesproken worden, vrouwen moeten weten waarvoor ze kiezen.

Regelmatig komen vrouwen voor sedatie die na info toch maar weer naar huis gaan, met of zonder temazepam, maar vinden de prik dan toch een te heftige oplossing voor hun slaaptekort.
Ik was dus zo’n vrouw ja. Maar ik kreeg die uitleg niet nee. En werd de hele nacht niet serieus genomen. De startende dagdienst kwam binnen, duwde op m’n rug, zei dat ik rugweeen had en pas vanaf toen kreeg ik goede zorg.

Maar m’n punt is meer: dat spul kan dus heel anders werken dan je denkt.
Pergamon schreef:
22-01-2021 13:42
? Dat is toch helemaal niet reëel?! Hier is een aparte Covid-afdeling, óók op verloskunde, Obstetrie en gynaecologie. Dus een (apart) gedeelte voor patiënten met een Covid infectie en een gedeelte voor niet-Covid patiënten. Dat zijn gewoon gescheiden afdelingen waarbij het personeel niet van de ene naar de andere afdeling huppelt. Wat is dit nou voor een gekkigheid.
Heel veel mensen weten niet eens dat ze besmet zijn. Een arts/verpleegster ziet veel verschillende mensen en kan geen afstand houden. De kans is dus zeker reëel dat je besmet raakt.
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
21-01-2021 22:58
En inderdaad, Covid! Je ziet en ruikt het niet maar de kans dat je verzorgt wordt door een hulpverlener die 5 min voor jou bij een covid patient aan het bed heeft gestaan is rieel, of dat diegene het zelf onder de leden heeft...tuurlijk wordt er gewerkt met alle bescherming en voorzorgsmaatregelen maar toch.
Wat een partij onzin zet je neer.
Jezus
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
22-01-2021 15:56
Heel veel mensen weten niet eens dat ze besmet zijn. Een arts/verpleegster ziet veel verschillende mensen en kan geen afstand houden. De kans is dus zeker reëel dat je besmet raakt.
Laten we lekker thuis bevallen dan, thuis inleiden, keizersnede thuis, kunstverlossing thuis.

De kans is niet reëel, het is vooral reëel dat het uit je onderbuik komt.

Natuurlijk is er een kans, maar overdrijven is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-01-2021 13:42
? Dat is toch helemaal niet reëel?! Hier is een aparte Covid-afdeling, óók op verloskunde, Obstetrie en gynaecologie. Dus een (apart) gedeelte voor patiënten met een Covid infectie en een gedeelte voor niet-Covid patiënten. Dat zijn gewoon gescheiden afdelingen waarbij het personeel niet van de ene naar de andere afdeling huppelt. Wat is dit nou voor een gekkigheid.
Ja inderdaad, hoe kom je erop hé.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
31-01-2021 09:58
Laten we lekker thuis bevallen dan, thuis inleiden, keizersnede thuis, kunstverlossing thuis.

De kans is niet reëel, het is vooral reëel dat het uit je onderbuik komt.

Natuurlijk is er een kans, maar overdrijven is niet nodig.
Ik ben in 2020 in zkh bevallen en later nog een keer gelegen, beide keren niets opgelopen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven