Nachtje slapen ziekenhuis oververmoeid

21-01-2021 21:55 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,


Ik ben 35 weken zwanger en slaap zo’n ruim 3 a 4 weken amper tot bijna niet. Mijn zoontje van 1 heeft al een langere tijd last van slapeloze nachten, niet iedere dag maar wel vaker in de week en als hij wel goed slaapt dan lig ik gewoon vanaf een uur of 2:00 klaarwakker in bed vanwege pijn aan mijn rug/billen door de bekkeninstabiliteit. Die combinatie is een no go. Heb meerdere dingen geprobeerd. Pijnstilling, Zoontje laten logeren bij ouders, op de bank slapen, bij ouders slapen... op de een of ander manier lijkt mijn lichaam niet meer te weten wat het woordje “goede” nachtrust inhoud en mag ik van geluk spreken als ik uberhaupt 4 uur slaap per dag te pakken kan krijgen

Vandaag een controle gehad bij de gynaecoloog gehad en dit ook duidelijk aangegeven want ik ben gewoon doodop. Gynaecoloog bood meteen een nachtje ziekenhuis aan.


Ik ben benieuwd of er dames zijn die als zwangere ervaring hebben met een nachtje in het ziekenhuis slapen met behulp van medicatie.
louchantez wijzigde dit bericht op 21-01-2021 21:57
2.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
malibu69 schreef:
22-01-2021 14:01
Ik werk in een klein zh en bij ons liggen de covid zwangeren, barenden en kraamvrouwen toch echt bij ons op verloskunde. Ik verzin dit helaas niet.. al is dit natuurlijk niet ideaal. Ook op de kinderafdeling liggen de COVID besmette kinderen niet op een aparte afdeling.
Uiteraard wel allemaal op een eigen, het liefst sluiskamer.

In "mijn" grote ziekenhuis ook, maar wel in "aparte" gedeeltes waarbij de dienstdoende personeelsleden niet van een covid-kamer naar een niet-covid kamer gaan. Ze hebben dus op verloskunde X aantal kamers Covid, X aantal kamer niet-Covid en ze doen er alles aan om besmettingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
22-01-2021 15:56
Heel veel mensen weten niet eens dat ze besmet zijn. Een arts/verpleegster ziet veel verschillende mensen en kan geen afstand houden. De kans is dus zeker reëel dat je besmet raakt.

Bij twijfel gaan ze full-on in beschermende kledij hoor. Echt, die stemmingmakerij! Ik kom heel regelmatig als patiënt in het ziekenhuis en ze doen er alles aan, om het voor iedereen veilig te houden.
Pergamon schreef:
31-01-2021 10:23
Bij twijfel gaan ze full-on in beschermende kledij hoor. Echt, die stemmingmakerij! Ik kom heel regelmatig als patiënt in het ziekenhuis en ze doen er alles aan, om het voor iedereen veilig te houden.
Dat weet ik ook wel, maar heel veel mensen weten niet eens dat ze besmet zijn en hebben geen klachten, die lopen ook gewoon het ziekenhuis in. Het ziekenhuis is nu eenmaal een plek waar veel mensen samenkomen en dat is nu risicovol.

Natuurlijk doen ze er alles aan om risico's te verkleinen, maar het risico blijft, zeker als je dichtbij elkaar moet komen, zoals tijdens een bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ik sliep altijd heel slecht in t ziekenhuis. Maar je kan het natuurlijk proberen! Sterkte 💋
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
31-01-2021 11:27
Dat weet ik ook wel, maar heel veel mensen weten niet eens dat ze besmet zijn en hebben geen klachten, die lopen ook gewoon het ziekenhuis in. Het ziekenhuis is nu eenmaal een plek waar veel mensen samenkomen en dat is nu risicovol.

Natuurlijk doen ze er alles aan om risico's te verkleinen, maar het risico blijft, zeker als je dichtbij elkaar moet komen, zoals tijdens een bevalling.
Ja dus?
Geldt ook voor kraamzorg en de verloskundige. Die hebben ook meerdere adressen en dan is het te hopen dat ieder kraambezoek zich aan de maatregelen houdt.

In het ziekenhuis zitten er duidelijke restricties aan bezoek en medisch personeel is reeds gewend aan bepaalde routines.
Ik snap je punt ook niet, wat raad je aan?

En straks? Gewoon maar thuis bevallen en controles ook overslaan?

Je bent niet eens de behandelend arts, je weet niet wel ziekenhuis het betreft.
Ik vind dat je angst poogt te zaaien.
ardni schreef:
31-01-2021 12:22
Ja dus?
Geldt ook voor kraamzorg en de verloskundige. Die hebben ook meerdere adressen en dan is het te hopen dat ieder kraambezoek zich aan de maatregelen houdt.

In het ziekenhuis zitten er duidelijke restricties aan bezoek en medisch personeel is reeds gewend aan bepaalde routines.
Ik snap je punt ook niet, wat raad je aan?

En straks? Gewoon maar thuis bevallen en controles ook overslaan?

Je bent niet eens de behandelend arts, je weet niet wel ziekenhuis het betreft.
Ik vind dat je angst poogt te zaaien.
Nee joh, is niet bedoeld om angst te zaaien hoor, het is gewoon de realiteit nu. Maar corona is niet het einde van de wereld als je jong en gezond bent, dus ik zou me er niet te druk om maken.

Ik zou alleen niet nu het ziekenhuis opzoeken als het niet echt nodig is. Thuis is het rustiger dan in het ziekenhuis en in het ziekenhuis wakker liggen lijkt me nog vervelender dan in je eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ervaring. Niet met een nacht maar een hele week. Ik moest ook slapen , ging niet goed. Heb slaapmedicatie gekregen en een 1 pers.kamer. Ik had een fantastische gynaecoloog. Ik zou het echt doen als ik jou was. Ik had overigens geen kind thuis dus was voor mij misschien iets makkelijker. Succes to , niet slapen is killing,
Alle reacties Link kopieren
Bekken pijn en rusteloze benen, ik sliep ook slecht. Ik lag op zolder, man zorgde voor de andere twee kinderen, en ik had altijd oordopjes in. Vaak kon ik s morgens nog wat slaap pakken (man begon soms wat later) en overdag deed ik niks, alleen rusten (hopelijk heb je mensen die kunnen helpen, schoonmaker, ouders).

Toen mijn kindje eenmaal geboren werd sliep ik misschien wel minder dan 4 uur trouwens ;) vond het toch iedere keer verbazingwekkend hoe je door kan blijven gaan op weinig slaap.

Opnemen in een ziekenhuis om te slapen lijkt me de hel, daar naar toe gaan vreet energie, COVID risico, ander bed en omgeving...
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
ivanova_87 wijzigde dit bericht op 31-01-2021 14:18
Reden: Dubbel
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En een tip voor als je het gaat doen. Vraag of ze niet s ochtends het ontbijt maar binnen willen rijden, maar dat je belt als je wakker bent. Anders wordt je om 7 uur al gewekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven