Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
@suzosuus. Oh haha dan zijn er ook succesverhalen! Ik doe beide nog niet, geef het een half jaar maar dan is misschien de ovulatietest toch een goed idee.

Hoewel... ik heb tot nu toe elke x mijn ovulatie gevoeld en ondanks het vrijen zo'n uur voor de ovulatie betekent dat niet direct succes. We wachten gewoon nog even af
@just Sabina,

Ik merkte er niks van. Soms wat verandering van afscheiding. Maar doordat ik toch wel onregelmatig menstrueer was het lastig om m'n eisprong te bepalen.. Had ook zo kunnen zijn dat het gewoon niet gepakt had.. Dit is ook wel veel geluk nu.. Maar met de gewone berekingen klopte het bij mij dus ook heel vaak niet
Ik heb, volgens mij, mijn ovulatie nog nooit gevoeld. Wat voel je dan?

Ik gebruik nu de app Period tracker, mijn menstruatie is aardig regelmatig. De app geeft aan wanneer mijn ovulatie zou moeten zijn maar ik heb geen idee of het klopt.

Wellicht eens interessant om te testen met zo'n ovulatietest. Gewoon om te weten of de berekening klopt.
hallo allemaal,

ik ben 36 jaar en moeder van 2 prachtige kids van 10 en 12 jaar.

Mijn manlief wilt zo graag nog een kindje erbij maar ik wilde dat niet ivm leeftijd.

Nu aantal maanden heb ik ontzettende kribbels en voel me klaar voor een baby.

22 sept ben ik langs de huisarts geweest en mijn mirena spiraal verwijderd.

(dit weet niemand ook niet mijn man ...nu alleen jullie :P )

Ik hoop nu snel zwanger te raken(twee zwangerschappen was me eerste maand gelukt nl) omdat we in december 14 jaar getrouwd zijn lijkt me een mooi cadeau:PP tranen gaan vliegen als ik hem vertel dat ik zwanger ben.

10 jaar spiraal en ben nooit ongesteld geweest dus weet mijn NOD ook niet???? Na verwijderen paar dagen druppels bloed verloren en nog steeds niet ongesteld.. ben wel vanaf begin sept bezig manlief weet niet wat hem overkomt hahahahahahahah
quote:just_sabina schreef op 02 oktober 2016 @ 17:54:

[...]

Heb je al eens gewoon je temp opgemeten gedurende een maand? Hoor veel verhalen dat dit uiteindelijk de beste methode was.Jup, geen touw aan vast te knopen.
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Graag zou ik met jullie willen meeschrijven en lezen. Ik zie dat de tabel gesloten is, maar dat is voor mij geen probleem. Meelezen en schrijven alleen is voor mij voldoende.

Ik ben 28 jaar en vriend en ik hebben nog geen kinderen. Ik heb de kinderwenskriebels al wat langer, maar sinds kort hebben wij deze samen. Ik ben in maart 2016 al met de pil gestopt. Recentelijk ben ik op vakantie geweest naar een land waar ZIKA heerst, dus 2 weken geleden gezamenlijk besloten om voor het 'echie' te gaan. Afgelopen vrijdagavond ben ik ongesteld geworden. Mijn cyclus is gemiddeld 26 dagen.

Deze maand dus maar eens kijken wat er gebeurd. Ik heb wel besloten om deze maand ovulatietesten te gebruiken, omdat twijfel of mijn cyclus wel daadwerkelijk is op de datum die mijn app aangeeft. Spannend!

Ohja, misschien ook nog goed om te vermelden dat ik echt ontzettend bang ben dat ik niet zwanger kan worden. Ik heb hier geen reden voor en er is ook geen lichamelijke aanleiding, maar ik ben gewoon echt angstig.

anoniem_311167 wijzigde dit bericht op 03-10-2016 09:37
Reden: iets vergeten toe te voegen
% gewijzigd
quote:elf12 schreef op 02 oktober 2016 @ 22:31:

Ik heb, volgens mij, mijn ovulatie nog nooit gevoeld. Wat voel je dan?

Ik gebruik nu de app Period tracker, mijn menstruatie is aardig regelmatig. De app geeft aan wanneer mijn ovulatie zou moeten zijn maar ik heb geen idee of het klopt.

Wellicht eens interessant om te testen met zo'n ovulatietest. Gewoon om te weten of de berekening klopt.

Wanneer je het niet voelt is een ovulatietest wel interessant denk ik idd.

Wat je voelt.. uhm. Ik had de eerste keer snachts menstruatiepijn, de daag daarvoor had ik gevoelige tepels. Laatste 2 keer had ik dag daarvoor ook pijnlijke tepels en de volgende ochtend hele erge krampen ten hoogte van mijn eierstokken.

Helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet maar ga er vanuit dat dit mijn eisprong was.
Welkom nieuwelingen!
quote:Zeeuwsmeisje1989 schreef op 02 oktober 2016 @ 18:54:

Hierzo ook geen ovulatie testen gedaan.. wel een maya app bijgehouden daar stonden je vruchtbare dagen op.. 1 x seks gehad... en raak..

het hoeft ook niet persee precies met je eisprong ervoor en erna ben je ook een paar dagen vruchtbaar..

Volgens mij is het ook een btje geluk hebben.. ik rekende op minimaal 6 mnden toen in een keer was wel een hele verrassing

Het is denk ik ook gewoon een beetje geluk hebben. Mijn pech deze maand was een te korte LF.

Je bent idd een paar dagen ervoor vruchtbaar. Na de eisprong hoor ik wisselende verhalen. Volgens mij ben je dan nog maar heel kort vruchtbaar 12-24 uur.
Welkom nieuwe dames

@watermeloentje: Herkenbaar, die angst dat het niet lukt om zwanger te worden. Volgens mij hebben veel vrouwen toch ergens wel een beetje die angst hoor, als ik het zo in mijn omgeving hoor. Ik voel het ook wel een beetje. Maar zolang er geen reden is om dit te denken, gewoon lekker voorbij laten gaan die gedachte!

@Florence_June: bedankt voor de tip, misschien dat ik die olie nog even ga halen! Ik heb onlangs dus toch ook maar een klein flesje conceive plus besteld (glijmiddel speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden), zou morgen binnen moeten komen.

Ik ben nu exact halverwege mijn 'eerste ronde', vorige maand een cyclus van 36 dagen gehad na het stoppen met de pil en ik zit nu op dag 18. ik denk mijn eisprong al wel eerder te hebben gehad, beetje spijt dat ik dat niet dagelijks heb getest. Ik hoop ook dat mijn cyclus dit keer wat korter duurt. Straks bij de Action even wat ovulatie/zwangerschaptesten inslaan Op bepaalde dagen wel een ovulatietestje gedaan en vanochtend ook weer, maar nog geen eisprong gevonden tot op heden..

Ik vind het wel een heel gek idee dat ik nu zomaar al zwanger zou kunnen zijn (al is die kans vrij klein, denk ik), terwijl ik tegelijkertijd net als watermeloentje88 me zorgen maak dat het überhaupt niet lukt. Elk signaaltje van mijn lichaam ga ik interpreteren.. echt afleidend! Een vriendin van me vertelde me onlangs dat ze vorige maand een miskraam heeft gehad, na 7 weken zwangerschap. Heel verdrietig, ik hoor het ook best vaak nog in mijn omgeving. Dat het echt niet zo vanzelfsprekend is dat je snel zwanger wordt en dan ook zwanger blijft..
Die signalen heb ik nu ook steeds in mijn hoofd!

Als ik iets ruik denk ik dat mijn reuk sterker is geworden etc.

Hoe zet je dit van je af??? Heel irritant. Ik wil er niet te veel mee bezig zijn maar ben dat toch. Typisch gevalletje roze olifant
Hoi dames! Vakantie was zo goed, voelt alsof ik 3 maanden weg ben geweest. Toen we op Schiphol aankwamen zeiden we nog tegen elkaar: "hopelijk was dit onze laatste vliegreis met z'n tweeën!" Heb nog steeds geen tijd gehad om alles bij te lezen.. Toch alvast even een berichtje. Allereerst: welkom aan de nieuwe dames!! Er zal de komende maanden vast wel een plekje vrijkomen in de tabel als jullie hier in willen. (Wat mij betreft mogen jullie er sowieso wel in hoor als jullie actief meeschrijven..)

@_Lady: zo herkenbaar dat je lichaam je voor de gek gaat houden. Ik ben al dagen zo misselijk 's ochtends terwijl ik ongesteld ben én we mijn vruchtbare dagen helemaal niet gebruikt hebben.. Of nouja wel gebruikt maar dan veilig..

@Florence-June: wat zit er allemaal in dat pakket? Ik heb voor mijn vakantie bij de action wat ovulatietesten gekocht, ga deze maand voor de lol eens testen. Misschien heb je het al gezegd (heb niet alles bijgelezen nog) maar waarom denk je geen eisprong te hebben? Is daar een reden voor?

@Watermeloentje: Welkom! Vervelend dat je zo angstig bent om niet zwanger te worden. Moet zeggen, ik heb dat zelf ook wel een beetje maar kan me redelijk geruststellen met de feiten dat 98% (ofzoiets...) van de vrouwen die zwanger willen worden uiteindelijk ook zwanger worden.

Ik gebruik ook een app (Clue) om mijn cyclus in de gaten te houden, of eerlijk gezegd alleen maar zodat ik een beetje in kan schatten wanneer ik ongesteld word.

Over dat smeren, wat moet je dan smeren? Gewoon bodylotion? Ben een behoorlijke jojo met mijn gewicht dus mijn buik is al eens een heel stuk boller geweest, hopelijk heb ik hier een voordeel mee qua huid oprekken..

Hoe gaat het met de zwangere dames? Hopelijk zijn er snel nog meer zwangeren! Ik hoop me iig heeeeel snel bij jullie te voegen!
Bedankt voor het warme welkom

@theeleut88: Ik weet niet zo goed waar die angst vandaan komt. Ik lees genoeg (misschien teveel) en ik lees natuurlijk ook alles over die percentages. Dat is allemaal heel hoopvol en positief. Van mezelf ben ik wel een beetje iemand die veel kan nadenken en malen, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Ik gebruik de Clue app ook, maar inderdaad ook voor mijn menstruatie. Ook kan je bijhouden wanneer je seks hebt gehad en dat vind ik ook wel handig. Misschien kan ik dan ooit herleiden wanneer ons toekomstige kindje verwekt is.

Wat zijn de ervaringen hier met de clearblue ovulatie testen (dubbele hormoonindicator)? Deze wil ik over een paar dagen gebruiken.
Ik heb het gister aan mn ouders vertelt. Die waren zo blij! Ik kreeg nog een berichtje van mn vader dat hij helemaal naast zijn schoenen liep zo blij haha..

dat maakt het nu wat echter want met een geheim lopen vond ik zo moeilijk!

Wat betreft onzekerheden die heb ik zwanger ook hoor... pff als het maar goed is 13 oktober met de eerste echo.

Morgen vertellen we het aan mijn schoonouders die zijn wat geslotener als mijn ouders dus ik ben heel erg benieuwd naar hun reactie.

Ik heb vorig weekend nog geholpen met verhuizen ( wel op mn eigen tempo ) dus die verwachten nog niks denk ik.. spannend..
@elf12: Geen idee hoe je die gedachten uitzet haha, best vermoeiend! Ik dacht afgelopen week ook echt dat ik geuren sterker rook enzo. En mijn borsten deden pijn, dus ik dacht echt al even dat het zover was! Maar nu nergens last meer van, gewoon onzin waarschijnlijk

Zeeuwsmeisje1989: Ahh wat leuk lijkt me dat, heerlijk om je ouders zo blij te maken door ze te vertellen dat ze opa en oma worden Hoe had je ze het verteld? Ik ben benieuwd naar de reactie van je schoonouders! Ik ben nog niet eens zwanger en kan er al over dromen dat we dat dan zouden gaan vertellen, bijvoorbeeld met kerst of oud&nieuw, als ik snel zwanger ben Mijn ouders zijn ook nog geen opa en oma, dus ik verwacht dat zij het wel heel erg leuk zouden vinden..
Zeeuwsmeisje leuk dat je t al verteld hebt.

Wij gaan volgende week na de echo onze ronde doen. Ik kan haast niet wachten.

Hier wel op mijn werk verteld en aan een vriendin. We genieten er nu nog vooral maar even met z'n 2en van

Verder misselijk, pijnlijke borsten en een geheugen als een zeef.

@theeleut; succes voor komende ronde. Jullie zijn in ieder geval lekker uitgerust nu
Spannend he suzosuus..

Beide ouders worden voor de eerste keer opa en oma dus dat is wel heel bijzonder.

We hebben een krijtbordje ingepakt met een leuke tekst..

Is wel heel romantisch een verrassing kadotje onder de boom maar dat ging ik niet meer redden. We hoopten dan zwanger te zijn maar ging zo snel haha!

Leuk dat je het je al helemaal voor kan stellen

En mn vriend en ik zijn beiden met de app naampie bezig.. namen swypen en die kun je later aan elkaar koppelen en bekijken welke je gemeen hebt..

Ik heb dezelfde syptomen als jij.

Theeleut succes voor de volgende ronde ik duim weer mee
Dat lijkt me een leuke app zeeuwsmeisje!
Oh wat een leuke tip voor die app! Ik ben al lekker aan het swipen! Cadeautje onder de kerstboom lijkt me zoooo leuk!
Ik vond ook een app mybabysheartbeat.. kun je vanaf 20 weken het hartje horen met je telefoon ook leuk.. maar duurt nog lang..

ik ben nogal van de snufjes en apps haha

Naampie is idd erg leuk!
Zeeuwsmeisje we horen (of nouja ik in ieder geval! ) het graag als je weer een leuke app of een ander snufje hebt!
Leuk zo'n namen app.

Maar wij waren het binnen 10 min eens met 2 namen..

Hebben alleen een probleem als het er 2 zouden zijn ;)

Alhoewel de jongens en meisjesnaam goed bij elkaar passen ..

Ik merk trouwens wel dat ik echt een heel kort lontje heb en ik snel uit val tegen anderen
@theeleut omdat ik hem al 3 cycli probeer te vinden met temperaturen en testen maar telkens rare uitkomsten krijg. De Clearblue geeft nu ook alweer verhoogde vruchtbaarheid aan, terwijl dat eigenlijk nog niet het geval zou moeten zijn. Vorige maand gaf hij ook 8 dagen verhoogde vruchtbaarheid aan, maar nooit piek vruchtbaarheid. Ben bang dat het nu nog hetzelfde liedje zal zijn... Dat is niet er want je kunt medicijnen krijgen om een eisprong op te wekken, maar dan moeten ze wel eerst zeker weten dat je er geen hebt dmv bloedtesten enzo. En ehm, ain't nobody got time for that! Daar bedoel ik mee dat ik geen zin heb om nog meer tijd te verliezen dus ik hoop dat de testen die ik nu zelf doe genoeg zullen zijn.

En als ik nu wel een eisprong meet ben ik een happy camper! Maar ik denk dat in het verleden behaalde resultaten in dit geval wel garanties bieden voor de toekomst...

Hoe dan ook, ik bereid me er enorm op voor dat er wat loos is met mijn eisprong.
Die namen app lijkt me super leuk! Al weten we eigenlijk al jaren hoe we een kindje gaan noemen als het een meisje zou zijn. Kwam een keer ter sprake in een "later als we groot zijn" gesprek en we waren het meteen eens!
Wat leuk dat je het al verteld hebt! Spannend lijkt me dat zeg! Hebben jullie het gewoon verteld of op een speciale manier?

Express niet gewacht op de echo of kon je niet meer wachten? Dat lijkt me nog wel een dilemma...

Lijkt me zoooo leuk om te vertellen...m'n moeder zou echt door het dolle zijn denk ik

Ik herken je gevoel, @watermeloentje88! Ik heb dat ook heel erg, zonder enige reden... Af en toe kan ik mezelf echt gek maken daar mee!

We hebben trouwens van de week nog even een goed gesprek gehad hier thuis, en het compromis gesloten dat we er volgende maand voor gaan! Jammer van deze eisprong (obviously vandaag...), maargoed, ik kan dr mee leven. Iig geen onzekerheid meer van 'binnenkort'...wanneer is 'binnenkort'?!?!

Haha ik dacht ook nog, als t dan meteen raak zou zijn, dan zouden we het misschien nog net met oud&nieuw kunnen vertellen ...#dreaming...

Namen kiezen lijkt me zoooo lastig! Willen jullie ook nog vernoemen, @zeeuwsmeisje en @suzosuus?
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven