Najaar 2016 zwanger worden
maandag 5 september 2016 om 16:47
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.
ZWANGER!!
Bevallen!
ZWANGER!!
| Naam | Leeftijd | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Poeziemauw | 26/29 | Eerste | Oktober 2016 | 13 februari 2019 | |
| Lievermama | 31/37 | Eerste | Oktober 2016 | .. 2019 |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd | Geboortedatum eerste kindje | Bijzonderheden |
| Suzosuus | 32/39 | ||
| Frozen_butterfly | 27/30 | ||
| Zeeuwsmeisje1989 | 27/28 | ||
| Elf12 | 33/33 | ||
| Happy-life | 24/27 | Zwanger! |
|
| Surfinpumpkin | 29/35 | ||
| Just_sabina | 30/37 | Zwanger! |
|
| Theeleut | 28/30 | ||
| Ximun | 29/34 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
zondag 18 september 2016 om 13:32
Was weer even flink bij lezen
.
@ Happy-life. Herkenbaar, ik denk dat de meeste mannen het wel heel lekker vinden om (minimaal) 9 maanden een BOB te hebben!
@ Zeeuwsmeisje 1989: super spannend zeg, zal voor je duimen. Als ze beiden licht positief zijn dan kan het bijna niet meer missen zou je denken. Hopelijk heb je dezelfde positieve uitslag met een andere test. Ga je gelijk morgen weer testen?
Voor Ximun dus ook spannende dagen zo te lezen, nog veranderingen?
@ Leli. Leuk man, als je zometeen een afspraak bij de VK hebt staan wordt het helemaal 'echt' kan ik me voorstellen, als je jullie kindje kunt zien op de echo .
Welkom voor de nieuwe dames
!
Mijn NOD is (denk ik) morgen. Doordat het de eerste keer 'echt' ongesteld is na het stoppen met de pil heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Voor hetzelfde geld duurt het veel langer, want ik lees veel op internet dat de eerste cyclus/de eerste cycli veel langer kunnen duren. Toch maar vast wat testen in huis gehaald want denk ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen. Zoals ik me nu voel verwacht ik morgen in ieder geval geen ongesteldheid. Wordt een spannend weekje!
@ Happy-life. Herkenbaar, ik denk dat de meeste mannen het wel heel lekker vinden om (minimaal) 9 maanden een BOB te hebben!
@ Zeeuwsmeisje 1989: super spannend zeg, zal voor je duimen. Als ze beiden licht positief zijn dan kan het bijna niet meer missen zou je denken. Hopelijk heb je dezelfde positieve uitslag met een andere test. Ga je gelijk morgen weer testen?
Voor Ximun dus ook spannende dagen zo te lezen, nog veranderingen?
@ Leli. Leuk man, als je zometeen een afspraak bij de VK hebt staan wordt het helemaal 'echt' kan ik me voorstellen, als je jullie kindje kunt zien op de echo .
Welkom voor de nieuwe dames
Mijn NOD is (denk ik) morgen. Doordat het de eerste keer 'echt' ongesteld is na het stoppen met de pil heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Voor hetzelfde geld duurt het veel langer, want ik lees veel op internet dat de eerste cyclus/de eerste cycli veel langer kunnen duren. Toch maar vast wat testen in huis gehaald want denk ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen. Zoals ik me nu voel verwacht ik morgen in ieder geval geen ongesteldheid. Wordt een spannend weekje!
zondag 18 september 2016 om 14:20
@princess het eerste jaar helemaal niet en erna maar heeeeeeel licht iedere maand trouw om de 26 dagen.
@surfinpumpkin mannen... wel balen zeg.
@zeeuwsmeisje je houdt t spannend hou je ons op de hoogte morgen!
Mijn NOD zou als t zelfde loopt als met spiraal 30 sept zijn. We hebben wel afgesproken mocht ik dan niet ongesteld zijn we wel in de eerste week gaan testen van oktober omdat we t vlak voor t verwijderen van mn mirena niet veilig hebben gedaan en erna ook een keer zonder. We gaan er niet vanuit maarja, en anders gaan we misschien toch wel oktober aan de eerste ronde beginnen ipv november mn man kan noi eigenlijk ook niet meer wachten!
@surfinpumpkin mannen... wel balen zeg.
@zeeuwsmeisje je houdt t spannend hou je ons op de hoogte morgen!
Mijn NOD zou als t zelfde loopt als met spiraal 30 sept zijn. We hebben wel afgesproken mocht ik dan niet ongesteld zijn we wel in de eerste week gaan testen van oktober omdat we t vlak voor t verwijderen van mn mirena niet veilig hebben gedaan en erna ook een keer zonder. We gaan er niet vanuit maarja, en anders gaan we misschien toch wel oktober aan de eerste ronde beginnen ipv november mn man kan noi eigenlijk ook niet meer wachten!
zondag 18 september 2016 om 19:00
@Florence-June welkom! Wat goed dat je helemaal gestopt bent met alcohol en bijna helemaal met de koffie Ik heb me nog niet helemaal ingelezen m.b.t. koffie, is dit slecht voor het ongeboren kindje of heeft het invloed op het zwanger worden? Ik drink zelf ongeveer 2 kopjes per dag, ik dacht zelf dat dit geen kwaad kon, maar als dat wel zo is moet ik ook maar eens gaan afbouwen. Zal wel lastig worden
@surfinpumpkin wat een domper zeg, balen! Ik snap je helemaal hoor, als je het zo graag wil en er zelf helemaal klaar voor bent wil je gewoon geen dag langer wachten.
@Zeeuwsmeisje haha dat zou echt wat zijn zeg! Als ik morgenochtend nog steeds niet ongesteld ben ga ik direct een test halen, ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij jou wel echt raak is hoor, als je steeds licht positief test. Maar ik snap je voorzichtigheid, ik zou het zelf ook pas geloven als het er overduidelijk staat.
@surfinpumpkin wat een domper zeg, balen! Ik snap je helemaal hoor, als je het zo graag wil en er zelf helemaal klaar voor bent wil je gewoon geen dag langer wachten.
@Zeeuwsmeisje haha dat zou echt wat zijn zeg! Als ik morgenochtend nog steeds niet ongesteld ben ga ik direct een test halen, ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij jou wel echt raak is hoor, als je steeds licht positief test. Maar ik snap je voorzichtigheid, ik zou het zelf ook pas geloven als het er overduidelijk staat.
zondag 18 september 2016 om 20:56
Surfinpumpkin balen zeg! Snap jou frustratie heel goed. Tis toch weer uitstellen!
Hier een gevalletje van ik snap echt niks meer van mijn lijf! 2 keer kort achter elkaar echte krampen gehad waarvan 1 keer steken richting mijn eierstokken. Duidelijke ovulatie... dacht ik.. het vreemde was dat ik deze maand eigenlijk geen last had van cervixslijm... en nu zo'n volle week later is die productie dus ineens flink op gang....
Ohhh trouwens! Welkom nieuwe dames! ! Mrg ff alles goed doorlezen!
Hier een gevalletje van ik snap echt niks meer van mijn lijf! 2 keer kort achter elkaar echte krampen gehad waarvan 1 keer steken richting mijn eierstokken. Duidelijke ovulatie... dacht ik.. het vreemde was dat ik deze maand eigenlijk geen last had van cervixslijm... en nu zo'n volle week later is die productie dus ineens flink op gang....
Ohhh trouwens! Welkom nieuwe dames! ! Mrg ff alles goed doorlezen!
zondag 18 september 2016 om 21:49
quote:Ximun schreef op 18 september 2016 @ 19:00:
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen m.b.t. koffie, is dit slecht voor het ongeboren kindje of heeft het invloed op het zwanger worden? Ik drink zelf ongeveer 2 kopjes per dag, ik dacht zelf dat dit geen kwaad kon, maar als dat wel zo is moet ik ook maar eens gaan afbouwen. Zal wel lastig worden Het schijnt slecht te zijn voor de ontwikkeling van je kindje. En ze zijn dan al verslaafd aan caffeine als ze ter wereld komen. Het zal allemaal wel loslopen met 2 kopjes per dag hoor. Het voedingscentrum heeft een lijsje waar alles op staat. Daar staat 1 kopje per dag op, maar ik vind dat ik mag smokkelen omdat het cappuccino is.
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen m.b.t. koffie, is dit slecht voor het ongeboren kindje of heeft het invloed op het zwanger worden? Ik drink zelf ongeveer 2 kopjes per dag, ik dacht zelf dat dit geen kwaad kon, maar als dat wel zo is moet ik ook maar eens gaan afbouwen. Zal wel lastig worden Het schijnt slecht te zijn voor de ontwikkeling van je kindje. En ze zijn dan al verslaafd aan caffeine als ze ter wereld komen. Het zal allemaal wel loslopen met 2 kopjes per dag hoor. Het voedingscentrum heeft een lijsje waar alles op staat. Daar staat 1 kopje per dag op, maar ik vind dat ik mag smokkelen omdat het cappuccino is.
maandag 19 september 2016 om 09:22
maandag 19 september 2016 om 09:22
Zo vannochtend direct een potje geplast hup in de koelkast en naar het kruidvat... 2x voor 5 euro gehaald en twee digitale van clearblue.. Eerst die goedkope gedaan.. Licht positief wel donkerder als vd week.. En daarna clear blue en deze zei vrij snel zwanger en daarna 1-2 weken.. Volgens mijn berekening zit ik nu op: 4 weken en 2 dagen.. Ik wist t wel mn lijf is zo anders..
maandag 19 september 2016 om 09:36
Ik had niet verwacht dat het de eerste keer gelijk zou lukken. Ik ging uit van een half jr dus ik moet nog even aan het idee wennen..
Die digitale zijn inderdaad veel beter.. Twee dagen zon halve uitslag is ook niet alles.. Haha
En nu t moeilijkste.. Ik ben zo slecht ingeheimen.. Ik ben echt zo'n flapuit.
Die digitale zijn inderdaad veel beter.. Twee dagen zon halve uitslag is ook niet alles.. Haha
En nu t moeilijkste.. Ik ben zo slecht ingeheimen.. Ik ben echt zo'n flapuit.
maandag 19 september 2016 om 10:26
Gefeliciteerd zeeuwsmeisje!! Kan me voorstellen dat je aan het idee moet wennen, wie verwacht nou dat het in 1 x raak is! Oh en het nu voor je houden, dat lijkt me heel moeilijk ja. Hoe reageerde je man/vriend? Kan me voorstellen dat het voor hem ook even wennen is.
Ik heb net besloten dat vandaag een mooie dag is om wat eerder naar huis te gaan. Ik heb gelukkig een hele flexibele baan waarbij ik voor een groot deel m'n eigen tijden kan bepalen, dus dat scheelt weer
Ik heb net besloten dat vandaag een mooie dag is om wat eerder naar huis te gaan. Ik heb gelukkig een hele flexibele baan waarbij ik voor een groot deel m'n eigen tijden kan bepalen, dus dat scheelt weer
maandag 19 september 2016 om 12:55
@skippybal10 Het zou ook kunnen dat je lichaam even wat moeite heeft met zelf "opstarten". Dat heb ik ook gehad. Ik had de eerste 3 cycli zonder pil geen eisprong en was super onregelmatig (21 tot 28 dagen) met allerlei spotting tussendoor. Geen pijn gehad zoals jij maar wel dagen dat ik me echt naar voelde. Nu is het gestabiliseerd naar een cyclus van 26/27 dagen en voel ik duidelijk de eisprong aan 1 kant.
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging?
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging?
maandag 19 september 2016 om 13:00
@skippybal10.
Helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet, mijn eisprong voelt tot nu toe steeds anders.
ongesteldheidsbuikpijn ong halverwege de cyclus kan wel echt een eisprong betekenen.
Voor zover de stekende pijn... lastig.
Ik had dus vorige week ook van die enorm stekende pijn, maar bij mij straalde het wel duidelijk door naar 1 kant omhoog.
Helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet, mijn eisprong voelt tot nu toe steeds anders.
ongesteldheidsbuikpijn ong halverwege de cyclus kan wel echt een eisprong betekenen.
Voor zover de stekende pijn... lastig.
Ik had dus vorige week ook van die enorm stekende pijn, maar bij mij straalde het wel duidelijk door naar 1 kant omhoog.
maandag 19 september 2016 om 13:47
Dames, iemand?
Ik had voor mijn eisprong weinig cervixslijm (niet heel gunstig wat ik zo hoorde )
Nu zo'n week na mijn eisprong heb ik wel last van afscheiding..
Door het stoppen met de pil heb ik werkelijk geen idee meer.
Eerste 2 maanden liep alles zoals het hoorde en deze maand snapt mijn lijf er volgens mij minder van.
Ik had voor mijn eisprong weinig cervixslijm (niet heel gunstig wat ik zo hoorde )
Nu zo'n week na mijn eisprong heb ik wel last van afscheiding..
Door het stoppen met de pil heb ik werkelijk geen idee meer.
Eerste 2 maanden liep alles zoals het hoorde en deze maand snapt mijn lijf er volgens mij minder van.