Nieuw begin

20-08-2019 21:37 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.

Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.

Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)

Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
31-10-2019 17:15
Hè wat balen van de zaadkwaliteit. Het helpt geen bal waarschijnlijk, maar een paar zaadjes zijn hopelijk genoeg. Maar ik duim mee dat het betert. Is je man pas ziek geweest?
Dit aantal zaadjes is waarschijnlijk niet eens genoeg om alle eicellen te bevruchten (bij het ontdooien zal er natuurlijk nog een deel afvallen), dus er moet wel écht nog wat bij... Niet ziek geweest, geen uitbundige feestjes. Gewoon pech hoop ik. Hopelijk volgende week >10.000 ofzo, dan zou ik helemaal gerustgesteld zijn.

Met al die miskramen in het geheugen hoop je natuurlijk extra dat er genoeg zaad is om de allermooiste en meest gezond ogende exemplaren eruit te kunnen kiezen....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Flipje, dat is wel even een kleine tegenvaller. Spannend de komende periode, ga voor jullie duimen :heart:
Wat jammer van die zaadcellen. Het goede nieuws is dat je je zaadproductie met een gezonde levensstijl snel weer op peil kan krijgen als er verder geen onderliggende reden is. Gezond eten en drinken, niet roken, niet in bad of te heet douchen, geen laptop op schoot, geen nieuwe medicijnen, niet te veel fietsen en autorijden, etc. Hou het zaakje lekker koel!
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
01-11-2019 07:56
Wat jammer van die zaadcellen. Het goede nieuws is dat je je zaadproductie met een gezonde levensstijl snel weer op peil kan krijgen als er verder geen onderliggende reden is. Gezond eten en drinken, niet roken, niet in bad of te heet douchen, geen laptop op schoot, geen nieuwe medicijnen, niet te veel fietsen en autorijden, etc. Hou het zaakje lekker koel!
Was het maar zo simpel voor de man van TO.....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Helaas is die onderliggende reden er bij flipman dus wel (fysiek).
En uiteraard doen we er al zoveel mogelijk aan (gezond eten, veel groente en fruit, geen gekke diëten, voorzichtig met alcohol) om te zorgen dat de opbrengst zo goed mogelijk zou zijn. Helaas bleek dat dus tevergeefs. Roken heeft mijn man nog nooit gedaan en we hebben niet eens een bad.

Hopelijk is het de komende keer weer een meevaller, zodat we dan in elk geval ingevroren voldoende zaadcellen achter de hand hebben voor het geval dat het op de dag van de punctie niet zo goed is als we hopen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
De eerste twee spuiten Puregon zitten erin, vrijdag echo en bloedprikken. Ik vind het best wel spannend met deze hoge dosis hoor, dus erg benieuwd ook hoe het met de hormonen is vrijdag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend komende week. Ben benieuwd of de rest gewoon eens meevalt voor jullie.
flipje2 schreef:
02-11-2019 15:22
Helaas is die onderliggende reden er bij flipman dus wel (fysiek).
En uiteraard doen we er al zoveel mogelijk aan (gezond eten, veel groente en fruit, geen gekke diëten, voorzichtig met alcohol) om te zorgen dat de opbrengst zo goed mogelijk zou zijn. Helaas bleek dat dus tevergeefs. Roken heeft mijn man nog nooit gedaan en we hebben niet eens een bad.

Hopelijk is het de komende keer weer een meevaller, zodat we dan in elk geval ingevroren voldoende zaadcellen achter de hand hebben voor het geval dat het op de dag van de punctie niet zo goed is als we hopen.
Oh sorry, ik wist niet dat er een al bekende oorzaak was bij Flipman. Dan kan ik me voorstellen dat berichtjes als het mijne (met huis tuin en keuken middeltjes) wat irritant kunnen overkomen. Ik moet toch nog even vragen: slikken beiden al Zink en Vitamine D bij? Dat is ook erg goed voor je lijf in het algemeen, zeker in dit seizoen. Alle beetjes helpen.
FunnyFace8 schreef:
04-11-2019 16:29
Oh sorry, ik wist niet dat er een al bekende oorzaak was bij Flipman. Dan kan ik me voorstellen dat berichtjes als het mijne (met huis tuin en keuken middeltjes) wat irritant kunnen overkomen. Ik moet toch nog even vragen: slikken beiden al Zink, Vitamine C, en Vitamine D bij? Dat is ook erg goed voor je lijf in het algemeen, zeker in dit seizoen. Alle beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
04-11-2019 16:29
Oh sorry, ik wist niet dat er een al bekende oorzaak was bij Flipman. Dan kan ik me voorstellen dat berichtjes als het mijne (met huis tuin en keuken middeltjes) wat irritant kunnen overkomen. Ik moet toch nog even vragen: slikken beiden al Zink en Vitamine D bij? Dat is ook erg goed voor je lijf in het algemeen, zeker in dit seizoen. Alle beetjes helpen.
Ja doen we ook. En ik uiteraard ook foliumzuur.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
03-11-2019 20:28
De eerste twee spuiten Puregon zitten erin, vrijdag echo en bloedprikken. Ik vind het best wel spannend met deze hoge dosis hoor, dus erg benieuwd ook hoe het met de hormonen is vrijdag.
Ik duim weer mee :heart:
Ik ga voor jullie duimen Flipje! Dat jullie een fijne zwangerschap hebben met uiteindelijk een gezonde zoon of dochter :heart:
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
28-10-2019 15:27
We blijven nog even in spanning... pas over 1,5 week is de volgende afspraak voor flipman. Dan ben ik naar verwachting intussen al bijna een week aan het stimuleren, dus een heel klein beetje spannend vind ik dat wel.

Maar goed, er zitten in elk geval nu al een paar bruikbare zaadjes in de vriezer, daar komt dan volgende week nog wat bij, en dan hebben we natuurlijk nog het moment suprême op de dag van de punctie. Klinkt als een goed plan zou je zeggen. Als het niet over mezelf zou gaan, dan zou ik zeggen: relax joh, komt goed!
Even hierop een reactie.
Hier ook icsi en ook wij hebben meegemaakt dat man tot 3 maal toe echt weinig zaadcellen had (2x 0 zaadcellen en 1x 16 stuks waarvan 6 levend ofzo) terwijl het er eerder zo rond de 20.000-300.00 waren.
En gelukkig bleek het bij ons een wat minder periode en was het daarna toch weer wat meer zoals voorheen.
Mijn man heeft een erg hoog fsh, dus ook een hormonale oorzaak.
Verder hebben we geen verklaring voor die mindere uitslagen die paar keer. Ik heb me er destijds erg druk om gemaakt.

Ik hoop dat het bij jullie ook zoiets is...
In ieder geval veel succes.
.
Hoe was de echo vrijdag?
Alle reacties Link kopieren
De echo was niet super veelzeggend, morgen moet ik weer terug. Maar kennelijk verwachten ze nu echt actie, want ik moet naar Gent komen en mag de echo niet in NL doen. (Grrrrrmmh....)

@Mandylion, dank voor je ervaring. Ik hoop inderdaad dat het even een tijdelijke domper was en dat het nu weer goed zal zijn.

We zijn na de tweede keer niet meer gebeld over de uitslag, zou dat dan goed bericht zijn...? Toen het zo slecht was hingen ze binnen 2 uur al aan de telefoon... Ik ga het morgen vragen, hopelijk mag de arts de uitslag aan mij vertellen (man gaat zelf niet mee). En anders vraag ik of ze aan flipman telefonisch de uitslag willen doorgeven.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Weer echo gehad. Nu 5 follikels tussen 17 en 20 mm, maar nog een heleboel kleinere (stuk of 20?) die ook meedoen (die zijn nu 12-16 mm) dus ik hoop echt dat ik nog twee dagen verder mag stimuleren zodat een deel daarvan ook nog rijp kan worden. Maar sowieso nog 1 dag stimuleren, of 2... Dat hangt af van mijn bloedwaarden, daar word ik vanmiddag over gebeld.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flipje! Het zou mooi zijn als er nog wat kleintjes mee gaan doen. Heb je ook de uitslag van Flipman gekregen of wordt hij nog gebeld?
Spannend weer Flipje :hug:
Wat spannend weer flipje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen??
Alle reacties Link kopieren
Oké, update:

Vrijdag, maandag en vandaag in Gent geweest. Rechts 20 follikels, links 10. Er zijn er denk ik 10-12 rijp.

En morgenavond stappen we alwéér in de auto, want de punctie is vrijdagochtend gepland!

Vandaag nog gevraagd hoe het nou eigenlijk zat met die laatste semenpreservatie: bijna 4 miljoen!! :cheer2: Wel maar zo'n 20-25% goed beweeglijk, maar dit is helemaal geschikt voor ICSI.

Dus toch gewoon pech gehad die eerste keer, want dat kleine beetje verandering van leefstijl kan binnen 1,5 week tijd nooit zo'n verschil hebben gemaakt natuurlijk. Nou ja, hopen dus dat het vrijdag ook weer zo goed is, en anders is er nu dus in elk geval genoeg ingevroren als back-up.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wow, topscores voor jullie allebei, relatief dan natuurlijk! Hopelijk leidt dat tot topembryo’s en een prachtige baby
Wow, wat een verschil! Blij voor jullie!
Woah flip ziet er goed uit!! Succes vrijdag, hopelijk valt de puntie mee en word je goed geoogst!
Alle reacties Link kopieren
Ow wauw wat goed!
Bizar he dat het dus zo kan wisselen.

Goede reis vanavond en veel succes morgen.
Hou ons op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven