Nieuwjaarsduik en zwanger

29-12-2019 20:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag een nieuwjaarsduik doen op een van de eilanden in NL. Heeft iemand dat wel eens zwanger gedaan?

Heb het via google niet kunnen vinden, bel morgen even assistent van de ha maar misschien zijn hier al ervaringen te lezen.

Natuurlijk is het geen must maar lijkt me wel leuk!
Fitze schreef:
29-12-2019 20:53
Welk eiland eigenlijk? Er zit een verschil tussen Vlieland en Aruba..
:rofl:
Arequipa schreef:
29-12-2019 20:56
Texel!

Ben trouwens 5 maanden zwanger. Las wel dat stortdouches en dompelbaden worden afgeraden bij zwangerschap.
Hier geef je zelf antwoord. Niet doen dus.
Fitze schreef:
29-12-2019 21:05
Ik heb niks om mij voor te schamen. Als je hartkleppen hebt, heb je ook vulvakleppen.

waarom dan kleppen? En geen flappen?
Ik zou dit aan de verloskundige vragen ipv de huis huisarts(assistente).
Ikzelf zou het niet doen met het idee dat er nog veel nieuwjaarsdagen komen dat je niet zwanger bent dus waarom juist nu. Maar ja. Zou het dus de verloskundige vragen als ik heel erg de behoefte zou voelen om dit te doen tijdens een zwangerschap.
tonkje schreef:
29-12-2019 21:32
Ok, met je eens dat schaamlippen niet zo'n geslaagd woord is, maar vulvakleppen?! :O
Er moet iets beters te verzinnen zijn.

On topic: ik zou die nieuwjaarsduik niet doen.
Vulvalippen dan. Of labia Dan hoeven we ook niks nieuws te verzinnen :)

In topic. Ik zou het ook niet doen. Hooguit pootje baden
anoniem_143235 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 21:59
7.74% gewijzigd
ik zou het niet doen
Niet doen joh. Je hebt het nooit gedaan, en nu, juist nu het afgeraden wordt, zou je het opeens wel gaan doen. Wat een rare gedachte. Zullen de hormonen wel zijn.
Fitze schreef:
29-12-2019 21:25
Ik noem het geen schaamlippen want er is niks om je voor te schamen. Tot de 19de eeuw noemde men schaamhaar, venushaar. Als een verheerlijking, verering. Maar toen werden we preuts.
Noem het dan gewoon labia. In godsnaam.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik nomineer "vulvakleppen" tot het viva-woord van 2019. Kutflappen en flapdeuren vind ik ook gruwelijk.

Zouden "venuslippen" passender zijn?

:lips:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Moet er al nooit aan denken maar nu ik zwanger ben al helemaal niet.

En vulvakleppen? :HA: Dat zijn toch gewoon je klapdeuren?
Ik zou het gewoon wel doen. Zeker omdat ik ook regelmatig koud douche en koude dompelbaden heerlijk vindt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom? Waarom zou je dat doen ik snap het echt niet.
Dat is toch niet iets om uberhaubt over na te denken.

Dat risico neem je gewoon niet lijkt mij.
Blijf in jezelf geloven !
hamerhaai schreef:
29-12-2019 22:44
Ik zou het gewoon wel doen. Zeker omdat ik ook regelmatig koud douche en koude dompelbaden heerlijk vindt.
Haha ja ik ook, vandaar dat ik het een mooie uitdaging vond. Maargoed alle viva dames hebben nu wel hun plasje gedaan en natuurlijk doe ik het niet als de vk of ha het gaat afraden.

Maar voor mij het was een mooie manier om het nieuwe jaar in te gaan dat zal niet iedereen begrijpen dat ik het ook maar overwoog.
lux- schreef:
29-12-2019 22:12
Noem het dan gewoon labia. In godsnaam.
Rosbiefjes.
Arequipa schreef:
29-12-2019 23:05
Haha ja ik ook, vandaar dat ik het een mooie uitdaging vond. Maargoed alle viva dames hebben nu wel hun plasje gedaan en natuurlijk doe ik het niet als de vk of ha het gaat afraden.

Maar voor mij het was een mooie manier om het nieuwe jaar in te gaan dat zal niet iedereen begrijpen dat ik het ook maar overwoog.
Nou zeg, wat onvriendelijk...jij vraagt toch advies op een forum. De meeste dames hier raden het je af uit goede bedoelingen en dat noem jij dan dus ," een plasje doen"....lekker dan.

Wat wil je horen: fantastisch idee om met je 5 maanden oude foetus is een ijskoude zee te gaan liggen, terwijl je dat andere jaren nooit doet, waarom niet? En niet luisteren naar die zeurpieten die zeggen dat je dat beter niet kan doen, die begrijpen gewoon niet dat het zo leuk is. YOLO, je weet toch.
Arequipa schreef:

Wat een stomme reactie. Joh, neem lekker die nieuwjaarsduik, steek een sigaret op en schenk nog een glas wijn in. Als jij het maar naar je zin hebt...
Arequipa schreef:

Waarom open je dan een topic?
Wat een zwangerosaurus-gedrag toch weer.
Joh, loop een klein stukje op blote voeten door de branding... Toch het zee en strandgevoel, maar geen schok aan je lijf of hysterisch wordende baby in je buik ;)
Irish_Wasser_Woman schreef:
29-12-2019 23:53
Joh, loop een klein stukje op blote voeten door de branding... Toch het zee en strandgevoel, maar geen schok aan je lijf of hysterisch wordende baby in je buik ;)
En je uitklappen blijven.ook lekker rustig :mrgreen:
Arequipa schreef:

Ja natuurlijk alle Viva's zijn zeikerds. Open dan geen topic als je niet de meningen wilt horen. Je bent gewoon " teleurgesteld" dat niet iedere plas viva je toejuicht wat voor goed idee het is om het nieuwe jaar in te gaan.

Ook al zegt de verloskundige en huisarts dat het wel kan betekend niet dat het helemaal goed zal gaan. Er bestaat altijd een kans dat je lichaam misschien wel erop gaat reageren en dan? Je wilt toch geen extra risico lopen?

En nee niet iedere zeikerd zal die nieuwjaarsduik een goed idee vinden en zelfs onverantwoordelijk dat je zo iets overweegt.
Blijf in jezelf geloven !
Arequipa schreef:

Snap je hoe een forum werkt of niet? :'-(

Loop lekker de zee in..
Honingdropje2 schreef:
29-12-2019 23:18
Nou zeg, wat onvriendelijk...jij vraagt toch advies op een forum. De meeste dames hier raden het je af uit goede bedoelingen en dat noem jij dan dus ," een plasje doen"....lekker dan.

Wat wil je horen: fantastisch idee om met je 5 maanden oude foetus is een ijskoude zee te gaan liggen, terwijl je dat andere jaren nooit doet, waarom niet? En niet luisteren naar die zeurpieten die zeggen dat je dat beter niet kan doen, die begrijpen gewoon niet dat het zo leuk is. YOLO, je weet toch.
Ja inderdaad.
Goed dat je het je huisarts gaat vragen. Als je zwanger bent, is je temperatuurhuishouding namelijk sowieso al in de war en in koud water daalt je lichaamstemperatuur vlot. Ik kan me voorstellen dat dat extra risico's oplevert. Als je die risico's wil nemen, zorg dan in elk geval dat je goed bent voorbereid, voorkom dat je te veel afkoelt en zoek voor de zekerheid ook even op of er een verloskundige op Texel zit en welke Texelse huisarts dienst heeft.

Is een wetsuit geen idee?
Arequipa schreef:
29-12-2019 20:56
Texel!

Ben trouwens 5 maanden zwanger. Las wel dat stortdouches en dompelbaden worden afgeraden bij zwangerschap.

Dan heb je toch je antwoord?
05-2019 schreef:
30-12-2019 03:28
Ook al zegt de verloskundige en huisarts dat het wel kan betekend niet dat het helemaal goed zal gaan. Er bestaat altijd een kans dat je lichaam misschien wel erop gaat reageren en dan? Je wilt toch geen extra risico lopen?

Maar hé, dan heb je wel een uitdaging gedaan en heb je een frisse start van het nieuwe jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven