Niks te zien op echo!

15-11-2012 14:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Gister naar de VK geweest voor de eerste vroege echo (eerdere miskraam gehad). Nu 7 weken zwanger, maar helaas nog niks te zien op de echo. Volgende week weer heen....



Wie heeft dit nog meer gehad, hebben we nog kans dat er wel wat zit of is het al zeker dat er nu ook niks meer gaat groeien?



Wendy
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kunnen ze bij 7 weken alleen wat op een inwendige echo zien...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was er met 5 weken en een inwendige echo wel iets te zien. Het was verder hartstikke mis, maar wat restjes waren zichtbaar. Was er bij jou helemaal niets zichtbaar? Test je nog wel positief?
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een inwendige echo gehad, er was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder maar daar zat nog niks in.... Volgens de VK kon dit nog wel maar zelf hebben we er weinig vertrouwen meer in...
Alle reacties Link kopieren
En een knuffel in ieder geval Deze onzekere tijden zijn echt verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel....

Het ergste is dat je jezelf zoooo zwanger voelt, en dan blijkt er helemaal niks te zitten!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik vind het niet erg positief klinken.



Ik heb zelf een lege vruchtzak gehad, die werd de eerste zwangerschap bij de eerste echo met acht weken geconstateerd. De tweede zwangerschap erop heb ik een echo gehad met zeven weken, daarop zag je duidelijk iets wat al op een minimens begon te lijken. Helaas liep het met tien weken toen mis.



De derde zwangerschap kreeg ik daardoor extra veel echo's. Met precies zes weken zag ik toen op de echo een koffieboon met een kloppend hart. Met acht weken was het al herkenbaar een mens. Met tien weken een bewegend kindje.



Ik wens je heel veel sterkte, weet hoe ontzettend naar het kan zijn als het zo loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met 6 weken een echo gehad bij de gynaecoloog.

De gynaecoloog kon toen niet goed zien of wat ze zag het begin was van een zwangerschap of de schaduw van achtergebleven bloed in de baarmoeder (had namelijk een bloeding gehad



Mocht ook over een week terugkomen en toen was er een prachtig kloppend hartje te zien.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik ook niet erg positief meer maar de VK gaf ons nog alle kans! Stel dat het volgende week nog wel leeg is gaat dit er dan nog op de natuurlijke manier uit mijn lichaam of moeten ze dit weghalen?
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss : Toch een positief verhaal! Dank je wel! Maar kan er dan in 1 week van niks toch een hartje groeien? Gaat dit zo snel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met 6 weken eerste echo gehad bij de VK in verband met hevige buikpijn. Het was een uitwendige echo en daar was een heel klein mini-mensje te zien (soort boontje) met een klein flikkerend lichtje (hartje).



Ik hoop dat het bij jou alsnog zichtbaar wordt maar ik vind dit niet heel positief klinken! Ik wens je heel veel sterkte want deze onzekerheid is vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe regelmatig was je ongesteld? Heb je ee idee van wanneer je eisprong was, dat soort dingen? Als je regelmatig en gemiddelde lengte ongesteld bent vind ik 7 weken erg laat om nog niks te zien. Maar als je wel eens langere cyclussen of late eisprongen hebt zou het kunnen. Erg he, zo moeten afwachten. Vreet energie en zenuwen. Je kunt helaa niets doen, behalve afwachten. Wees lief voor jezelf!
Er zit wel een vruchtzak zeg je. Stel dat het inderdaad niet goed is, zal die eruit moeten. Ik heb destijds drie weken moeten afwachten op een natuurlijk verloop van de miskraam, maar er gebeurde niks. Dus ben ik gecuretteerd. De tweede keer dat het mis was kon ik gelukkig gelijk de volgende dag voor curettage, omdat ik niet weer zo lang wilde rondlopen in onzekerheid.



Maar ik ga wel heel hard voor je duimen dat er een klein wonder plaatsvindt... Dat zou fantastisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:wenedy88 schreef op 15 november 2012 @ 14:33:

Zelf ben ik ook niet erg positief meer maar de VK gaf ons nog alle kans! Stel dat het volgende week nog wel leeg is gaat dit er dan nog op de natuurlijke manier uit mijn lichaam of moeten ze dit weghalen?



Ja, het zou een zogenaamd 'wind-ei' kunnen zijn: wel een vruchtzak, maar geen ontwikkeld vruchtje. In de meeste gevallen stopt je lijf dan zelf de zwangerschap.

Maar het zo ook misschien nog zomaar kunnen zijn dat je feitelijk minder lang zwanger bent, door bijvoorbeeld een latere eisprong dan gedacht. Op deze termijn is er nog geen feitelijke zwangerschapsduur te berekenen, alleen een prognose op basis van je eerste dag laatste menstruatie. Pas in een later stadium kan worden vastgesteld hoe lang je écht zwanger bent.



Sterkte met afwachten, erg moeilijk weet ik uit ervaring (en dan heb ik zelf maar twee zwangerschappen gehad die allebei 100% goed zijn verlopen, dus niet de angst om een miskraam uit eerdere ervaring gehad...)
Alle reacties Link kopieren
Wel altijd regelmatig ongesteld geweest, eisprong ook altijd gevoeld. Dat is nu vijf weken geleden (vanaf de sprong).

VK vertelde dat het kon gebeuren omdat het er langer overgedaan heeft om via de eileiders de baarmoeder te bereiken...



Maar je bedenkt zoveel, zou het dit of dat kunnen zijn, zou het er nog komen... Maar het enige wat we kunnen is nog een week wachten...
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet goed. Heb zelf 4 miskramen gehad dus weet een beetje hoe en wat.

Met een inwendige echo is met 5 weken al iets te zien. Vaak een stipje in het zakje.

Met 6 a 7 weken is het al iets groter en kan het hartje al kloppen, maar dat hoeft niet.

Wel zie je dan al iets zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:wenedy88 schreef op 15 november 2012 @ 14:42:

VK vertelde dat het kon gebeuren omdat het er langer overgedaan heeft om via de eileiders de baarmoeder te bereiken...





Dat kan inderdaad. Zal geen weken schelen maar wel tot een week mogelijk. En misschien dan toch iets van een latere eisprong.



Ik ben het niet eens met de posters die roepen 'dit klinkt niet goed' hoor. Niet dat dat het níet kan zijn, maar dit gaat TO niet helpen. Ze heeft het helaas echt af te wachten en ja, het kán nog goed zijn.



TO, sorry, over een week weet je echt meer en wie dan leeft die dan zorgt ... Probeer het zo goed als mogelijk van je af te zetten met de gedachte dat de professionals nog geen voorspelling kunnen doen, laat staan wij hier op het forum zonder enig beeldmateriaal.



Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal dat ze je nog zoveel hoop geeft. Ook ik heb hier ervaring mee, bij zes weken een mooi kloppend hartje. Helaas bij tien weken is het mis gegaan.



Ik wens je veel sterkte.
Niet nu al zorgen gaan maken! Ik had dit ook bij 6 weken, 2 weken later terug gegaan en toen was er wel zichtbaar!



Het kan dus voorkomen!
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 15 november 2012 @ 14:56:

Niet nu al zorgen gaan maken! Ik had dit ook bij 6 weken, 2 weken later terug gegaan en toen was er wel zichtbaar!



Het kan dus voorkomen!Dat is mooi om te horen! Ik neem mijn woorden terug!
Alle reacties Link kopieren
quote:wenedy88 schreef op 15 november 2012 @ 14:34:

@sugarmiss : Toch een positief verhaal! Dank je wel! Maar kan er dan in 1 week van niks toch een hartje groeien? Gaat dit zo snel?



Geen idee. Ik weet niet wat de gynaecoloog precies gezien heeft waarop ze haar mening baseerde. Zelf had ik geen idee waar ik op moest letten. Ze heeft verder geen uitleg gegeven. Bovenstaande was het enige wat ze ons vertelde en we stonden al snel weer buiten.



Daar zit je dan een week vol spanning te wachten hoe het nu verder gaat. Gelukkig was het voor ons de week daarna goed nieuws. Ik hoop voor jou dat dit ook voor jou opgaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lege vruchtzak ligt nu boven te slapen en is net 2 jaar geworden.



Zoek maar eens naar mijn topic van februari/maart 2010.. Wonderen bestaan toch heette het geloof ik.

Bij echo 1 niets te zien, bij echo 2 alleen een "zwangerschapsring", bij echo 3 kreeg ik te horen dat het echt niet goed was.

Wachten wachten wachten,maar er gebeurde niets. Naar de gyn voor curettage of andere oplossing. Toen een inwendige echo en had ik een mooi kloppend hartje...



Nogmaals, nu is ze 2. Het is niet gezegd dat het zo is, maar wacht het wel even echt af...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij konden ze het 17 jaar geleden ook niet zien.. latere echo bleek dat ik een vruchtje kwijt was. was een twee-eiige tweeling. dochter is nu 17.



Ik zou dus eventjes de volgende echo afwachten.

Veel succes.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:biol schreef op 15 november 2012 @ 15:04:

Mijn lege vruchtzak ligt nu boven te slapen en is net 2 jaar geworden. Wat zeg je dat mooi en wat fijn voor TO dat er ook zoveel positieve verhalen staan tegenover de minder positieve.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 15 november 2012 @ 15:04:

Mijn lege vruchtzak ligt nu boven te slapen en is net 2 jaar geworden. Er is dus nog hoop.... thanx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven