NUB-theorie (wie kijkt mee? ^^)

10-01-2018 19:39 330 berichten
Hai dames,

Afgetrapt met een eigen echofoto, zoals de TO dat hoort te doen, maar wij weten inmiddels het geslacht.

Daarom maken we hier het algemene nub-topic van. Voel je vrij om foto's te delen en nubjes te kijken ;).
anoniem_281085 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 10:50
69.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond, ik ben er niet van overtuigd dat het de NUB is die je ziet op jouw foto. Als het dat wel is, denk ik een meisje.

Grenade, ook moeilijk te beoordelen omdat de baby niet helemaal recht ligt op deze foto en ik de ruggengraat dus niet goed kan beoordelen.
Maar als ik toch een gok moet doen, denk ik een meisje.
Ik dacht al dat er iets niet goed ging morgenstond. Bedankt dat je hem even goed plaatst.

Klopt samosa ik heb er nog wel eentje maar die is qua ligging hetzelfde. Tijdens de echo heeft de echoscopiste het geprobeerd op te meten. We kwamen uit op een hoek van 27 graden. Dus bleef twijfelachtig haha. Maak ook niet uit. Over twee weken weten we het echte antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk om allemaal te lezen! TO: Ik denk bij jou een meisje hoor! Ik ben benieuwd maandag.

Ik heb me ook verdiept in de NUB-theorie.. wij willen het pas zeker weten na de geboorte (lees: vooral mijn vriend :lol: ). Maar ik ben zo nieuwsgierig :hyper: . Ik heb een plaatje geupload, zouden jullie eens kunnen kijken? Ik ben heel erg benieuwd.. Ik heb zelf wel mijn theorie maar dat laat ik even in het midden haha. Echo is gemaakt met 12+2.

Plaatje toevoegen lukt mij niet.. http://i63.tinypic.com/2a0dqwz.jpg
anoniem_356033 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 09:25
8.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
12-01-2018 09:13
Morgenstond, ik ben er niet van overtuigd dat het de NUB is die je ziet op jouw foto. Als het dat wel is, denk ik een meisje.

Grenade, ook moeilijk te beoordelen omdat de baby niet helemaal recht ligt op deze foto en ik de ruggengraat dus niet goed kan beoordelen.
Maar als ik toch een gok moet doen, denk ik een meisje.
Ik vond het plaatje van Morgenstond juist heel duidelijk :) En waar dat pijltje naar wijst is absoluut de nub, of in dit geval (het begin van) de clitoris van het meisje. Het is zo duidelijk dat ik me afvraag of de termijn wel klopt.
Samosa, wat lijkt jou dan een kloppendere termijn?

Ik heb nog een echofoto gevonden van 12 weken (deze is dus van mezelf :P ). Kan je hier de NUB ook zien?

Afbeelding
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 09:28
9.66% gewijzigd
Hier de foto van Cactusliefde:

Afbeelding
Oh lastige cactus! Ik zou eerst een jongen denken maar als je het scherm draait zodat het recht ligt denk ik eerder een meisje. Ik ben er niet zo goed in haha want hier heb je dus helemaal niks aan
Cactusliefde, bij jou denk ik een meisje.
Alle reacties Link kopieren
@Morgenstond: laat ik het zo zeggen, zulke mooie plaatjes zag ik doorgaans pas rond de 13 weken.

@Cactusliefde, het plaatje is helaas niet duidelijk genoeg om uitspraken over te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik wel benieuwd wat jullie denken van deze echo :) Jongen/meisje?

Afbeelding
samosa schreef:
12-01-2018 09:34
@Morgenstond: laat ik het zo zeggen, zulke mooie plaatjes zag ik doorgaans pas rond de 13 weken.

@Cactusliefde, het plaatje is helaas niet duidelijk genoeg om uitspraken over te doen.
Oh grappig. Ik had 3 dagen ervoor ook een echo en toen lagen m'n darmen ontzettend in de weg en konden ze geen CRL meten. Dus voor deze echo had ik heel veel water gedronken en lag mijn baarmoeder dus wat gunstiger. Ik heb ook bijna geen buikvet, misschien scheelt dat :P
Het is wel echt 12+2, zeker geen 13.
Bij die foto denk ik een jongen samosa
anoniem_6541f06a576df wijzigde dit bericht op 12-01-2018 09:51
74.13% gewijzigd
Sorry Samosa, ik ben dus nog niet zo goed in NUBs herkennen, dus heb jouw plaatje even gekopiëerd en een pijltje erbij gezet:

Afbeelding

Als dat inderdaad de NUB is, zou ik denken een jongetje.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is de nub van mijn baby :)
Alle reacties Link kopieren
@Grenade, ik denk een meisje

@cactusliefde, ik denk ook bij jou een meisje

@samosa, ook bij jou denk ik meisje
Alle reacties Link kopieren
Cactus, een meisje.

Bij Samosa een twijfelgeval, ik denk jongetje.
Cum non tum age
Voor de volledigheid heb ik even de echofoto's van mijn zoontje erbij gepakt ;-) Ze zijn van 11 weken en 2 dagen.

Ik heb maar weer aangewezen wat ik denk dat de NUB is.

Ziet er wel als een jongensachtige NUB uit toch?
Ik geloof dat de foutmarge bij jongens met deze termijn kleiner is dan bij meisjes; dat een meisjesNUB dan in de weken erna alsnog een jongensNUB kan worden.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@morgenstond, ik vind de foto op pagina 1 niet heel duidelijk maar ik denk toch echt een meisje. Ik vind de nub namelijk heel anders dan die van je zoontje.

Oh door dit topic word ik zo nieuwsgierig naar het geslacht van het klompje cellen in mijn buik! Maar er is een kans dat ik dat pas over een week of 36 ga weten. Pffff.

Mocht ik een mooie nub echo hebben ga ik er zeker wel even naar kijken. Bij mijn dochter heb ik meegedaan aan een onderzoek in het ziekenhuis (zochten ze mensen voor) en daar maakten ze ook een echo. De echoscopiste zei dat ze op de echo best wel goed kon zien en een sterk vermoeden had welk geslacht het kindje had. Ik was zo nieuwsgierig en ben toen gaan googlen. Toen kwam ik de theorie tegen. En zo heb ik me verdiept in de NUB-theorie. Ik had het wel goed, ik dacht een meisjes nub te zien en dat werd bevestigd met de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Heel duidelijk een jongen Morgenstond :)

De foetus uit mijn afbeelding is overigens net 1 geworden, dus geslacht al een tijdje bekend ;)
Hahaha samosa, ennnn?
Alle reacties Link kopieren
Vertel samosa! Had ik het goed?
Alle reacties Link kopieren
Samosa, ik denk een meisje.

Roffel. Roffel.
Alle reacties Link kopieren
Grenaade bij jou denk ik een meisje!! :D

Samosa nu ben ik ook benieuwd! Omdat het lijkt op die van mij zeg ik jongen 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats deze omdat het de meest verwarrende nub was die ik tot noch toe had gezien, op dat moment had ik al heel wat nubs beoordeeld waaronder die van mijn oudste twee dochters. Echoscopiste dacht jongen bij baby nummer 3, maar later begon ze te twijfelen. Ikzelf had tussendoor een paar keer gekeken maar het bleef verwarrend, geen idee hoe dat kon. Ik dacht en hoopte op een jongen na twee meisjes, maar het antwoord laat zich raden ;-) Met 15 weken had ik eindelijk een goed shot en toen was het duidelijk dat onze derde dochter op komst was.
Alle reacties Link kopieren
Haha samosa zo zie je maar dat de Nub theorie niet heilig is 😅

Ik heb nog een goto, misschien issie hierop te zien?

http://i65.tinypic.com/jzazjq.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven