Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Mirriemirrie: jouw NOD is dit weekend toch?
Alle reacties Link kopieren
Yep. Zondag. Maar ik verwacht er niet veel van. De standaard puistjes komen al weer op, en al wat lichte krampen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Mirrie, maar je weet t nooit...
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook de nod. Maar helaas voelde het al aankomen. Ook helaas deze ronde niet goed kunnen benutten dus over 2 weken hebben we weer een kans:)
Jammer Yongpeople.. :( Hopelijk volgende ronde beter!

Hier inmiddels 6 weken zwanger. Morgen bellen naar de verloskundige voor de eerste afspraak/echo. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend veel succes 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Leuk Haasje! Ben benieuwd wanneer je je eerste echo hebt.

Heel jammer Yongpeople, baal je er erg van?

En Mirrie, ben je inderdaad ongesteld geworden?
Van de week ben ik een beetje in paniek geraakt. Was even totaal niet nuchter. Mijn NOD stond op volgende week vrijdag, maar werd donderdag ineens ongesteld. Weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Hadden deze maand het extra vaak gezellig gemaakt dus had goede hoop, maar nog raarder vond ik dat ik dus een week te vroeg ben gaan menstrueren. Heb mezelf daarna herpakt, maar weet niet goed wat te denken. Wat denken jullie? Lijf nog aan herstellen na de curretage van februari (wat gek is, want heb wel al 2 keer een normale regelmatige cyclus gehad daarna). Of zou het iets anders zijn?

Probeer nuchter te blijven en te denken: volgende maand weer een kans. Maar dat vind ik stiekem toch best lastig. Net alsof mijn lijf niet mee wil werken.

Haasjehop. Spannend! Alweer zes weken.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat gek silentstorm! Ik heb echt geen idee hoe dat werkt na een curettage.. was het net zo’n heftige menstruatie als normaal? Want je hoort ook weleens van een innestelingsbloeding, maar ik wil je ook niet ijdele hoop geven.

Ik kan me voorstellen dat je er even van schrikt! Helemaal niet gek, nu weet je ook echt even niet hoe je cyclus zit. Maar probeer toch rustig te blijven, want je er heel druk om maken, gaat ook niet helpen. Kun je misschien aan je gyn/huisarts nog vragen hoe dat precies zit na een curettage?

En je mag natuurlijk altijd je zorgen delen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm: wel gek inderdaad. Was je voor je curretage wel regelmatig? Hier wisselt mijn cyclus tussen 28-32 dagen.

Jammer Youngpeople. Hier nog niet ongesteld maar wel wat bruinslijm, dus vandaag of morgen. Op naar de volgende ronde.

Verder alles goed met de zwangere dames?
Wat vreemd SilentStorm! Snap dat je even in paniek was. Als je al 2x een normale cyclus hebt gehad lijkt het mij niet van de curretage komen. Maar ik heb er geen ervaring mee..

Vanmorgen gebeld voor de intake bij de verloskundige (27 juni) en de 8-weken echo (1 juli). Spannend! Hoop zo dat alles in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
16-06-2019 22:46
Leuk Haasje! Ben benieuwd wanneer je je eerste echo hebt.

Heel jammer Yongpeople, baal je er erg van?

En Mirrie, ben je inderdaad ongesteld geworden?
Ik baal er elke maand van😂 maar niet zo erg als de vorige keer. Had het nu ook Niet verwacht. Maar blijven gewoon lekker proberen:)
Alle reacties Link kopieren
Verteld me schoonzusje net dat ze nog niet ongesteld is geworden. Ze hoopt dat ze het nog word. Zit ook aan de pil maar heeft deze maand wel sochtends keer overgegeven. Ze hoopt ook liever niet dat ze zwanger is.

Kan daar niet zo goed tegen. Iedereen probeerd hier en dan zal het bij haar in een keer zijn zonder dat het gepland is zeg maar.
Voel me beetje jaloers als dit zo gaat zijn😔
Mensen hier nog meer last van?
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople :hug: :hug: :hug:

Je zit nu gewoon echt even op een heel vervelend punt. Ongeveer een halfjaar bezig en al die stomme statistieken zeggen dat weet ik hoeveel procent binnen een halfjaar toch echt wel zwanger is. En daar word je gewoon een beetje moedeloos van. Ik kan me herinneren dat ik met de zes maanden er ook echt even helemaal doorheen zat. En dat dan voor je gevoel jan en alleman in een poep en een scheet zwanger is, dat is gewoon zo frustrerend.

Jaloers zijn is denk ik heel normaal. Weet je schoonzusje dat jullie het graag zouden willen? Ik deelde dat eigenlijk met niemand maar vond dat ook wel heel lastig, zeker in dit soort situaties. Je wilt ook niet dat mensen je gaan vermijden ofzo.

In elk geval gewoon lekker even uithuilen en balen mag. En dan proberen om het los te laten en te denken dat alles tot een jaar écht normaal is. Dat voelt het niet, maar de vk kijkt daar dus echt totaal niet van op. Alles kan nog!
Alle reacties Link kopieren
Schoonzusje weet dat we aan het proberen zijn. Heb net ook heel eerlijk gezegd dat ik het heel leuk zou vinden maar dat ik wel jaloers ben inderdaad aangezien wij een half jaar aan het proberen en bij haar lukt het dan meteen terwijl ze aan de pil zit.
Dat begreep ze.
Kan daar gelukkig wel eerlijk over zijn.

Dankjewel voor je lieve woorden.
Is dus niet zo'n heel raar gevoel
Alle reacties Link kopieren
Oh Youngpeople. :hug: Ik snap dat je je zo voelt. Frustrerend als men bij wijze van een windvlaag als zwanger zijn. Maar 6 maanden is nog heel normaal, al voelt het niet zo. Goed dat je het benoemt hebt naar je schoonzus toe. Mocht ze toch zwanger zijn, dan weet ze hoe jij erin staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er bij mijzelf ook niets meer van. Nog steeds niet ongesteld. Wel wat bruin slijm bij het afvegen maar daar blijft het bij. Bij elk toiletbezoek denk ik dat het nu wel doorzet, maar toch niet. Zit nu op dag 35. Durf niet te testen uit angst voor een negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople, super fijn dat je wel eerlijk naar haar kunt zijn. T is gewoon niet leuk allemaal. Maar misschien is zij helemaal niet zwanger.

Mirrie, wat gek! Ik snap je angst om te testen. Hoe lang is je cyclus normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ja die wisselt tussen de 28-32 dagen. Meestal netjes 30dgn. Ik ga maar afwachten. Is er vrijdag nog steeds niets, dan maar een test.
Alle reacties Link kopieren
Gek zeg! Nou wil je ook niet te veel hoop krijgen natuurlijk, maar t kan nog steeds...
Alle reacties Link kopieren
@ mirriemirrie, spannend misschien is het wel innesteling bloed, het kan maar zo. Hoop voor je dat je niet ongesteld word!

@yongpeople, vervelend he! Toen het bij mij zo lang duurde werd mijn beste vriendin zwanger....ik was toen ook zo jaloers....denk dat het een normale reactie is als je al even aan het proberen ben. :hug: en goed dat je er met haar over kan praten.

Hier klaagde ik eerder nog dat ik niets voelde :facepalm:, maar voel me nu al een paar dagen zo beroerd. Bij de eerste ook veel misselijk en overgegeven tot een week of 15 zou nu ook wel zo zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Dames, hebben jullie ook zo een last van je lichaam sinds je gestopt bent met de pil? Mijn borsten doen zóveel zeer, en ik heb heel veel rare krampen/steken in m'n onderbuik. Het voelt ongeveer zoals wanneer je ongesteld bent, maar toch net iets anders. Vooral die krampen vind ik soms echt eng.. dan vraag ik me af wat m'n lichaam aan het doen is en of ik toch geen enge ziektes aan het ontwikkelen ben (klinkt stom, ik weet het).
En nee volgens mij ben ik nog niet zwanger, was vorige week nog ongesteld.
Mensen met zelfde ervaring?
Alle reacties Link kopieren
@ Vlaflippie, Ik begrijp uit je bericht dat de klachten zijn begonnen nadat je gestopt was met de pil....het is normaal dat je ontwenningsverschijnselen hebt na het stoppen, dus denk niet dat je een enge ziekte hebt. Hoe lang dit duurt is per persoon verschillend. Je lichaam moet even wennen aan je eigen hormonen ipv die kunstmatige hormonen die zwangerschap tegen houd.

Ik heb persoonlijk niet zoveel last van gehad toen ik stopte alleen kreeg ik bij mijn nod ineens pijnlijke borsten en wat pijnlijker steken dan daarvoor.
En puistjes heel veel puistjes :cry:
( gelukkig nu niet meer z'n last van)

Mijn vriendin daarin tegen heeft er veel meer last van gehad en werd er niet lekker van.

Maar ik weet niet hoelang je er al mee zit. En als je het niet vertrouwd ( dat bijv niet door het stoppen van de pil komt) ga je toch even langs de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal opgelucht, ze is ongesteld geworden😁
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
19-06-2019 09:38
Helemaal opgelucht, ze is ongesteld geworden😁
:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven