Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Bobfila, gezien je nog maar 2 maanden geleden gestopt bent met de pil zou ik nog niet durven zeggen dat je woensdag “ongesteld had moeten worden.” Zomaar kans dat je menstruatie een dezer dagen alsnog komt. En zo niet, zou ik persoonlijk op dag 40 ofzo eens testen (ik had er soms ineens een lange cyclus tussen zitten).
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelijk in Herfstblaadje19.
En ik ga het ook gewoon maar afwachten. Gewoon ook even wennen dit allemaal. Ik sta er echt wel nuchter in maar toch heb ik twijfels bij sommige dingen gewoon omdat het nieuw en vreemd is dus daarom vind ik het wel erg fijn dat ik dat hier kwijt kan. 😊
Sorry dat ik zo lang niet geschreven heb. Erg hectisch hier thuis.

De termijnecho was goed. Ben een paar dagen vooruit gezet en sta nu uitgerekend op 19 april 2020. Begin met al wat beter te voelen, de energie komt wat meer terug. Toch blijf ik het lastig vinden dat ik nog niks voel. Morgen een controle, ben nu rond de 15 weken.

Hoe gaat het met iedereen? Bobfila, ik kan je lastig adviseren wat te doen. Had zelf al lang een test gedaan, maar wat herfstblaadje zegt, je kunt nog niet echt zeggen dat je ongesteld ‘had moeten worden’. Maar testen bij de Action kosten 2 voor 1,50 dus daar zou ik het niet voor laten. Want ook jij kan de tweede ronde zo maar zwanger zijn.

Probeer vanaf nu weer wat meer te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm fijn wat van je te horen! En gelukkig was de echo goed!

Bobfila, ik zou zelf denk ik ook al getest hebben maar t is misschien wel verstandiger om nog even een week te wachten. Lastig te zeggen hoe je cyclus nu werkt.

Met mij gaat het goed, ik herken je gevoel silentstorm. Ik voel ook nog niks (heb wel getwijfeld al een paar keer of ik nou iets voel maar niet overtuigd) en dan is t toch een beetje gek. Mijn buik groeit wel dus dat helpt voor het idee. En ik mag dinsdag naar het zkh voor intake dus dan zullen we ook wel even naar het hartje luisteren hoop ik.

Energie komt hier ook steeds meer terug, dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Silent; fijn om te horen dat het beter/goed gaat! Hoe was je controle? Opzich is het niet gek dat je nog niks voelt hoor, ik voelde de eerste vage plopjes en borreltjes rond de 18 weken geloof ik. Maar het maakt wel onzeker inderdaad. Ik begon het pas echt te vertrouwen toen ik mijn buik ook daadwerkelijk zag groeien.

Minik, hoe ver ben je nu? En hoe was de intake? Hartje kunnen horen? :)

Bobfila, ik zou idd niet teveel twijfelen. Het kan super snel gaan (bij mij was het ook met 2 maanden raak..) maar het kan ook maanden duren. Proberen niet teveel aan te denken, en als het echt lang duurt toch maar een test doen! Ik deed het op dag 40 van mn periode, toen vond ik het toch wat lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het overigens goed. Buik groeit haaaard. Dit weekend ben ik 25 weken zwanger, bizar hoor. Kleine trappelt goed inmiddels, ben wel veel moe maar verder weinig kwaaltjes. Mag niet klagen! :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed met je gaat vlaflippie!

Hier intake gehad in zkh. Was fijn, goed, maar ook emotioneel. Het was met een vk die ook bij mijn eerste bevalling was (expres bij haar gepland) en dan komen toch wel weer ptss symptomen naar voren. Echt bij haar persoon voel ik gelijk weer de angst en paniek. Wel echt heel goed gesprek gehad en ik mag zelf kiezen hoe en wanneer ik wil bevallen. Dus afwachten tot baby vanzelf komt, geplande keizersnede, inleiden (vanaf 39 weken); het mag allemaal. Ze wilde vooral dat ik nu een goede ervaring zou hebben dus het zkh wil echt volledig meewerken in mijn wensen. Dat is wel een heel fijn idee. Ook krijgen we extra groeiecho’s omdat mijn dochter wat klein leek (kwamen we pas bij 37 weken achter toen en dat was dus echt nog 3,5 week drama en stress, uiteindelijk niks aan de hand). Niet omdat er dus echt iets was, maar meer om niet op het laatste moment nog verrassingen te krijgen. Ze willen me echt begeleiden in een zo relaxt mogelijke zwangerschap en bevalling.

Vervelende is wel dat de vermoeidheid hier niet bepaald afneemt... moet nu al halve dagen gaan werken en dat voelt wel heel gek met 17 weken zwanger. Maar ik moet van de vk echt meer rust houden, dus het moet maar... hopelijk krijg ik toch snel iets meer energie maar tot nu toe is het vooral een gevoel van constant uitgeput zijn. Ik herken dit totaal niet van mijn eerste zwangerschap. Komende week weer reguliere controle bij de vk, hopelijk is alles goed. Ik merk dat ik t toch wat onzeker vind of het wel goed gaat. Nog geen echte bewegingen gevoeld en mijn buik groeit nu ook niet zo, dus even het hartje horen zal fijn zijn!

Hoe gaat het met de anderen? Ik hoop echt zo dat we gauw weer goed nieuws krijgen dat er iemand zwanger is!

Justine, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas nog steeds niks. Wil zo graag positie blijven maaar het wordt wel steeds moeilijker. Aankomende vrijdag is het weer zover. De dag dat je hoopt dat je maar niet ongesteld word. Vind het elke maand zo'n teleurstelling. Wil bijna ovulatie testen gaan doen want weet totaal niet meer hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople :hug:

Het is ook gewoon echt niet leuk als je t zo graag wilt, en je moet maar wachten... hoeveelste ronde zit je nu? Er is natuurlijk niks mis met ovulatietesten proberen. Denk je dat je daar rust in vindt of zou je dan juist veel onrustiger ervan worden?

Ik hoop echt voor je dat het gauw raak is!!
Alle reacties Link kopieren
Heb ze wel in huis liggen maar je mag dan 4 uur lang niet hebben geplast😂 en denk daar sochtends echt niet aan haha.
Ja weet niet of dat rust zou geven. We hadden afgesproken eerst een jaar gewoon zo te proberen. Ben eind december gestopt dus nu ronde 11 ofzo denk ik.
Nu helpt de stress van een verbouwing ook niet mee denk ik😅
@ SilentStorm: wat fijn dat alles goed is!

@Minik: ik hoop zo voor je dat deze bevalling beter gaat verlopen voor je. Fijn dat het ziekenhuis zo meedenkt.

@vlaflippie: 25 weken alweer! Gaat snel hè. Hier 26 weken inmiddels, nog maar 8 weken werken tot m’n verlof ingaat.

@Yongpeople: kan me voorstellen dat dat nuchter blijven wel lastig gaat worden nu, ik had dat destijds ook toen we richting een jaar gingen. Misschien gewoon eens proberen met die ovulatietesten?

Hier gaat alles z’n gangetje, de kleine meid beweegt enorm veel, heel gezellig. :) Binnenkort willen we aan de kamers beginnen, want zoon moet nog verhuizen naar de grotere kamer. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad misschien wel maar wil ook weer niet dat het geforceerd word. Zo van nu moet je erop want haha
Ik wacht nog eventjes af tot kerst en dan ga ik inderdaad met testen doen
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de lange stilte aan mijn kant. Druk geweest met werk, nieuwe baan en ziek kind. Nu weer wat terug in het normale ritme hopelijk.

Wat zijn sommige van jullie toch al weer lang zwanger! Heerlijk! De tijd vliegt voorbij lijkt het wel!

Fijn Minik dat je goed begeleid gaat worden en dat je zelf mag kiezen hoe je gaat bevallen. Ik hoop voor je dat deze bevalling een andere ervaring voor je zal zijn!

Jouw Yongpeople ik begrijp je helemaal. Hier ook nog niet zwanger en daar baal ik met regelmaat van! Ik heb 2 weken geleden ook met de ovulatie testen in m'n handen gestaan, maar vond het nog een stap te ver. Zo geforceerd. Ik hoop voor je dat je volgende week goed nieuws kan brengen!

Welkom Bobfila!

Mijn NOD is volgende week zondag. Deze keer m'n eisprong goed gevoeld (links voel ik hem altijd erg goed, rechts totaal niet) en ook wel benut. Dus wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik dacht laat ik ook maar eens weer kijken hier... :hihi: tijdje terug inderdaad.

@ mirriemirrie en yongpeople, begrijp dat het vervelend is als het zolang duurt. bij mijn 1ste toen ook elke keer die teleurstelling helpt ook niet mee.
Ik weet van de eerste dat ik toen ook ovulatie testen gebruikte maar dit kan ook weer een grotere teleurstelling geven als je dan nadien nog niet zwanger ben. Dikke knuffel hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn :hug: mocht het jaar straks voorbij zijn het advies om je dan gewoon even te laten testen bij kliniek of huisarts, er is verder niets ergs aan dat je even weet of alles goed zit. ( ik heb dat toen ook gedaan)

Fijn dat alles goed gaat herfstblaadje.

@minik, fijn dat het ziekenhuis goed betrokken is bij je situatie. En ook dat je jou eigen keuze mag maken.
Ik weet niet of ik je een inleiding zou aanraden. Heb het zelf gehad bij 37 weken aangezien ik bij mijn zoon zwangerschaps vergiftiging had opgelopen. Ik heb geen vergelijkings materiaal hoe het dus met echte weeën gaat maar mijn weeën door het infuus waren onregelmatig tot het einde. En hun maar elke keer meer vloeistof geven om het regelmatig te krijgen....toen een weeën storm gekregen. Ik heb opzich geen nare ervaring er aan over gehouden. Maar mocht je hiervoor kiezen zorg dat je wel even goed in leest ;)

Hier nu 27+1 zwanger afgelopen weekend bloed verloren waar ik erg van geschrokken ben. Gelukkig was alles goed met de baby en was het bloeden smiddags gestopt. Ze weten niet precies hoe het komt dus ik moet ook rustig aan doen momenteel de ziekte wet in en vanaf volgende week even kijken of ik lichte werkzaamheden in de zorg weer kan oppakken. Zit nu wel constant in mijn broek te kijken of ik geen bloed heb erg vervelend maar ik voel de baby goed bewegen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Mirrie en Yongpeople, we hopen hier allemaal heel hard met jullie mee. En super goed hoe jullie volhouden.

Pinguïn, wat schrikken zeg!! Hopelijk gebeurt het niet weer! Rustig aan dan maar.

War betreft inleiden, ik weet t ook nog niet zo goed hoor. Bij de eerste gebroken vliezen, meconiumhoudend vruchtwater en van daaraf zijn ze begonnen met inleiden omdat ik nog geen weeën had. Dat werd een weeënstorm van 10 uur tot 6cm ontsluiting en toen keizersnede wegens slechte conditie van mijn dochter. De pijn en de weeënstorm vond ik heftig, maar zei ik direct van ‘dat zou ik zo weer doen’. Op dat moment vond ik het wel heel zwaar hoor. Maar die keizersnede, wat een ellende was dat. Die wil ik voorkomen! Maar ja, er is geen enkele manier om daar zekerheid in te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap dat je dat wil voorkomen. Hopelijk lukt dat dit keer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve woorden Pinguin en Minik ❤️
Alle reacties Link kopieren
En mirrie? Denk dat je nu ongeveer je nod hebt?
Als ik deze maand een cyclus van 28 dagen zou hebben dan moest ik donderdag ongesteld worden. Alleen soms heb ik ook een cyclus van 30 dagen of 31. Nog niet ongesteld geworden maar wil ook niet teveel hopen en wacht dus nog even met testen
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Yongpeople! Ik begrijp dat je er nog niet te veel van wilt hopen, is ook verstandig. Ik hoop wel echt heel hard voor je dat t raak is!

En mirrie NOD morgen geloof ik. Ook spannend!
Alle reacties Link kopieren
Het is wel heel moeilijk om niet teveel te hopen haha. Maar paar manden geleden kreeg ik ook al hoop en toen gewoon langere cyclus.
Vanacht gedroomd dat ik een test deed en het was raak. Hopelijk is het een voorspellende droom haha
Alle reacties Link kopieren
Ow ik hoop het voor je yongpeople! Dat zou super zijn, een voorspellende droom.

Hier al wat krampen en wat bruin bloedverlies. Standaard het teken dat de ongesteldheid er vandaag of morgen aankomt. Dus we gaan weer door voor de volgende ronde.

Lieve woorden dames, dank :heart:
Rationeel weet ik ook dat we nog in een normale tijd zitten om zwanger te worden, maar dat lange wachten is soms wel killing. Voorlopig gaan we nog even zo door, geen ovulatietesten en nog geen doktersbezoek. Wel er ook niet te veel druk op leggen.
Alle reacties Link kopieren
Kon het niet laten. Toch een test gedaan en negatief. Maar ook nog niet ongesteld dus we wachten maar even af
Alle reacties Link kopieren
Jammer yongpeople. Maar je kans is nog niet verkeken!
Alle reacties Link kopieren
Helaas kans verkeken. Op naar de volgende ronde😔
Alle reacties Link kopieren
Al een poos had ik niks geschreven op dit forum.
Ik zat paar weken geleden even in de doemscenario’s. Ik weet dat de kans groot is dat het ooit gaat lukken maar vond het erg lastig.
In ieder geval een doorverwijzing naar een herhaalde miskramen spreekuur op 5 december voor verder onderzoek.
Daarnaast geprobeerd er deze maand even niet over na te denken.
Zaterdag is mn nod.

Minik:
Wat fijn dat ze je nu zo goed gaan begeleiden van te voren zodat je ervaring hopelijk een stuk beter is. Hoe gaat het verder ?

Vlaflippe en pinguin:
Wat zijn jullie al ver in de zwangerschap:)! Leuk

Mirrie en yongpeople:
Balen dat het deze ronde niet is gelukt, hopelijk snel wel een positieve ronde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven