Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat t prima! We zijn een paar weekjes op vakantie, kleine ronde langs de oostkust van de USA, dus heerlijk even eruit en genieten samen. Nu eerste maand ‘proberen’ maar nuchter blijven lukt 😊 we zien t wel!
Hier z’n gangetje, morgen nog een dagje werken en dan weer lekker 3 dagen vrij met man en zoon. :)

Volgens mij is hier ronde 1 al verkeken. :facepalm: Voelde midden in de week dat mijn man weg was een pijn die ik direct herkende als “eisprongpijn”. Hopelijk blijf ik nu niet heel regelmatig, want dan is de timing dus steeds verkeerd. :hyper:

Maar we zien wel. ;)
Alle reacties Link kopieren
@Minik

Wat heerlijk lekker vakantie...! USA lijkt me ook zo mooi.
Wel jaloers hoor! :rolling: Hier lukt 'nuchter' blijven ook nog gelukkig. Geniet er maar lekker van!

@haasje

Oohhh dat is jammer.... ( wel makkelijk als je dat kan voelen je eisprong) Ik zou niet weten wanneer mijn eisprong is ben een beetje onregelmatig sinds de bevalling begin december. Maar gok dat de mijne ergens volgende week is. Heerlijk nu vrij met pasen en wat hebben we er toch lekker weer bij! :-D


Wij hebben ook al een hele planning gemaakt voor deze vrije dagen dus hier komt het ook helemaal goed ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe elke keer precies de 28ste dag ongesteld geworden. En vandaag nog niet. Zou het dan toch zo zijn... Helaas geen symptomen dus denk van niet
Alle reacties Link kopieren
Oh yongpeople wat spannend! Bij mijn eerste had ik ook echt geen enkel symptoom tot ik 7 weken was en ik dagelijks meerdere keren ging overgeven, maar daarvoor echt helemaal niks, dus wie weet!

Spannend hoor! Ga je binnenkort testen? Of wil je nog een paar daagjes wachten?
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het lastig maar kan moeilijk wachten. Dus wil morgen vroeg testen. Mocht er niks komen :)
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople: spannend! Succes met wachten!

Minnik: fijne vakantie nog! Is het weer goed daar?

Hier ongesteld geworden, dus op naar de volgende ronde!

Fijn paasweekend!
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople, ik ben heel benieuwd! Zou echt zo gaaf zijn als t nu al raak is!

Mirriemirrie, jammer, maar klinkt wel alsof je je er nog niet druk om maakt, dat is fijn.

Het weer hier is een beetje wisselvallig, zit nu in NY. Redelijk vergelijkbaar qua temperaturen met Nederland alleen wel af en toe buien, maar tot nu toe hebben we nog niet echt hoeven schuilen. We vermaken ons prima 😊
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople ah spannend. Zou wel heel leuk zijn als het al raak is.
Mirriemirrie, jammer dat het deze ronde niet raak is. Dus idd op naar de volgende

Ik ben ongesteld! Weet dat het voor de meeste hier altijd een beetje een domper is. Maar het is mijn eerste keer sinds het stoppen met de pil. Dus ik ben mega blij dat alles een beetje op gang gaat komen. Nu hopen dat de volgende keer korter is dan 82 dagen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Minik! Geniet ervan!

Kan ik me goed voorstellen hoor Babygroot. Fijn om te weten dat het op gang komt. Ik ben de vorige keer zwanger geworden na een keer ongesteld en hele onregelmatige cyclus. Dus je weet het nooit ;)!

Ik heb zelf soms het idee dat ik zwanger ben. Maar acht de kans heel groot dat ik mezelf een beetje gek aan het maken ben. Zou wel heel snel op mijn miskraam zijn. Ik mag van mezelf eind deze maand pas een test doen. Dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Helaas ongesteld geworden. Voelt wel meteen als een teleurstelling. Norma minder last van maar omdat het nu later is wel.
Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Yongpeople. Ik snap je teleurstelling, herken het heel erg van toen wij voor t eerst zwanger wilden worden. Als je t eenmaal bedacht hebt, wil je t ook gewoon echt graag snel.

Even teleurgesteld zijn mag natuurlijk! En dan weer rustig verder, proberen er niet te veel mee bezig te zijn.
Jammer Yong! Op naar de volgende ronde.
Oh jammer Yongpeople. Maar je hebt nog zo veel nuchtere rondes te gaan :winkie: dat gaat vast goedkomen!

Lolanu, wanneer is je NOD eigenlijk? Omdat je zegt eind van de maand mag ik een test doen van mezelf? Ben benieuwd joh. Iemand moet toch de eerste zijn hier haha.

Hier is de vakantie begonnen. Lekker twee weken vrij. Voordeel van het onderwijs. Jullie nog plannen voor deze zonnige Paasdagen? Mijn vruchtbare dagen zijn achter de rug dus nu wachten tot mijn NOD.
Hey dames, hoe is het hier?

Bij mij rustig, in afwachting van eerste echte menstruatie, die verwacht ik ergens na het weekend.

SilentStorm, hoe bevalt je vakantie? Ik heb nu lekker 4 dagen vrij dus ook een soort minivakantie. ;)
Alle reacties Link kopieren
Lolanu, hoe staat het ervoor??

Haasjehop, hoop je gewoon ongesteld te worden of is er ergens al een kansje?

Hier vandaag duidelijk eisprong gevoeld, voor het eerst dat ik het weer echt voelde sinds de geboorte van mijn dochter, dus wie weet 😉 maar ik reken er voorlopig nog niet op hoor.
@ Minik: als ik afga op de eisprong die ik gevoeld denk te hebben, zou ik dus ergens na het weekend ongesteld moeten worden.
Maar ik hoop natuurlijk dat dat toch niet zo was want dat was precies de verkeerde timing. :proud:
Vakantie is hier niet geweldig. Ben al 2 weken ziek. En nu ben ik ook nog ongesteld geworden. Een dag eerder dan normaal. Voordeel daarvan vind ik wel dat ik niet dagen in spanning hoef te zitten, maar het voelt toch wel een beetje van: he jammer.

Ach, nog genoeg tijd te gaan, maar merk dat ik er wel anders op reageer sinds de curretage. Net alsof ik bang ben dat het me niet meer gegund is of zo.

Haasjehop en Minik, spannend zeg. Fijn dat jullie het ook kunnen voelen :)
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
25-04-2019 23:32
Lolanu, hoe staat het ervoor??
Vanmorgen testje gedaan voor de zekerheid. Negatief. Wat ik ook wel verwacht had, was wel heel snel na miskraam anders. Hoop dat ik snel ongesteld wordt, dan weet ik in ieder geval weer dat alles werkt. Nu beetje gevoel alsof ik in niemandsland zit.
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm Wat balen dat je ziek bent! Beterschap, hopelijk voel je je snel beter en kun je nog van je vakantie genieten!

Wat bijzonder trouwens dat sommige hun eisprong voelen.
Wie weet Minik ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook elke keer mijn ei sprong:) ofja dat denk ik dan. Want krijg elke keer ongeveer 2 weken na mijn ongesteldheid steken onderin me buik.

Maar doen het alsnog op de verkeerde momenten haha
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Silentstorm!

En Lolanu, jammer, maar hopelijk word je dan inderdaad gewoon gauw ongesteld, dan kun je gewoon rustig verder.

En Haasje, zou wel jammer zijn als je net niet handig uitkomt qua dagen, maar je weet t nooit. Ook die ongesteldheid maar even afwachten dan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer geschreven is. Ik hoop dat het allemaal snel mag lukken bij iedereen.

Beterschap Silentstorm.

Wij beginnen aan de eerste ronde. Ik heb een regelmatige cyclus (tot op de dag) van 28 dagen en hou het bij in een app voor wat meer duidelijkheid. NOD 16 mei. Wanneer is jullie NOD ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 9 mei ofzo, maar aangezien mijn vorige cyclus ineens 40 dagen was heb ik eigenlijk geen idee 😉
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niet veel bijzonders.

Haasjehop hoop voor je dat de timing toch goed was.

Beterschap silentstorm.

Minik ook een leuke vakantie gehad? Als je al terug ben....?

Lolanu Inderdaad bijzonder dat sommige hun eisprong voelen. Ik voel helemaal niets....of ik sta er gewoon niet bij stil..... geen idee.

Sooofff leuk dat je ook ben begonnen spannend. Mijn nod is ergens rond 6 mei .....maar ben momenteel niet regelmatig dus ik kan het ook helemaal naast zitten hahah maar deze datum hou ik in ieder geval een beetje aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven