Ongepland zwanger, ik weet het niet...

23-02-2020 17:23 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vroeg me gisteren of ik misschien zwanger kon zijn. Volgens hem reageerde ik de afgelopen week al een paar keer op de geur van koffie, op dezelfde manier als tijdens mijn zwangerschappen.
Lijkt me niet, ik voel me niet anders dan anders, alleen verkouden. En ik heb een koperspiraal.
Vanochtend zei hij het dus weer, toen ik aan de koffie stond te snuffelen. o_o

Gewacht tot er een winkel open was, test gehaald en thuis meteen getest.
Positief. Geen twijfel mogelijk.

En nu ben ik lichtelijk in paniek. Man ziet het al helemaal zitten, maar ik totaal niet.
Ik heb net een poosje fijn werk, en gezien de vorige zwangerschappen gaat nóg een zwangerschap wederom een aanslag op mijn lichaam zijn. Ik vind het naar om te zeggen, maar ik heb eigenlijk geen zin in weer al die fysieke ellende, en na 2 ppd's ook geen zin in de tijd na de bevalling...

Maar wat dan? Abortus? Ik weet nu al dat ik dat ook niet kan. Bovendien zou dat mijn man ook ontzettend pijn doen.

Morgen bellen met de verloskundige om te checken van hoe en wat. Ook gezien mijn spiraal...

Enig advies of opbeurende woorden?
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken ja, laat het rustig bezinken to. Ik was ook nogal verrast toen ik vorig jaar mei zwanger bleek. Ik zag er ook erg tegen op maar vond een abortus ook niet een optie. Hele zwangerschap viel me zwaar maar moment dat ik de baby vast hield viel dat allemaal weg. Ik geniet er nu ontzettend van maar ik heb nooit een pd gehad dus ... sterkte
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook het kind afstaan; in dat geval hoef je niet meteen te beslissen. Mochten jullie van het kind gaan houden dan kan je daar altijd nog vanaf zien. Sterkte!
retrostar wijzigde dit bericht op 23-02-2020 18:48
1.23% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-02-2020 18:47
Je kan ook het kind afstaan; in dat geval hoef je niet meteen te beslissen. Mochten jullie van het kind gaan houden dan kan je er altijd nog vanaf zien. Sterkte!
:-( :-( :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
23-02-2020 18:12
Even ademhalen.. wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?
Pfff... Zoontje krijgt nog dagelijks bv, dus dat is zeer onregelmatig... ik weet dat ik tussen sinterklaas en kerst nog ongesteld ben geweest, maar wanneer precies?

Ik heb al wel tegen man gezegd dat, of dit kindje nu komt of niet, ik hierna wel definitief klaar ben. Of hij of ik gaat onder het mes.

Ik wacht even tot de kinderen in bed liggen, dan maken we maar even een overzichtje van alles. Wensen, angsten, mogelijke oplossingen. Maar ook de praktische zaken als woonruimte en opvang. Ik werk nu onder schooltijd van de oudste en we hebben opa's en oma's als opvang voor de jongste. Willen die dat blijcen doen als er nog eentje komt? En zo nee, wat dan?

Straks maar even goed alles op tafel gooien.

En wat er al werd gezegd, klopt natuurlijk ook: we hebben nog wel even. Eerst maar de verloskundige afwachten voordat ik in volledige paniekmodus schiet...
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-02-2020 18:47
Je kan ook het kind afstaan; in dat geval hoef je niet meteen te beslissen. Mochten jullie van het kind gaan houden dan kan je daar altijd nog vanaf zien. Sterkte!
Nou nee. Ik snap dat het goed bedoeld is hoor, maar dan zou ik nog liever een abortus laten doen. En dat staat me al heel erg tegen...
Maar wat dan? Abortus? Ik weet nu al dat ik dat ook niet kan. Bovendien zou dat mijn man ook ontzettend pijn doen

Denk goed na wat het beste is voor jullie relatie, jullie kinderen en vooral voor jezelf.
Als dat een abortus is, dan is dat zo. Een kind geboren laten worden om iemand een plezier te doen is niet de juiste motivatie.

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad in december, als jij nu. Als je er over wilt praten mag je me pb'en
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-02-2020 18:33
Wat een onverwacht nieuws, natuurlijk ben je van slag. Het is wel iets wat jullie leven gaat veranderen, welke keuze je ook maakt.

Maak een afspraak bij een verloskundige, en bespreek daar ook je PPD's. Laat je verwijzen naar een POP poli, want er is best veel mogelijk tegenwoordig.

Pas wanneer je alle informatie hebt, kan je samen met je man bespreken wat voor jullie de beste vervolgstappen zijn.

Wat jullie ook kiezen, er is geen goed of fout. Alle opties hebben ook een keerzijde.

Dit. En je hebt nog 9 maanden om aan het idee te wennen en bovendien is de jongste dan ook alweer bijna 2,5. Is op zich wel een mooi leeftijdsverschil.
Alle reacties Link kopieren
ik zal wel stomme reacties krijgen hoor maar afgezien van het fysieke, wat is het probleem, je jongste is 1,5 en je zegt dat een derde evt in de toekomst nog wel een optie was geweest. ik bedoel, het is niet zo dat je met pubers zit en dit een nakomertje is
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-02-2020 19:16
Dit. En je hebt nog 9 maanden om aan het idee te wennen en bovendien is de jongste dan ook alweer bijna 2,5. Is op zich wel een mooi leeftijdsverschil.
TO heeft twee pittige zwangerschappen gehad en twee keer een PPD. Daar ga je nu totaal aan voorbij. En lijkt me iets om serieus te nemen, niet iets waar je aan kan gaan zitten 'wennen' vooraf of waar een mooi leeftijdsverschil tegenop weegt.
Alle reacties Link kopieren
X.
anoniem_394070 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 15:10
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst willen weten of het een gezonde zwangerschap kan zijn. Dat die spiraal niks schadelijks heeft gedaan.

Beleid is de laatste 1,5 jaar nou niet zoveel verbeterd dat je nu opeens geen ppd zal ontwikkelen. Enige hoop die je hebt is dat je eerder hulp kan krijgen.

Moeilijke keus, wat je ook kiest, dat je nu zwanger bent vergeet je niet meer denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
23-02-2020 19:26
ik zal wel stomme reacties krijgen hoor maar afgezien van het fysieke, wat is het probleem, je jongste is 1,5 en je zegt dat een derde evt in de toekomst nog wel een optie was geweest. ik bedoel, het is niet zo dat je met pubers zit en dit een nakomertje is
De postnatale depressie!
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:42
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Misschien lees je het hier sneller.
Mensen schreeuwen dat IRL niet zomaar over straat hè.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat nou voor onzin reactie, het is niet alsof je zelf nog invloed hebt op een spiraal als die er éénmaal in zit. Hoezo 'wil je dan wel stiekem zwanger raken' als je zwanger wordt door een spiraal heen? Een spiraal is super veilig en daar doorheen zwanger worden is dikke vette pech.

TO, als je geen derde meer wil is een abortus een heel legitieme keus. Voel je daar dan vooral niet schuldig over.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:42
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Hallo, ze heeft een SPIRAAL.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ongepland zwanger van de derde, terwijl we nog aan het nadenken waren over een derde (vooral mijn man twijfelde erg).
En ik had bij nummer 1 en 2 heftige ppd's. Mijn man was gelijk om, ik heb echt even moeten wennen aan het idee.
Ik heb met de huisarts en verloskundige een plan gemaakt voor na de bevalling. Ik ging gelijk flesvoeding geven, heb voor 5 nachten slaappillen gekregen en ben gelijk gestart met de antidepressiva die al twee keer eerder goed geholpen hebben.
Ik heb zo'n fijne kraamtijd gehad, de spreekwoordelijke roze wolk heeft wel een jaar geduurd. Jongste is inmiddels 9.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:42
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Wat is dit nou weer voor een idiote reactie? Met een spiraal is er niet zoiets als onvoorzichtig doen, hij zit erin en dan word je in 99% vd gevallen niet zwanger. Je moet hooguit opletten dat je m op tijd laat vervangen maar gezien de leeftijd van de jongste is dat niet aan de hand. Verder heb je er zelf nul invloed op en heeft het geen hol te maken met zwanger willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:42
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Ik ken in het dagelijks leven twee vrouwen die een kind hebben ondanks een spiraal. Ik denk dat niet veel vrouwen er open over praten. Vrijwel niemand weet dat mijn derde ongepland was.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
23-02-2020 19:51
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ongepland zwanger van de derde, terwijl we nog aan het nadenken waren over een derde (vooral mijn man twijfelde erg).
En ik had bij nummer 1 en 2 heftige ppd's. Mijn man was gelijk om, ik heb echt even moeten wennen aan het idee.
Ik heb met de huisarts en verloskundige een plan gemaakt voor na de bevalling. Ik ging gelijk flesvoeding geven, heb voor 5 nachten slaappillen gekregen en ben gelijk gestart met de antidepressiva die al twee keer eerder goed geholpen hebben.
Ik heb zo'n fijne kraamtijd gehad, de spreekwoordelijke roze wolk heeft wel een jaar geduurd. Jongste is inmiddels 9.
Mooi verhaal.

Mocht je ervoor willen gaan, dan zou ik zeker zo'n soort plan maken TO.

En als je toch denkt dat abortus de beste optie is, is dat ook oke en hoef je je daar niet schuldig om te voelen.

Succes en sterkte in ieder geval.
redbulletje schreef:
23-02-2020 17:29
Wat bijzonder dat je nog geen permanente maatregelen hebt genomen als je gezin compleet is.
Bovendien is het jouw lichaam dus als jij niet meer wil dan kun je er gewoon een punt achter zetten. Wellicht ben je nog op tijd voor een overtijdbehandeling en is de stress nergens voor nodig.
Hier is voor mij het gezin ook compleet. Ik heb alleen nog geen sterilisatie laten doen, omdat ook dat niet 100% garantie geeft. Je leest nog vaak genoeg verhalen dat er alsnog een zwangerschap doorheen is gekomen. Pff, zelfde reden waarom ik geen spiraal heb. Van mij zou alles eruit mogen. Maar dat doen ze niet en dan kom ik in de overgang. Dus nu pil en condooms.

TO, je zal voor jezelf toch moeten beslissen wat je wil. Als je zeker weet dat je een abortus niet aan kan, zit er niets anders op dan een 3e zwangerschap natuurlijk. Ik zou in ieder geval het gesprek met de verloskundige zo snel mogelijk aan gaan. Misschien inderdaad nog een overtijdbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
23-02-2020 19:27
TO heeft twee pittige zwangerschappen gehad en twee keer een PPD. Daar ga je nu totaal aan voorbij. En lijkt me iets om serieus te nemen, niet iets waar je aan kan gaan zitten 'wennen' vooraf of waar een mooi leeftijdsverschil tegenop weegt.

Daar ga ik niet aan voorbij want ik reageer op een andere reactie waarin wordt gesuggereerd dat TO dit nu weet en dat ze, voor zover mogelijk, hier rekening mee kan houden en evt. voorzorgsmaatregelen kan treffen. Sowieso waren ze er nog niet over uit of er wel/niet een derde zou komen, dus helemaal afgesloten was het nog niet. Ondanks de voorgaande ervaringen.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 20:04
14.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:42
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat ik in het dagelijks leven nog nooit iemand heb ontmoet die per ongeluk zwanger is geworden, maar dat hier op het forum ineens alle vrouwen door de pil heen en door de spiraal heen zwanger raken. Ik geloof het niet zo dat je dan voorzichtig bent.
Dan wil je volgens mij best zwanger raken en dan snap ik die heisa niet over het wel of niet houden.
Hoe kun je onvoorzichtig zijn door een spiraal te nemen? :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet nog dat ik extra dagen kraamzorg gehad heb, zodat ik op dag 9 en 10 ook nog kon gaan rusten overdag.
Ik vergeet ook nog dat mijn man vanaf de geboorte twee weken vrij was (maar dat was hij ook bij nummer 1 en 2). En dat hij die eerste dagen echt de hele nachten deed, zodat ik kon slapen. Dat was namelijk de grootste trigger voor mij, het niet slapen.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 23-02-2020 20:13
53.16% gewijzigd
Ammiedammie schreef:
23-02-2020 19:40
Gaat je man het hele huishouden doen en voor de kinderen zorgen, kortom: neemt hij de héle boel over als jij weer met een baby en een pnd zit en nauwelijks kunt functioneren?
Ik vind dat je nogal wat op het spel zet.
Met een abortus doe je je man een verdriet? Wat doe je je kinderen aan als je weer een pnd hebt? Wat denk je hoe de kinderen zich dan voelen? Die kinderen lopen daardoor psychische schade op die je niet meer kunt herstellen.
Dit.

Leuk hoor dat hij wel wil.

Misschien kan hij minder werken en meer zorg op zich nemen. Ga jij na de bevalling ( als je niet weer een pnd krijgt) wat meer werken?

Kinderdagverblijf of gastouders bestaan ook al eeuwen en dan kijken of je een plan kan afspreken waarbij ook echt flink deel van de zorgtaken overneemt?

Anders zou ik echt toch denken om niet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven