Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
@verliefdenonzeker: en in mijn omgeving zijn net in 1 week tijd 2 meisjes geboren

Hier alles goed, gisteren lekker wezen dansen met mijn vriendinnen, gelukkig is nog een vriendin van mij zwanger. Loop ik daar niet in mijn eentje met een bolle buik en glas cola haha. Maar was wel gezellig, alleen vanochtend opstaan voor mijn zoontje na 3 uur slaap is minder (man moest ineens overwerken vanochtend) Komt wel goed, gelukkig kan ik tussen de middag en vanavond bijslapen. En mijn zoontje is een schatje en vermaakt zich goed alleen gelukkig!

Nog 2 weekjes en dan mijn 20-weken echo, spannend... 3 september komt nu wel dichterbij hoor hihi
Drzttrtje wat fijn een goede 20-weken echo! En je zet de jongens op dit moment weer op voorsprong!

VenO he bah muggen niks aan, laat ik het afkloppen maar heb er dit jaar nog niet veel last van gehad...

Babsje jammer meid dat het deze maand niet goed voelt, maar nog niet de moed helemaal opgeven he?!

Nimnim ja ik vond/vind alles ook zo duur! Daarom hebben wij uiteindelijk voor een B-merk gekozen, dat scheelt nogal in prijs en wij zijn er echt tevreden over.

Ik heb sinds deze week weer veel last van mijn bekken/rug... ging een tijdje redelijk goed, maar na 2 drukke avonddiensten werken voelde het toch weer wat minder.

Van de week na een stukje gefietst te hebben voelde mijn stuit helemaal doof en raar aan... daarna veel pijn gehad. Dus toch maar even aan de bel getrokken.

Maandag heb ik een afspraak bij een manueel therapeut en vervolgens ga ik verder behandeld/begeleid worden door een bekken fysio...
Poe wat een hitte...

Kena wat rottig dat je zo'n last van je bekken hebt zeg! Weet je waar dat vandaan komt (vorige zwangerschap bijvoorbeeld)? Sterkte in ieder geval, hopelijk gaat het snel weer beter!

VnO genieten van de warmte zit er voor jou niet in he.. *knuffel* Kan je het binnen redelijk koel houden?

Goofy dansen, wat gezellig!
Goofy, lekker hoor even dansen! En bijna de 20 weken echo! Super spannend. Jij en nimnim hebben de echo vlak achter elkaar leuk

Kena, wat lastig van je rug. Helemaal met jou beroep! Ik hoop dat de therapieën helpen straks!

Nimnim, pffff nee echt niet!! Binnen temp hier is op dit moment 34 graden :$

En als de zon weg is 's avonds dan is het nog benauwd en beginnen mijn voeten en handen te branden! Ik ben echt blij als het over is hoor
Kandelaar hoe gaat het met jou en met Q.?
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het met jullie gaat kandelaar?
Hey meiden,

Hier gaat het eigenlijk heel goed. De arts is tevreden over Q en heeft zelfs al aangegeven dat, als het zo doorgaat, ze over een 2/3 weken inderdaad al over mag naar een 'normaal' ziekenhuis.

Verder was ook de laatste hersenscan goed, dus tot nu toe hebben we nog steeds niet te klagen. Het enige vervelende is dat ze last heeft van heel veel slijm in neus en keel, waardoor ze wat vaker dipt in de ademhaling. Gelukkig is dat goed te verhelpen door keel en neus wat vaker uit te zuigen. Dit vind ze zelf niet leuk, maar ze heeft er wel echt baat bij.

Daarnaast is het gewoon druk hier. Iedere dag naar het ziekenhuis, bezoek, huishouden, kolven, rusten en ondertussen oudste dochter ook nog haar aandacht geven die ze verdiend en nodig heeft. Gelukkig is er dit weekend hier van alles te doen, dus dat is ontzettend leuk om met haar te doen.

Dit was weer even ego, maar heb op het moment even niet de zin en energie om overal op te reageren. Sorry! Als er hier weer enigszins een ritme is zal ik dat weer doen. Voor nu liggen de prioriteiten even ergens anders.

Vind jullie wel nog steeds heel lief en lees ook nog steeds mee.
@kandelaar: voel je echt niet schuldig!!! Ik denk dat iedereen hier wel begrijpt dat je daar nu je hoofd niet naar hebt staan. Lekker genieten van jullie meiden!
Kandelaar inderdaad niet schuldig voelen! Wij vinden al hartstikke leuk en fijn als je zo af en toe een update van jezelf en je meisje wilt geven! Dat is voor nu echt meer dan voldoende, zelfs als je daar de puf niet voor zou hebben, zouden we dat begrijpen!

Fijn dat alles zo onwijs goed gaat!

Nimnim mijn rug is altijd al een zwakke plek geweest. Maar tijdens mijn vorige zwangerschap is er rond de 26 weken iets met mijn bekken "gebeurd". Dus veel last gehad van de zwangerschap en tijdens de bevalling. Sindsdien heb ik er met momenten heel veel last van, helemaal als ik het een beetje verwaarloos.

VenO wat is het ook binnen warm bij jou zeg meid! Hoop voor jullie dat het snel iets koeler/aangenamer wordt!

Gisteravond met man uiteten geweest, niet echt speciale reden misschien nog voor trouwdag en we zijn deze maand 8 jaar samen. Daarna hier in het dorp nog even heerlijk op het terras gehangen, daar was het wel weer voor!

Zometeen mijn meisje weer ophalen en dan lekker in een duik in ons zwembad nemen!
Heej allemaal,

@ Kena, wat balen van je bekken problemen. Goed dat je therapie gaat krijgen. Had jij de vorige keer wel doorgewerkt tot 34 weken, of moest je vanwege je bekken eerder stoppen?

Succes ermee in ieder geval!

@ Kandelaar, wat fijn dat de artsen tevreden zijn over de stand van zaken. Dat geeft jullie vast ook een goed gevoel. Dat uitzuigen wat ze zelf niet zo leuk vindt moet dan maar. Vergeet ze vast snel weer. Geloof zeker dat het allemaal erg druk is! Knap hoe jullie het allemaal doen en volhouden. Al heb je niet veel keus natuurlijk.

@ Warmte, dit is niet leuk meer dames. Ben blij dat het morgen al weer wat minder zou moeten worden. Gelukkig gisteren wel even af kunnen koeken in het zwembad bij zijn zus in de tuin. Als er nog eens zulk warm weer voorspeld wordt deze zomer bestel ik ook een zwembad. Maakt het een stuk aangenamer. Voordeel is dat ik meer als genoeg drinkt, maar heb totaal geen zin heb in eten.

Overmorgen de twintig weken echo en het gesprek bij de arbo arts. Morgen nog even bijkomen van dit weekend.

Rustig aan allemaal!
Kandelaar: Ik ben het helemaal eens met Goofy en Kena! Neem je tijd, doe lekker rustig aan :-)
HEEEEEET

Hoe gaat het met iedereen hier?

Bollesmurf, jullie zijn flink aan het verbouwen zeg. Kan me voorstellen dat dat in combinatie met deze hitte voor wel erg weinig energie zorgt. Ook op tijd rust nemen he!

Kena, he wat balen dat je weer last van je rug en bekken krijgt. Heel lastig natuurlijk om goed op te letten en rustig aan te doen als je er niet of nauwelijks last van hebt, waarom het dan ineens weer terug komt. Heeft de therapie die je nu hebt een goed effect? Lekker trouwens, een zwembad in je tuin! En op je vraag: ja, je krijgt een vaste verloskundige bij die deze praktijk, alleen de vorige keer was ze op vakantie en hadden we een andere. Is dat vaak niet zo?

Drzttrtje: een jongetje, leuk! Kan je je nu extra voorbereiden voor je gevoel?

Babsje, zijn jullie in de week voor je eisprong wel bezig geweest? Dan heb je gewoon kans hoor, zeker als het nog de dag er voor of daarvoor was. Niet te snel de moed opgeven Het duimen is begonnen!

@Muggen: bah. Kennen jullie de grap dat Noach toen hij al die dieren op zijn boot had, beter die twee muggen direct plat had kunnen slaan? Nu zitten we er mee

Nimnim: jeeej, goed gedaan, wagen en alles goedkoop op de kop getikt! Ik had ook al eens naar de prijzen gekeken, daar val je echt stijl van achterover. 't Wordt hier ook Marktplaats denk ik (tenzij er ineens nog in de familie over blijken te zijn ofzo).

Goofy, leuk dat je gaat stappen . Dat komt er echt zo goed als nooit meer van sinds ik geen student meer ben, iedereen moet altijd te vroeg op enzo. Jij dus ook heel erg maar toch gedaan dus!

Kandelaar! Tuurlijk heb jij geen tijd voor bijlezen en reageren, ik snap al niet dat je de tijd vind om te komen vertellen hoe het met jullie gaat. Wel heel fijn om te lezen dat het er allemaal goed uit ziet. Bezoek, kolven, met dochter spelen, jeetje wat moet jij het druk hebben. Heel veel sterkte weer!

Ego: dit weekeinde hebben we aan beide ouderparen vertelt dat ze opa en oma worden. Mijn ouders vonden het heel erg leuk, maar het moest duidelijk nog een tijd bezinken voor het echt door begon te dringen, best grappig eigenlijk. Mijn schoonouders zijn juist afgelopen maand voor het eerst opa en oma geworden. Ook daar enthousiasme, maar voor hen was het duidelijk niet meer zo'n stap om (weer) opa en oma te worden. Daar kwamen al snel de volgende vragen los, zoals 'wanneer komt het?' en 'voel je je goed?' etc etc. Oma, die ik gebeld heb, vond het helemaal geweldig, het wordt haar eerste achterkleinkind.

We weten trouwens nog niet of we willen weten wat het wordt, dus ik ben op zoek naar de voors en tegens. Waarom willen/wilden jullie het wel/niet weten?

Fijne avond dames, met hopelijk wat afkoeling! (Vooral bij VenO, pff, da's warm binnen! We hebben het binnen om 27C weten te houden met ramen en gordijnen dicht, buiten was het 35.
Aaaanne wat leuk dat je het verteld hebt en dat jullie zulke positieve reacties krijgen! Natuurlijk was het leuker geweest als je schoonouders net zo enthousiast hadden gereageerd als jouw ouders, maar zoals je al aangeeft is het nu eenmaal wat minder nieuw voor ze om opa en oma te worden.

@Aaanne Geslacht: ik wilde het eerst niet weten, nu kan ik niet wachten tot ik het weet.

Niet weten: het bijft een verrassing tot de geboorte, en geslacht maakt me toch niet uit..

Wel weten: makkelijker met kleertjes kopen/krijgen, makkelijker voor mensen die een cadeautje willen geven, makkelijker met kamertje inrichten (met name de details), het kindje is niet langer 'ons kindje' maar 'onze zoon of dochter'. En vooral: de VK weet het straks, die moet het namelijk controleren, en manlief vond het erg vreemd als zij dan moeite moet doen het ons niet te vertellen. en daar had hij wel een punt vond ik.

Vandaag heb ik me aardig druk gemaakt over het gebrek aan leven in mijn buik, al weet ik wel dat ik dat nu nog niet elke dag hoef te voelen. Waarschijnlijk had mijn onrust te maken met alle nachtmerries van afgelopen nacht, en het kindje had misschien wel last van de warmte? Ik was dus heel blij toen ik net ineens van alles voelde!! Eén schopje was zelfs zo hard dat ik mijn buik een beetje zag bewegen. Coooool!!! :-D

muggen haha die grap kende ik nog niet :-) Wij hebben nog steeds geen last van muggen hier, al wonen we vlakbij het kanaal. We hebben wel heeeeeeeel veel fruitvliegjes en gewone vliegen.

Kena leuk dat jullie zijn gaan uit eten! Leuke zwembadfoto ook :-) jullie zijn lekker afgekoeld zo te zien!

Bollesmurf bijna 20w-echo, spannend!! Wel blijven eten he, ook al heb je geen honger.. Je baby en jij hebben die voedingsstoffen wel hard nodig, ook al is het warm.

20w-echo: ik kijk er iets minder naar uit op t moment, nu 2 meiden op het januari-topic een slechte echo hebben gehad. Dat zegt natuurlijk niets, maar het brengt je wel weer even terug in de realiteit.

Pfff het is hier binnen nu nog 30 graden..
@nimnim: wij willen het niet weten, en we horen juist van veel verloskundigen dat ze dat leuk vinden. Het is hun werk en voor hun maakt het niet uit of ze het vertellen of niet, daar doen ze geen moeite voor hoor!

Wij hebben een neutrale kamer en de kleurtjes komen wel wanneer het kindje geboren is. Cadeautjes koopt de visite vaak pas als het kindje al geboren is.

Dat je kunt zeggen het is mijn zoon of dochter, ja, daar heb je gelijk in. Maar ik vind de verrassing leuker op het moment van geboorte, net als vroeger haha

Ik had dat ook! Hij schoptje zo hard, dat mijn man mijn buik zag bewegen hihi

Hier ook veel last van fruitvliegjes
Goedemorgen!

Pfff.. wat een weekend he!

Eerst even bijlezen, zal proberen om op iedereen te reageren!

drzttrtje Gefeliciteerd met de goede 20-weken echo, toch weer een opluchting! Een jongetje, leuk! Ga je nu helemaal los met de blauwe spulletjes?

Leuk dat je gaat beginnen met zw-gym, had je een speciale reden om yoga te willen doen? Jammer dat het al vol zat! Ik doe Pilates, zwangerschapspilates, weet nog niet of ik er tijdens de bevalling wat aan ga hebben... Weet uberhaupt nog niet of ik er wat aan gehad heb so far... Ach, tis wel gezellig...

aaaannee Leuk dat jullie het verteld hebben! Nog iets speciaals van gemaakt of gewoon gezegd (omdat het toch al speciaal is ;))?

nimnim Duur hé die kinderwagens... Wanneer hebben jullie de 20weken echo (of ga ik nu heel snel?) En willen jullie dan weten wat het wordt, jij bent duidelijk nieuwsgierig ;) hoe staat het met de aanstaande vader, wil hij het ook weten?

Wat betreft leven voelen --> bij onrust bellen he, ook al zou je nu misschien nog niet elke dag wat hoeven voelen, als jij twijfelt, onrustig bent of je zorgen maakt: bellen!

Kena Pfff.. vervelend van je bekken, hopelijk gaat de fysio wat helpen! Jullie zwembad zag er goed uit, groot ook *jaloers*!

V&O Vervelend dat je zo'n last hebt van de warmte en muggen, gelukkig wordt het deze week alweer minder warm!

Kandelaar Hee! Tuurlijk heb jij nu andere dingen aan je hoofd dan een forum vol tetterende meiden! Ik kan me voorstellen dat je zo nu en dan in een spagaat zit tussen thuis en ziekenhuis, laat staan dat je hier nog je neus laat zien! Doe vooral wat goed voelt en als dat betekend hier minder-niet zijn, dan is dat zo!

Wel fijn te horen dat alles nog altijd goed gaat en met een paar weken naar een gewoon ziekenhuis zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn! Dan ligt ze waarschijnlijk de laatste weken dichter bij huis? Hopelijk kan ze dan rond de uitgerekende datum mee naar huis!

Ego Hier alles ok! Donderdag bij de verloskundige geweest. De verloskundige met wie ik eigenlijk een afspraak had zag ik ineens voorbij komen met een baarkruk en even later werd in binnengeroepen door de waarneemster; nou ja, heb ik die ook alvast maar een keer gezien! Alles was goed met de kleine; baarmoeder nog altijd iets hoog, maar de kleine voelt op de hand normaal qua grootte, ze ligt nog altijd met d'r koppie naar beneden! Bloeddruk was goed, alles goed, dus ik stond vlot weer buiten! Volgende afspraak (31-08) gaan we ook mijn bevallingsplan doorspreken (wat wil ik wel en vooral ook niet...)! Moeten dan ook even over pijnstilling hebben, daar heb ik een vrij uitgesproken mening over, gezien alle kindjes die ik als kinderarts heb opgevangen van moeders aan de morfine-achtige pijnstillers...

Donderdagochtend kwam ook de kraamzorg langs voor een intake, normaal hebben ze daar speciale 'intakers' voor, maar deze zijn wegbezuinigd, dus kwam een kraamverpleegkundige zelf langs. Leuk, ietwat ouder, vrouwtje... De standaard dingen werden gevraagd, lijstje werd afgewerkt en we zijn goed gekeurd ;) Althans, ons bed moet eigenlijk hoger dan 70 cm, maar ons bed kan niet op klossen, dus we moeten nog even zien hoe we dat gaan doen (nu doen we een extra matras er boven op, dan is 'ie precies 70 cm, maar zou 80-90 cm moeten zijn...)

Verder vroeg ze of we er bezwaar tegen zouden hebben als de kraamverzorgende zou roken, vond ik een beetje een rare vraag; natuurlijk heb ik daar bezwaar tegen, roken bij een pasgeboren kindje! Hoe komt het uberhaupt in je op om te roken als kraamverzorgende, maar vooruit. Ik heb aangegeven dat niet te willen en eigenlijk buiten roken ook niet goed vind, omdat die lucht toch mee komt in kleding etcetera...

Maar ja, iemand weigeren zit er niet in denk ik..

En wat was het warm he dit weekend! Heb er gelukkig niet meer dan normaal last van gehad, geen dikke enkels en veel schaduw opgezocht en alles een tandje lager, maar dit weer is niet aan mij besteed, nog nooit trouwens...

We zijn zaterdagavond in onze oude woonplaats bij een restaurantje van vrienden gaan eten; heerlijk buiten gezeten tot half twaalf (had 's middags wel even 'voorgeslapen' ;))! Heerlijk gegeten, watertjes gedronken, cappuchino na en in plaats van een Baileys maar een Fristi genomen als borrel...

Gisteren de hele dag rustig aan gedaan, beetje in de schaduw gezeten met een boek en voetjes in emmertje koud water! 's Avonds nog ge-bbq-ed tussen wat dikke regendruppels door (10 stuks ofzo...) en daarna ouderwets potje scrabble gespeeld (en gewonnen, enigste keer dat manlief van mij gewonnen heeft was direct na de positieve test, hihihi)...

Daarna lekker koel gedouched en ons bedje in gedoken en zowaar redelijk geslapen, ondanks de warmte!

Nu een drukke week op mijn werk, nog 2 weken en 2 dagen werken meiden en dan gaat het vervelen toe slaan ;)!

Nog maar 7 weekjes en dan uitgerekend *pomtiedom* wat gaat de tijd toch snel (enne, van mij mag ze over 5 weekjes ook al wel komen hoor!)

Fijne dag allemaal!

Liefs,

Calimero
Calimero ik blijf het maar zeggen, maar wow wat gaat de tijd hard zeg!! Jullie mogen al gaan aftellen joh!

k ben wel heel benieuwd naar de klachten van de kindjes wiens moeders morfine-achtige pijnstillers hebben gehad..? Is er pijnstilling die jij wel ziet zitten, of ga je voor een 'puur natuur' bevalling? Lastig dat jullie bed niet op klossen kan.. een stapel matrassen lijkt me ook zo raar, dan ben je echt de prinses op de erwt haha En over dat roken: inderdaad een rare vraag! Het wekt bij mij heel erg de indruk dat je er wél iets over te zeggen hebt, want waarom zouden ze het anders vragen.. Aan de andere kant doen ze dat misschien vooral uit beleefdheid, en verwachten ze niet dat iemand er moeilijk over doet ofzo.. Hoe dan ook, het blijft gek. En ja, roken stinkt!

Mijn man wilde het geslacht weten, omdat de vk het ook zal weten en hij het raar zou vinden om dan zelf nog geen idee te hebben. En ik ben inmiddels ook om, daar is hij wel blij mee Het was dus zijn idee. Van begin af aan heb ik heel sterk het idee dat het een jongetje is, en ik ben erg benieuwd of dat klopt! Mijn man denkt dat het een meisje is haha. Goofy ik snap jouw gevoel over die verrassing bij de geboorte heel goed, dat had ik dus ook. Maar ik wilde er ook niet over discussiëren, en als manlief het graag weten wil, dan weet ik het gewoon ook. Als het kindje maar gezond is (wat een dooddoener he ;) )

Calimero dat je vraagt naar onze 20w-echo is niet gek hoor, ik ben nu 19w+1 dus bijna op de helft *doet een dansje*. Omdat ik een 'speciaal geval' ben en alleen artsen krijg die iets van mijn aandoening weten, zit ik nogal gebonden aan bepaalde dagen en tijden. Dus wij krijgen met ruim 21w de 20w echo. Plus weer allerlei andere onderzoeken. Oh trouwens: er gaat alsnog een student met ons meelopen! Zij/hij zal overal bij zijn, behalve bij de bevalling, want die willen we gewoon echt samen doen.
@nimnim: ik bedoelde er ook niks mee hoor, mij maakt het eigenlijk ook niks uit. Mijn man wil het absoluut niet weten, dus ga ik met hem mee om het niet te weten. Ik heb je alleen de andere kant laten weten en als je dan nog zeker bent dat je het wilt weten, weet je het zeker hihi

Ik heb bij mijn eerste bevalling wel een stagiaire erbij gehad (bij de werkelijke bevalling weet ik eigenlijk niet haha). Zij ging eerst kijken hoeveel ontsluiting ik had en daarna de 'echte' arts. Ach, dat meisje moet het ook leren, en de bevalling zelf is door een gynacoloog gedaan (dat vertrouw ik nog maar niet toe aan een stagiaire) Maar ik had er uiteindelijk meer bij bij mijn bevalling, omdat het allemaal niet ging zoals het hoorde. Op dat moment maakte het allemaal niet meer uit. haha
@Goofy Ik weet dat je er niets mee bedoelde :-) ik zal bevallen in het academisch ziekenhuis, dus de kans dat er een stagiair/aio bij aanwezig is is groot. Dat vind ik ook niet erg, en net als wat jij zegt: op dat moment maakt het ook niet meer uit. Die student staat daar alleen los van. Wij doen mee met een project waarbij 1e-3e jaars geneeskundestudenten een zwangerschap van dichtbij volgen, zodat ze de medische kant en de emotionele kant meekrijgen. Ze gaan mee naar de controles, de echo's, ze zijn erbij kort na de bevalling en normaal maken ze ook de bevalling mee. Dat laatste willen we dus niet, maar de rest is prima.

Grappig dat jouw man het geslacht niet wil weten. Waarom is dat zo?
Bollesmurf met 27 weken is het tijdens mijn werk mis gegaan met mijn bekken. Ben toen "ziek" naar huis gegaan en heb geloof ik een week ofzo in de ziektewet gezeten en ben naar de arbo-arts gegaan. Op advies van haar en in overleg met leidinggevende ben ik toen met andere werkzaamheden weer gedeeltelijk aan het werk gegaan. Dit heb ik tot 34 weken volgehouden.

Aaanne wij hebben een praktijk met 5 verloskundigen en gedurende de zwangerschap heb je bij iedereen je controle. Het is afwachten wie bij je bevalling is en ook de na controles wordt weer door 1 van de 5 gedaan.

Nimnim Wat vervelend van die 20-weken echo`s... ik ga zo eens even lezen wat er aan de hand is.

Wat leuk dat jullie er toch voor gekozen hebben om een student mee te laten lopen, echt top!

Calimero ik ben ook heel benieuwd naar je mening over pijnstilling, Wat heeft je voorkeur en waarom?

En die vraag over roken, echt absurd. Overal wordt geschreven over roken in hetzelfde huis als een baby en wordt zelfs elke controle op het consultatiebureau naar gevraagd en dan wil de kraamverzorgster binnen gaan roken????

Zometeen naar de manueel therapeut, ben heel benieuwd!
Ladies!

Wat betreft pijnstilling: ik dacht, laat ik me hier een beetje op de oppervlakte houden, want ik heb uiteraard een gekelurde mening door alles wat ik gezien heb.

Ik werd als kinderarts nogal eens bij bevallingen geroepen als het kindje niet direct goed op gang kwam, soms na bepaalde pijnstillers van moeders. Maaaarrrrr (een hele dikke maar he); dit moet natuurlijk genuanceerd worden, want al die keren dat het goed ging en de baby's nergens last van hadden werd ik er niet bijgevraagd. Dus mijn mening is dermate gekleurd dat dit niet 'de waarheid' is. Iedereen moet dus voor zichzelf kijken wat goed voelt... Daarom dus ;)!

Calimero
2 slechte 20w-echo's op het januaritopic, het is zo heftig!!!! Voor wie het niet volgt: beide zwangerschappen moeten misschien beëindigd worden. Ik besef nu nog eens extra goed hoeveel mazzel de meeste meiden op ons topic eigenlijk hebben..
Calimero ik snap je reactie heel erg goed en het is natuurlijk wel helemaal waar wat je zegt.

Ik ben wel heel benieuwd of er opvallend vaak een bepaald soort pijnstilling naar voren komt.

En of jij zelf helemaal geen pijnstilling wilt hebben of is er iets wat ze je wel mogen geven???

Nimnim naar aanleiding van jou eerder post heb ik vandaag dat topic ook even gelezen. Wat enorm heftig inderdaad, ik vind het ook heel moeilijk om dat te lezen en prijs me gelukkig met wat ik allemaal al heb....

Vandaag bij de manueel therapeut geweest. Mijn linker bekkenhelft staat hoger en wat gekanteld naar achteren. Kan dus goed mijn klachten verklaren. Hij is begonnen met recht zetten... is geen pretje kan ik je vertellen! Volgende week gaat hij weer verder...
Kena: ze hebben net de uitslagen van hun onderzoeken van vandaag gepost, die zal je nog niet gelezen hebben denk ik? Daarom begin ik er nu weer over.

Hoe kan het dat de helft van je bekken scheef staat? Hopelijk voelt het snel wat beter *hug*
Goedenavond!

Iedereen deze iets koelere dag goed doorgekomen?

Kena; wat vervelend dat je (weer) last van je rug hebt. Hopelijk kun je nu de goede therapie krijgen en krijg je oefeningen die je ook op de lange termijn helpen. Gefeliciteerd in elk geval met jullie 8 jarig jubileum deze maand!

Nimnim; mocht je je weer een keer zorgen maken over het leven in je buik, dan mag je altijd met het zh bellen. Ze vinden dat absoluut niet erg en je kunt beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Doordat ik wel gebeld heb toen, en niet 3 dagen gewacht heb tot de volgende afspraak, hebben ze bij mij alles ontdekt. Luister dus naar je gevoel als het hierom gaat!

Leuk trouwens dat jullie besloten hebben om toch aan dat project mee te doen.

VnO; hoe is het nu met de muggen? En hebben jullie al meer duidelijkheid wat betreft woonruimte?

Bollesmurf; heel veel plezier morgen bij de 20 weken echo. Hopelijk krijgen jullie goed nieuws!

Aaanne; leuk is dat om die verschillende reacties te zien he?

Geslacht; wij wilden het niet weten, omdat we juist van de verrassing houden. Er zijn genoeg neutrale dingen te krijgen als het om uitzet gaat, zonder dat het 'saai' is. Kleertjes zijn zo gekocht of krijg je van de visite wel. Daarnaast houden wij er toch niet van om alles dan typisch voor het geslacht te kopen, dus alles roze of blauw bijv. Je kunt ook vragen of ze het op een briefje in een envelop doet en dat je die mee naar huis neemt. Op het moment dat je het dan toch wilt weten, kun je thuis altijd de envelop nog openen.

Januari topic; pff heftig hoor wat daar op dit moment allemaal gebeurt. Wat dat betreft mogen we hier gelukkig allemaal absoluut nog niet klagen. Hopelijk blijft dat hier door zetten op die manier, want waar die meiden en hun partners nu mee te maken hebben/ krijgen, gun je niemand.

Calimero; wat lekker dat bij jou alles nog zo goed gaat en dat je al kunt gaan aftellen!! Ik tel met je mee af oke? Dat betekend voor ons namelijk dat mijn uitgerekende datum ook in zicht komt en we hopelijk een paar weken later hier ook nog een extra feestje kunnen geven :-)

Mag ik vragen wat zaken zijn die je absoluut niet wilt?

Nou dit was het voor nu weer eventjes. Heb de komende 3 dagen waarschijnlijk weinig of geen tijd om te reageren, maar zal proberen jullie daarna weer op de hoogte te brengen. Vind jullie reacties elke keer wel heel fijn en lief. Dank jullie wel!
Nimnim, inderdaad toch erg spannend die 20 weken echo. In je volgende berichtje zie ik dat er twee zwangerschappen mogelijk beindigd moeten worden, whaa. Ik krijg er nu bij het lezen kippevel van, brr, whaa, wat rot voor die meiden! Maar probeer je voor jouw echo niet teveel zorgen zolang het niet nodig is, dat kan altijd nog als het nodig blijkt. En de meeste babies zijn gelukkig gewoon gezond

Goofy en Nimnin, grappig dat jullie zo gelijk op gaan qua schoppen in je buik ook hihi!

Calimero, hee, fijn dat dochter nog steeds goed ligt . Mag ik vragen wat jouw mening qua pijnstillers is? Oh dat heb je al geschreven zie ik, aha. Over je kraamzorg, wat vaag inderdaad dat er over roken wordt gevraagd, die lucht aan de kleding alleen al lijkt me geen goed plan. Maargoed, als ze het gewoon niet doet als jij dat niet wil is het prima. En wellicht zijn er vaders (en misschien zelfs moeders) die zelf ook doorroken, dan maakt het natuurlijk niet meer uit als de kraamzorg dat ook doet. Wat een gedoe met dat bed trouwens, is die hoogte beter voor jou of is dat zodat de verzorgster makkelijker kan verschonen? (volgens mij wordt dat hier ook nog een interessant probleem als ik dat zo lees ).

Kena, veel beterschap voor je bekken! Ai, dat klinkt als een erg nare ingreep, je bekken rechtzetten. Sterkte! Die manier waarop het bij jullie in de VK-praktijk werkt is ook best logisch, dan ken je ze allemaal, best handig voor bij bevallingen die niet te plannen zijn. Hoe ging het bij de therapeut en hoe gaat het nu met je?

Dank voor de ideen bij het wel/niet geslacht willen weten. Als er nog meer zijn ben ik benieuwd!

Ik vond trouwens niet dat mijn schoonouders minder leuk reageerden hoor, het was vooral grappig het verschil te zien . Ik heb juist het formulier klaarliggen om de afspraak voor de 20-weken echo te gaan plannen. Krijg er nu ook een beetje de kriebels van, net als Nimnim... Aaaanneman is gelukkig uber-positief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven