Onzekerheden zwangerschap

04-11-2018 10:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !

Ik wil graag jullie verhalen / ervaring hierover horen, als er tenminste mensen zijn die hetzelfde hebben gehad.
Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad met 6 weken.
Alleen heb ik vorige week een zwangerschap test gedaan, en deze was positief! ( Natuurlijk meerdere gedaan en ook de cb met weken indicator )
Ik ben natuurlijk super blij hiermee alleen leef ik echt met een dubbel gevoel, wat als het weer misgaat ??
Is de kans vergroot om weer een miskraam te krijgen als je er al 1 hebt gehad ?

Ik heb 15 november een afspraak bij de verloskundige alleen kan ik niet wachten vandaar de vragen 🙂
Bij 6 weken zwangerschap (dus 2 weken overtijd) is het risico bijna 1 op 10. Daarvoor nog groter.

.
Patient.info schreef: Miscarriage occurs in 12-24% of recognised pregnancies; the true rate is probably higher as many may occur before a woman has realised she is pregnant.

The risk falls rapidly with advancing gestation:
9.4% at 6 complete weeks of gestation.
4.2% at 7 weeks.
1.5% at 8 weeks.
0.5% at 9 weeks.
0.7 % at 10 weeks
.

Bron: klik
Herkenbaar.....december 2015 missed abortion waar we achter kwamen net voor de 8 weken gevolgd door een curretage.

Nu achteraf wist ik ergens al dat het niet goed zat.Hoe vaak ik wel niet heb gezegd en gedacht "eerst maar is zien dat er een hartje klopt".

Verdrietige tijd waar ik nog met regelmaat aan terug denk.

Mei 2016 weer zwanger, na de test was er geen jubelstemming meer zoiets van oké is kijken hoe dit gaat verlopen.

Toen het besef echt kwam van het weer zwanger zijn voelde het heel anders ook lichamelijk.De eerste keer misselijk van de vroege ochtend tot diep in de middag en toen helemaal niet misselijk.Vooral het gevoel was totaal anders, nu wist ik ergens dat het deze keer goed zou gaan.Tot aan de eerste echo geen zenuwen pas de laatste minuten voor we aan de beurt waren.

Combinatietest gedaan, verhoogd risico op down gevolgd door de Nipt ook toen geen zenuwen tot de de uitslag hadden die goed was.

De twintig weken echo ook geen zenuwen en ook die was keurig.

Tuurlijk waren er zo nu en dan zorgen of het allemaal goed zou gaan tot en met de bevalling.

Ook tijdens de bevalling geen zorgen gehad, ik vertrouwde op mezelf, mijn partner en de begeleiding in het ziekenhuis.Resultaat een schitterende dochter!

Jij uiteraard gefeliciteerd!!Hopelijk heb je hier iets aan en wordt het een mooie periode.
Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat je weer zwanger bent. Na hoe veel maanden ben je nu weer zwanger?
De kans op een nieuwe miskraam is niet groter dan bij iemand anders. Vaak is een eerste miskraam gewoon pech. Hier een missed abortion in april maar helaas niet opnieuw zwanger geworden.
Hopelijk kan je snel genieten!
Hoi!

De kans op weer een miskraam is niet vergroot na 1 miskraam. Je hebt opnieuw evenveel kans dat het goed gaat zijn deze keer.

Ik heb een vroege miskraam en een missed abortion gehad en toen ik een hele tijd later weer zwanger was heb ik een tijd lang er echt rekening mee gehouden dat het weer niet goed zou zijn. Maar.... ondanks een draak van een zwangerschap, doet de kleine het prima. :-) ik ga inmiddels bijna met verlof en we verwachten ons kindje in december.

Ik denk dat het normaal is je "reserves" te hebben en beetje bij beetje ga je het straks durven geloven.

Gefeliciteerd in ieder geval!
Tulpje78 schreef:
04-11-2018 12:19
Herkenbaar.....december 2015 missed abortion waar we achter kwamen net voor de 8 weken gevolgd door een curretage.

Nu achteraf wist ik ergens al dat het niet goed zat.Hoe vaak ik wel niet heb gezegd en gedacht "eerst maar is zien dat er een hartje klopt".

Verdrietige tijd waar ik nog met regelmaat aan terug denk.

Mei 2016 weer zwanger, na de test was er geen jubelstemming meer zoiets van oké is kijken hoe dit gaat verlopen.

Toen het besef echt kwam van het weer zwanger zijn voelde het heel anders ook lichamelijk.De eerste keer misselijk van de vroege ochtend tot diep in de middag en toen helemaal niet misselijk.Vooral het gevoel was totaal anders, nu wist ik ergens dat het deze keer goed zou gaan.Tot aan de eerste echo geen zenuwen pas de laatste minuten voor we aan de beurt waren.

Combinatietest gedaan, verhoogd risico op down gevolgd door de Nipt ook toen geen zenuwen tot de de uitslag hadden die goed was.

De twintig weken echo ook geen zenuwen en ook die was keurig.

Tuurlijk waren er zo nu en dan zorgen of het allemaal goed zou gaan tot en met de bevalling.

Ook tijdens de bevalling geen zorgen gehad, ik vertrouwde op mezelf, mijn partner en de begeleiding in het ziekenhuis.Resultaat een schitterende dochter!

Jij uiteraard gefeliciteerd!!Hopelijk heb je hier iets aan en wordt het een mooie periode.
Of je bent gewoon een zenuwpees en hebt wel zenuwen en dan kan het alsnog goed gaan. Zenuwen en zorgen betekenen (gelukkig!) niet altijd dat er ook echt iets mis is.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik totaal geen zenuwen voor niks, ik dook er compleet naïef en vol vertrouwen in. Uiteindelijk bleek er wel iets aan de hand te zijn en liep de bevalling uit op een ware hel, terwijl ik er vol vertrouwen inging.

Door deze ervaring vond ik mijn tweede zwangerschap zwaar, want nu maakte ik me wel zorgen om echo's en dergelijke. Dit keer bleek er niks aan de hand en ging alles prima, ook de bevalling, terwijl ik op was van de zenuwen.

Het kan dus alle kanten op. TO probeer je vooral te bedenken dat dit echt iets is dat je niet in de hand hebt. Enige wat je kunt doen is het van je af proberen te zetten en je richten op andere dingen.
Gefeliciteerd TS.

Ik snap dat het enorm spannend voor je is. Ik heb 2 miskramen gehad dit jaar. In maart op bijna 10 weken, waarvan ik vanaf week 7 wist dankzij de gynaecoloog dat het mis zou gaan.

In juni was ik opnieuw zwanger, en jeetje wat voelde ik me zwanger. Alle standaard kwaaltjes had ik enorm last van dus dat moest wel goed zitten. Maar ondanks een bezoek aan de VK met 5 weken waar alles er "beginnend goed uitzag" helaas met 7 weken een spontane miskraam.

Helaas, maar begrijpelijk, wordt je pas na 3 miskramen onderzocht in het ziekenhuis. Gelukkig ben ik na de 2e keer wel verwezen naar de gynaecoloog die me verwezen heeft naar de internist. Mede omdat ik diabeet ben en ik orale medicatie nam (minimaal, dat wel) wat niet goed blijkt te zijn tijdens zwangerschap. Nu sta ik onder controle en heb mijn diabetes goed onder controle middels een beetje insuline en streng dieet.

We kregen groen licht om opnieuw te gaan proberen en ik ben nu 6 weken zwanger. Doodeng want ik ben enorm bang dat het opnieuw mis gaat.. maar je kan niet anders. Als je kinderwens zo groot is moet je er gewoon voor gaan. Het verdrietige is dat je weet wat het is om een miskraam mee te maken dus je kan hier voorzichtig rekening mee houden. Desondanks probeer ik heel positief te blijven en er ook een beetje van te genieten.
Maar vooral als er "iets kleins" voorbij komt als spotting of afscheiding dan schrik je.

Probeer je rust te pakken en blijf positief. Meer dan goed voor jezelf zorgen en gezond eten / weinig stress kan je helaas niet doen. De kans blijft net zo klein/groot bij elke zwangerschap.

Veel sterkte en geluk! Het komt vast goed.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoe onzeker of zeker je bent, verschilt echt per persoon denk ik.
1e zwangerschap, totaal geen onzekerheid en heeft gelijk tot een gezonde dochter..
2e zwangerschap, gelijk veel twijfels, eerste echo was goed, termijnecho was fout (miskraam)
3e zwangerschap, ontzettend veel twijfels (bij vlagen nog steeds) maar ben nu 22 weken zwanger..

Als je heel onzeker bent, kun je je verloskundige niet vragen voor wat extra controles? Hier waren ze heel meegaand, ik mocht bij 6 weken, 7 weken (was oorspronkelijke afspraak), 9 weken en vervolgens met 11 weken voor echo's. 2 weken onzekerheid om te overbruggen (i.p.v. steeds 4 weken) tot een volgende controle hielp mij echt heel erg!

Succes en ik wens je een goede zwangerschap!
Heel erg bedankt voor alle reacties,

Ik heb sinds vanmorgen buikkrampen en zojuist licht bloed verlies gehad ☹️,

Hopelijk betekend dit niks maar ik vrees helaas het ergste.. :(
Hoe is het nu met je?
Hier in augustus een miskraam gehad rond de 5 weken. Nu opnieuw zwanger (6weken en 3 dagen) en gister een echo gehad met een kloppend hartje.
Ik had vorige week ook wat buikkrampen en beetje bloedverlies, maar het zette niet door.
Enigszins opgelucht door de echo, maar toch blijven de zorgen en kan ik nog niet 'blij' zijn. Door de miskraam weet je hoe fragiel het allemaal is.

Hopelijk heeft je bloedverlies niet doorgezet Cataleya20. Hoeveel weken was je? Ik zou zeker de verloskundige bellen, dan kun je wellicht eerder een echo krijgen.
Erizon schreef:
04-11-2018 11:53
Bij 6 weken zwangerschap (dus 2 weken overtijd) is het risico bijna 1 op 10. Daarvoor nog groter.

.

.

Bron: klik
Dank je voor het delen deze info!! :kneel:
Hallo :(
Gisteren veel bloedverlies gehad en veel buikpijn, net zoveel pijn als de 1e miskraam.

Toen contact opgenomen met de verloskundige en die gaf aan dat ik maandag een test moest doen, als deze positief aangaf moet ik alsnog voor de echo komen en anders laten we het erbij en moet ik het een plekje gaan geven.

Ze gaf ook aan dat pas bij een 3e miskraam een onderzoek wordt gedaan
Beste Cataleya,

Ik herken me zo goed in jou verhaal.
April met 6 weken een miskraam,
September opnieuw zwanger geraakt en helaas is dit ook in een miskraam geworden.

Dit onderzekerheid maakt je kapot, leef echt met je mee. Ik ben doorverwezen naar mijn gynocoloog uitgebreid bloedonderzoek gehad uitslag niks gevonden. Dokter gaf aan dat het dan pech was. Voor de rest kunnen ze niks voor je betekenen.
Cataleya20 schreef:
04-11-2018 10:33
Hallo !

Ik wil graag jullie verhalen / ervaring hierover horen, als er tenminste mensen zijn die hetzelfde hebben gehad.
Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad met 6 weken.
Alleen heb ik vorige week een zwangerschap test gedaan, en deze was positief! ( Natuurlijk meerdere gedaan en ook de cb met weken indicator )
Ik ben natuurlijk super blij hiermee alleen leef ik echt met een dubbel gevoel, wat als het weer misgaat ??
Is de kans vergroot om weer een miskraam te krijgen als je er al 1 hebt gehad ?

Ik heb 15 november een afspraak bij de verloskundige alleen kan ik niet wachten vandaar de vragen 🙂
In ieder geval gefeliciteerd! Ik begrijp je echt heel goed!! Ik heb een aantal maanden geleden ook een miskraam gehad met 5 weken. Nu heb ik zondag en dinsdag getest en beide gaven positief! Ik ben ook heel bang en steeds als ik naar het toilet ga ben ik zenuwachtig. Ik heb meerdere verloskundige gebeld en aan mijn eigen verloskundige gevraagd en allemaal zeggen ze dat dat niets zegt. Ze zei dat je lichaam het blijkbaar gewoon afstoot soms als er iets niet goed is. Het is dus niet zo dat je meer kans heb op nog een miskraam. Maat ik begrijp je heel goed. Probeer positief te blijven:)
Cataleya20 schreef:
07-11-2018 00:09
Hallo :(
Gisteren veel bloedverlies gehad en veel buikpijn, net zoveel pijn als de 1e miskraam.

Toen contact opgenomen met de verloskundige en die gaf aan dat ik maandag een test moest doen, als deze positief aangaf moet ik alsnog voor de echo komen en anders laten we het erbij en moet ik het een plekje gaan geven.

Ze gaf ook aan dat pas bij een 3e miskraam een onderzoek wordt gedaan
Ik begrijp echt je onzekerheid! Hoe is het nu met je??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven