Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

***********************************

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

************************

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

******************

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk om te lezen dat je je daar nu mee bezig houdt!

Ik heb geen cursus gedaan, niks voor mij. Wel heb ik filmpjes en informatie van internet opgezocht en boeken gelezen over bevallen. Tijdens de bevallingen was het meer een kwestie van uitproberen op welke manier de weeen het beste op te vangen waren. Ik heb uiteindelijk zowel een ruggeprik meegemaakt als een bevalling zonder pijnstilling.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Alle reacties Link kopieren
X
northcape wijzigde dit bericht op 20-06-2018 18:05
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
20-06-2018 15:10
@alle moeders: moet ik eigenlijk een zwangerschapscursus doen of is dat verspilde tijd en moeite?

Ik ken mijn lijf, ben een bijter en ik denk dat ik het wel aan kan. Als ik echt flink moet gaan puffen dan doe ik wat in me opkomt en voor de rest sleept de verloskundige me er ook wel doorheen lijkt me. Onderschat ik dit?
Als ik je zo hoor zou ik geen cursus doen. Je hebt al het nodige mee gemaakt dat je niet in de ‘romantiek’ van het bevallen blijft.
Goed naar de vk luisteren en doen wat ze zegt, Flipman vragen om alleen positieve aanmoediging ook als jij het zwaar hebt, daar mag hij niet in mee gaan.

Een bevriende vk zei dat het soms vaak beter is om geen cursus te doen omdat je je zonder beter kan ontspannen ipv in de stress te schieten zo adem te halen hoe je het geleerd/voorgesteld hebt.

Hier ook zonder cursussen alles weggepuft en eruit geperst. Ik heb mijzelf voor genomen dat bevallen net is als een hardloopwedstrijd. (Loop regelmatig halve marathons) Je weet dat het zwaar wordt onderweg maar de enige manier om de finisch te halen is door door te lopen en het stap voor stap te doen. En alle gene heb ik thuis gelaten.

Succes je kan het!!! Had ik al gezegd hoe leuk ik het voor jullie vindt dat het allemaal goed gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Aah de eerste echte schop! Leuk!

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Ik ben ook erg nuchter, maar vond dit echt heel leuk en effectief. Het was ook echt een verplicht rustmomentje/me time. Het klinkt alsof je dat ook best kunt gebruiken. :)
Bij de bevallingen heb ik er ook wat aan gehad. De hele bevalling was in theorie al tijdens de lessen voorbij gekomen/uitgelegd (hoe het zou kúnnen gaan, want ja, dat heb je niet voor het zeggen) en ik was dus goed voorbereid. En ik heb de ademhalingstechniek constant toegepast. Heerlijk! Heb daardoor bij de eerste zelfs de hele ochtend tussen de weeën door geslapen :-D twee prachtige bevallingen gehad!

Als het uiteindelijk toch gaat lukken om zwanger te worden van de derde, zou ik me weer aanmelden voor de zwangerschapsyoga.
Alle reacties Link kopieren
Yoga gedaan... op zich was het uurtje bewust ontspannen ok maar tijdens de bevalling was ik echt met andere dingen bezig. In mezelf keren en dat puffen gaat vanzelf. Enige wat ik me nu voorgenomen heb is meer te blijven denken in "je kan dit" ipv er tegen verzetten omdat het zooo pijn doet :bonk:
Er zijn zoveel mogelijkheden dat het bijna niet te beantwoorden is of je het moet doen of niet.

Bij het eerste kind heb ik veel gezwommen, maar gewoon op de 'normale' banenzwem uurtjes. Wel in de langzame baan ;) Dit vond ik een fijne manier om met mijn lijf bezig te zijn en even een ontspannen momentje te hebben met mezelf en de baby. In het dagelijks leven moest het steeds zo tussendoor, dat vond ik zonde.

Daarnaast een cursus-in-1-dag gedaan (regio amsterdam). Hier wel praktische informatie, maar geen gepuf. Op deze manier wist ik zeker dat ik niet verrast zou worden door onverwachte dingen. Wat ik bijvoorbeeld prettig vond om te weten was welke ziekenhuizen welke pijnbestrijding aanbieden. 'Het pompje' was niet overal beschikbaar, en afhankelijk van het 'type' ziekenhuis zou er snachts misschien 1 of geen anesthesis beschikbaar zijn. Toch handig om te weten als je je zinnen op een ruggeprik hebt gezet.

Hier meer info: http://www.bevalwijzer.nl/cursus-in-1-dag/
Alle reacties Link kopieren
Oh heel fijn zo'n schopje!!

Ik heb wel een zw.yoga gedaan en vond het toch erg prettig. Zoals al eerder gezegd is, even een moment voor jezelf tussen alle drukte door. Hoewel ik de ademhalingsoefeningen soms ook wat suf vond, heeft het me erg geholpen tijdens de bevalling. Mijn man is 1x mee geweest en zelfs hij vond het prettig ter voorbereiding. Ik heb een hele fijne (thuis)bevalling gehad, maar ik weet natuurlijk niet hoe de yoga me daar echt bij heeft geholpen.
Misschien kun je een keer een proefles nemen ;)
flipje2 schreef:
20-06-2018 13:14
Eergisteravond voelde ik haar voor het eerst echt even trappelen (en dan zeg maar niet één zo'n lullig schopje dat je twijfelt of je dat nou goed gevoeld hebt of niet)! :love:

Nog minder dan een week tot de GUO!
:yes: :jump: :blob: :high5: :cheer2: :cheer: :whoops: Go beebje Go!!!
flipje2 schreef:
20-06-2018 15:10
@alle moeders: moet ik eigenlijk een zwangerschapscursus doen of is dat verspilde tijd en moeite?
Bij de eerste ben ik er wel aan begonnen, maar na twee lessen moest ik door (zwangerschaps)ziekte afhaken. Bevalling is prima gegaan.

Bij de tweede wilde ik het toch nog eens proberen, maar deze keer met partner naar Samen Bevallen gegaan. Wij troffen het met een superleuke dame die die avonden bij haar thuis verzorgde. Was voor ons elke week even een avond samen om ons te richten op de baby.

Het is dus maar net wat je er van verwacht denk ik. Maar ik vond het leuk om met andere zwangere stellen te kletsen. Ja, het is soms confronterend om andere vrouwen te horen vertellen hoe makkelijk ze zwanger zijn geraakt. Ook vond ik het moeilijk om te horen dat zij er ogenschijnlijk doorheen fietsten terwijl ik 9 maanden ziekenhuis in en uit ging. Maarja, zo is het leven. Ze gaven ons ook de ruimte om ons minder leuke verhaal te vertellen en dat luchtte enorm op.

https://www.samenbevallen.nl/

Samen Bevallen geeft ook een privécursus als je dat zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het nu zo goed met jullie gaat Flipje en dat je haar al hebt voelen bewegen!
Ik heb twee keer geen cursus gedaan en het niet gemist. De informatie had ik al wel van internet etc en het puffen en zweverige leek me ook niks. Bij de 2e zwangerschap was ik trouwens sowieso veel te moe om s avonds nog de deur uit te gaan ;-D
De 1e was trouwens een keizersnede waarbij ik geen weeën heb gehad en de 2e een vaginale bevalling waar ik het prima af kon met de pufinstructie van de verpleegkundige. Ik zou dus alleen een cursus doen als het je toch leuk lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Ook ik zit absoluut niet te wachten op zo'n zwangerschapscursus. Vrees dat het betuttelend / zweverig / tijdrovend / ergelijk is. :whip: De voordelen van andere moeders leren kennen die even ver zijn... pff dat is nou net waar ik tegen op zie. Dat het zo'n praatgroepje wordt met veel typische moekes. :blabla: Niks mis met typische moekes hoor. Maar daar pas ik vaak genoeg gewoon niet tussen. Ik merkte ik al tijdens mn ziekenbuisopnamens de afgelopen weken. :mrgreen:

Ik ben alleen ergens toch bang belangrijke informatie te missen.
En lichamelijk in conditie komen zou geen kwaad kunnen na inmiddels bijna 2 maanden ziek zieker ziekst te zijn geweest.
Hmm... Ik lees de ervaringen nog even mee.

@ Flipje: zo mooi dat je je meisje gevoeld hebt! :heart:
Ik heb geen cursus gedaan. En tijdens de bevalling was alles vrij heftig, dus had ik ook geen behoefte aan lopen, hijgen, dansen of puffen. Het gaat zoals het gaat. Wel raad ik je aan om in conditie te blijven. Je moet enorm fit en sterk zijn voor zo’n bevalling. Ik denk weleens dat een van de redenen dat de bevalling bij mij lang duurde en moeilijk was doordat ik 9 maanden aartslui ben geweest (bij mijn eerste baby). Vriendinnen van mij die veel sportten, zwommen, en wandelden hadden veel soepelere bevallingen dan ik.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
21-06-2018 07:48
Wel raad ik je aan om in conditie te blijven. Je moet enorm fit en sterk zijn voor zo’n bevalling. Ik denk weleens dat een van de redenen dat de bevalling bij mij lang duurde en moeilijk was doordat ik 9 maanden aartslui ben geweest (bij mijn eerste baby). Vriendinnen van mij die veel sportten, zwommen, en wandelden hadden veel soepelere bevallingen dan ik.
Dan moet daar nu snel actie op worden ondernomen!!

(Sport al ruim 2 jaar helemaal niet meer.... "te druk"...)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Deze stille meelezer breekt even in. Allereerst gefeliciteerd flipje, zo bijzonder dat je nu eindelijk hiermee bezig kunt zijn! :heart:

Wat betreft je vraag: ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Ben totaal niet ‘zweverig’ maar zocht iets waarbij ik goede ademhalingstechnieken kon leren. Ik heb een paar jaar geleden een dubbele longontsteking gehad en daardoor maanden uit de roulatie geweest. Ik heb toen veel moeite met ‘normaal’ ademhalen gehad dus wilde dat voor de bevalling extra oefenen. Ik heb het als heel prettig ervaren. Het was een fijne groep maar omdat iedereen met 20 weken instroomde was het niet zo’n klasje waar je een enorme band met elkaar opbouwt. Prima, wat mij betreft. De technieken en theorie vond ik heel zinvol en hebben me door de eerste fase van weeen wegpuffen gesleept. Helaas inleiding met weeenstorm dus uiteindelijk een ruggenprik maar de ademhalingstechnieken en ‘ademen naar de pijn toe’ helpen enorm. En nu nog steeds voor puncties enzo ;)
En waar het heel fijn voor is: 1,5 uur complete tijd voor jezelf en verplicht ontspannen. Het laatste kwartiertje liggen op de mat en tot jezelf komen is dan heel fijn.

Wat betreft conditie: natuurlijk helpt het als je fit bent maar ik ben een complete anti-sporter en heb de bevalling niet als vermoeiender of langdurig ervaren. Uiteindelijk gaat het bij ieder mens anders. Belangrijkste is dat je ontspannen bent en vertrouwen hebt. Ik vond de yoga daarin wel wat bijdragen.

Ik kon toen een paar proeflessen volgen en per keer betalen. Kun je niet, als je twijfelt, zoiets overwegen?
Hier ook iemand die Samen Bevallen heeft gedaan. Het was vooral fijn om even alle ins en outs van de fysiologische kant te horen, ook voor partner, want hij googlede een stuk minder dan ik deed ;). Verder dezelfde ervaring als hierboven: helemaal niet zweverig, lekker nuchter, maar wel leuk om een aantal keren met dezelfde mensen te zijn en achteraf elkaars baby's nog een keer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook geen behoefte aan een pufclubje bij beide zwangerschappen. Vond het wel handig om te weten hoe zo'n bevalling verloopt qua ontsluiting enzo. Hier biedt het ziekenhuis 6x per jaar een voorlichtingsavond aan in samenwerking met 2 grote kraamorganisaties en verloskundigen. Dan hoor je de theorie wat en hoe het kan gaan met een thuis- of ziekenhuisbevalling. Daar zijn we samen naar toe gegaan. En ik ben zelf nog een keer naar een voorlichting bij mijn eigen vk geweest, die gingen ook wat meer in op borstvoeding en zo. Het puffen bleek ik op mijn eigen manier te doen, maar wel op een manier waar ik het goed kon volhouden, dus daar had ik geen pufcursus voor nodig. En toen ik het bij de tweede aan het eind niet meer goed weggepuft kreeg allemaal, had de vk op dat moment wel tips om het even anders te doen.

Had ook geen behoefte om andere moeders te leren kennen, had in mijn omgeving wel vriendinnen/buurvrouwen om me heen in dezelfde leeftijd die ook zwanger waren/net bevallen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk een hilarische cursus bevallen in 1 dag gedaan. De cursus dan in 1 dag, dat bevallen kan ik je niet verzekeren. Mijn vriend had geen idee wat hij kon verwachten tijdens de bevalling en hoe hij mij kon helpen. In deze dag, met lekkere hapjes en drankjes, waren meerdere stellen aanwezig en hebben we een hoop geleerd over hormonen en wat te doen tijdens weeen. Mijn vriend was helemaal blij hierna en ik merkte aan hem dat hij tijdens de bevalling relaxt was en goed wist wat hij moest doen als ik aan gaf wat ik wilde. Ik kan deze cursus zeker aanraden!
Een andere tip is het maken van een geboorteplan. Het blijft meestal wat vaag, maar hierin kon ik goed mijn ei kwijt wat ik wilde en niet. Op deze manier kind en mijn vriend en ik vooraf veel beter bespreken hoe we het wilden hebben en dat was fijn. Die bevalling verliep echt niet volgens het boekje en lang niet alles uit mijn plan kwam uit, maar dat was helemaal oké.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geoordeeld over zw.yoga, en in veel gevallen door mensen die er geen ervaring mee hebben.

Ik denk dat de 'zweverige pufcursussen' ook wel wat ouderwets zijn. Je moet het ervaren, anders kun je er geen oordeel over geven. Ik zou mezelf zeker niet als zweverige 'moeke' beschouwen, maar vond het toch fijn. Ook al had ik daarvoor nog nooit 1 les yoga gedaan en rende ik liever halve marathons.

Sowieso denk ik dat je wat rust moet gaan inbouwen als je jezelf zo voorbij rent. Hoe je dat ook doet, of dat nou yoga, zwemmen of minimaal 1 avond in de week met de benen omhoog een film kijken, maakt niet uit. Je bent zwanger, er is een kindje onderweg! Als die kleine straks geboren is krijg je het druk zat.
Wat je ook doet, neem wat gas terug en denk af en toe even lekker aan jezelf en de kleine meid!!
BO2punt0 schreef:
21-06-2018 08:41
Hier ook iemand die Samen Bevallen heeft gedaan. Het was vooral fijn om even alle ins en outs van de fysiologische kant te horen, ook voor partner, want hij googlede een stuk minder dan ik deed ;). Verder dezelfde ervaring als hierboven: helemaal niet zweverig, lekker nuchter, maar wel leuk om een aantal keren met dezelfde mensen te zijn en achteraf elkaars baby's nog een keer te zien.
Ik doe nu ook samen bevallen samen met man. Had trouwens ook geen behoefte om tussen de blije moekes te zitten, maar misschien wel omdat dit voor stellen is valt het reuze mee.
We leren tot nu toe veel (bijvoorbeeld welke pijnbestrijding in welk ziekenhuis wordt aangeboden) en zweverig vind ik het totaal niet. Wij hebben juist wel voor een cursus gekozen omdat we het druk hebben, ik zie het namelijk niet gebeuren dat we beide de tijd vinden om ons helemaal in te lezen en met zo'n cursus hoef je alleen maar op te komen draven en alles word je verteld. Sommige ontspanningsoefeningen vind ik wel wat over de top, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om eens gezien te hebben wat voor houdingen je kunt aannemen om de weeën op te vangen. Of ik er wat aan ga hebben weet ik nog niet, komen we achter ;)

Wat snel al de GUO! Vind je het spannend?
En heerlijk die schopjes, het wordt alleen maar erger (en leuker vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Flipje, ik was net bij mijn bekkenfysio.. zij heeft ook zwangerschapscursussen. Nou is dat denk ik ook niets voor mij.. maar zij gaf aan dit ook privé te doen. Zonder alle poespas maar puur informatief en misschien wat adem technieken en massage technieken voor de man.. misschien is er in jouw omgeving ook iemand dit een cursus op die manier aanbied. Ik denk dat als wij iets gaan doen ik eerder voor deze variant zou kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Flipje,

Ik ben totaal geen zweverig type of wat dan ook en zag het al helemaal niet zitten hele avonden (samen met mijn man) te gaan puffen. Wij hebben hier zwangerfit. Dat is een combinatie van sporten onder begeleiding van de fysio en daarnaast ook wel ademhalingsoefeningen en tips bij klachten en houdingen (bijvoorbeeld bij het voeden). Bijkomend voordeel vind ik dat ik het gevoel heb nog iets in beweging te blijven. Ik heb dit niet gedaan omdat ik dacht dat ik het anders niet aan zou kunnen, maar puur om lekker nuchter en gericht in beweging te blijven.

Slechts een tip die ik je mee wilde geven. Succes met kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Magisch he, die schopjes?! :loveys:

Zwangerschapscursus weet ik niet, ik had achteraf spijt dat ik geen borstvoedingscursus gedaan had. Als je BV wil geven, zou ik die wel doen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bij de eerste een cursus gehad, moest ik naar mijn vagina ademen....eh hoe dan?! Stond er een bandje met baarmoedergeluiden op ik hoorde geen moer en op t moment supreme was ik alles vergeten.

De enige tip die voor mij werkte was puffen op “ de-ze-wee-komt-nooit-meer-terugggggggfffffff”.

Kind komt er echt wel uit hoor of je nou 6 weken daarvoor heb liggen oefenen op blazen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een hoop uiteenlopende ervaringen!

Ik denk dat het een combi 'Samen bevallen' (één avond, voor de praktische info voor mij en man) en zwangerschapszwemmen (voor de nodige lichaamsbeweging) gaat worden.

En het ziekenhuis heeft dan inderdaad ook nog een info avond volgens mij. Daar zal ik even naar vragen. Al ben ik nu wel van plan om daar dinsdag na de GUO afscheid te gaan nemen zodat ik daarna eindelijk verder kan bij de 'normale' verloskundige (woohooooo, mijlpaal!).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ja, terug naar de verloskundige vond ik ook zo fijn. Gewoon weer normaal zwanger zijn. Alhoewel je natuurlijk niet onbezorgd bent, dat snap ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven