Oudersschapsverlof en ziekte
donderdag 4 oktober 2018 om 12:18
Voor mijn bevalling werkte ik in totaal fulltime bij 2 banen. Het plan was om bij de ene baan 1 dag ouderschapsverlof op te nemen en bij de ander een halve. In totaal 3,5 dag werken.
Nu ben ik niet goed uit de bevalling gekomen. En kan ik straks nog niet aan het werk. Dit zal ik moeten opbouwen.
Moet ik dan eerst opbouwen naar fulltime voordat ik me beter kan melden en ouderschapsverlof kan opnemen?
Fulltime werken redde ik als ik gezond zou zijn het eerste jaar ook niet met de zorg voor de kleine, de intensiteit van de banen en de reistijd vandaar dat ik ouderschapsverlof wilde aanvragen (en daarna verder zien - bv dat daarna vaderschapsverlof opgenomen zou worden).
Ik kan dit natuurlijk ook aan mijn werkgever vragen maar gezien de gebeurtenissen zijn dit soort gesprekken nog zeer intensief.
Nu ben ik niet goed uit de bevalling gekomen. En kan ik straks nog niet aan het werk. Dit zal ik moeten opbouwen.
Moet ik dan eerst opbouwen naar fulltime voordat ik me beter kan melden en ouderschapsverlof kan opnemen?
Fulltime werken redde ik als ik gezond zou zijn het eerste jaar ook niet met de zorg voor de kleine, de intensiteit van de banen en de reistijd vandaar dat ik ouderschapsverlof wilde aanvragen (en daarna verder zien - bv dat daarna vaderschapsverlof opgenomen zou worden).
Ik kan dit natuurlijk ook aan mijn werkgever vragen maar gezien de gebeurtenissen zijn dit soort gesprekken nog zeer intensief.
donderdag 4 oktober 2018 om 12:43
Ik ging van vier naar drie dagen en kwam ook slecht uit mn eerste bevalling. Toen ben ik eerst voor een bepaald percentage in de ziektewet gekomen, zodat ik op ongeveer 2/2,5 dag werk uitkwam, maar ik kreeg dus nog 4 dagen betaald. Toen ik weer 100% beter was, is mijn ouderschapsverlof ingezet en ging ik dus 3 dagen werken en kreeg ik over de vierde dag nog een aantal procent uitbetaald (onderwijs).
donderdag 4 oktober 2018 om 12:51
Dankje! Maar heb je eerst 4 dagen moeten werken voordat je ouderschapsverlof in ging?Brucedehond schreef: ↑04-10-2018 12:43Ik ging van vier naar drie dagen en kwam ook slecht uit mn eerste bevalling. Toen ben ik eerst voor een bepaald percentage in de ziektewet gekomen, zodat ik op ongeveer 2/2,5 dag werk uitkwam, maar ik kreeg dus nog 4 dagen betaald. Toen ik weer 100% beter was, is mijn ouderschapsverlof ingezet en ging ik dus 3 dagen werken en kreeg ik over de vierde dag nog een aantal procent uitbetaald (onderwijs).