Overtijd ... en nu?
zondag 17 februari 2019 om 10:39
Goedemorgen allemaal,
Mijn situatie:
In juni 2018 implanon laten verwijderen. Sindsdien heb ik een aantal menstruaties gehad:
- 28-09 tm 01-10
- 29-10 tm 03-11
- 18-11 tm 21-11
- 14-12 tm 17-12
- 13-01 tm 15-01
De huisarts gaf aan dat ongeveer een half jaar na het verwijderen van de implanon je cyclus weer 'normaal' moet worden. Ik zou dan nu een cyclus van zo'n 30 dagen hebben.
Ik ben sinds de laatste keer niet meer ongesteld geworden. Heb nu een paar testen gedaan, maar allemaal zijn ze negatief.
Wel had ik vorige week symptonen die ik ook heb als ik ongesteld moet worden (onzekerheid, onredelijkheid, hoofdpijn, buikpijn).
Ik ben overigens halverwege de 30 en heb geen kinderen, nooit zwanger geweest (zover ik weet), wel een kinderwens.
Wat is nu verstandig om te doen? Afwachten of een keer naar de huisarts gaan?
Mijn situatie:
In juni 2018 implanon laten verwijderen. Sindsdien heb ik een aantal menstruaties gehad:
- 28-09 tm 01-10
- 29-10 tm 03-11
- 18-11 tm 21-11
- 14-12 tm 17-12
- 13-01 tm 15-01
De huisarts gaf aan dat ongeveer een half jaar na het verwijderen van de implanon je cyclus weer 'normaal' moet worden. Ik zou dan nu een cyclus van zo'n 30 dagen hebben.
Ik ben sinds de laatste keer niet meer ongesteld geworden. Heb nu een paar testen gedaan, maar allemaal zijn ze negatief.
Wel had ik vorige week symptonen die ik ook heb als ik ongesteld moet worden (onzekerheid, onredelijkheid, hoofdpijn, buikpijn).
Ik ben overigens halverwege de 30 en heb geen kinderen, nooit zwanger geweest (zover ik weet), wel een kinderwens.
Wat is nu verstandig om te doen? Afwachten of een keer naar de huisarts gaan?
zondag 17 februari 2019 om 11:40
Je moet hem gewoon negeren, is een trol.
En dit inderdaad.honingbijtje schreef: ↑17-02-2019 11:39Geen alcohol, starten met foliumzuur als je dat nog niet deed, en de rest wat zwangeren moeten doen. Over een paar dagen nog eens testen.
zondag 17 februari 2019 om 11:54
Idd dit!Gatinmijnsok schreef: ↑17-02-2019 11:43Wauw, wat wordt er slecht gelezen zeg. De vraag is: hoe lang wacht je af om naar de huisarts te gaan als je menstruatie uitblijft en zwangerschapstesten negatief zijn.
Wat een humeurige lui hier...
zondag 17 februari 2019 om 11:55
Dit is inderdaad de vraag.Gatinmijnsok schreef: ↑17-02-2019 11:43Wauw, wat wordt er slecht gelezen zeg. De vraag is: hoe lang wacht je af om naar de huisarts te gaan als je menstruatie uitblijft en zwangerschapstesten negatief zijn.
Ik ben geen hysterica die meteen allerlei trajecten in wil gaan. Ik ben gewoon nog nooit bewust bezig geweest met zwanger worden.
zondag 17 februari 2019 om 12:00
Dankjewel, dat schoot inderdaad ook al door mijn hoofd dat dat het eventueel kan zijn
zondag 17 februari 2019 om 12:28
zondag 17 februari 2019 om 12:35
Hee meid!
Wat een ontzettend spannende tijd voor jou!
Kan goed zijn dat je zwanger bent, maar idd ook gewoon dat je lichaam besluit om later te menstrueren
Zoals je zelf al aangaf, helaas gewoon afwachten. Maar wat zal de tijd nu even langzaam gaan totdat je meer weet.
Ik hoop op de gewenste uitkomst voor jou!!!
Groet
Kan goed zijn dat je zwanger bent, maar idd ook gewoon dat je lichaam besluit om later te menstrueren
Zoals je zelf al aangaf, helaas gewoon afwachten. Maar wat zal de tijd nu even langzaam gaan totdat je meer weet.
Groet
zondag 17 februari 2019 om 15:38
Wat is er onvriendelijk aan om iemand die iets doms heeft gedaan, daarop te wijzen? Of mag het alleen maar knuffel hier en knuffel daar zijn, en maak je geen zorgen meid, en komt wel goed, en véél liefs... Nou sorry dan. Als je geen kind wilt moet je niet zonder voorbehoedsmiddelen seks hebben, en wil je wél een kind, dan moet je niet zeuren als je zwanger blijkt te zijn. Toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 17 februari 2019 om 15:53
Lekker zwart-wit... Want het leven is zo simpel?pejeka schreef: ↑17-02-2019 15:38Wat is er onvriendelijk aan om iemand die iets doms heeft gedaan, daarop te wijzen? Of mag het alleen maar knuffel hier en knuffel daar zijn, en maak je geen zorgen meid, en komt wel goed, en véél liefs... Nou sorry dan. Als je geen kind wilt moet je niet zonder voorbehoedsmiddelen seks hebben, en wil je wél een kind, dan moet je niet zeuren als je zwanger blijkt te zijn. Toch?
zondag 17 februari 2019 om 16:01
Ja het leven is zo simpel. Als je niet wilt dat er een dief in je huis komt, moet je zorgen dat je de deur niet wijd open laat staan als je boodschappen gaat doen. Als je niet wilt dat je fiets gestolen wordt, moet je hem op slot zetten. En als je niet wilt dat je zwanger wordt, moet je geen seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen.
zondag 17 februari 2019 om 16:06
Zo werkt het in de praktijk helaas niet altijd, suffiepejeka schreef: ↑17-02-2019 16:01Ja het leven is zo simpel. Als je niet wilt dat er een dief in je huis komt, moet je zorgen dat je de deur niet wijd open laat staan als je boodschappen gaat doen. Als je niet wilt dat je fiets gestolen wordt, moet je hem op slot zetten. En als je niet wilt dat je zwanger wordt, moet je geen seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen.
zondag 17 februari 2019 om 16:10
Ik beledig niemand. Zwangerschap is tegenwoordig prima te voorkomen als je dat niet wilt. Het is niet iets dat je zomaar oeps overkomt uit het niets.Marigold1986 schreef: ↑17-02-2019 16:06Zo werkt het in de praktijk helaas niet altijd, suffieEn je beledigd er mensen mee door te doen alsof het leven wél altijd verloopt zoals je geplanned hebt
![]()
zondag 17 februari 2019 om 16:16
Dat je niemand beledigt met je uitspraak, daar ben ik het niet mee eens. Dat er niet ingebroken kan worden als de deur op slot zit, ook niet. Dat je fiets niet gejat kan worden als hij op slot staat, ook niet. En dat je niet zwanger kunt worden als je toch écht voorzichtig bent geweest... ook niet....
Dat jouw leven misschien wel zo heeft gewerkt tot nu toe, kan betekenen dat jij deze waarheid ooit nog eens zal ondervinden....
zondag 17 februari 2019 om 16:17
Wat heeft dit met dit topic te maken? Alleen de titel gelezen?pejeka schreef: ↑17-02-2019 15:38Wat is er onvriendelijk aan om iemand die iets doms heeft gedaan, daarop te wijzen? Of mag het alleen maar knuffel hier en knuffel daar zijn, en maak je geen zorgen meid, en komt wel goed, en véél liefs... Nou sorry dan. Als je geen kind wilt moet je niet zonder voorbehoedsmiddelen seks hebben, en wil je wél een kind, dan moet je niet zeuren als je zwanger blijkt te zijn. Toch?
zondag 17 februari 2019 om 16:22
Je gebruikt ovulatietesten en je slikt foliumzuur en toch ben je niet bewust bezig met zwanger worden?19-Femke-86 schreef: ↑17-02-2019 11:35Waarom vul jij dit allemaal voor mij in?
Ik ben nooit bezig geweest met bewust zwanger worden, ik stel gewoon een paar normale vragen.
zondag 17 februari 2019 om 16:22
Het is gewoon heel simpel: wil je niet zwanger worden, dan heb je geen (onbeschermde) seks. Het waait er niet vanzelf in, of wel?Marigold1986 schreef: ↑17-02-2019 16:16Dat je niemand beledigt met je uitspraak, daar ben ik het niet mee eens. Dat er niet ingebroken kan worden als de deur op slot zit, ook niet. Dat je fiets niet gejat kan worden als hij op slot staat, ook niet. En dat je niet zwanger kunt worden als je toch écht voorzichtig bent geweest... ook niet....
Dat jouw leven misschien wel zo heeft gewerkt tot nu toe, kan betekenen dat jij deze waarheid ooit nog eens zal ondervinden....
zondag 17 februari 2019 om 16:39
Want wat ik zeg, klopt niet?Marigold1986 schreef: ↑17-02-2019 16:38Is goed hoor. Spreek voor jezelf en iedereen is verder tevreden...
zondag 17 februari 2019 om 16:46
pejeka schreef: ↑17-02-2019 15:38Wat is er onvriendelijk aan om iemand die iets doms heeft gedaan, daarop te wijzen? Of mag het alleen maar knuffel hier en knuffel daar zijn, en maak je geen zorgen meid, en komt wel goed, en véél liefs... Nou sorry dan. Als je geen kind wilt moet je niet zonder voorbehoedsmiddelen seks hebben, en wil je wél een kind, dan moet je niet zeuren als je zwanger blijkt te zijn. Toch?
Hoezo heb ik volgens jou iets doms gedaan? Volgens mij heb jij héél veel moeite met begrijpend lezen.
zondag 17 februari 2019 om 16:47
Dankjewel, lief van jeMarigold1986 schreef: ↑17-02-2019 12:35Hee meid!
Kan goed zijn dat je zwanger bent, maar idd ook gewoon dat je lichaam besluit om later te menstrueren![]()
Groet
zondag 17 februari 2019 om 16:48