Ovulatietest als zwangerschapstest

02-08-2018 19:57 45 berichten
Goeie avond.
Ik had geen zwangerschapstesten meer liggen maar nog wel een ovulatietest. Nu moet ik deze week ongesteld worden en heb 2 weken geleden mijn ovulatie gehad.
Mijn ovulatie test geeft 2 streepjes aan maar het teststreepje is donkerder als de andere. Iemand ervaring ermee of dat dit dan toch betekend dat ik zwanger ben.
Koop een zwangerschapstest, die zijn daarvoor gemaakt. De AH is nog open.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nog even een echte tegenaan gooien, maar waarschijnlijk ben je zwanger :)
Ovutesten geven vaker iets van een streepje omdat je altijd wel wat lh in je urine hebt.. ik zou ook even een zwangerschaps test halen ipv dat gemodder met een ovu test..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Frox schreef:
02-08-2018 19:59
Ik zou er nog even een echte tegenaan gooien, maar waarschijnlijk ben je zwanger :)

Maak haar nou niet blij..
bam_1984 schreef:
02-08-2018 20:01
Maak haar nou niet blij..

Zucht. Ovulatietesten reageren net zo op hcg als op Lh. Als de teststreep twee weken na ovulatie donkerder is dan de controlestreep, reageert de test op hcg. Dus tenzij TO niet goed gerekend heeft of de teststreep en de controlestreep heeft verward, is ze zwanger.
Ik dacht dat ik appels in huis had maar heb alleen nog peren. Kan ik nu appelmoes maken?
Ongeveer dit probleem dus.
Ik gebruik normaal ook altijd een zwangerschapstest, maar ben door mijn voorraadje heen🤐. Maar ik bedoel met het teststreepje de controlestreep.
Was eigenlijk van plan om te testen vanaf zaterdag maar omdat ik en toch had liggen dacht ik probeer het even.
Als de teststreep niet donkerder is dan de controlestreep kun je er niets van zeggen.
De winkels zijn nog open, waarom haal je niet gewoon even een echte test op? Zonde van je ovulatietesten ook zo.
Rena92 schreef:
02-08-2018 20:12
Ik gebruik normaal ook altijd een zwangerschapstest, maar ben door mijn voorraadje heen🤐. Maar ik bedoel met het teststreepje de controlestreep.
Was eigenlijk van plan om te testen vanaf zaterdag maar omdat ik en toch had liggen dacht ik probeer het even.
Dan fiets je even naar de AH en koop je een test. In veel plaatsen is het koopavond, kan je daar een test kopen.

Wat een non-issue.
De kleine ligt al op bed en mijn partner is nog aan het werk, dus ik moet maar afwachten dan.
In mijn geval bleek ik inderdaad zwanger te zijn met gebruik van een ovulatietest. Ik was echter echt op zoek naar mijn eisprong, die bleek achteraf veel vroeger te zijn geweest dan normaal (erg lange cyclus). Dus ja het is mogelijk, maar ik kwam er pas met een zwangerschapstest achter omdat ik dacht dat het gewoon een positieve ovulatietest was :-D.
Bottom Line het is mogelijk, maar haal een zwangerschapstest en je weet het zeker!
Succes
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Maar vroeg het me af of dat dat ook enigzins betrouwbaar is ik snap dat het 2 verschillende hormonen zijn die getest worden bij een ovulatie of zwangerschapstest maar de hormonen schijnen wel heel erg op elkaar te lijken wat ik zo las op internet. Dus dan ga je gauw twijfelen.
Boardbabe82 schreef:
02-08-2018 20:24
In mijn geval bleek ik inderdaad zwanger te zijn met gebruik van een ovulatietest. Ik was echter echt op zoek naar mijn eisprong, die bleek achteraf veel vroeger te zijn geweest dan normaal (erg lange cyclus). Dus ja het is mogelijk, maar ik kwam er pas met een zwangerschapstest achter omdat ik dacht dat het gewoon een positieve ovulatietest was :-D.
Bottom Line het is mogelijk, maar haal een zwangerschapstest en je weet het zeker!
Succes
Dus het kan wel! Maar waren allebei de streepjes bij jou even donker of dat niet?
Frox schreef:
02-08-2018 20:05
Zucht. Ovulatietesten reageren net zo op hcg als op Lh. Als de teststreep twee weken na ovulatie donkerder is dan de controlestreep, reageert de test op hcg. Dus tenzij TO niet goed gerekend heeft of de teststreep en de controlestreep heeft verward, is ze zwanger.

Zucht. Dit hoeft echt niet zo te zijn.. :)
Het liep op, ik zag eind mei een licht streepje en 3 dagen later was hij even donker als de controle streep.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Race op en neer naar de appie of hou morgen ochtend je pies op en ga dan! Nu zijn we nieuwsgierig :cheer:
Boardbabe82 schreef:
02-08-2018 20:28
Het liep op, ik zag eind mei een licht streepje en 3 dagen later was hij even donker als de controle streep.
Kan ik iig met een klein beetje hoop gaan slapen. Bedankt!
bam_1984 schreef:
02-08-2018 20:29
Race op en neer naar de appie of hou morgen ochtend je pies op en ga dan! Nu zijn we nieuwsgierig :cheer:
Hahaha kan niet nu de kleine ligt op bed en moet morgen al om 6 uur smorgens beginnen tot 17. Ga em daarna gelijk halen en zaterdag ochtend dan maar doen. Of ik haal een dubbele en test morgen avond al maar ben altijd bang met s'avonds testen dat ie dan sneller negatief aangeeft.
Paar uur voor je gaat testen plassen en daarna niks drinken dan maakt het niet uit wanneer je test..
Ik heb ook eerst een ovulatietest gedaan. Ik was “ongesteld”geweest(tussen haakjes omdat dat achteraf dus geen echte menstruatie was) Maar erna toch klachten van zwangerschap. Roze bloedverlies plots eenmalig tijdens mijn nachtdienst. Volgende dag toen ik wakker werd een ovulatie test gedaan. Die was knalpositief. Dus beide lijntjes. Een eisprong direct na je menstruatie leek me erg sterk maar ik had ervoor al aantal zwangerschapstesten gedaan dat ik er niet nog een zomaar wilde verbruiken. Na die knal positieve ovulatie test toch maar de zwangerschapstest gedaan en ook die knalde eraf. Resultaat nu 14 weken zwanger.

Ovulatietesten reageren ook op hcg. Als bij jou de beide lijntjes ook donker gekleurd zijn zou ik een zwangerschapstest zeker doen. Maar dan weet ik het antwoord al!!
Bij mij was de ovulatietest eindelijk eens écht positief toen ik zwanger was. Had nooit van die enorme knallers met ovulatietesten (maar wel een prima eisprong (gynaecologisch bevestigd toen ik maar niet zwanger werd)) maar mijn zoon knalde echt van die ovulatietesten af haha.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
bam_1984 schreef:
02-08-2018 20:28
Zucht. Dit hoeft echt niet zo te zijn.. :)

Vertel, wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Ze kan ook gewoon níet zwanger zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven