Ovulatietest positief pas veel later eisprong??

23-01-2021 11:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats hm toch maar even hier omdat het me veelste veel bezighoud en er ook niks over kan vinden ..

Ik heb afgelopen maandag (18 Jan) een positieve ovulatietest in handen gehad van clearblue, dus kan niet missen. Seks gehad op die dag:) daarna helaas niet meer (ivm man die in het buitenland zit nu). Ik dacht dat het een perfecte timing was geweest.. Maar het viel me op dat ik 2 dagen later krampjes begon te krijgen en ook wat waterige afscheiding had. Dit werd op vrijdag veel erger (hele doorzichtige slierten) bleggg sorry voor de details. Zal mijn eisprong dan toch 4 of zelfs 5 dagen later zijn geweest. Ik weet dat na de lh piek 24-48 uur later je eisprong zou moeten zijn (staat ook op de bijsluiter). Kan verder niks lezen dat het ook nog later zou kunnen zijn. Of zijn dit misschien symptomen die ook na je eisprong kunnen ontstaan ? Ik heb er eerder nooit zo op gelet namelijk. Iemand ervaring ? :-)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me sterk eigenlijk, dat je eisprong pas 4/5 dagen later is dan de positieve test.

Houd je ook je temperatuur bij? Daaraan kan je namelijk (achteraf) zien wanneer je eisprong geweest is. Op die manier wist ik bijvoorbeeld dat mijn eisprong vaak +/- 2 dagen na een positieve test was, en niet na 24u al (wat ze in het ziekenhuis aanhielden). Daar ben je voor deze maand natuurlijk te laat mee, maar (als het nu niet gelukt is ;) ) misschien voor volgende maand een idee? Het is een boel gedoe, maar geeft je wel goed inzicht in je cyclus.

De symptomen die je noemt had ik overigens standaard vanaf mijn eisprong tot mijn menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan zeker, je kan een zogenaamde bi-fasische LH-piek hebben gehad, waarbij de eisprong pas na de laatste piek plaastvond. Zie voorbeeld onderste figuur: https://www.blog.premom.com/blog/2018/5 ... tely-sghrd
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik meet indd niet mijn temperatuur. Dacht dat zo'n ovulatietest genoeg was. Stelt me wel gerust dat jij die symptomen ook had na de ovulatie! Ik heb er verder nooit op gelet en kan er ook helemaal niets over vinden. Nu maar hopen dat het duid op een eventuele zwangerschap 🤗 maar heb niet helemaal het gevoel haha
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
23-01-2021 11:42
Dit kan zeker, je kan een zogenaamde bi-fasische LH-piek hebben gehad, waarbij de eisprong pas na de laatste piek plaastvond. Zie voorbeeld onderste figuur: https://www.blog.premom.com/blog/2018/5 ... tely-sghrd
Ohjeej het kan dus wel idd !
Het kan wel, soms vind je eisprong niet plaats en komt er nog een piek waarnaar eisprong volgt. Bij de meeste vrouwen is er na de eisprong geen waterig of eiwitachtig cervixslijm meer. Was dit je eerste cyclus dat je ovulatietesten gebruikte? Na een paar cycli ken je je cervixslijmpatroon beter.. Ook als je eisprong 4 dagen later was maak je nog kans hoor!

Aanvulling: in dat linkje van premom zie je dat de drempelwaarde van 40 miu/ml ervoor kan zorgen dat je je piek al eerder meet, maar dat de echte piek pas later is. Bij een lijntjestest zie je dan dat je test de volgende dag nog donkerder is, maar bij die smileytesten zie je dat dus niet. Dus wellicht was je LH piek ook een dag of zelfs 2 later nog.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
23-01-2021 12:07
Het kan wel, soms vind je eisprong niet plaats en komt er nog een piek waarnaar eisprong volgt. Bij de meeste vrouwen is er na de eisprong geen waterig of eiwitachtig cervixslijm meer. Was dit je eerste cyclus dat je ovulatietesten gebruikte? Na een paar cycli ken je je cervixslijmpatroon beter.. Ook als je eisprong 4 dagen later was maak je nog kans hoor!

Aanvulling: in dat linkje van premom zie je dat de drempelwaarde van 40 miu/ml ervoor kan zorgen dat je je piek al eerder meet, maar dat de echte piek pas later is. Bij een lijntjestest zie je dan dat je test de volgende dag nog donkerder is, maar bij die smileytesten zie je dat dus niet. Dus wellicht was je LH piek ook een dag of zelfs 2 later nog.
Ga er dus toch maar vanuit dat m'n eisprong later was. Wel jammer dat ik dan toch niet helemaal van die ovulatietesten uit kan gaan. Het is een dure grap ook.

Denk dat t hm ook niet gaat worden dan, op maandag seks en vrijdag pas mijn eisprong..

Ik heb nadat mijn spiraal was verwijderd ook één keer cb ovulatietesten gebruikt. Klopte toen trouwens ook niet. Werd na de positieve test pas 3,5 week later ongesteld. Maar dacht dat het misschien toen nog met de hormonen van de spiraal te maken had.

Ik wacht maar geduldig af maar ga nergens vanuit :-?
Je kunt ook streepjes testen doen (2besure is bv goedkoop of telano) en als je twijfelt een smiley ter bevestiging. Vier dagen kan prima hoor. Het belangrijkste is dat je dan cervixslijm hebt waar zaad lang in kan leven. Succes met wachten! En anders een keer temperaturen om te kijken hoe lang na LH test je eisprong is?
Alle reacties Link kopieren
Het slijm was mij maandag en dinsdag niet opgevallen. Begon woensdag een beetje met het hoogtepunt op vrijdag. Nu lijkt het weer weg te zijn. Dus die tekenen zeggen wel genoeg denk ik. Eisprong was dus ws echt gisteren.

Denk dat ik de volgende keer streepjes testen ga gebruiken en mss ook wel temperaturen idd.

Maar stiekem hoop ik op een wonder natuurlijk 🤗
Ik hoop het ook voor je! Ik denk dan inderdaad ook vrijdag!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is PCOS vastgesteld en de gynaecoloog vertelde me dat ovulatietesten dan niet betrouwbaar zijn. Had te maken met schommelende hormoonwaarden.

Ik vaar blind op afscheiding, heb op die manier ook al meerdere keren gezien dat het opbouwt, maar toch niet piekt.

Oftewel: mijn ervaring is dat je lichaam betrouwbaarder is dan een test.
Sanne_A schreef:
23-01-2021 12:48
Bij mij is PCOS vastgesteld en de gynaecoloog vertelde me dat ovulatietesten dan niet betrouwbaar zijn. Had te maken met schommelende hormoonwaarden.

Ik vaar blind op afscheiding, heb op die manier ook al meerdere keren gezien dat het opbouwt, maar toch niet piekt.

Oftewel: mijn ervaring is dat je lichaam betrouwbaarder is dan een test.
Bij je afscheiding is het wel 1 keer per cyclus? Want bij PCOS maak je teveel oestrogenen aan en daardoor komt juist het vruchtbare slijm.. je hebt door die teveel oestrogenen teveel LH waardoor je weer meerdere positieve ovulatietesten krijgt. Fijn dat het cervixslijm in de gaten houden bij jou wel werkt!
Alle reacties Link kopieren
Na de laatste zwangerschap is mijn cyclus opeens regelmatig. Daarvoor varieerde het tussen de 35 en 65 dagen. In zo'n lange cyclus bouwde de afscheiding inderdaad op (van plakkerig naar creme, naar zelfs een beetje eiwit), maar de echte eiwit/glibberig piek kwam niet.
Bij een eisprong is het bij mij de dag na de eisprong ook direct weer plakkerig bij vals alarm niet.

Het is wel een heel gedoe om het goed in kaart te brengen, zeker de eerste paar cycli moet je het eigenlijk elke dag doen in het verschil te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Had inderdaad gelezen dat bij PCOS ovulatietesten sws niet betrouwbaar zijn. Vervelend dat je dat hebt !! Ik heb dat niet.

Heb pas geleden een vroege miskraam gehad en alles zag er schoon uit, mijn vk adviseerde zelfs met ovulatietesten te beginnen! Dus op haar advies ermee begonnen..
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven ogenblik heb ik die ovulatie testen juist de deur uit gedaan. Werd er meer onzeker door. Ik nam toen een periode van ongeveer 2 weken waarin we gewoon regelmatig sex hadden. :-D (In mijn geval na ongeveer dag 9/10, afhankelijk van je cyclus) En daarnaast oplettende op hoe het daar beneden veranderde. :mrgreen:

Succes! :heart:
Alle reacties Link kopieren
In mijn tijd van zwanger willen raken (rond 2000) adviseerde ze gewoon om de dag seks te hebben in de vruchtbare periode in je cyclus. Dat was meestal zo'n 2 weken.

Daarvoor hoef je geen hele strakke cyclus voor te hebben. Bij uitzonderingen in je cyclus kunnen testen natuurlijk handig zijn, maar bij het gros van de vrouwen is het onnodig. Levert alleen maar stress op. En denk eens aan de kostenbesparing!
Alle reacties Link kopieren
Mij leek het wel handig omdat ml vaak de deur uit is ivm werk... Dacht echt de perfecte timing te hebben afgelopen maandag. Maar die echte doorzichtige slijmsliert van afgelopen vrijdag zegt dus dat toen mijn eisprong is geweest. Man is maandagavond pas weer thuis, dan zal het wel te laat zijn.. Baal wel enorm hoor. Had zo'n goede hoop. Het kan misschien wel raak zijn maar ik schat die kans heel klein in.
Because schreef:
23-01-2021 13:19
In mijn tijd van zwanger willen raken (rond 2000) adviseerde ze gewoon om de dag seks te hebben in de vruchtbare periode in je cyclus. Dat was meestal zo'n 2 weken.

Daarvoor hoef je geen hele strakke cyclus voor te hebben. Bij uitzonderingen in je cyclus kunnen testen natuurlijk handig zijn, maar bij het gros van de vrouwen is het onnodig. Levert alleen maar stress op. En denk eens aan de kostenbesparing!
Het is nu ook geen standaard advies, maar ik kan me voorstellen dat het best fijn is als je partner regelmatig weg is, om te weten of je die cyclus een kans maakt. Scheelt ook spanning na de eisprong. En verder kan het helpend zijn als je wisselende cycli hebt, zodat je niet in de stress ziet met bijvoorbeeld over je nod zijn en niet positief testen. Ik denk dat het heel persoonlijk is of ovulatietesten stress opleveren of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, het is een fijne indicatie als je niet regelmatig seks kan hebben. En als ze nou kloppend waren had t mij niet zoveel stress opgeleverd 😅 maar mss ben ik ook een uitzondering oid dat ze niet helemaal kloppen bij mij ? Ze zijn toch 99% betrouwbaar.. en na een lh piek hoort normaal gesproken je eisprong plaats te vinden binnen 24-48 uur. Lees nergens dat het ook later kan... Lees alleen jullie ervaringen nu. Wat wel fijn is overigens !
Fotolijstjes schreef:
23-01-2021 13:50
Ja precies, het is een fijne indicatie als je niet regelmatig seks kan hebben. En als ze nou kloppend waren had t mij niet zoveel stress opgeleverd 😅 maar mss ben ik ook een uitzondering oid dat ze niet helemaal kloppen bij mij ? Ze zijn toch 99% betrouwbaar.. en na een lh piek hoort normaal gesproken je eisprong plaats te vinden binnen 24-48 uur. Lees nergens dat het ook later kan... Lees alleen jullie ervaringen nu. Wat wel fijn is overigens !
Ja ik heb zelf mijn twijfels met die smileytesten, als je een hogere piek hebt of langzaam (in 2/3 dagen) vraag ik me af of het niet beter is streepjestesten te gebruiken. Of je hebt cervixslijm nog lang na eisprong. Ik denk dat je het weet als je een keer temperatuurt. Ben nu ook wel benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de volgende keer idd denk ik streepjestesten gebruiken. Al adviseerde de vk CB-testen.. makkelijk afleesbaar en hartstikke betrouwbaar volgens haar...

Ik heb me nooit getemperatuurd voor een eisprong dus weet niet of dat nu een goede indicatie is.
Nee ik bedoel een hele cyclus temperaturen, na de eisprong is je basale lichaamstemperatuur 0,2 tot 0,5 graad Celsius hoger dan ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik mss de volgende ronde doen ! Baal wel ontzettend want m'n man zou eigenlijk woensdag weer vertrekken ipv dinsdag. Maar ik zei ga dinsdag maar dan ben je weer wat eerder thuis... Mooi spijt van !! Hadden we mss nog een kans gehad ! Ggrr
Kan ik me voorstellen dat je baalt! Maar was denk ik niet te voorzien :(
Alle reacties Link kopieren
Temp net gemeten voor de gein. Was 37.1 terwijl die normaal rond de 36.5 ligt. Dus eisprong is zeker geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven