Ovulatietesten, willen jullie eens meekijken?

24-02-2021 15:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een heel verhaal getypt, is het ineens weg.. zucht. Dus ik zal het even kort nog een keer typen:

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden. Nu hadden mijn laatste drie cyclussen een lengte van 39 dagen. Ik ben vorige week al begonnen met ovulatietesten, om de piek niet te missen. Toen deed ik de duurdere van Clearblue, waar een smiley op verschijnt als je eisprong er is.

Aangezien ik hier geen opbouw in kon zien en ook nog geen eisprong zag, ben ik begonnen met de ovulatietesten van Sensitest, de normale dipsticks (dus niet de hele gevoelige). Ik ben hier afgelopen maandag mee begonnen (dag 24) en gisteren en vandaag ook getest. 2x op een dag maar wel op verschillende tijdstippen ivm werk. Nu zie ik op alle testen een licht tweede streepje. Het schijnt dat je bij deze minder gevoelige testen minder snel een streepje ziet dan bij de hele gevoelige testen.

- hoort dit zo bij deze testen of kun je er dan van uit gaan dat je eisprong er aan zit te komen? Of kan deze test van Sensitest ook helemaal blanco blijven? Ik twijfel namelijk wel eens of ik überhaupt een eisprong heb, maar het tweede lichte lijntje verraste me toch wel.

- zien jullie in mijn testen van de afgelopen 3 dagen (dag 24, 25, 26 bij een cyclus van waarschijnlijk 39 dagen) een opbouw of aankomende eisprong? Ik zie namelijk nog geen knaller, maar voor mijn gevoel ook niet echt een opbouw van licht naar donker.

- zijn hier ook meiden met een korte(re) luteale fase dan de 14 dagen waar vaak over wordt gesproken? Waarbij de eisprong dus ook later komt dan eerst gedacht?

Alvast heel erg bedankt voor het meekijken en meedenken!

TOEVOEGING: ik heb vorig jaar een miskraam gehad bij 5 weken, dus ik heb wel degelijk (hetzij af en toe) een eisprong (gehad).

Liefs

[url=https://postimg.cc/jnjf4Lp0]
little-pink-lady wijzigde dit bericht op 24-02-2021 16:22
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd gekeken 🙈
wattenbolleke wijzigde dit bericht op 24-02-2021 16:39
87.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met zo’n lange cyclus is het best mogelijk dat je helemaal geen ovulatie hebt. Als ze altijd zo lang zijn zou ik me bij de huisarts vervoegen bij een actieve kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Bij de action testen moet het roze minstens zo donker zijn als de controle streep. Dat zou inhouden dat geen van de testen een ovulatie laat zien.
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 15:57
[...]
Het lijkt erop of er niet echt een LH piek is. Je had bij clear blue dus ook geen smiley = eisprong?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-02-2021 17:13
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
81.88% gewijzigd
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die testen ook gebruikt en ik zie geen opbouw of knaller.
Alle reacties Link kopieren
Gatochpoetsen schreef:
24-02-2021 16:08
Het lijkt erop of er niet echt een LH piek is. Je had bij clear blue dus ook geen smiley = eisprong?
Nee klopt, maar die heb ik de afgelopen dagen ook niet weer geprobeerd omdat ik eerst met deze testen mijn piek wou vinden
Alle reacties Link kopieren
oneenietweer schreef:
24-02-2021 16:01
Met zo’n lange cyclus is het best mogelijk dat je helemaal geen ovulatie hebt. Als ze altijd zo lang zijn zou ik me bij de huisarts vervoegen bij een actieve kinderwens.

Dit, dit was bij mij ook het geval. Ik wil je niet bang maken TO, hoeft ook helemaal voor jou niet zo te zijn, maar zou zeker even naar de huisarts gaan. Hoe lang zijn jullie al aan het proberen zwanger te raken?
Alle reacties Link kopieren
oneenietweer schreef:
24-02-2021 16:01
Met zo’n lange cyclus is het best mogelijk dat je helemaal geen ovulatie hebt. Als ze altijd zo lang zijn zou ik me bij de huisarts vervoegen bij een actieve kinderwens.
In principe is 39 niet kort, maar ook niet uitzonderlijk lang heb ik gehoord. Heb veel ervaringen van vrouwen gelezen die ook een langere cyclus hebben, dus voor ik mij hij een huisarts meld wil ik eerst zelf wat meer inzicht hebben
Alle reacties Link kopieren
De streep zou donkerder moeten zijn dan de controlestreep.
Kreeg je een smiley bij clearbleu?
Met zo’n lange cyclussen (ik heb ervaring) kan het zomaar zijn dat er geen eisprong is:
Dan heeft een ovulatietest weinig zin...
Daarnaast weet je niet wanneer je ovuleert:
Dan zou je de hele cyclus een keer moeten monitoren om te kijken wat er gebeurd.
Ik had met sensitest (normale) altijd een licht streepje zoals op jouw foto.?

P.s: ik ben zonder medische hulp zwanger geworden uiteindelijk.
Naar de huisarts gaan moet je doen wanneer je daar aan toe bent, dat is altijd het juiste moment.
drominique wijzigde dit bericht op 24-02-2021 16:14
16.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen eisprong en ook geen opbouw. Bij de LH-piek moeten beide streepjes minimaal even donker zijn. Misschien de volgende cyclus op dag 1 beginnen en volhouden tot je menstruatie? Dan kun je in ieder geval met zekerheid vaststellen of er een eisprong plaatsvindt.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
24-02-2021 16:11
Dit, dit was bij mij ook het geval. Ik wil je niet bang maken TO, hoeft ook helemaal voor jou niet zo te zijn, maar zou zeker even naar de huisarts gaan. Hoe lang zijn jullie al aan het proberen zwanger te raken?
Het gaat bij ons met vlagen, de ene maand serieuzer dan de andere maand. Maar al met al een jaar nu ongeveer. Bedankt voor je reactie, alleen maar fijn die eerlijkheid. Heb je toen onderzoeken gehad?
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
24-02-2021 16:11
De streep zou donkerder moeten zijn dan de controlestreep.
Kreeg je een smiley bij clearbleu?
Met zo’n lange cyclussen (ik heb ervaring) kan het zomaar zijn dat er geen eisprong is:
Dan heeft een ovulatietest weinig zin...
Daarnaast weet je niet wanneer je ovuleert:
Dan zou je de hele cyclus een keer moeten monitoren om te kijken wat er gebeurd.
Ik had met sensitest (normale) altijd een licht streepje zoals op jouw foto.?

P.s: ik ben zonder medische hulp zwanger geworden uiteindelijk.
Naar de huisarts gaan moet je doen wanneer je daar aan toe bent, dat is altijd het juiste moment.
Dus jij had je gehele cyclus, ongeacht wanneer je testte, een licht streepje zoals ik dat nu heb? Ik had juist begrepen dat deze test alleen aanslaat wanneer er LH gemeten wordt en dat deze test daar minder snel op aanslaat dan de gevoelige test
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit ook. Het was mij heel snel opgelost door het starten met Clomid. Toen had ik ineens wel knallers. Niet te lang aanmodderen hoor, zonde als de oplossing mogelijk snel gevonden is.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Gatochpoetsen schreef:
24-02-2021 16:18
Ik herken dit ook. Het was mij heel snel opgelost door het starten met Clomid. Toen had ik ineens wel knallers. Niet te lang aanmodderen hoor, zonde als de oplossing mogelijk snel gevonden is.
Thanks! Kon jij zomaar beginnen met clomid of kreeg je eerst allerlei onderzoeken?
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 16:13
Het gaat bij ons met vlagen, de ene maand serieuzer dan de andere maand. Maar al met al een jaar nu ongeveer. Bedankt voor je reactie, alleen maar fijn die eerlijkheid. Heb je toen onderzoeken gehad?

Ja, ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik was al een x zwanger geweest na 4 maanden proberen, maar dat werd een missed abortion, en heb om die reden een curettage gehad. Pas daarna werd mijn cyclus ineens heel lang, gedurende anderhalf jaar. Ik had er ook een cylcus van 61 dagen ofzo tussen zitten, verder veel rond de 40 dagen. Ik bleek PCOS te hebben. Toen Clomid gekregen en met behulp daarvan een eisprong en gelijk zwanger. Na die zwangerschap werd mijn cyclus gek genoeg wel weer redelijk normaal en 2e x zonder Clomid zwanger geworden. Het leek wel alsof die missed abortion de PCOS had getriggered
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 16:17
Ik had juist begrepen dat deze test alleen aanslaat wanneer er LH gemeten wordt en dat deze test daar minder snel op aanslaat dan de gevoelige test
LH kan je ook een beetje aanmaken als je ei wel wil springen maar dat op de een of andere manier niet lukt. Als de test knalt (donkerder is dan de teststreep). Dan springt je ei zeer waarschijnlijk. Is hij licht, dan waarschijnlijk niet.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 16:19
Thanks! Kon jij zomaar beginnen met clomid of kreeg je eerst allerlei onderzoeken?
Doorverwijzing naar de gynaecoloog. Maar daar was het recept op basis van mijn verhaal gauw uitgeschreven. Verder geen onderzoeken. Kan uiteraard per gynaecoloog verschillen.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
24-02-2021 16:20
Ja, ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik was al een x zwanger geweest na 4 maanden proberen, maar dat werd een missed abortion, en heb om die reden een curettage gehad. Pas daarna werd mijn cyclus ineens heel lang, gedurende anderhalf jaar. Ik had er ook een cylcus van 61 dagen ofzo tussen zitten, verder veel rond de 40 dagen. Ik bleek PCOS te hebben. Toen Clomid gekregen en met behulp daarvan een eisprong en gelijk zwanger. Na die zwangerschap werd mijn cyclus gek genoeg wel weer redelijk normaal en 2e x zonder Clomid zwanger geworden. Het leek wel alsof die missed abortion de PCOS had getriggered
Ik heb vorig jaar een vroege miskraam gehad dus heb af en toe wel een eisprong zou je zeggen. Maar ik houd het in gedachten. Wat voor lichamelijke onderzoeken heb je gehad? Of kun je in principe vrij snel starten met clomid?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het best zo zijn dat je wel een eisprong hebt gehad als ik naar je testen kijk. Dan is de vierde van boven je piek. Dat een piek alleen maar als een piek gedefinieerd kan worden als-ie donkerder is dan de controlestreep klopt niet, er is een range waarbinnen een LH-piek kan vallen. Als ik jouw situatie zo lees zou ik zeker weten een paar maanden gaan temperaturen! Dan weet je zeker of je een eisprong hebt, omdat je basaaltemperatuur altijd verhoogt na een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 16:17
Dus jij had je gehele cyclus, ongeacht wanneer je testte, een licht streepje zoals ik dat nu heb? Ik had juist begrepen dat deze test alleen aanslaat wanneer er LH gemeten wordt en dat deze test daar minder snel op aanslaat dan de gevoelige test
Ik heb ook mijn hele cyclus een licht streepje en rond de eisprong een donkere streep. Het aanslaan van de test is echt pas als je een donkere teststreep hebt.
Alle reacties Link kopieren
little-pink-lady schreef:
24-02-2021 16:17
Dus jij had je gehele cyclus, ongeacht wanneer je testte, een licht streepje zoals ik dat nu heb? Ik had juist begrepen dat deze test alleen aanslaat wanneer er LH gemeten wordt en dat deze test daar minder snel op aanslaat dan de gevoelige test
Ik heb inderdaad de hele cyclus een paar keer doorgetest en had bijna altijd zo’n heel licht roze streepje zoals ik bij jou op de foto zie. Een enkele keer zag ik ze duidelijk oplopen tot een streep die donkerder is dan de controlestreep.
Ik had dus duidelijk niet altijd een ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
Gatochpoetsen schreef:
24-02-2021 16:24
Doorverwijzing naar de gynaecoloog. Maar daar was het recept op basis van mijn verhaal gauw uitgeschreven. Verder geen onderzoeken. Kan uiteraard per gynaecoloog verschillen.
Dus jij kon na enkel een gesprek al beginnen met clomid? Dan houd ik het een paar cyclussen nog bij en anders ga ik ook naar de huisarts.. zonde om door te modderen. Maar aangezien ik vorig jaar een vroege miskraam heb gehad, zou ik in theorie wel een eisprong moeten hebben (mar misschien niet elke cyclus)
Het hormoon (LH) wat gemeten wordt om de eisprong te vinden met een ovulatietest, fluctueert de hele maand door. Op maandag kun je goed amper een tweede lijntje zien, waar deze op dinsdag enorm knalt en positief is. Positief is inderdaad even donker/donkerder dan de controle lijn.
Nou heb ik niet de beste ervaringen met deze testen. Ik kreeg mijn eisprong namelijk niet gevonden met de ‘gewone’ test. Ik had wel echt een gevoeligere nodig. En ik heb een korte luteale fase. Voor ik zwanger werd van mijn eerste was dit 11 dagen, bij de tweede 9 dagen en ben nu zwanger van de derde. Toen was mijn luteale fase weliswaar maar 6-7 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Herinnering schreef:
24-02-2021 16:27
Dat een piek alleen maar als een piek gedefinieerd kan worden als-ie donkerder is dan de controlestreep klopt niet, er is een range waarbinnen een LH-piek kan vallen.
Wel minstens net zo donker, staat hier op de verpakking in ieder geval.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven