Pijn borsten weg
vrijdag 17 mei 2019 om 17:39
Hi,
Vandaag ben ik 4,3 weken zwanger na meerdere vmk (2). Tot gisteren had ik pijnlijke en gevoelig borsten, maar sinds vandaag voel ik ze niet meer. Ik maak mij best zorgen, want eerder waren dat tekenen voor mij dat de mk eraan kwam. Hebben jullie ervaringen met komen en gaan van pijnlijke borsten?
Daag
Vandaag ben ik 4,3 weken zwanger na meerdere vmk (2). Tot gisteren had ik pijnlijke en gevoelig borsten, maar sinds vandaag voel ik ze niet meer. Ik maak mij best zorgen, want eerder waren dat tekenen voor mij dat de mk eraan kwam. Hebben jullie ervaringen met komen en gaan van pijnlijke borsten?
Daag
vrijdag 17 mei 2019 om 22:10
Klopt. Helaas heeft niet iedereen de luxe daar mee te kunnen wachten. Maar dan spreek ik uit mijn eigen ervaring.Marigold1986 schreef: ↑17-05-2019 21:58Ja maar er zit enige kern van waarheid in omdat het gewoon niet veel toevoegt om zo ongelofelijk vroeg te testen. Hoe vroeger in de zwangerschap, hoe groter de kans op verlies. Dus als je later test zul je: Niet weten dat je een miskraam hebt gehad, daar dus bij een volgende zwangerschap niet extra bang voor zijn + je bent iets verder in de zwangerschap, wat de kans op verlies al ietsje verkleint...
vrijdag 17 mei 2019 om 22:13
Dat die twee dingen verschillend zijn weet ik. Ik vergelijk ze ook niet. Ook zal dit voor elke vrouw anders voelen en zal het er vanaf hangen hoe vaak je zoiets meemaakt denk ik.S-Meds schreef: ↑17-05-2019 22:00kom op, een bevruchting is nog geen zwangerschap, doordat je steeds vroeger kan testen zie je dat je een bevruchting kan registreren maar dat de kans op miskramen zo vroeg heel groot is. Je doet het jezelf aan hoor, als je twee weken later ongesteld wordt sta je niet stil bij het idee dat je een miskraam hebt tenzij je hier heel erg mee bezig bent. Een miskraam na 3 dagen overtijd is ook echt wel wat anders dan een miskraam bij 10 weke
vrijdag 17 mei 2019 om 22:13
Klopt ook en ik begrijp het volkomennachtvlinder1977 schreef: ↑17-05-2019 22:10Klopt. Helaas heeft niet iedereen de luxe daar mee te kunnen wachten. Maar dan spreek ik uit mijn eigen ervaring.
vrijdag 17 mei 2019 om 22:17
als je zo vroeg test is de kans op een miskraam zo groot dat je het vaak zal meemaken. dus hoeveel drama wil je voor jezelf organiserennachtvlinder1977 schreef: ↑17-05-2019 22:13Dat die twee dingen verschillend zijn weet ik. Ik vergelijk ze ook niet. Ook zal dit voor elke vrouw anders voelen en zal het er vanaf hangen hoe vaak je zoiets meemaakt denk ik.
zaterdag 18 mei 2019 om 09:20
Oprechte vraag, waarom zouden er vrouwen zijn die per se zo vroeg moeten testen dan?nachtvlinder1977 schreef: ↑17-05-2019 22:10Klopt. Helaas heeft niet iedereen de luxe daar mee te kunnen wachten. Maar dan spreek ik uit mijn eigen ervaring.
zaterdag 18 mei 2019 om 09:22
S-meds zegt het misschien wat hard maar ik ben het er wel mee eens, ik begrijp dat vroege testen ook echt niet. De kans is dan nog zo groot dat het mis gaat, waarom doe je jezelf dat aan. Dan is het toch echt minder erg als je een paar dagen over tijd bent en je alsnog ongesteld wordt.
@TO: symptomen komen en gaan, het kan nog alle kanten op. Ik was zelf misselijk, al dagen voordat ik ongesteld moest worden. En met 6 weken zwanger was de misselijkheid ineens weg. Ik vreesde toen ook dat het mis was gegaan, maar de misselijkheid kwam weer terug en er ligt nu een lieve baby naast me te slapen. Ik duim voor je dat het goed gaat!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 18 mei 2019 om 09:27
Vrouwen die in de medische molen zitten. Na een terugplaatsing van een cryo van 5 dagen, test je ongeveer 10 dagen later. Ziekenhuis wilt namelijk de uitslag weten. Dan heb je niet de kans om nog even te wachten. Temeer omdat je door een terugplaatsing eigenlijk zwanger bent en als je negatief test en heel vaak 's avonds wel een wijntje of wat dan okk in gaat
zaterdag 18 mei 2019 om 09:30
Dat is helder. Maar in dit geval gaat het om een TO die, volgens mij, zonder medische begeleiding zwanger is geraakt. En dan vraag ik me dus af waarom je toch zo vroeg zou moeten testen.Fruity-Pebbles schreef: ↑18-05-2019 09:27Vrouwen die in de medische molen zitten. Na een terugplaatsing van een cryo van 5 dagen, test je ongeveer 10 dagen later. Ziekenhuis wilt namelijk de uitslag weten. Dan heb je niet de kans om nog even te wachten. Temeer omdat je door een terugplaatsing eigenlijk zwanger bent en als je negatief test en heel vaak 's avonds wel een wijntje of wat dan okk in gaat
zaterdag 18 mei 2019 om 10:11
Ja maar een cryo terugplaatsing vindt meestal plaats 6 dgn na het spuiten van ovitrelle/pregnyl.. En bij ons krijg je 12 dagen na de terugplaatsing een bloedtest (dat verschilt blijkbaar per kliniek / ziekenhuis). Dus dan is er geen sprake van 'te vroeg testen'. Je test op de vermoedelijke nod. Zo'n cyclus verloopt sowieso heel anders en kan je niet vergelijken met een gewone cyclus.Fruity-Pebbles schreef: ↑18-05-2019 09:27Vrouwen die in de medische molen zitten. Na een terugplaatsing van een cryo van 5 dagen, test je ongeveer 10 dagen later. Ziekenhuis wilt namelijk de uitslag weten. Dan heb je niet de kans om nog even te wachten. Temeer omdat je door een terugplaatsing eigenlijk zwanger bent en als je negatief test en heel vaak 's avonds wel een wijntje of wat dan okk in gaat
En je bent niet zwanger na een terugplaatsing.. Je wordt als 'mogelijk zwanger' gezien.. Als een embryo niet innesteld ben je niet zwanger geweest.
Het schijnt dat in natuurlijke cycli 40-60% van de eicellen wel bevrucht wordt.. Maar de innesteling is dus precair.
Vroeg testen geeft vaak alleen maar extra stress.. Op je nod of wat dagen na je nod testen is voor jezelf verstandiger. Maar goed dat weet eenieder wel
zaterdag 18 mei 2019 om 12:00
Hier werd in natuurlijk cyclus teruggeplaatst en geen bloedtest. En ik hield het niet meer van de spanning elke x. En dat had ik ook het eerste jaar al rondNOD. Ok dat doe je jezelf dan aan, maar als je dat nou eenmaal hebt dat onrustige gevoel..Enigme schreef: ↑18-05-2019 10:11Ja maar een cryo terugplaatsing vindt meestal plaats 6 dgn na het spuiten van ovitrelle/pregnyl.. En bij ons krijg je 12 dagen na de terugplaatsing een bloedtest (dat verschilt blijkbaar per kliniek / ziekenhuis). Dus dan is er geen sprake van 'te vroeg testen'. Je test op de vermoedelijke nod. Zo'n cyclus verloopt sowieso heel anders en kan je niet vergelijken met een gewone cyclus.
En je bent niet zwanger na een terugplaatsing.. Je wordt als 'mogelijk zwanger' gezien.. Als een embryo niet innesteld ben je niet zwanger geweest.
Het schijnt dat in natuurlijke cycli 40-60% van de eicellen wel bevrucht wordt.. Maar de innesteling is dus precair.
Vroeg testen geeft vaak alleen maar extra stress.. Op je nod of wat dagen na je nod testen is voor jezelf verstandiger. Maar goed dat weet eenieder wel![]()
zaterdag 18 mei 2019 om 12:43
Dat is toch een heel andere situatie dan bij TO? Als je eenmaal in de medische molen zit, levert dat sowieso vaak veel stress op (en ja, ik weet ervan). Zo vroeg testen terwijl je "gewoon" zwanger probeert te worden, levert een hoop stress op die je ook kan vermijden door iets later te testen. Jezelf daar tegen beschermen is geen 'hard advies', integendeel.Fruity-Pebbles schreef: ↑18-05-2019 09:27Vrouwen die in de medische molen zitten. Na een terugplaatsing van een cryo van 5 dagen, test je ongeveer 10 dagen later. Ziekenhuis wilt namelijk de uitslag weten. Dan heb je niet de kans om nog even te wachten. Temeer omdat je door een terugplaatsing eigenlijk zwanger bent en als je negatief test en heel vaak 's avonds wel een wijntje of wat dan okk in gaat
zaterdag 18 mei 2019 om 15:45
We weten niet of to in de medische molen zit. Ik zie het nergens in de op staat.spuit_111 schreef: ↑18-05-2019 12:43Dat is toch een heel andere situatie dan bij TO? Als je eenmaal in de medische molen zit, levert dat sowieso vaak veel stress op (en ja, ik weet ervan). Zo vroeg testen terwijl je "gewoon" zwanger probeert te worden, levert een hoop stress op die je ook kan vermijden door iets later te testen. Jezelf daar tegen beschermen is geen 'hard advies', integendeel.
Er werd gevraagd waarom sommige vrouwen vroeg moeten testen. En daar heb ik op gereageerd
zaterdag 18 mei 2019 om 16:15
In mijn geval heeft het met medicatie te maken.
Verder begrijp ik het advies wel om niet vroeg te testen, maar de praktijk is soms lastig. Er komen vaak veel emoties bij kijken zeker als het al een pa a r keer fout is gegaan.
zaterdag 18 mei 2019 om 20:33
Maar als je niet vroeg test, had je ook niet geweten van een vroege miskraam, wat een hoop stress scheelt.nachtvlinder1977 schreef: ↑18-05-2019 16:15In mijn geval heeft het met medicatie te maken.
Verder begrijp ik het advies wel om niet vroeg te testen, maar de praktijk is soms lastig. Er komen vaak veel emoties bij kijken zeker als het al een pa a r keer fout is gegaan.
Ik begrijp echt wel dat als het moet, het niet anders is.
Maar anders...
zaterdag 18 mei 2019 om 22:13
Zeker waar dat zo vroeg testen ook grote nadelen heeft en het misschien niet verstandig is. Maar als het kan is het zoooo verleidelijk. Ik kon het echt niet laten, ook al is het misschien niet verstandig.
Nu denk ik dat je in de periode van zwanger proberen te worden gewoon niet op je verstandigst bent! (Ik was ronduit labiel
)
Het is gewoon superspannend, Cece! Ik hoop op een goede zwangerschap! Sterkte!
Nu denk ik dat je in de periode van zwanger proberen te worden gewoon niet op je verstandigst bent! (Ik was ronduit labiel
Het is gewoon superspannend, Cece! Ik hoop op een goede zwangerschap! Sterkte!
zondag 19 mei 2019 om 11:11
Feitelijk kan je niet spreken van een miskraam maar van een zwangerschap die niet tot stand is gekomen
zondag 19 mei 2019 om 11:12
De eerste twee weken tellen wel Maar daar gebeurt natuurlijk niks.JustMeDaan schreef: ↑18-05-2019 21:07Maar to heeft toch helemaal niet vroeg getest??? Als je 4w3d bent is ze gewoon 3 dagen na haar verwachte menstruatie. Op de dag dat je kunt testen(met een nette cyclus van 28 dagen) ben je 4 weken zwanger als de test positief is.
zondag 19 mei 2019 om 13:43
Heb je ooit zelf een miskraam meegemaakt? Dit bericht is wel het laatste bericht waar iemand in deze fase op zit te wachten.spuit_111 schreef: ↑17-05-2019 20:12Je bent dus 3 dagen, 6 dagen en 1 week overtijd geweest? Maak je het nu niet wel heel erg zwaar voor jezelf om over miskramen te spreken? Als je niet had getest, was je "gewoon" 3 dagen te laat ongesteld geworden. Ik zou sowieso eens wat later gaan testen. Zo veel druk is meestal nergens goed voor.
TO, ik leef met je mee, helemaal na twee miskramen neemt de onzekerheid toe. Vroege of late miskramen, het is gewoon super verdrietig. Want je was zwanger van een heel gewenst kindje.
Je zou een CB test kunnen overwegen. Ik ga heel hard voor je duimen
zondag 19 mei 2019 om 13:45
de kans dat de zwangerschap niet verder gaat is op dat moment groter dan dat het wel verder gaat. Twee weken later testen is al veel zekerder, dan is de kans dat het alsnog misgaat ineens veel kleinerJustMeDaan schreef: ↑19-05-2019 13:04De eerste 2 weken niet nee. Maar de twee erna wel. Positieve test betekend ingenesteld vruchtje. Dus is er een zwangerschap tot stand gekomen. Hcg komt volgens mij pas na innesteling en niet na bevruchting.