pijnloos bevallen met ruggenprik

05-12-2019 23:17 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er pijnloos bevallen met ruggenprik?

Ik ben paar dagen geleden Ingeleid en ik was weer te laat voor een ruggenprik/pijnstilling,ik kon wel janken(!!!)toen ze ze zeiden dat ik geen pijnstilling meer mocht omdat ik al bijna 9cm had,terwijl juist de laatste centimters horror zijn,en dan krijg je niks,ik had de hele tijd geen pijn en de inleiding werd steeds opgehoogd tot ik opeens die horror rugweeen en buikweeen had,en toen had ik opeens 9cm, ik bedoel als ik nou maar gewoon eerder de ruggenprik had gevraagd bij voorbaat ook al had ik geen pijn dan had ik die helse pijnen mischien niet gevoeld op het laatst en tijdens de uitdrijving?ik heb nu zoiets van ze mogen mijn baarmoeder,eierstoken enzvoorts er allemaal uit halen want die pijn die ik heb gehad hoef ik nooit meer meetemaken!!

Ik snap niet dat sommige gewoon pijnloos kunnen bevallen,en dat het bij maar keer op keer niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Zou het eruit halen van de baarmoeder, eierstokken etc niet minstens net zoveel pijn doen? Er bestaat ook zoiets als anticonceptie. In de overgang raken schijnt ook heel vervelend te zijn.
Het leven is niet maakbaar....is alles goed met de baby en met jou? Van harte gefeliciteerd met de geboorte van de kleine?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x ingeleid en beiden keren kreeg ik voor de inleiding begon een ruggenprik.
En die ging pas uit bij volledige ontsluiting en zodra ik wat begon te voelen mocht ik persen.
Daarna mocht ik gelijk nog een shot zodat ze me rustig konden onderzoeken/hechten etc.

Denk dat het ook aan de arts/ziekenhuis ligt de een zal vast moeilijker doen dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met je baby!
En blijf je het nou proberen totdat het een keer lukt?
Tot 9 cm heb je geen pijn gehad? Tel je zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Het is vooral een mindset denk ik. Of je je eraan over kan geven of niet.
Voor jou was het nu waarschijnlijk nog even erger omdat je je had ingesteld op pijnstilling.

Persoonlijk vind ik het voor mijzelf echt niet nodig. Ik ben zes keer bevallen en ja, dat doet pijn. Maar heb dan wel de ‘mazzel’ dat ik snel beval.
Ik heb liever de pijnstilling na de bevalling tegen die rotte naweeën. En zeker die keer dat ik na de bevalling bijna dood was en de gyn met zijn complete hand met arm mijn baarmoeder in ging. Maar hé, ik leef nog :cheer:

Probeer te genieten van je kraamtijd. Dit is nu eenmaal gebeurd en dat kan je niet meer veranderen. Richt je op je kleine en laat het verder rusten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp. Je hebt het nodig.
Alle reacties Link kopieren
Geheel pijnloos bevallen bestaat volgens mij niet. Gefeliciteerd met je baby!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je frustratie!
Toen ik om pijnstilling vroeg....duurde het (vanwege drukte in het ziekenhuis) nog 2 uren voordat de anesthesist kwam.
Toen hij er eindelijk was had ik al teveel ontsluiting en kon ik geen pijnstilling meer krijgen.

Nu, met de bevalling vers in je geheugen kijk je er waarschijnlijk anders op terug dan als je 2 jaren verder bent.
Wat ontzettend balen!

Ik hoop dat de pijn snel naar de achtergrond verdwijnt (nu is het nog heel vers) en wens je een fijne kraamtijd.
Alle reacties Link kopieren
Goh.

Gefeliciteerd :cheer2:
Om je gerust te stellen: bij 9cm ontsluiting wordt de ruggenprik uitgezet en persen moet je gewoon voelen en dus zelf doen.
Tenminste, zo ging het bij mij.
Weeenstorm een paar uur, ruggenprik zetten wat zeer doet, anderhalf uur chill, ruggenprik uit want goede ontsluiting en weer aan de bak.
Pijnloos wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd met je baby!

Ik denk dat je je zegeningen mag tellen als je de eerste 9cm ontsluiting zonder pijn hebt mogen krijgen. Als ik hier kijk... een bevalling van bijna 24u met de eerste 10u helse weeenstorm en alsog maar 1,5cm onsluiting. In het ziekenhuis na 15u heftige weeen een ruggeprik gehad, want ja, naast de pijn raak he ook uitgeput. Die krijg je doorgaans ook niet binnen een half uurtje als je er naar vraagt. Met wee opwekkers is uiteindelijk bij mij na 23u eindelijk de ontsluiting volledig geraakt anders gingen ze een spoedkeizersnede doen.

Ik heb dan weer geen naweeen gehad, ik heb mijn portie weeen dus al flink voor de geboorte van mijn kind gehad.

Pijnloos bevallen is voor vrees ik bijna niemand... Het hoort er ook gewoon bij en ne vergeet het snel. Over 6 maanden mag jk weer. 🤪
Grrrlstar schreef:
06-12-2019 06:46
Allereerst gefeliciteerd met je baby!

Ik denk dat je je zegeningen mag tellen als je de eerste 9cm ontsluiting zonder pijn hebt mogen krijgen. Als ik hier kijk... een bevalling van bijna 24u met de eerste 10u helse weeenstorm en alsog maar 1,5cm onsluiting. In het ziekenhuis na 15u heftige weeen een ruggeprik gehad, want ja, naast de pijn raak he ook uitgeput. Die krijg je doorgaans ook niet binnen een half uurtje als je er naar vraagt. Met wee opwekkers is uiteindelijk bij mij na 23u eindelijk de onsluiting volledig geraakt anders gingen ze een spoedkeizersnede doen.

Ik heb dan weer geen naweeen gehad, ik heb mijn portie weeen dus al flink voor de geboorte van mijn kind gehad.

Pijnloos bevallen is voor vrees ik bijna niemand...
Jeetje wat een verhaal. Ik kreeg na 6 uur een ruggenprik en heb daarvoor het hele ziekenhuis bij elkaar gezeurd en geklaagd op luid volume. Ik vond het echt niet te doen. Respect.
Alle reacties Link kopieren
Dat je zoals iedere kraamvrouw pijn hebt gehad, verbaast me niks. Wat ik wel zorgelijk vind, is dat je met geen woord rept over je baby.

Is alles goed gegaan? Geen complicaties? Hoe gaat het met jullie kindje?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd!

Verder zou ik me niet teveel blind staren op de ruggenprik. In mijn geval kwam ik na ruim 36 uur goede weeën totaal uitgeput in het ziekenhuis, omdat de ontsluiting maar niet wilde vorderen. Vliezen gebroken en ruggenprik gekregen en daarna was het de bedoeling dat ik zou gaan rusten/slapen. Echter na een kwartier bleek de hartslag van onze zoon steeds te dippen en werd de ruggenprik weer uitgezet. Toen ging het meteen beter met zoon maar heb ik alsnog een paar uur pijnlijke weeën gehad terwijl ik niet meer op mocht staan/lopen (ik kon de weeën alleen staand of lopend goed opvangen), dit zorgde ervoor dat ik zeker i.c.m. de vermoeidheid toch lichtelijk in paniek raakte. Kortom: het klinkt leuk die ruggenprik en zal voor veel vrouwen ongetwijfeld goed werken, maar het kan alsnog heel anders lopen. Dat is ontzettend vervelend maar ik hoop dat je dat - net als ik - wel een plekje kunt geven/kunt accepteren.
1. Zoek hulp. Écht!

2. Ik ben groot fan van een ruggenprik. Hier gezet met 3cm, toen vond ik de weeën wel weer leuk geweest (inleiding, na langdurig gebroken 72u en geen weeën). Van 3 naar 10 cm in anderhalf uur en tijdens het persen bleef de ruggenprik aanstaan, erg lekker, maar ik voelde de persweeen prima. Dus ook tijdens het persen weinig pijn, geen zogenaamde ring of fire gevoeld.

Ik teken er zo voor!
Alle reacties Link kopieren
2 x bevallen zonder pijnstillers :yes: Tis te doen hoor. En gefeliciteerd met je baby
Alle reacties Link kopieren
3 bevallingen waarvan de eerste een weeenstorm omvatte van 1cm tot aan het eind. Maar was al te laat voor pijnstilling...en achteraf was ik de pijn zo vergeten toen ik mijn kleine hummel vast had.

De overige twee keren er niet eens aan gedacht. Ja de pijn is niet fijn, maar hoort erbij.

Gefeliciteerd met je kleine :heart:
ja dames die t zonder pijnstilling hebben gedaan, jullie zijn geweldig. De rest stelt zich natuurlijk gewoon aan, wat is nou een beetje pijn?

TO, vervelend dat je t zo hebt ervaren. Heb je hierover gesproken met je verloskundige of gynaecoloog?
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wees gewoon blij dat je tot 9 cm niets voelde en nu geen epiduraal nodig hebt gehad!
Je hebt geen medicatie in je lichaam gehad waar ook weer complicaties aan kunnen zitten.
Probeer het negatieve in het positieve om te zetten!
Alle reacties Link kopieren
voor de mensen die vinden dat TO hulp nodig heeft?

Ik snap het oprecht niet, waarom?

Bevallen doet pijn, en pijn is kut
Je weet dat sommige vrouwen ook met ruggenprik nog steeds pijn ervaren? Hij zit niet altijd 100%. En die kans is groter als je hem plaatst voordat je een wee gevoeld hebt.

Gefeliciteerd met je baby.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
06-12-2019 07:27
voor de mensen die vinden dat TO hulp nodig heeft?

Ik snap het oprecht niet, waarom?

Bevallen doet pijn, en pijn is kut
Ze heeft hulp nodig omdat ze een situatie die door de meeste als positief gezien wordt (geen pijn tot 9 cm), ziet als negatief.
Ze heeft een kindje gekregen en nog denkt ze alleen maar aan die ene cm waarin ze geen pijnstilling heeft gehad.

En ja, pijn is niet fijn, maar het is toch echt een mindset.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven