pijnloos bevallen met ruggenprik

05-12-2019 23:17 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er pijnloos bevallen met ruggenprik?

Ik ben paar dagen geleden Ingeleid en ik was weer te laat voor een ruggenprik/pijnstilling,ik kon wel janken(!!!)toen ze ze zeiden dat ik geen pijnstilling meer mocht omdat ik al bijna 9cm had,terwijl juist de laatste centimters horror zijn,en dan krijg je niks,ik had de hele tijd geen pijn en de inleiding werd steeds opgehoogd tot ik opeens die horror rugweeen en buikweeen had,en toen had ik opeens 9cm, ik bedoel als ik nou maar gewoon eerder de ruggenprik had gevraagd bij voorbaat ook al had ik geen pijn dan had ik die helse pijnen mischien niet gevoeld op het laatst en tijdens de uitdrijving?ik heb nu zoiets van ze mogen mijn baarmoeder,eierstoken enzvoorts er allemaal uit halen want die pijn die ik heb gehad hoef ik nooit meer meetemaken!!

Ik snap niet dat sommige gewoon pijnloos kunnen bevallen,en dat het bij maar keer op keer niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik had beide keren op tijd een ruggenprik gekregen, maar pas op het moment dat ze merkten dat ik volledige ontsluiting had hebben ze het uitgezet maar mocht ik wel al gaan persen.

De verpleegkundige moest toen op basis van de monitor aangeven wanneer ik kon gaan persen, want ik voelde het dus gewoonweg niet.

Wat dat betreft was het voor mij geen "echte" bevalling, want ik heb maar puur op aangeven van de verpleging/verloskundige/gyn geperst maar ik voelde verder eigenlijk helemaal niks. Geen pijn dus ook, maar wat had ik graag willen voelen hoe ik mijn kinderen naar buiten perste.

Dat was wel een teleurstelling, maar ik heb me er over heen gezet en ik ben gewoon blij dat ze alletwee er gezond uit gekomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
spoekeltje schreef:
06-12-2019 09:03
Ik heb EMDR gehad voor mijn bevalling. Helpt echt heel goed en ga alsjeblieft je niks aantrekken van teksten als, het ligt aan je miniset, sommige weeen zijn echt pijnlijker dan andere, je hoort op een roze wolk te zitten, beetje lastig met hechtingen in je ruptuur, of als je dit of dat had gedaan, dan had je minder pijn gehad( pareltje van mijn schoonmoeder) of welke tekst dan ook waar jij een kutgevoel door krijgt. Want dat belemmert psychisch herstel. Echt, ik raad je EMDR aan.
Die kwam van mij. Als argument om hulp te gaan zoeken. Jammer dat TO die opmerking wat jou betreft beter naast zich neer kan leggen.

EMDR kan ik trouwens ook aanraden - in geval van trauma. Of dat bij TO het geval is, laat ik aan de deskundigen over.
Ja mindset. Hahahaha hou op hoor! :bonk: Zeg je dat ook tegen een terminale kankerpatiënt die ligt te versterven zonder morfine?

Pijnstilling is er, als je het wil en de mogelijkheden zijn er, gewoon om vragen, je krijgt écht geen extra medaille als je het zonder pijnstilling doet. Vind pijn geen reet aan, functie of geen functie, de dagen daarna zijn al zwaar en pijnlijk genoeg!
Volgens mij zegt TO helemaal niet dat de eerste 9 cm pijnloos waren?

Ze is ingeleid, dan kan het opeens heel erg snel gaan met echte horrorweeën, waardoor je bij wijze van spreken in 30 minuten van 2 naar 9 cm kunt gaan. Ik kan me voorstellen dat TO nu denkt: had ik maar gewoon pijnstilling gehad vanaf het begin.

Ga je binnenkort nog terug naar het ziekenhuis TO? Wellicht is het prettig voor je om de bevalling nog eens door te nemen met de gynaecoloog, zo kan je het misschien wat beter een plekje geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de frustratie wel die je op dat moment had. Ik ben twee keer bevallen en beide keren was het eerst te vroeg toen ik om een ruggenprik vroeg en daarna te laat. Dan baal je wel even. Maar ja, die pijn ging voorbij en achteraf was ik blij dat ik hem niet had gehad, want de bevalling was voorbij met zo min mogelijk risico voor mijn baby. Die pijn was er nou eenmaal en de eerste bevalling duurde ook nog eens heel lang, maar die is nu toch allang voorbij? Ik begrijp serieus niet waarom je er nu nog zo’n drama van maakt dat je er een topic over opent. Ga van je baby genieten, die heeft alleen positieve aandacht nodig. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je verhaal trouwens raar, want je zegt dat je weer te laat was voor een ruggenprik, terwijl je in een vorig topic zei dat je er de vorige keer wel een gehad hebt. Bovendien vertelde je pas geleden nog dat je geen ruggenprik wilde en nu heb je hem niet gehad en is het ook weer niet goed. Misschien kun je maar beter gewoon zorgen dat je niet meer zwanger raakt als je niet meer wilt bevallen.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
06-12-2019 06:58
2 x bevallen zonder pijnstillers :yes: Tis te doen hoor. En gefeliciteerd met je baby
Nou, dat is voor iedereen zelf te bepalen, of het te doen is.

Alsof het een doel an sich is om zonder pijnstillers te bevallen
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
06-12-2019 09:31
Nou, dat is voor iedereen zelf te bepalen, of het te doen is.

Alsof het een doel an sich is om zonder pijnstillers te bevallen
Sowieso verschilt het per bevalling hoeveel pijn het doet, het heeft niet eens alleen met de persoon of hoge of lage pijngrens te maken. Ik heb tijdens mijn eerste bevalling ontzettend veel pijn gehad, moest zelfs heel vaak overgeven daardoor. De tweede keer deden de weeën echt niet zoveel pijn (ik dacht steeds dat dat nog wel zou komen, maar toen mocht ik al gaan persen) en die twee keer persen die pijn deden kon ik prima aan. De eerste bevalling was echter nauwelijks vol te houden. Dus dat het te doen is, kun je lekker makkelijk roepen als je zelf geen heel heftige pijnen hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Grrrlstar schreef:
06-12-2019 06:46
Allereerst gefeliciteerd met je baby!

Ik denk dat je je zegeningen mag tellen als je de eerste 9cm ontsluiting zonder pijn hebt mogen krijgen. Als ik hier kijk... een bevalling van bijna 24u met de eerste 10u helse weeenstorm en alsog maar 1,5cm onsluiting. In het ziekenhuis na 15u heftige weeen een ruggeprik gehad, want ja, naast de pijn raak he ook uitgeput. Die krijg je doorgaans ook niet binnen een half uurtje als je er naar vraagt. Met wee opwekkers is uiteindelijk bij mij na 23u eindelijk de ontsluiting volledig geraakt anders gingen ze een spoedkeizersnede doen.

Ik heb dan weer geen naweeen gehad, ik heb mijn portie weeen dus al flink voor de geboorte van mijn kind gehad.

Pijnloos bevallen is voor vrees ik bijna niemand... Het hoort er ook gewoon bij en ne vergeet het snel. Over 6 maanden mag jk weer. 🤪
Hier zelfde soort verhaal alleen dan wel met die keizersnede want maar 4 cm na 22 uur. En weeën door ruggenprik heen.

Tweede keer zelfde verloop maar al na 10 uur keizersnede en nu werkte ruggenprik enkel eerste 20 minuten tijdens gewone bevalling. Bij keizersnede toen maar opnieuw gezet en werkte gelukkig wel.
pamelacourson schreef:
06-12-2019 09:26
Ik snap de frustratie wel die je op dat moment had. Ik ben twee keer bevallen en beide keren was het eerst te vroeg toen ik om een ruggenprik vroeg en daarna te laat. Dan baal je wel even. Maar ja, die pijn ging voorbij en achteraf was ik blij dat ik hem niet had gehad, want de bevalling was voorbij met zo min mogelijk risico voor mijn baby. Die pijn was er nou eenmaal en de eerste bevalling duurde ook nog eens heel lang, maar die is nu toch allang voorbij? Ik begrijp serieus niet waarom je er nu nog zo’n drama van maakt dat je er een topic over opent. Ga van je baby genieten, die heeft alleen positieve aandacht nodig. Gefeliciteerd!

Heerlijke doodoener.
'Hier mevrouwtje, je baby, en nu genieten hè'

Dat je vijftien hechtingen hebt, 24 uur weeën hebt gehad, twee liter bloed bent verloren en de pijn als traumatisch hebt ervaren moet je 'gewoon' vergeten, lekker gaan genieten..... :-[
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
06-12-2019 09:39
Heerlijke doodoener.
'Hier mevrouwtje, je baby, en nu genieten hè'

Dat je vijftien hechtingen hebt, 24 uur weeën hebt gehad, twee liter bloed bent verloren en de pijn als traumatisch hebt ervaren moet je 'gewoon' vergeten, lekker gaan genieten..... :-[
Ik heb het over het feit dat TO zo loopt te zeiken (sorry, maar ik vind het zeiken) over die ruggenprik. Daarom mag ze het wel eens in perspectief zien. Als iemand zich na een bevalling lichamelijk klote voelt en een zware bevalling heeft gehad die er ook psychisch echt wel ingehakt heeft (iets wat ik zelf ook heb ervaren), hoeft ze dat echt niet meteen te vergeten, maar ze opent een zeurtopic over dat ze geen ruggenprik heeft gekregen. Daarom zeg ik: get over it en ga lekker van je kind genieten.
Maar goed, ik ben te nuchter denk ik. Ik heb een bevalling van 20 uur gehad met heel veel pijn die resulteerde in een keizersnede, maar ik heb daarna inderdaad alleen maar genoten, ja.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-12-2019 09:45
Ik heb het over het feit dat TO zo loopt te zeiken (sorry, maar ik vind het zeiken) over die ruggenprik. Daarom mag ze het wel eens in perspectief zien. Als iemand zich na een bevalling lichamelijk klote voelt en een zware bevalling heeft gehad die er ook psychisch echt wel ingehakt heeft (iets wat ik zelf ook heb ervaren), hoeft ze dat echt niet meteen te vergeten, maar ze opent een zeurtopic over dat ze geen ruggenprik heeft gekregen. Daarom zeg ik: get over it en ga lekker van je kind genieten.
Maar goed, ik ben te nuchter denk ik. Ik heb een bevalling van 20 uur gehad met heel veel pijn die resulteerde in een keizersnede, maar ik heb daarna inderdaad alleen maar genoten, ja.
Ik snap je, niet happen als iemand je bedoeling niet begrijpt.

TO, de meesten reageren hier vanuit ervaring, of ze nu hun eigen barensnood omschrijven of niet. We maken ons zorgen omdat je dagen na je bevalling nog niet eens opluchting over de goede afloop lijkt te ervaren. Is er iemand waarmee je dit kan bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Yette, ik misschien heb ik het te kort door de bocht geschreven, wat ik bedoel is dat er zoveel mensen zeggen dat het allemaal leuk hoort te zijn, die eerste weken en dat je op een roze wolk hoort te zitten, en het is te gek als dat zo is, maar als je verschrikkelijk veel pijn hebt gehad of van de hechtingen en inscheuren of knip, daarbij ook voor je kind moet zorgen, die combinatie is lastig ontvangen. Dat mensen zeggen dat je de pijn niet meer voelt, zodra het kind er is, dat is helaas niet voor iedereen zo.
Als je veel pijn hebt en je hoort mensen zeggen, na een paar dagen, kun je niet blij zijn met de goede afloop en een gezond kindje? Soms moet je even je eigen pijn verwerken.

Het kan ook zijn dat ik het niet goed uitleg wat ik bedoel, maar het was niet op jou bedoeld want ik heb het van heel veel mensen gehoord. Sorry als het zo overkwam.

TO, ik hoop voor je dat je herstel soepel zal verlopen en ga naar de HA als je je niet lekker blijft voelen.
florence13 schreef:
06-12-2019 08:21
Precies, hier ook zonder pijnbestrijding, ik vond het helemaal niet te doen, vond het echt een hel. Het is gewoon voor iedereen anders.
Dus, zij mag niet zeggen dat ze het goed te doen vond, want pijn beleeft iedereen anders.
Maar anderen mogen wel verkondigen dat ze bevallen te pijnlijk vonden?
Logisch ja.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
06-12-2019 06:41
Om je gerust te stellen: bij 9cm ontsluiting wordt de ruggenprik uitgezet en persen moet je gewoon voelen en dus zelf doen.
Tenminste, zo ging het bij mij.
Weeenstorm een paar uur, ruggenprik zetten wat zeer doet, anderhalf uur chill, ruggenprik uit want goede ontsluiting en weer aan de bak.
Pijnloos wordt het niet.
Dit....Ik heb ook een ruggenprik gehad vanwege een weeënstorm. Voor de persfase wordt de ruggenprik uitgezet omdat je anders je persweeën onvoldoende voelt. En ja, het persen doet dan gewoon zeer en pijn (zeker het moment waarop het hoofdje staat). Bij mij heeft de ruggenprik ervoor gezorgd dat ik uitgerust aan de persfase kon beginnen, niet dat mijn complete bevalling pijnloos was. Ik voelde mijn weeën trouwens door (de perfect gezette) ruggenprik heen. Ze deden geen zeer meer, maar ik voelde ze wel.
Alle reacties Link kopieren
spoekeltje schreef:
06-12-2019 10:37
Yette, ik misschien heb ik het te kort door de bocht geschreven, wat ik bedoel is dat er zoveel mensen zeggen dat het allemaal leuk hoort te zijn, die eerste weken en dat je op een roze wolk hoort te zitten, en het is te gek als dat zo is, maar als je verschrikkelijk veel pijn hebt gehad of van de hechtingen en inscheuren of knip, daarbij ook voor je kind moet zorgen, die combinatie is lastig ontvangen. Dat mensen zeggen dat je de pijn niet meer voelt, zodra het kind er is, dat is helaas niet voor iedereen zo.
Als je veel pijn hebt en je hoort mensen zeggen, na een paar dagen, kun je niet blij zijn met de goede afloop en een gezond kindje? Soms moet je even je eigen pijn verwerken.

Het kan ook zijn dat ik het niet goed uitleg wat ik bedoel, maar het was niet op jou bedoeld want ik heb het van heel veel mensen gehoord. Sorry als het zo overkwam.

TO, ik hoop voor je dat je herstel soepel zal verlopen en ga naar de HA als je je niet lekker blijft voelen.
Ik zag je post niet als specifiek naar mij gericht hoor.

Volgens mij zegt niemand hier dat je drie dagen na de bevalling dansend van blijdschap meconiumluiers zou moeten staan vervangen. Maar na een vrij normale bevalling zonder complicaties zou je ondanks de heftige ervaring van die bevalling toch ook wel opluchting/trots/blijdschap moeten ervaren. Dat lees ik bij TO helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
06-12-2019 11:20
Dus, zij mag niet zeggen dat ze het goed te doen vond, want pijn beleeft iedereen anders.
Maar anderen mogen wel verkondigen dat ze bevallen te pijnlijk vonden?
Logisch ja.
Ik zeg toch dat het voor iedereen anders is
florence13 schreef:
06-12-2019 14:52
Ik zeg toch dat het voor iedereen anders is
Waarom dan zo verbolgen reageren als iemand zegt dat het voor haar te doen was.
(Niet eens specifiek jij, ik zie meer boze reacties op vrouwen die aangeven bevallen te zijn zonder pijnstilling en die dat prima vonden)
Alle reacties Link kopieren
Ja eens, laat iedereen lekker.
Ik heb 2 bevallingen gedaan zonder en moet over een half jaar weer als het goed is.
Ik vind het best wel hel. Zou goed kunnen dat ik nu vraag om pijnstilling hoor.
Bij de 1e beviel ik thuis, 20 uren geduurd en nooit aan pijnstilling gedacht, maar dat kan dan denk ik ook niet, toch?
Bij de 2e was het in zkh, toen ik erom vroeg was het al te laat, maar vond het een hele opgave. O man. Bah. En nu? Tsja, ik overleef het zonder ook wel, maar wat verlichting lijkt me toch wel fijn. Denk alleen niet dat het gaat gebeuren, uit een soort voorgevoel. We zien het wel. Ik hoop dat TO dit nu idd snel achter zich kan laten.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
06-12-2019 06:54
1. Zoek hulp. Écht!

2. Ik ben groot fan van een ruggenprik. Hier gezet met 3cm, toen vond ik de weeën wel weer leuk geweest (inleiding, na langdurig gebroken 72u en geen weeën). Van 3 naar 10 cm in anderhalf uur en tijdens het persen bleef de ruggenprik aanstaan, erg lekker, maar ik voelde de persweeen prima. Dus ook tijdens het persen weinig pijn, geen zogenaamde ring of fire gevoeld.

Ik teken er zo voor!
Dat is Het zo wilde ik het ook een keer ervaren
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
06-12-2019 06:58
2 x bevallen zonder pijnstillers :yes: Tis te doen hoor. En gefeliciteerd met je baby
Ik vind Het echt niet te doen,Ik heb allerlei pijnen gehad in mijn leven maar nooit zulke horrorpijnen ,hels gewoon
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
06-12-2019 07:42
Ze heeft hulp nodig omdat ze een situatie die door de meeste als positief gezien wordt (geen pijn tot 9 cm), ziet als negatief.
Ze heeft een kindje gekregen en nog denkt ze alleen maar aan die ene cm waarin ze geen pijnstilling heeft gehad.

En ja, pijn is niet fijn, maar het is toch echt een mindset.
Het Is juist bekend dat de laatste centimeters het pijnlijkst zijn,dus waarvoor zou ik blij moeten zijn,er zijn echt vrouwen die door de ruggenprik pijnloos kunnen bevallen tot het eind,waarom zou ik dat niet mogen wensen.

En pijn vind ik erg zwak uitgedrukt,het is creperen
Alle reacties Link kopieren
Muisje_37 schreef:
06-12-2019 21:49
Het Is juist bekend dat de laatste centimeters het pijnlijkst zijn,dus waarvoor zou ik blij moeten zijn,er zijn echt vrouwen die door de ruggenprik pijnloos kunnen bevallen tot het eind,waarom zou ik dat niet mogen wensen.

En pijn vind ik erg zwak uitgedrukt,het is creperen
Ja, dat klopt, die zijn er. Maar die zijn er echt maar heel erg weinig.
Er zijn ook vrouwen die al heel veel pijn hebben bij 1 cm en zouden tekenen voor pijn vanaf 9 cm.

En met mindset bedoel ik niet dat je het met de juiste mindset de pijn beter te doen vindt, maar met mindset bedoel ik dat als je inmiddels bevallen bent en dit heftig vond, je het ook om mag zetten in trots dat je het toch maar geflikt hebt (met of zonder ppijnstilling) en het je zou helpen als je niet in dat gevoel blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
06-12-2019 22:22
En met mindset bedoel ik niet dat je het met de juiste mindset de pijn beter te doen vindt, maar met mindset bedoel ik dat als je inmiddels bevallen bent en dit heftig vond, je het ook om mag zetten in trots dat je het toch maar geflikt hebt (met of zonder ppijnstilling) en het je zou helpen als je niet in dat gevoel blijft hangen.
Yep, helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-12-2019 09:23
Volgens mij zegt TO helemaal niet dat de eerste 9 cm pijnloos waren?

Ze is ingeleid, dan kan het opeens heel erg snel gaan met echte horrorweeën, waardoor je bij wijze van spreken in 30 minuten van 2 naar 9 cm kunt gaan. Ik kan me voorstellen dat TO nu denkt: had ik maar gewoon pijnstilling gehad vanaf het begin.

Ga je binnenkort nog terug naar het ziekenhuis TO? Wellicht is het prettig voor je om de bevalling nog eens door te nemen met de gynaecoloog, zo kan je het misschien wat beter een plekje geven.
Ja dankje jij begrijpt mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven