pijnloos bevallen met ruggenprik

05-12-2019 23:17 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er pijnloos bevallen met ruggenprik?

Ik ben paar dagen geleden Ingeleid en ik was weer te laat voor een ruggenprik/pijnstilling,ik kon wel janken(!!!)toen ze ze zeiden dat ik geen pijnstilling meer mocht omdat ik al bijna 9cm had,terwijl juist de laatste centimters horror zijn,en dan krijg je niks,ik had de hele tijd geen pijn en de inleiding werd steeds opgehoogd tot ik opeens die horror rugweeen en buikweeen had,en toen had ik opeens 9cm, ik bedoel als ik nou maar gewoon eerder de ruggenprik had gevraagd bij voorbaat ook al had ik geen pijn dan had ik die helse pijnen mischien niet gevoeld op het laatst en tijdens de uitdrijving?ik heb nu zoiets van ze mogen mijn baarmoeder,eierstoken enzvoorts er allemaal uit halen want die pijn die ik heb gehad hoef ik nooit meer meetemaken!!

Ik snap niet dat sommige gewoon pijnloos kunnen bevallen,en dat het bij maar keer op keer niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Je wilde toch helemaal geen ruggenprik?
Muisje_37 schreef:
06-12-2019 21:49
Het Is juist bekend dat de laatste centimeters het pijnlijkst zijn,dus waarvoor zou ik blij moeten zijn,er zijn echt vrouwen die door de ruggenprik pijnloos kunnen bevallen tot het eind,waarom zou ik dat niet mogen wensen.

En pijn vind ik erg zwak uitgedrukt,het is creperen
Zet je gedachtes om, je had nl ook van 0 tot 9 cm veel pijn kunnen hebben.

Er zijn idd vrouwen met een ruggenprik waarbij bevallen een "eitje" is maar ook heel veel vrouwen die de bevalling zonder pijnstilling doen ondanks de pijn.

Je bent nu bevallen focus je hierop en geniet van je baby.
Door je reacties heb ik je andere berichten bekeken en raad je ook aan hulp te zoeken. Je geschiedenis is best pittig en nu je bevalling zo tegen viel (of dit nu terecht is of niet doet er niet toe) denk ik dat het goed is hier met iemand over te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben zeker blij dat het achter de rug is en ben ook blij met de kleine,maar nu durf ik nooit meer aan kinderen te beginnen,omdat
Ik dacht dat ik pijnstilling kon krijgen.maar mischien zijn er maar heel weinig vrouwen die pijnloos bevallen en hebben die gewoon geluk!en hoort die pijn er gewoon bij.mijn moeder heeft er 8 gehad zonder pijnstilling pfff nou dan ben je echt een bikkel,ik zou het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-12-2019 22:50
Je wilde toch helemaal geen ruggenprik?
Ik wilde een pompje maar ik kon alleen een ruggenprik krijgen,nou als je die pijn hebt boeit je het niet meer en wil je alleen maar pijnstilling
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
06-12-2019 12:24
Dit....Ik heb ook een ruggenprik gehad vanwege een weeënstorm. Voor de persfase wordt de ruggenprik uitgezet omdat je anders je persweeën onvoldoende voelt. En ja, het persen doet dan gewoon zeer en pijn (zeker het moment waarop het hoofdje staat). Bij mij heeft de ruggenprik ervoor gezorgd dat ik uitgerust aan de persfase kon beginnen, niet dat mijn complete bevalling pijnloos was. Ik voelde mijn weeën trouwens door (de perfect gezette) ruggenprik heen. Ze deden geen zeer meer, maar ik voelde ze wel.
Bij mij werd de ruggenprik niet uitgezet tijdens het persen. Heb op commando geperst en niets gevoeld. Blijkbaar hangt het van het ziekenhuis/de arts/ de situatie af.
Alle reacties Link kopieren
En ik dacht dat een derde minder pijn zou doen,maar helaas weeen blijven weeen

De uitdrijving duurde zelfs heel lang voor een derde kindje,dus het is me gewoon tegengevallen.
Alle reacties Link kopieren
Papillon5 schreef:
06-12-2019 23:24
Bij mij werd de ruggenprik niet uitgezet tijdens het persen. Heb op commando geperst en niets gevoeld. Blijkbaar hangt het van het ziekenhuis/de arts/ de situatie af.
Ja zo had ik het ook graag gewild
Het heet weeën omdat het gewoon pijn doet. Wee = pijn.
De mate van pijn wisselt. Vervelend dat je het als hels ervaren hebt.

Belangrijker als je je situatie bekijkt: hoe sta je nu tegenover jullie kindje?
De herinnering aan de pijn vervaagt met de tijd. De band met je kindje zou moeten versterken en het lijkt me goed dáár aandacht aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
Muisje_37 schreef:
06-12-2019 23:07
Ja ik ben zeker blij dat het achter de rug is en ben ook blij met de kleine,maar nu durf ik nooit meer aan kinderen te beginnen,omdat
Ik dacht dat ik pijnstilling kon krijgen.maar mischien zijn er maar heel weinig vrouwen die pijnloos bevallen en hebben die gewoon geluk!en hoort die pijn er gewoon bij.mijn moeder heeft er 8 gehad zonder pijnstilling pfff nou dan ben je echt een bikkel,ik zou het niet kunnen.
Meid, je hebt psychische problemen en zit opgesloten in een huwelijk waar je dolgraag uit wil. Daarbij kom je ook nog uit een cultuur waar scheiden moeilijk geaccepteerd wordt...Ik denk dat het sowieso een goed idee is om het bij deze 3 kinderen te houden.
On topic: ja pijn hoort bij bevallen, hoewel sommige bevallingen meer pijn doen dan anderen. Ik zou er nu achteraf niet al te lang bij stil blijven staan, je hebt genoeg op je bord als het gaat om je toekomst en die van je kinderen.
Succes
Heb je door dat het medische redenen zijn om geen ruggenprik meer te geven? Het lijkt wel alsof je boos bent dat je dat niet gegund is...

Overigens, als ik voor mijzelf spreek: ik vind dat ik een makkelijke bevalling heb gehad, maar dat betekent niet dat ik geen pijn had. Ik vond de pijn op gegeven moment ook ondraaglijk. Hoe je erop terugkijkt hangt van zoveel factoren af...
Honingdropje2 schreef:
06-12-2019 23:44
Meid, je hebt psychische problemen en zit opgesloten in een huwelijk waar je dolgraag uit wil. Daarbij kom je ook nog uit een cultuur waar scheiden moeilijk geaccepteerd wordt...Ik denk dat het sowieso een goed idee is om het bij deze 3 kinderen te houden.
On topic: ja pijn hoort bij bevallen, hoewel sommige bevallingen meer pijn doen dan anderen. Ik zou er nu achteraf niet al te lang bij stil blijven staan, je hebt genoeg op je bord als het gaat om je toekomst en die van je kinderen.
Succes

Amen, en nogmaals zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Muisje_37 schreef:
06-12-2019 23:27
En ik dacht dat een derde minder pijn zou doen,maar helaas weeen blijven weeen

De uitdrijving duurde zelfs heel lang voor een derde kindje,dus het is me gewoon tegengevallen.
Lieverd, bevallen is geen feestje. Dat zal het ook niet worden. Zelfs niet als je er niks van voelt. Je doet het omdat je een kindje wil. Probeer te zien dat dàt je gelukt is. Je hebt het geflikt. Drie keer maar liefst!

Als moeder van kinderen tussen de 14 en 22, moet ik je misschien ook voorbereiden op de rest. Het is namelijk niet allemaal maakbaar! Kinderen krijgen, doet pijn. Niet alleen bij de geboorte. Ze blijven pijn doen. Hopelijk niet voortdurend, maar de hoeveelheid verdriet, angst en woede die je als moeder mee zal maken, is enorm. Hou daar rekening mee. Ook als je overweegt om nog meer kinderen te krijgen.

Bevallen is prachtig, pijnloos bevallen is een utopie. Datzelfde geldt voor moeder zijn. Ik geniet intens van mijn kinderen, maar er is ook niks op aarde dat me meer zorgen baart.

(Oh wow, mooi gezegde in deze context!)

Dus maak je borst maar nat!

(Nog zo een :P!)
yette schreef:
07-12-2019 07:58
Lieverd, bevallen is geen feestje. Dat zal het ook niet worden. Zelfs niet als je er niks van voelt. Je doet het omdat je een kindje wil. Probeer te zien dat dàt je gelukt is. Je hebt het geflikt. Drie keer maar liefst!

Als moeder van kinderen tussen de 14 en 22, moet ik je misschien ook voorbereiden op de rest. Het is namelijk niet allemaal maakbaar! Kinderen krijgen, doet pijn. Niet alleen bij de geboorte. Ze blijven pijn doen. Hopelijk niet voortdurend, maar de hoeveelheid verdriet, angst en woede die je als moeder mee zal maken, is enorm. Hou daar rekening mee. Ook als je overweegt om nog meer kinderen te krijgen.

Bevallen is prachtig, pijnloos bevallen is een utopie. Datzelfde geldt voor moeder zijn. Ik geniet intens van mijn kinderen, maar er is ook niks op aarde dat me meer zorgen baart.

(Oh wow, mooi gezegde in deze context!)

Dus maak je borst maar nat!

(Nog zo een :P!)
Mooi gesproken, het is helaas te veel tekst voor op een tegeltje, maar anders! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd!

Hier ook geen pijnstillers gebruikt. En ja deed ontzettend veel pijn, maar als je dan dat kleine meisje ziet dan ben ik de pijn allang weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ja blijkbaar moet je geluk hebben om pijnloos te bevallen,zo lijkt het tenminste,want er zijn een paar die hbben gereageerd die met ruggenprik aan zijn bevallen en hebben geperst,dus het kan wel,het zal ook wel aan het ziekenhuis liggen.
Alle reacties Link kopieren
Bij 5% van de mensen werkt de ruggenprik niet. Ik hoorde bij die 5%.

Hij zat scheef, ik had 1 kant weeën andere kant verlamd. Ik ben weer zwanger en wil juist nooit meer een ruggenprik. Wat een hel om daar te liggen met die pijn en geen kant op te kunnen.

Ik heb 2x gevraagd of hij uit mocht, hebben ze niet gedaan. Ik was niet assertief genoeg om op mijn strepen te staan.

Doordat ik half verlamd was lag ik plat op mijn rug te persen. Ik kreeg het niet voor elkaar, vacuümpomp, ingeknipt: ik heb een jaar last gehad van die knip.

Deze bevalling komt niemand in mijn buurt. Iedereen moet wegblijven, zodat ik het helemaal op mijn manier kan doen met alles wat ik sinds de vorige keer geleerd heb. Als ik een schaar zie, sta ik niet voor mezelf in.
yette schreef:
07-12-2019 07:58
Lieverd, bevallen is geen feestje. Dat zal het ook niet worden. Zelfs niet als je er niks van voelt. Je doet het omdat je een kindje wil. Probeer te zien dat dàt je gelukt is. Je hebt het geflikt. Drie keer maar liefst!

Als moeder van kinderen tussen de 14 en 22, moet ik je misschien ook voorbereiden op de rest. Het is namelijk niet allemaal maakbaar! Kinderen krijgen, doet pijn. Niet alleen bij de geboorte. Ze blijven pijn doen. Hopelijk niet voortdurend, maar de hoeveelheid verdriet, angst en woede die je als moeder mee zal maken, is enorm. Hou daar rekening mee. Ook als je overweegt om nog meer kinderen te krijgen.

Bevallen is prachtig, pijnloos bevallen is een utopie. Datzelfde geldt voor moeder zijn. Ik geniet intens van mijn kinderen, maar er is ook niks op aarde dat me meer zorgen baart.

(Oh wow, mooi gezegde in deze context!)

Dus maak je borst maar nat!

(Nog zo een :P!)
Mooi geschreven en ook echt zo waar als je een kindje wil. In dit geval ligt het een beetje anders en is elke pijn en moeite waarschijnlijk te veel.
Muisje_37 schreef:
07-12-2019 21:34
Ja blijkbaar moet je geluk hebben om pijnloos te bevallen,zo lijkt het tenminste,want er zijn een paar die hbben gereageerd die met ruggenprik aan zijn bevallen en hebben geperst,dus het kan wel,het zal ook wel aan het ziekenhuis liggen.
Het heeft niks met geluk te maken. Ik denk dat jouw situatie ook echt mee werkt hoe je de bevalling hebt ervaren.

Eerder schreef je geen ruggenprik te willen. Ik weet niet of je een gevoorteplan gemaakt hebt?
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
06-12-2019 07:27
voor de mensen die vinden dat TO hulp nodig heeft?

Ik snap het oprecht niet, waarom?

Bevallen doet pijn, en pijn is kut

Bekijk dit filmpje eens https://universiteitvannederland.nl/col ... even-wordt
En bedenk of je na het zien van dit filmpje je mening wil bijstellen.

TO, zoek svp hulp. Heel verdrietig dat de geboorte van je kindje zo is verlopen, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
07-12-2019 21:47
Mooi geschreven en ook echt zo waar als je een kindje wil. In dit geval ligt het een beetje anders en is elke pijn en moeite waarschijnlijk te veel.
Ik heb even geloept. Wat een verdrietig verhaal :| Maar het verklaart niet hoe TO aan dat idee van 'pijnloos bevallen' kwam. Ze had notabene al twee kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
08-12-2019 01:05
Bekijk dit filmpje eens https://universiteitvannederland.nl/col ... even-wordt
En bedenk of je na het zien van dit filmpje je mening wil bijstellen.

TO, zoek svp hulp. Heel verdrietig dat de geboorte van je kindje zo is verlopen, sterkte!
nee wil ik niet. (wel gekeken dus). Later in dit topic blijkt dat als je TO loept er vanalles aan de hand is, maar dat wist ik in het begin niet. Ik vind echt dat met de summiere info in de OP je niet meteen kan zeggen dat TO hulp nodig heeft. Je kunt ook gewoon overwelmd zijn door je bevalling en er in je kraamweek onzeker over zijn he, dat bestaat ook. In mijn optiek mag je bevallen ook gewoon kut vinden zonder dat je meteen rijp bent voor hulpverlening.
Natuurlijk, sommige mensen hebben hier inderdaad hulp bij nodig, maar er zijn genoeg mensen die hun bevalling niet fijn vonden en dat gewoon na een tijdje achter zich laten.
Alle reacties Link kopieren
To niet, die heeft echt hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Die pijn heb je nodig toch om de baby te kunnen helpen met geboren worden..
Ik heb geleerd dat het uitzetten van je gevoel via een ruggenprik de baby kan schaden als je niet voelt wanneer je moet persen dan kan de baby stikken.
Alle reacties Link kopieren
Muisje.. is je baby nu wel gewenst? Voel je iets voor je baby?
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
08-12-2019 09:52
To niet, die heeft echt hulp nodig.
ja dat blijkt nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven