pijnloos bevallen met ruggenprik

05-12-2019 23:17 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er pijnloos bevallen met ruggenprik?

Ik ben paar dagen geleden Ingeleid en ik was weer te laat voor een ruggenprik/pijnstilling,ik kon wel janken(!!!)toen ze ze zeiden dat ik geen pijnstilling meer mocht omdat ik al bijna 9cm had,terwijl juist de laatste centimters horror zijn,en dan krijg je niks,ik had de hele tijd geen pijn en de inleiding werd steeds opgehoogd tot ik opeens die horror rugweeen en buikweeen had,en toen had ik opeens 9cm, ik bedoel als ik nou maar gewoon eerder de ruggenprik had gevraagd bij voorbaat ook al had ik geen pijn dan had ik die helse pijnen mischien niet gevoeld op het laatst en tijdens de uitdrijving?ik heb nu zoiets van ze mogen mijn baarmoeder,eierstoken enzvoorts er allemaal uit halen want die pijn die ik heb gehad hoef ik nooit meer meetemaken!!

Ik snap niet dat sommige gewoon pijnloos kunnen bevallen,en dat het bij maar keer op keer niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Muisje_37 schreef:
07-12-2019 21:34
Ja blijkbaar moet je geluk hebben om pijnloos te bevallen,zo lijkt het tenminste,want er zijn een paar die hbben gereageerd die met ruggenprik aan zijn bevallen en hebben geperst,dus het kan wel,het zal ook wel aan het ziekenhuis liggen.
Tuurlijk het is geluk hebben om uiteindelijk met ruggenprik, maar zonder persdrang of persweeën een kind uit te moeten persen, die in nood verkeert. Met alle toeters en bellen van dien. Ik denk echt dat je een vertekend beeld in je hoofd hebt van bevallen. Ja, hij is er uit gekomen en had het laatste stukje geen pijn. Maar kind kwam er blauw uit, o.a. omdat de uitdrijving veel te lang duurde. Ik hoop dat je over een zekere tijd anders op je bevalling terug kunt kijken en niet zo vergelijkt.
Alle reacties Link kopieren
2 x bevallen.

Eerste keer had ik t idd pas laat door en wilden niet zeuren en toen ik t niet meer volhield kon het niet meer 2 uur geperst was hel.

2e keer al snel naar t ziekenhuis gegaan en gevraagd om een ruggeprik.
Met ruggeprik bevallen want voelden gewoon de pers weeen enne was ook geen tijd om hem uit te zetten :)
Probleem is denk ik dat wij stoere vrouwen denken ik houd het vol tot ik echt niet meer kan en dan moet er nog een anesthesist gehaald worden en duurt het nog een uur of 2.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
08-12-2019 12:32
2 x bevallen.

Eerste keer had ik t idd pas laat door en wilden niet zeuren en toen ik t niet meer volhield kon het niet meer 2 uur geperst was hel.

2e keer al snel naar t ziekenhuis gegaan en gevraagd om een ruggeprik.
Met ruggeprik bevallen want voelden gewoon de pers weeen enne was ook geen tijd om hem uit te zetten :)
Probleem is denk ik dat wij stoere vrouwen denken ik houd het vol tot ik echt niet meer kan en dan moet er nog een anesthesist gehaald worden en duurt het nog een uur of 2.
Dat denk ik ook, we geven het misschien soms ook te laat aan. Moet gezegd worden dat mijn anesthesist er binnen een half uur stond (te laat want hoofdje stond toen al en dan hoef je dus echt geen ruggeprik meer)
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
08-12-2019 12:49
Dat denk ik ook, we geven het misschien soms ook te laat aan. Moet gezegd worden dat mijn anesthesist er binnen een half uur stond (te laat want hoofdje stond toen al en dan hoef je dus echt geen ruggeprik meer)
Ik snap de frustratie van to wel hoor zeker omdat veel mensen de eerste keer zeker zo iets hebben van nee ik wil geen ruggeprik en dan tot t laatste uitstellen.
En het brengt mischien een gevoel van schaamte.
Ik schaam me hellemaal niet dat ik er vrij vlot om vroeg het enige wat ik dacht die hel van vorige keer gaan we niet meer doen.
Ik kan niet anders dan blij zijn,van zo n klein mannetje,dus dat zit tot nu toe nog wel goed,maar ik had zo graag pijnstilling gewild,maar ja dan had ik waarschijnlijk alsnog weeopwekkers gekregen zoals bij de eerste met ruggenprik,dus ik moet het maar laten varen,geheel pijnloos bevallen bestaat denk ik niet.
Dropdrop schreef:
07-12-2019 21:46
Bij 5% van de mensen werkt de ruggenprik niet. Ik hoorde bij die 5%.

Hij zat scheef, ik had 1 kant weeën andere kant verlamd. Ik ben weer zwanger en wil juist nooit meer een ruggenprik. Wat een hel om daar te liggen met die pijn en geen kant op te kunnen.

Ik heb 2x gevraagd of hij uit mocht, hebben ze niet gedaan. Ik was niet assertief genoeg om op mijn strepen te staan.

Doordat ik half verlamd was lag ik plat op mijn rug te persen. Ik kreeg het niet voor elkaar, vacuümpomp, ingeknipt: ik heb een jaar last gehad van die knip.

Deze bevalling komt niemand in mijn buurt. Iedereen moet wegblijven, zodat ik het helemaal op mijn manier kan doen met alles wat ik sinds de vorige keer geleerd heb. Als ik een schaar zie, sta ik niet voor mezelf in.
Zo ging Het bij mij ook met de eerste,ruggenprik hielp niet en weeopwekkers gekregen(HEL)want geen persdrang en persween,vacuumpomp en knip door zakken hartslag kindje.

Maar ja sommige hebben echt baat bij een ruggenprik
Mijn tweede ging trouwens heel snel met 10 cm in ziekenhuis en meteen persen,vind de weeen alsnog hel,maar het ging beter dan deze laatste bevalling,keeek er ook veel beter op terug dan deze bevalling,deze lijkt meer op mijn eerste zware bevalling,Ik ging ervanuit dat een derde makkelijker zou zijn.dus het is me gewoon tegengevallen.
Heel veel krijgen ook gewoon lachgas of pompje voor de laatste centimeters en dat werd mij ook verteld dat ik dat gewoon kon krijgen,dus dan Baal ik gewoon dat ze me dat niet wilden geven.het stond in mijn bevalplan.maar goed ik sprak iemand gister met 3 kinderen die verteld dat het niet bestaat pijnloos bevallen,dus mischien ben ik gewoon niet realistich
Muisje, ik heb even geloept en begrijp dat je sowieso als een berg opzag tegen deze bevalling. En dan is t ook nog weer anders gegaan dan gehoopt. Zoek hulp bij de verwerking hiervan :hug:
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb je geloept, heftig!

Ik vind een bevalling echt iets wat je emotioneel moet verwerken naast (of juist door) het fysieke gedeelte. Ik vind het ook echt horror. Ik kan echt oprecht jaloers zijn op mensen die een prima bevalling hebben. Het is gewoon niet te doen.

En vooral toch ook: gefeliciteerd! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Grrrlstar schreef:
06-12-2019 06:46
Allereerst gefeliciteerd met je baby!

Ik denk dat je je zegeningen mag tellen als je de eerste 9cm ontsluiting zonder pijn hebt mogen krijgen. (…)
Ik heb dan weer geen naweeen gehad.

Pijnloos bevallen is voor vrees ik bijna niemand...

Geheel mee eens. Ik crepeerde al bij vier centimeter. Mij werd die ruggenprik zéér sterk aangeraden, maar toen 'ie er eenmaal inzat werkte hij nauwelijks. De gynaecoloog was daar zeer verbaasd over en ik ben continue in de gaten gehouden. Mocht ik ooit weer moeten bevallen, moet ik op voorhand in gesprek met de anesthesist omdat ze mijn casus niet begrijpen; de ruggenprik was wel degelijk goed gezet want ik was de controle over mijn benen wel kwijt maar de pijn dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine!

Ook ik ben twee keer bevallen met een ruggenprik. Bij de oudste werd deze inderdaad voor het persen uitgezet. Was niet zo leuk ... Bij de tweede mocht hij aanblijven. Het scherm liet de artsen zien wanneer er een wee was en ik moest persen. Ik voelde er niks van en hoopte maar dat ik het juist deed want voor m'n gevoel gebeurde er weinig. Maar binnen no time verscheen haar kruin en daarmee ook twee weeën lang de pijn. Want de ring of fire gaat gewoon door de pijnstilling heen. Toen ook naar boven en beneden uitgescheurd, waar ik gelukkig niks van gevoeld heb.
Bedankt inieder geval voor jullie felicitaties!
yastra schreef:
09-12-2019 14:09
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine!

Ook ik ben twee keer bevallen met een ruggenprik. Bij de oudste werd deze inderdaad voor het persen uitgezet. Was niet zo leuk ... Bij de tweede mocht hij aanblijven. Het scherm liet de artsen zien wanneer er een wee was en ik moest persen. Ik voelde er niks van en hoopte maar dat ik het juist deed want voor m'n gevoel gebeurde er weinig. Maar binnen no time verscheen haar kruin en daarmee ook twee weeën lang de pijn. Want de ring of fire gaat gewoon door de pijnstilling heen. Toen ook naar boven en beneden uitgescheurd, waar ik gelukkig niks van gevoeld heb.
Dus ben je bij de tweede wel een beetje pijnloos bevallen?of niet door het persen?
lilly1980 schreef:
09-12-2019 13:49
TO, ik heb je geloept, heftig!

Ik vind een bevalling echt iets wat je emotioneel moet verwerken naast (of juist door) het fysieke gedeelte. Ik vind het ook echt horror. Ik kan echt oprecht jaloers zijn op mensen die een prima bevalling hebben. Het is gewoon niet te doen.

En vooral toch ook: gefeliciteerd! :heart:
Ja het is idd horror en niet te doen
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
09-12-2019 13:49
TO, ik heb je geloept, heftig!

Ik vind een bevalling echt iets wat je emotioneel moet verwerken naast (of juist door) het fysieke gedeelte. Ik vind het ook echt horror. Ik kan echt oprecht jaloers zijn op mensen die een prima bevalling hebben. Het is gewoon niet te doen.

En vooral toch ook: gefeliciteerd! :heart:
Eens. Ik vind het al heel knap dat er mensen zijn die nog voor een tweede of derde kind zijn gegaan. Ik riep destijds ‘Dit doe ik nooit meer’. En ik heb het ook nooit meer gedaan. En dan had ik nog niet eens een horrorbevalling of kind in nood.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lilly1980 schreef:
09-12-2019 13:49
TO, ik heb je geloept, heftig!

Ik vind een bevalling echt iets wat je emotioneel moet verwerken naast (of juist door) het fysieke gedeelte. Ik vind het ook echt horror. Ik kan echt oprecht jaloers zijn op mensen die een prima bevalling hebben. Het is gewoon niet te doen.

En vooral toch ook: gefeliciteerd! :heart:
Ik moest zelfs mijn 'makkelijke' bevalling verwerken, dus ik kan mij dat goed voorstellen!

Overigens is m'n baby geboren nog voor mijn verlof begonnen was en een maand in het ziekenhuis gelegen, dus dikke kans dat ik dan weer jaloers op jou ben ;-) Ik denk dat echt heel veel vrouwen (met kinderen) hier hun eigen verdriet rondom hebben.
Bij mijn eerste had ik al bij 4 cm heftige pijn (weeenstorm) die ik bij mijn tweede en derde bevalling pas bij de laatste cm s had,daarom ben ik wel blij dat ik toen wel een ruggenprik had gekregen anders lag ik 7 uur te creperen,want bij eerste krijg je 1 cm per uur,en ik ben niet gescheurd of ingeknipt,dus opzich zijn er ook positive dingen aan deze derde bevalling.maar ja die laatste centimeters en dat persen ,wat een HEL.

Trouwens ik heb 3 kwartier over het persen gedaan,is dat niet te lang voor een derde?
Heb je al hulp gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Rhododendron schreef:
14-12-2019 07:42
Heb je al hulp gezocht?
Ik loop al bij een psychiater maar niet voor dit,meer voor mijn angstoornis,ik liep ook bij een psycholoog over mijn toen ongewenste zwangerschap maar zei vonden mij niet depressief genoeg ofzo ze begrepen me niet,en ik heb niet het hele verhaal verteld behalve dat ik ongewenst zwanger ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven