Pril zwanger en op reis vertellen...

19-11-2019 22:53 50 berichten
Wij weten net dat we zwanger zijn. Over1,5 week ga ik op citytrip met mijn moeder en nichtjes tantes.
We gaan vliegen.

Zouden jullie vertellen over de zwangerschap?

Vorige keer hebben we mijn ouders gelijk verteld, nu nog niet. We zijn nog niet helemaal overeens.
Alle reacties Link kopieren
Maakt het uit wat ik of iemand anders vind?

Doe wat jij leuk/nuttig of bijzonder vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t zelf niet doen maar vertelde het nooit zo snel dus dat is persoonlijke voorkeur.

Als je er nog niet aan toe bent om te vertellen, is het niet per se nodig voor zo’n weekend toch? Of wordt er bijv verwacht dat je wel alcohol drinkt of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al symptomen? Ben je vaak moe of misselijk, valt het heel erg op als je alcohol of bepaald voedsel laat staan?
Ik dacht zie ik wat over het hoofd, is het verstandig het wel te doen...

Ik moet er nu nog beetje aan wennen. En is nu meer iets van ons samen geweest, vorige keer heeft 5 jaar geduurd in de mmm vandaar dat veel mensen het wisten.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij het wel vertellen maar de as. vader niet, of andersom?
Caro_22 schreef:
19-11-2019 22:59
Heb je al symptomen? Ben je vaak moe of misselijk, valt het heel erg op als je alcohol of bepaald voedsel laat staan?
Nee drink van mezelf niet veel. Wel moe maar altijd na een dag met een energieke peuter :-)
Lariba schreef:
19-11-2019 23:02
Wil jij het wel vertellen maar de as. vader niet, of andersom?
Voelt voor mij gek om het nog niet aan mijn ouders te zeggen. Gevoel dat ze dat verwachten ofzo. We hebben ze ook niet ingelicht over het traject, we wilden het nu voor ons zelf. En dat was ook goed!
Mijn man wil het graag nog even afwachten en op een leuk moment vertellen. Nog even wennen aan het idee.
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 23:05
7.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe sterk de band met je moeder is maar ik vrees dat er anders toch wel een gerede kans is dat ze het in de gaten heeft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je? Ik weet niet hoe jouw band is met je familie. Ik zou het niet voor me kunnen houden in ieder geval ;-D gefeliciteerd trouwens!
Goede band, maar niet dat we de diepste geheimen delen. Met vriendin ben ik closer zeg maar...
raindance schreef:
19-11-2019 23:05
Hoe ver ben je? Ik weet niet hoe jouw band is met je familie. Ik zou het niet voor me kunnen houden in ieder geval ;-D gefeliciteerd trouwens!
Ik zou het ook wel tegen mijn moeder willen zeggen opzich, maar dan moet ik het mijn pa ook zeggen.
Partner wil liever nog niet, ik twijfel nog beetje wat ik dan wil.
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 23:19
7.30% gewijzigd
Ik zou wachten op een mooi moment en niet nu overhaast omdat je op reis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet van jou zelf afhangt, maar van je partner, dan heeft het niet zoveel zin dat wij onze mening geven toch. Snap alleen niet waarom hij het nog 'geheim' wil houden? Je kan het je naasten, zoals ouders, toch wel vertellen en vragen of ze het voor zich kunnen houden?
Ze zullen zeker voor zich houden, hij wil er een leuk momentje van maken met sinterklaas. Daar ben ik dan nog niet zo van, maar dat is een andere discussie.
Ik vind dat helemaal niet een andere discussie.

Waarom moet dat op zijn manier op zijn moment?
Gaat het niet opvallen als je een heel weekend geen druppel alcohol aanraakt zonder reden?
Marnamai schreef:
20-11-2019 00:22
Gaat het niet opvallen als je een heel weekend geen druppel alcohol aanraakt zonder reden?

Als dat echt het probleem is... en TO wil het zelf niet vertellen verzint ze een keel/holte/rug/whatever ontsteking waar ze nog wat zware pijnstillers voor slikt. Of een antbioticakuurtje die op het end loopt. Of een van de andere 200 smoesjes die ( ineens niet) drinkende vrouwen al jaren en jaren gebruiken voor dit soort dingen.

Als ze dat echt zou willen.


Ik zou het gewoon vertellen en kan vriend zijn familie leuk met Sinterklaas verrassen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Net alsof je altijd maar alcohol moet drinken, en je je moet excuseren als je dat niet doet. Het is puur vergif hoor, dus ook als je niet zwanger bent kan je het beter laten staan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou er niet zo moeilijk over doen en het vertellen. Al die smoesjes verklappen meteen al dat je zwanger bent.
Wanneer vrouwen mij vertellen dat ze niet drinken vanwege een kuur of een andere opvallende smoes, dan ga ik ze altijd vrolijk feliciteren met hun zwangerschap.
Wachten met het vertellen vind ik niet nodig. Het nieuws is hartstikke leuk, maar daar hoef je geen speciaal moment van te maken met ludieke acties. Het bericht is voor jullie het leukst, maar voor anderen hoef je er geen show van te maken.
Vertel het vrolijk voor de reis, dan kun je er tijdens de reis gewoon over praten en je niet anders te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het niet vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Wil je man wachten om het zijn ouders ook persoonlijk en tegelijkertijd te vertellen?
Dan snap ik dan wel. Prima reden
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nooit zo dat mensen wachten met het vertellen aan mensen die dicht bij staan tot ze 12 weken verder zijn. Als het fout gaat zullen hun juist degene zijn die je hierin willen steunen. Ik zou het dus gewoon vertellen.
Hatchi schreef:
20-11-2019 05:36
Wanneer vrouwen mij vertellen dat ze niet drinken vanwege een kuur of een andere opvallende smoes, dan ga ik ze altijd vrolijk feliciteren met hun zwangerschap.

Totdat je er een treft die echt aan de antibioticum zit en graag zwanger wil worden, maar nog niet lukt.

Vind je reactie erg bijzonder. Tuurlijk, al die smoezen zijn doorzichtig, maar laat mensen lekker in hun waarde als het gaat om nog niet willen vertellen.

@TO: ik zou het van de situatie af laten hangen en ook zo communiceren aan/met partner.
Dus niet bij voorbaat besluiten dat je het sowieso vertelt, maar af laten hangen van de situatie/hoe je je voelt/er zich iets voordoet waarbij vertellen voor de hand ligt/etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven