Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en ik blijf gewoon wijn drinken en kaas eten etc tot ik een positieve test in handen heb. Wel met mate natuurlijk, ik ga me niet bezatten, maar je weet niet hoe lang het duurt.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
TheDoctor schreef:
02-09-2020 18:19
Hebben jullie trouwens een app om je cyclus bij te houden? Nog tips daar voor?
Ik doe het ouderwets op een papieren kalender. Ik heb zo'n jaaroverzicht uitgeprint en zet op de betreffende dagen de letter O voor ongesteld, S voor seks en een T voor een positieve ovulatietest. :lol: Nu maar hopen dat er snel de letter Z bij kan, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ik ben niet zo'n held met papieren kalenders en agenda's.
Op de middelbare school hield het ook meestal vol tot halverwege oktober om dingen in mijn agenda te schrijven. Daarna bleef hij ongebruikt in mijn tas en later ergens in de kast :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dus garmin:
Afbeelding

Groen is (ongeveer) je ovulatie, paars je menstruatie. Je kan ook aangeven dat je anticonceptie gebruikt, dan laat hij groen niet zien en neemt hij gewoon cycli van 28 dagen. Vind het vooral makkelijk dat ik heel laagdrempelig symptomen kan aangeven (en eventueel ook wanneer ik sex heb gehad maar dat vind ik iets te voor een digitaal medium :-P ). Zit hem nu online door te kijken maar in de app is hij mooier/overzichtelijker (bijzonder want je zou zeggen dat je op een website veel meer ruimte/mogelijkheden hebt).

Op het augustus topic zijn ze enthousiast over de app flow, maar geen verdere ervaring mee.

Cyclus dag 29, morgen ongesteld volgens de planning, geen symptomen, nog even aftellen, maar het ondergoed turen is begonnen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi die app op je horloge, en spannend @neweve!

Ik gebruik de app ‘gezondheid’ van de IPhone zelf. Werkt prima vind ik. En hou het op papier in de bullet journal bij. Dan heb ik meer een duidelijk overzicht in 1 keer.
De menstruatie heeft doorgezet dus door naar ronde 2! Ben benieuwd wanneer mijn ovulatie nu gaat zijn, ook gestart met teunisbloemolie. En meteen ovulatietesten van de action gehaald!
bo92 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 11:26
8.05% gewijzigd
Spannend neweve! Nooit gedacht dat ondergoedturen een dingetje ging worden!
Ik gebruik fertility friend. Vind hem vooral lekker rechttoe rechtaan met z'n grafieken, maar moest er wel even aan wennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna weekend! (Of stiekem heb ik al weekend want vandaag vrij dus al het achterstallig schoonmaak werk gedaan).

Vandaag was heerlijk productief voor een vrij dagje, naast schoonmaken ook in de tuin bezig geweest. Kippen door de tuin laten scharelen en gesport.

Nu echt een lui moment, verder nog geen veranderingen, ook geen kramp.

Ik merk dat ik de onzekerheid echt wel lastig vind. Misschien omdat het wachten lang duurde maar dat was tenminste planbaar. Kan ik nu ergens aanvragen dat ik na x maanden zwanger wordt? Of alvast vooraf een loodje met een getal trekken? De planner in mij vindt iedere maand afwachten lastig, zeker zo die laatste dagen. En dit is pas ronde 2 dus ik mag niet zeuren.

Ik vind het wel enorm leuk dat man zich aan het inlezen is. De vorige ronde begon mijn menstruatie met een hele dag wat spotting, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Dus mijn man was aan het Googlen en lezen geslagen en kwam met een uitgebreide analyse van innesteling VS menstruatie. :Heart: Hij is ook al over namen aan het nadenken, we houden van korte namen. Manlief heeft nu bedacht dat je ook een klinker van een naam kan aanpassen zodat je een korte naam krijgt maar wel anders dan standaard, dus dan hoor je hem Bram, brom, brem, brim, brum. Wat vind je van Brum schat?

@bo jammer dat je menstruatie heeft doorgezet, maar op naar ronde 2.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik :heart: grafiekjes dus voor nu is het Fertility Friend geworden.
Ik kan m alleen nog niet instellen want ik heb nog geen menstruatie gehad.

Wat lief van je vriend Neweve, klinkt alsof hij er ook echt zin in heeft!
En spannend voor jou nu! Dat van dat plannen herken ik wel, nog niet helemaal van zwanger worden maar wel op andere vlakken dus ik vrees dat het voor mij ook moeilijk gaat worden.

Ik heb nu vakantie :cheer: dus laatste chilldagen voor de bruiloft gaan in!
Zit nu lekker met veel wijntjes en een borrelhapjes-diner op de bank :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
@doctor, bijna je bruiloft! Veel plezier en geniet van de wijntjes ;-)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, die periode vlak voor je bruiloft is ook zo heerlijk. Enjoy!

@Neweve, wat fijn dat je man zo meedenkt en doet! Goed weekend allen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@doctor heerlijk vakantie! Lekker genieten van alle hapjes en drankjes.

Ik hou ook echt van plannen en lijstjes en graag de controle hebben. Maarja.... dat heb je nu alles behalve!
Leuk dat je vriend zo betrokken is @neweve. Bij mij net zo, ik zeg ook alles wat ik voel/denk en weet/lees om de betrokkenheid te houden. We maken er veel grapjes om, dan blijft het leuk. Heel gek hoor maar eventuele namen zijn bij ons al heel lang bekend, korte namen ja. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vandaag ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde. Gek genoeg heb ik nu het gevoel dat de pil echt uit mijn systeem is. Ongesteldheid lijkt normaler, deze cyclus gingen mijn emoties en klachten ook niet alle kanten op.

@bo leuk dat jullie al namen hebben en dat jouw vriend ook zo betrokken is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
He jammer Newweve, maar idd niks geks. Fijn dat je gevoel goed is over de pil uit je systeem. Op naar de volgende ronde :yes: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey!
Ik wil ook heel graag meeschrijven!
Schrijf ook al mee met het 'zwanger worden vanaf september' topic maar hier zit ook een aantal die voor de tweede gaan. Voelt toch fijn om mee te schrijven met een groepje dat dit allemaal ook voor de eerste keer meemaakt.
Ik zie dat sommige van jullie elkaar al kennen van het forum. Ik schrijf eigenlijk pas sinds we hebben besloten dat we een kindje willen. De ene keer lukt het me makkelijker om het schrijven bij te houden dan de andere keer, maar ik merk dat ik het wel erg fijn vind om hier van me af te schrijven.

Ik ben 31, vriend 30. Ik zit momenteel op het wachtbankje. Ik kan testen vanaf 15/16 september. Cyclus is regelmatig á 27/28 dagen. Heb het gevoel dat het allemaal wel een tijdje gaat duren bij ons maar dit is nergens op gebaseerd. Vriend kijkt er erg naar uit, wat heel leuk is omdat hij in een korte tijd hierin ontzettend is gegroeid. We delen nu dezelfde gevoelens en wens over het krijgen van een kindje, heel fijn!
Twee jaar geleden is mijn Mirena spiraal eruit gehaald en sinds die tijd hebben we condooms gebruikt.

Ik zet mezelf morgen even in de tabel.
Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Maria. Fijn dat ook jouw vriend ernaar uitkijkt.

Kokoro en ik schreven al best lang in het wachten met zwanger worden topic. Dokter is daar ook aangesloten (geweest) en een aantal schrijven/schreven in het trouwen 2020 topic. Kortom als je hier lang genoeg rond hangt ken je steeds meer avatars (of namen maar ik herken vooral de plaatjes (dus kokoro als je nog wilt naam wisselen, met deze Avatar vind ik je weer terug ;-) )

In ander nieuws PhD boekjes zijn binnen en ze zijn mooi :heart: :heart:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Maria, leuk dat je er bij bent!
Niet iedereen hier kent elkaar al hoor dus voel je daar vooral niet raar over.

Fijn dat je een regelmatige cyclus hebt, lijkt me heel fijn. Volgende week dus spanning voor jou!
Hoe bevalt het om na twee jaar condooms weer zonder te doen? Lijkt me echt wel weer raar, dan merk je veel meer verschil tussen proberen en niet proberen dan wanneer je, zoals de meesten, pas stopt met de pil/spiraal als je kinderwens er al is.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames! Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te schrijven.
Na de afgelopen maanden er veel over te hebben gesproken is de knoop doorgehakt: wij gaan proberen voor een eerste kindje te gaan.
Mn vriend is 33, ik word (deze maand) 29.

Momenteel heb ik nog een spiraal maar die ga ik er volgende week uit laten halen. Was de vorige keer een drama, dus ik zie er stiekem ontzettend tegenop. Wel track ik al een maand of 3 mn cyclus en die lijkt heel voorspelbaar. Natuurlijk even wachten als spiraal eruit is, maar het geeft mij veel vertrouwen!
Daarnaast vanochtend begonnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
welkom vivavette, hopelijk gaat ee spiraal er dit keer zonder problemen uit.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Neweve! Jammer dat jij ongesteld bent geworden. Kan me wel voorstellen dat het prettig is dat je voelt dat de pil echt uit je systeem is. Hopelijk volgende ronde meer geluk! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Vivavette en Maria!

Dat gevoel hebben van 'het zal allemaal wel een tijdje duren' herken ik @maria89. Misschien ook wel goed om geen verwachtingen te hebben, al merk ik dat het wat meer gaat leven nu we er mee bezig zijn... ;)

Hopelijk valt het mee met het eruit halen van je spiraal @vivavette. Fijn dat je je cyclus al een beetje kan voorspellen.

Balen dat je ongesteld bent geworden @neweve. op naar de volgende ronde! En dat je minder klachten had is ook wel fijn om te weten.
Ik herken het, mijn menstruatie duurde nu maar 3/4 dagen en ook minder klachten. Blij mee! Normaal was ik altijd dik een week heftig ongesteld, dus dit is wel beter haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames! Ik ben hier nieuw, en dit groepje is volgens mij nog niet heel groot dus ik zou hier graag mee willen schrijven!

Wij gaan ook proberen voor een eerste kindje. Vriend en ik zijn beiden 30 en ik vind het super spannend en leuk tegelijk om hier aan te gaan beginnen. Ik ben in augustus gestopt met de pil maar nog niet bewust bezig geweest met het zwanger worden. Deze ronde wel, en komende week zijn mijn vruchtbare dagen. Heb een cyclus van 30 dagen en ondanks dat we de vorige ronde niet echt “probeerden” merk ik toch dat ik heel erg bezig was met symptomen voelen (lage rugpijn, krampjes). We waren de wachtdagen ook op vakantie, waarschijnlijk was ik er daarom ook iets meer mee bezig. Hopelijk gaat dat nu iets minder zijn! Hoop dat we hier een beetje iets aan elkaar hebben!

Jammer neweve, op naar de volgende ronde!

Heb ook meteen een vraagje: hoe vaak hebben jullie seks voor de ovulatie? En om de dag of?
Vivavette schreef:
06-09-2020 11:45
Hi dames! Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te schrijven.
Na de afgelopen maanden er veel over te hebben gesproken is de knoop doorgehakt: wij gaan proberen voor een eerste kindje te gaan.
Mn vriend is 33, ik word (deze maand) 29.

Momenteel heb ik nog een spiraal maar die ga ik er volgende week uit laten halen. Was de vorige keer een drama, dus ik zie er stiekem ontzettend tegenop. Wel track ik al een maand of 3 mn cyclus en die lijkt heel voorspelbaar. Natuurlijk even wachten als spiraal eruit is, maar het geeft mij veel vertrouwen!
Daarnaast vanochtend begonnen met foliumzuur.
Welkom Vivavette! Waarom was het spiraal verwijderen de vorige keer drama? Zaten de touwtjes in je baarmoederhals? Als je ze nu zelf met je vingers kunt voelen, is het echt een poep en een scheet.
Welkom Louen!

Hier van plan om rondom de ovulatie het om de dag te doen, i.v.m. de zaadkwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom allemaal, heel leuk en fijn om dit met meer schrijfsters te gaan delen!
Wij hebben afgelopen week onze vruchtbare dagen gehad. Ik had mijn man hier ook veel in betrokken, en hij voelde toch wel wat druk waardoor het allemaal niet vanzelf ging zeg maar. Ik hoop dat het voldoende 'gelukt' is, in 5 dagen 3x seks gehad.

Succes met het laten verwijderen van de spiraal Vivavette; ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me inderdaad geen pretje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokoro schreef:
07-09-2020 09:05
Welkom Vivavette! Waarom was het spiraal verwijderen de vorige keer drama? Zaten de touwtjes in je baarmoederhals? Als je ze nu zelf met je vingers kunt voelen, is het echt een poep en een scheet.
Bedankt! De vorige keer waren de draadjes helemaal weg. 3 artsen verder en net voor een chirurgische ingreep eruit. Wel een nieuwe laten plaatsen omdat het zo goed is voor mn migraine, maar ben nu wel heel zenuwachtig :-? .
Heb ze nog nooit gevoeld (niet geprobeerd ook) maar ze zouden het lang laten. Dus we gaan het zien haha. Spiraal is n stuk kleiner als een baby zei mn vriend al haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven