Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Louen, en succes deze week ;-)

Boterham: spannend! Kan me voorstellen dat het ook voor de man zeker de eerste keer gek is dat er een bepaalde druk op zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boterham86 schreef:
07-09-2020 09:20
Welkom allemaal, heel leuk en fijn om dit met meer schrijfsters te gaan delen!
Wij hebben afgelopen week onze vruchtbare dagen gehad. Ik had mijn man hier ook veel in betrokken, en hij voelde toch wel wat druk waardoor het allemaal niet vanzelf ging zeg maar. Ik hoop dat het voldoende 'gelukt' is, in 5 dagen 3x seks gehad.

Succes met het laten verwijderen van de spiraal Vivavette; ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me inderdaad geen pretje.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als de beslissing eenmaal is gemaakt om er voor te gaan, er een soort van druk bij de man komt te liggen. Nu we net zijn gestart heb ik me ook voorgenomen dat ik echt niet wil dat het een 'moetje' wordt etc, zodat het leuk blijft. Maar goed, feit blijft wel dat 'het' moet gebeuren in die ene week haha. Lastig!
Maar 3 keer is heel netjes, ik ga voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vivavette schreef:
07-09-2020 09:45
Welkom Louen, en succes deze week ;-)

Boterham: spannend! Kan me voorstellen dat het ook voor de man zeker de eerste keer gek is dat er een bepaalde druk op zit.
Thanks, en jij succes met de spiraal! Daarna voelt het waarschijnlijk ook écht als starten, leeeuk!
Vivavette, even goed door je hurken onder de douche en voelen. Als je de touwtjes voelt ben je direct opgelucht, want dan is het echt in een poep en een scheet gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

Mag ik nog bij dit topic aansluiten?
Ik ben officieel al wat langer aan het proberen namelijk (sinds mei gestopt met pil) maar tot nu toe nog niet bij een topic aangesloten omdat ik dacht dat het me misschien alleen nog maar gekker zou maken ;-) maar ik merk dat ik toch wel behoefte heb om af en toe mijn hoofd een beetje te legen zonder m'n vriend stapeldol te maken :-)

Ik ben 33, vriend 37 en dus sinds mei gestopt met anticonceptie. Sindsdien had ik best een mooi regelmatige cyclus (steeds 28 dagen, 1x 26) maar nu zaterdag ineens ongesteld geworden na 23 dagen. Zwaar verwarrend want ik dacht net mn cyclus een beetje te begrijpen. Eerst denk je dan nog 'is dit een innestelingsbloeding?' maar NOPE haha. Ik werk (nog) niet met ovulatietesten want ben bang dat ik daardoor nog meer geobsedeerd wordt door het hele zwanger worden en probeer (!!!) er een soort van relaxt onder te blijven. Adem in, adem uit, het kost tijd, etc. Maar net als wat ik hier ook bij anderen lees, ik ben razend ongeduldig en een enorme planner. Zou er prima mee kunnen leven als ik zou weten dat het nu nog een jaar zou duren maar dat het dan zou lukken, maar het is de onzekerheid that is killing me.

Anyway, nieuwe ronde nieuwe kansen dus na deze menstruatie. Ga nu maar niet teveel rekenen wanneer de volgende ovulatie plaats zou kunnen vinden maar de komende maand maar rustig (!!!) afwachten wat er allemaal gebeurt (tussen de 23 en 28 dagen waarschijnlijk), in de komende periode ga ik ook nog een week op vakantie dus kan iig wijntjes drinken en alles eten, laten we het ook van de positieve kant bekijken. :proud:
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig al die nieuwe dames! Niet dat de eerder aanmeldingen niet gezellig zijn maar meer mensen is altijd leuk!

Qua seks hebben hoop ik in het begin gewoon alleen te doen als we zin hebben. Ik zie het nog niet zo zitten om te ‘moeten’ op bepaalde dagen. Wat dat betreft is het dus wel fijn dat ik nog niks van mijn cyclus weet.
Ik ben wel benieuwd of ik dan onbewust toch vaker zin heb omdat het dan misschien zou kunnen. We gaan het zien.

Pas na een paar maanden zal ik ook meer gaan timen denk ik.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom allemaal, gezellig.

@deedee dat plannen ken ik enorm. Geef me nu gewoon een datum en dan kan ik vanaf daar wel weer verder plannen/geduld hebben.

Hier doen we het ook als we zin hebben, gelukkig is mijn libido een stuk hoger rond mijn eisprong (de natuur werkt daar goed mee zeg maar).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ook ik zou graag aansluiten bij jullie! Lijkt mij erg leuk om ervaringen te delen met anderen in hetzelfde schuitje.

Ook mijn vriend en ik hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Ik ben eind augustus gestopt met de pil en heb vorige week mijn onttrekkingsbloeding gehad en nu is het dus afwachten wanneer ik mijn eerste echte menstruatie heb. Geen idee hoe lang dit gaat duren na zo’n 15 jaar pil gebruik.
Live a little, love a lot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!
@Deedee: herken ik heel erg: er relax onder willen blijven. En dan ook ergens lezen “het werkt averechts om er heel erg mee bezig te zijn, vaak gebeurt het spontaan” - ja, doei.

Ik dacht eerst ook om nog niet te beginnen me ovulatietesten, aangezien ik dat een beetje controlfreakerig vond voor de eerste ronde. Toch ben ik gezwicht. Het is al een kansspelletje en het geeft me rust te weten dat we in ieder geval goed plannen wb seks. Heb ook niet gehannest met die streepjes, maar gewoon de Clear Blue digitale variant: Smiley of geen smiley. En ben blij dat ik die test heb gedaan, want m’n eisprong was dus niet op de dag dat mijn app het aangaf.

Wij nu eerste ronde en vonden het eigenlijk wel leuk om te weten dat we alleen in die week een kindje konden maken samen. Er was dus niet echt druk of een gevoel van ‘’moeten” maar meer “leuk hè dat het kan”. Achteraf gezien kon het allemaal wel wat romantischer. Les voor de volgende keer!

Omdat ik mezelf wil uitdagen om geduld te hebben in dit hele proces, heb ik besloten om echt pas op of de dag na mijn NOD te testen (16/9). Ik heb drie sensitesten liggen die ik in principe 4 dagen voor m’n NOD kan gebruiken, maar dan ben ik op vakantie en ik neem ze niet mee!

WB deze week: ulghh wachten is echt niet leuk, vooral omdat je niet weet wat je nou allemaal voelt. Ineens spelen mijn darmen heel erg op, waardoor ik steken en krampen ervaar, word je onzeker van! Ik heb nog niet het gevoel gehad dat er iets gebeurd rondom innesteling. Ik denk wel dat ik op voorhand kan zeggen dat menstruatie eraan komt, omdat ik dat vaak goed kan herkennen.
Weekje geduld nog!

Hoe gaat het verder met iedereen?
Fijne dag allemaal
Even korte reactie want werk, maar ik vind ovulatie testen met streepjes juist fijn. Een dag of 2 van tevoren verschijnt een tuurstreepje en dan vlak voor de test een streep, maar lichter dan de controlestreepen dan een paar uur later een vette streep. Zo weet ik wanneer ik de testfrequentie omhooggevallen moet gooien om het 1e piekmoment te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deedee: Welkom! Dat van dat plannen snap ik helemaal! Dat heb ik zelf ook heel erg. Ik wil altijd weten wat er komen gaat en wanneer dus dat is nu heel moeilijk hahaha!

Maria: kan me voorstellen dat je dan wel blij bent dat je een ovulatietest hebt gebruikt, dan krijg je iets meer comfort/gevoel bij je vruchtbare dagen.

Ik laat volgende week mn spiraal eruit halen. Volgens mij zijn mijn vruchtbare dagen begin oktober, dus mooi daarvoor. Ik ga nu nog niet werken met een test oid.

Andere vraag: Hebben julie iets van een boek (oid) gekocht over zwanger worden/zijn? Ik zat er wel aan te denken, om een beetje in te kunnen lezen. Ben benieuwd!
Nog niet. Vrijwel al het lichamelijke weet ik al en een boek over het emotionele/spirituele deel ervan zonder te zweverig te worden (of op medisch vlak onzin te verkopen) ben ik nog niet tegengekomen.


Over seksen alleen als je zin hebt: Ik vind het knap hoor dames. Ik zou er wel wat relaxter in willen staan, maar ben bang dat dit toch dwangmatig plannen wordt :facepalm:.

Ik merk hier dat ik wat dingetjes aan het plannen ben "nu het nog mag". Eet supervaak salami, nog wijn-avondjes plannen enzo. Super suf natuurlijk want het kan zo een jaar gaan duren voordat er een zwangerschap is. Maar god, ik hoop zo dat het vlot gaat. Gisteren is hier een 2e nichtje geboren, echt een poppetje. Dat wakkert e.e.a. ook wel weer aan.

Welkom in het topic Deedee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, dat van dat eten heb ik ook! Ik rond deze week mn MBA af en heb al tegen mn vriend gezegd dat ik wijn ga drinken en sushi wil eten. Slaat nergens op, maar gevoelsmatig....

Wat leuk een nichtje, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen! Hebben jullie ruimte voor nog iemand? Ik schrijf graag mee :) Ik ben Mindy, 33 jaar en ga samen met mijn 32-jarige vriend voor een eerste kindje. Zo spannend! Ik ben in april gestopt met de pil, we zouden in het najaar nog een verre reis maken en daarna gaan beginnen, maar omdat die reis nu niet doorging en het zo uitkwam zijn we al iets eerder begonnen (al heeft vriend geloof ik in zijn hoofd dat het pas vanaf deze maand 'telt'). Helaas net ongesteld geworden, dus op naar ronde 3.

Grappig om hier al zoveel herkenning te lezen. Ik ben normaal ook een redelijke planner, of in ieder geval een controlfreak, en ik merk dat ik het wel echt lastig vind dat dit zo ongrijpbaar is. Normaal als je iets wilt, werk je ervoor of koop je het gewoon, maar dit werkt zo anders! Daarnaast ben ik vreselijk ongeduldig en vind ik het dus erg hinderlijk dat je maar één keer in de maand een kans hebt. De komende twee weken tot m'n volgende eisprong voelen als weggegooide tijd, maar misschien is het wel goed om het weer even los te laten. Je hoort zo vaak dat je als moeder vooral heel geduldig leert te worden, maar voor mij geldt dat als hopelijk-ooit-moeder ook al :biggrin:
mindylahiri wijzigde dit bericht op 09-09-2020 19:46
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom, leuk dat jullie je ook aansluiten!
@Mindy, ik herken dat gevoel van weggegooide tijd helemaal. Ik ben ook van het plannen en controleren, zo van: "we gaan er nu voor dus dan moet het ook nu gebeuren" . Heel lastig om dat los te laten...
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom nieuwe dames, wordt een gezellig groepje zo!

@Mindy, inderdaad zo jammer dat je maar één keer in de maand een kans krijgt haha! Dit heb je niet in de hand en er zit niet anders op dan loslaten... Schijnt nog beter voor de vruchtbaarheid te zijn ook, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig zitten we hier volgens mij met een aantal controlfreaks bij elkaar, dus dat zorgt in ieder geval voor herkenning. Hoe vaak ik in mijn omgeving wel niet hoor: "je moet er gewoon niet mee bezig zijn, dan komt het vanzelf!" Ja eh.. vertel dat mijn hoofd even!

@DeeDee, ik herken die controledrang zo erg! Precies wat Mindy zegt: als ik normaal gesproken iets wil doe ik ontzettend m'n best, let ik een maandje op m'n uitgaves en de maand erop is het er! Met een kindje werkt het helaas niet zo.. Dat is voor mij nog steeds erg wennen!

@TheDoctor, ik denk dat dat een hele goede instelling is hoor, seks hebben wanneer je echt zin hebt. Dat is idealiter hoe je wil dat het gaat natuurlijk. Het idee dát het in die week kan gebeuren vinden mijn vriend en ik ook wel spannend dus dat wakkert de seks-drive iets meer aan heb ik het idee haha.

@Maria, jaa die twee weken gaan dan echt tergend langzaam he! Haha. Totale focus op iets anders (in mijn geval werk) laat de dagen iets sneller voorbij vliegen is mijn ervaring. Toen wij de maand hiervoor nog niet echt 'bezig' waren en ik nog aan het ontpillen was, leek ik die twee laatste weken ook van alles te voelen. Daarbij ben ik echt mevrouw Google en was álles wat ik voelde wel aan een zwangerschap te relateren. Uiteindelijk dus ongesteld geworden en hoop ook dat ik er deze maand wat relaxter in kan staan. Ik duim voor je!

@Kokoro, gefeliciteerd met je nichtje! Dan komen die babykriebels inderdaad extra erg opzetten.. :heart:

Hier gaat alles prima in de vruchtbare week, zijn lekker bezig met onze dagen gezellig te vullen! :biggrin: Over twee dagen mijn geschatte ovulatie, maar aangezien ik geen ovulatietesten gebruik, weet ik het niet zeker. Zoals jullie hierboven kunnen lezen plan ik het liefste alles al, dus ovulatietesten wil ik liever pas gaan gebruiken na een paar maanden. Maar misschien voelt het volgende maand alweer anders, je weet natuurlijk nooit hoe het gaat met ons vrouwen ;-)

Ik vind het ook heel moeilijk om dit niet met vriendinnen te delen, dat ik gestopt ben met anticonceptie! Weten mensen in jullie omgeving het al?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeps even bij lezen na een paar offline dagen i.v.m. drukte op werk. Ook wel weer fijn die afleiding moet ik zeggen. ;) Al brengt het de zin-in-seks-mood nu even niet echt verder.. Maar volgende week mogen wij weer en ik vind het inderdaad ook iets leuks hebben dat het juist in die week raak zou kunnen zijn.

Wat leuk weer nieuwe dames erbij! Ik lees veel herkenning haha, een echte planner en controle freak. :hello: Ik heb ook de ovulatie testen met streepjes. Vorige ronde is het alleen niet helemaal gelukt met een echte knalstreep, maar ik had wel duidelijk door wanneer het was.
Ik heb trouwens nog maar een paar testen liggen van sensitest en verder van de action. Is dat handig 2 verschillende te gebruiken?

Jaaaa @Kokoro, ik geniet ook extra van de de carpaccio's, rosbief en filet americain :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier doen we ook als ik ongesteld ben geworden een bier met rood vlees of wijn en kaas avondje (of sushi).

Veel plezier allemaal (of je nu wel of niet in je vruchtbare week zit).

Hier ook nog geen ovulatietesten, dat is het enige stukje controle wat ik probeer los te laten.

Ook hier een planner maar minder een controlfreak. Dat laatste heb ik namelijk tijdens het jaar verbouwen moeten loslaten. Dat ongrijpbare is inderdaad lastig dus daarom probeer ik vooral gezond te leven, niet teveel koffie, minimaal alcohol en vooral veel leuke seks.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom nieuwe dames!

Ik lig vanavond alleen op de hotelkamer want morgen ga ik trouwen! Keispannend!
Ik heb altijd geroepen dat ik wel al kinderen wilde maar wilde wachten tot ik ging trouwen dus ik denk dat iedereen verwacht dat morgen de anticonceptie er uit gaat :proud: (haha fout, is lekker pas over 2 weken)

Ik hoop echt dat ik er ontspannen in kan zitten, in ieder geval de eerste paar maanden. Maar het kan zomaar zijn dat ik na 2 maanden me bij de ovulatietest groep aansluit :proud: die bruiloft plannen heeft me wel geleerd dat ik toch meer een control freak ben dan ik dacht.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend, heel veel plezier vandaag @thedoctor! Geniet ervan! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hele fijn dag vandaag Doctor! Lekker van genieten (je hebt in elk geval mooi weer, er vanuit gaande dat je in NL trouwt...)!
Alle reacties Link kopieren Quote
TheDocter: Geniet van je dag vandaag! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Geniet ervan vandaag, Doc! Het is een prachtige dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben vandaag op dag 10 (heb wat krampen) maar alvast gestart met een ovulatie test van de action. En had eigenlijk meteen een licht streepje (foto lukt niet..).
Ben benieuwd of m’n eisprong dan binnenkort gaat zijn! :-D
De vorige ronde pas op dag 22 een dikkere streep. Hmmmm zou de teunisbloemolie dan toch helpen..... (wel knallende koppijn :-| )
Spannend Bo! Bij mij varieert het van omo wit, naar dun streepje, en dan 2 dagen oplopend, tot de knalstreep. Lekker doortesten :).

Ik vind het nog steeds zo bijzonder om het zonder AC te doen! Gekke vibe ofzo. Mijn vruchtbare dagen zijn pas over een dag of 7-9, dus het is nog geen "geklus" :rofl:.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven