Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, wat mis ik jullie. Heb zojuist het forum voor zwangeren afgesloten. Werd zo onzeker van al die miskramen!!

Hoe gaat het met jullie??
@suze: blij dat alles goed is! fijn hé als ze mooi in beeld komen!

@minilove: nooit leuk om alleen maar negatieve verhalen te horen!!! alles ok bij jou? wanneer heb jij nog controle?

@lisette: en?en?en? telkens ik op het forum kom aan het duimen dat alles prima is met jou en de kleine baby!

@iedereen: al die knuffels nodig hebben ik geef er jullie graag één, aan iedereen die hoopvol nieuws had: hoera! en doe zo verder

@hier: ondertussen gaan we richting april... dus hier al +29w, deze morgen echo gehad, onze meid doet het prima, goed op schema (geschat op 1340g ondertussen ), bewoog goed, hoofdje lag naar beneden,... mijn bloeddruk ietwat laag, suikertest was prima,... kortom we mogen niet klagen (behalve dan maagzuur, af en toe emo, en goed wat rug/bekkenpijn). bedje staat al klaar, buggy en maxicosi zijn er, kledij is min of meer klaar, geboortelijst wordt elke dag bijgevuld, we hebben een lijstje met namen, enkel een kaartje moeten we nog voor kijken.
@zwangeren Wat mooi om te horen dat het zo goed gaat met jullie en jullie kindjes!

@Minilove Ik vind eigenlijk dat alle zwangeren hier ook thuis horen. Mocht ik zwanger raken en dit forum bestaat nog ga ik ook echt niet meer weg denk ik . We hebben al veel lief en leed gedeeld, daar hoort het zwanger zijn en kindjes krijgen ook bij. We weten van elkaar dat de hele weg niet makkelijk was en ik ben soms bang dat als ik naar een ander forum ga mensen het niet altijd zullen snappen.

En het lijkt me inderdaad een beetje deprimerend als er veel miskramen zijn.

@Lisette JAAAA! Dat is waar ook! Zo spannend!

@Miss94 goed dat je de stap naar ggz hebt gezet. Hoop heel erg voor je dat het je gaat helpen!! Ik heb er soms ook over nagedacht, omdat ik het bizar vond om te merken dat ik soms alleen maar kon huilen. Maar het gaat nu weer wat beter dus ik laat het maar even zo. Bovendien gaat het voor de rest gewoon goed, dat scheelt enorm.
Misstiek: wat ben je al ver!! Super dat alles zo goed gaat! Spannend zeg.

Ylva; super lief je reactie. Je verwoord het helemaal juist.

Heb vandaag een vervroegde echo gehad omdat ik zo vreselijk onzeker was. Zou hem volgende week pas hebben. We zijn nu 8 weken zwanger en het hartje klopte goed!!
.
Everything happens for a reason
Meiden het is wat hoor, die medicatie.... ik had vannacht opvliegers!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ohh even snel tussen alles door, ik ben ook zo benieuwd naar hoe het met jou gaat Lisette!!

En tjee Flipje, opvliegers, dat is ook wat!! Lijkt me wel gek hoor, om dat zo aan je lijf te merken!!

En wat ontzettend fijn dat er allemaal mooie echo's gezien zijn
hallo dames,

ja suze, het lichaam kan ons inderdaad goed in de maling houden,

als dat toch allemaal wat makkelijker kon, zou wel mooi zijn

maar helaas wij moeten het er maar mee doen.

nu vind ik de niet aanwezige menstruatie klachten niet zo erg hoor

zo mag het elke maand wel zijn.

Gefeliciteerd! een chil kindje dat er heerlijk bij ligt

en een kloppend hartje...

wow..

ylva, het is heel pijnlijk om na een jaar nog steeds niet meer zwanger te zijn geweest.

maar nee mijn man en ik blijven erbij dat wij niet de medische molen in gaan.

dus de gedachten dat wij voor altijd samen zullen blijven, spookt steeds meer door mijn hoofd.

spannend hoor de afspraak op 11 februari.

miss94 jij kan de rol ook omdraaien hoor.

mijn man had ook niets met trouwen en ik wel

de hele dag in een mooie jurk en vol in de belangstelling staan.

ik heb uiteindelijk hem maar gevraagd. en nu zijn wij getrouwd...

owh, vreselijk

je hangt in een depressie. jee meid. dat klinkt niet goed

hopelijk kun je snel terecht bij de ggz

en kunnen ze je weer in je goede velletje terug zetten.

en ga je daarna alleen maar positieven dingen tegemoet.

gelukkig kun je je goed vinden met je pup en daar wat afleiding in zoeken.

sterkte en zet hem op!

wij zijn Valentijnsdag in ondertrouw gegaan,

nu alweer 5 jaar geleden

het restaurant waar wij het toen gevierd hebben

gaan wij nu ook weer lekker eten,

met zijn tweetjes.

het is ook het weekend van de eisprong

dus hopelijk word het een top weekend samen.

liefs aan iedereen!!
Lieve lieve lieve meiden!

Dit topic blijft inderdaad, ondanks de reden, een heel fijn topic met stoere meiden die meeschrijven!

Wat lief dat jullie zo benieuwd zijn naar mij!

De echo zag er goed uit, vergeleken met vorige week was mijn baarmoeder erg goed gegroeid en de dooierzak was ook goed te zien.

Het hartje kon ze nog niet zien, daar was het nog te vroeg voor helaas.

Over 2 weken kunnen we terugkomen en dan zou ik 8 weken zijn en zou er wel wat te zien moeten zijn met hartje.

Het belangrijkste is in ieder geval dat nu 100% uitgesloten is dat het een BBZ is en het is in ieder geval erg goed gegroeid!

@minilove, naar he die miskramen daar... Ik schrijf ook niet meer mee op dat forum. Was daarom ook erg blij dat wij vanmiddag al naar de gynaecoloog konden, zodat we toch wat zekerheid kregen pff..
The finest pleasure is kindness to others.
.
Everything happens for a reason
Hoi Lisette,

Wat lijkt me dat lastig, dat je nog steeds geen hartje kunt zien! Maar ik hoop dat de gyn je gerust heeft kunnen stellen dat dat nu gewoon nog te vroeg was en dat dat straks echt goed gaat komen. Het zullen wel twee lange weken worden....

Ik doe alvast even een dansje voor het miniminiminivruchtje dat in elk geval wél in je baarmoeder zit!

Groei, groei!!
Super Lisette!!! Goed om te horen.

Ben blij dat we met onze chickies hier ons geluk kunnen delen en met hen kunnen blijven meeleven!

Ik duim mijn duimen kapot!!
Haha flipje, ja ze heeft me erg gerust kunnen stellen en heb er ook echt vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Feit dat het allemaal zo goed groeit en dat we sowieso deze stap al overwonnen hebben om überhaupt zover te komen moet toch wel een goed teken zijn he?

Zou wel heel erg cru zijn mocht het nu nog fout gaan..

Zo denk ik nu gewoon.
quote:Lisette_ schreef op 02 februari 2016 @ 22:39:

Haha flipje, ja ze heeft me erg gerust kunnen stellen en heb er ook echt vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Feit dat het allemaal zo goed groeit en dat we sowieso deze stap al overwonnen hebben om überhaupt zover te komen moet toch wel een goed teken zijn he?

Zou wel heel erg cru zijn mocht het nu nog fout gaan..

Zo denk ik nu gewoon.

Ik ook!!! Durf je al in de 'zwanger' tabel?

***edit*** Oooohhhh je staat er al in, yessss!
Hi meiden.

Suze. Wat fijn dat je een goede echo had!!

En minilove ook. Super dat je een vervroegde echo had gekregen en dat het er goed uit zag. Erg fijn!

En lisette fantastisch dat je een goede echo had en dat een bbz uigesloten is. Komt helemaal goed!!

Hier van de week te horen gekregen dat m'n broer en z'n vriendin een kleintje verwachten. Ik ben natuurlijk superblij om tante te worden en helemaal gelukkig voor hun.

Maar ja. Dubbel is het wel. Wanneer wij dan?

Dat negatieve gevoel knaagt.

Volgende week naar de gyn al verwacht ik dat ik weer naar huis gestuurd wordt zonder iets.

Sorry meiden. Erge egopost maar het is momenteel gewoon even slecht op te brengen om vrolijk en positief voor iedereen te zijn en blijven.

Ik focus me intussen op de bruiloft. Daar ben ik blij mee.

Nogmaals sorry. Ik denk aan jullie. En lees elke dag mee.
gadget.. Een knuffel voor jou!

En geen sorry, dit moment hebben we allemaal gehad en is ook heel logisch voor.

Dit topic is er niet voor niks te, juist om je hart te luchten!

Laat je volgende week niet zomaar wegsturen, eis gewoon dat er nu actie ondernomen gaat worden!

Het kan best dat jij een zeer afwachtende gynaecoloog hebt, maar wanneer jij aangeeft écht verder te willen gaan kijken nu zal er toch wel iets gedaan gaan worden.

Wanneer heb je je afspraak precies?
gadget.

Bereid je gesprek goed voor, schrijf al je vragen op zodat je niets vergeet.

Wat wil je het liefst dat de gyn doet? Zou je bijvoorbeeld nu IUI willen gaan proberen? Vraag er gewoon om, en als hij/zij dat nog niet wil vraag dan waarom en een datum wanneer je wel kunt terugkomen voor een verwijzing.

Laat duidelijk merken dat je al in ronde 16-17 zit. Dat is+/- 1,5 jaar, reden tot actie!

Je mag echt wel een beetje zeuren.
Fijn Lisette! Wat een goed nieuws voor nu

Gadget wat dubbel dan he.. je vindt het leuk voor een ander maar gunt het jezelf ook zo erg. Ik ben het met Flipje eens, echt op je strepen gaan staan. En absoluut niet zeggen dat jullie het nu rond de eisprong met condoom doen, dat zou ik gewoon achterwege laten. Er mag wel eens een plan komen nu!

Minilove ik begrijp wat je bedoelt. Je hoort een hoop nare berichten he. Ik heb me wel aangemeld voor een "uitgerekend in.." topic, omdat ik hier toch niemand voor het hoofd wil stoten en ik had gehoopt daar leuk over de zwangerschap te kunnen kletsen. Maar ook ik mis de aansluiting die ik hier wel heb. Dit blijft het fijnste clubje op het forum Maar ik vind het alsnog lastig om hier veel over hoe het nu gaat te posten, omdat het zo dubbel is soms..

Flower nog een paar weken tot de uitgerekende datum. Ik ben erg benieuwd hoe het met je is.
@Lisette Wat een goed nieuws. Zo blij voor jullie! Wat fijn! Nu op naar de 8 weken! Dan gaan jullie zeker weten het hartje zien en misschien ook horen! Wij hadden het hartje al gezien met 7 weken! En gehoord met 9 weken! Niet vergeten te genieten he!!

@Suze; heerlijk zo'n chill kindje in je buik! Onze meneertje ligt met elke echo met zn duim in z'n mond

@Flipje he bah opvliegers! ppffff! Hopelijk vallen de rest van de bijverschijnselen mee! Ik denk aan je

@misstiek Wat gaat het snel he! Nog een week of 6 tot je met verlof gaat? Leuk he alle baby dingetjes regelen! Genieten wij ook volop van! Is het in Belgie ook 16 weken in totaal?

@Gadget inderdaad wat de andere meiden zeggen; op je strepen gaan staan, er mag inderdaad nu wel eens wat actie ondernomen worden na 1,5 jaar! En snap dat het dubbel is dat je broer nu wel zwanger is, iig zn vriendin! Maar ik kan je uit ervaring zeggen dat tante worden echt super speciaal is!!

@Flower geniet je nog lekker van je verlof of nemen de zenuwen het over? Voel je je nog goed? Spannend hoor wanneer de kleine zich aandient! Alvast een voorspoedig bevalling gewenst!

@hier alles gaat goed, geen klachten/kwaaltjes. Ik mag niet klagen van mezelf, deze baby is het mooiste wat me ooit overkomen is en zo lang erop wachten vind ik dat ik niet mag klagen (heb stiekem wel elke dag last van mijn rug als ik op werk ben maar hoog in mn rug tussen mn schouderbladen en niet de bekende lage rugpijn bij zwangerschap. Ik zit de hele dag achter mn computer en dat is niet echt heel goed, dus moet van de ergonoom veel lopen, dus ik ben nu de koffie/thee juf haha!) Half maart hebben we weer een echo, nu al zin in! Moet eind feb voor de suikertest maar verwacht niet dat ik het heb...fingers crossed!
Life is a party to be thrown
@kiml: ga vermoedelijk pas in verlof 1 week voor uitgerekende datum (in belgie mag je kiezen: je hebt 15 weken, minstens 1 max 6 weken mag je voor je uitgerekende datum opnemen, de rest er na), mss al aantal dagen daarvoor nog opnemen (van standaard verlof), al naargelang hoe ik me voel, dus nog een week of 9 werken (werk genoeg ;) )

blij dat alles goed gaat bij jou! (buiten de rugpijn, had ik ook af en toe, nu vooral schaambeenpijn ;) en pijnlijke spieren in de zij van de zware "trappen" die ik continu krijg ). suikertest had ik vorige week, is niet zo'n aangenaam drankje, en ik liep er de hele dag nogal gaga van ;) (in combinatie met het bloedtrekken wsl), en gisteren uitslag: waarde van 114 (mag max 130 zijn), dus dat was prima!
@Lisette JEEJ! En als het is gegroeid is dat toch ook een goed teken? Al zijn we pas gerustgesteld als we een hartje hebben gehoord natuurlijk

@Suze Aaw, dat kan ik me voorstellen. Maar ik merk aan mezelf dat ik het leuk vind om te lezen hoe het met jullie gaat. Want hoe we het ook wenden of keren: als de niet-zwangeren straks aan de beurt zijn moeten we toch wel weten hoe het is? Ik heb inmiddels echt niet meer de illusie dat je je 9 maanden lang kiplekker en fantastisch voelt hoor . En nogmaals: we delen al zo lang lief en leed, daar hoort het kotsen en de rugpijn tijdens de zwangerschap ook bij wat mij betreft. Als ik zulke geluiden hoor, hoor ik ze het liefst van jullie hier - omdat ik weet dat jullie me / ons begrijpen. Voel je niet bezwaard dus!

@gadget Ik snap wat je bedoelt! Ik ben ook bang om volgende week te worden weggestuurd. Ben het dus echt eens met Flipje. Heb zelf al wat vragen opgeschreven en ben best goed in lichtelijk overdrijven (paar maandjes extra proberen erbij smokkelen bijvoorbeeld). Daar ben ik vast niet de enige in . Plus, mijn vriend kan altijd goed onderhandelen; dankzij hem kon ik al iets eerder naar de gyn. De huisarts wilde me nog heel lang laten wachten namelijk. Schakel dus gerust je verloofde in hoor
Het is heel bijzonder maar juist door wat we allemaal hebben meegemaakt en dat we begrijpen dat het niet vanzelfsprekend is om een kindje te mogen krijgen, voelt het zo fijn om hier te blijven. We gunnen het elkaar allemaal zo!!!

Hoop dat hier steeds meer dames mogen feest vieren en dat alle IUI en IVF' jes mogen aanslaan!!

Xx

Minilove
Ohhh wat een geweldig nieuws Lisette, wat ben ik blij voor je!!! En ook hier blijf ik hard duimen dat jullie over twee weekjes weer zulk positief nieuws te horen en te zien krijgen

Het is misschien niet echt aan mij omdat ik nog maar kort in dit forum meeschrijf, maar zelf vind ik het ook heel leuk om nog van de mensen die inmiddels al zwanger zijn of een kindje hebben te lezen. Juist omdat dit ook een onderdeel (/volgende stap) is van het proces waar wij hier volgens mij allemaal in zitten. En het lijkt me logisch dat je ook die fase nog soms twijfels of onzekerheden tegenkomt die misschien best fijn zijn om ook te bespreken! Of juist even van de daken te roepen hoe blij je bent.... Natuurlijk zal dat soms dubbel zijn om te lezen omdat degenen die nog niet zwanger zijn dat ook graag willen, anderzijds is het ook fijn om te lezen dat we deze moeilijke periode niet voor niks meemaken ;)

Praatje, even een onder de riem voor jou, weet dat je niet alleen bent in dit proces en met deze gedachten!! En fijn dat jullie lekker uit eten gaan saampjes om deze momenten te vieren, wie weet ontstaat er wel een magic vibe door dat etentje ;) (ik geloof er trouwens niet in dat je zwanger wordt door een magic vibe hoor, maar even bij wijze van spreken)

Miss 94, ik heb niet jouw hele geschiedenis meegekregen maar ik begrijp wel dat het allemaal heel ingewikkeld voor je is op dit moment... super dat je dan meteen actie onderneemt en afspraken maakt, hopelijk komen daar nu inderdaad stappen uit voort die jou weer wat vertrouwen geven !!

En gadgetfreak, ik snap ook jouw gevoel naar aanleiding van het nieuws van je broer heel erg!! Je had waarschijnlijk ook zo gehoopt dat jij degene zou zijn die dit nieuws zou brengen... en ik vind die mix tussen blij zijn voor de ander maar toch ook verdrietig zijn ook altijd zo ingewikkeld, dan is het zo zoeken om beide gevoelens toe te kunnen laten en te verwerken wat dit nieuws voor jou betekent... Mijn zus heeft twee kindjes (en gaat nu voor een derde kindje) en ik vind het wel echt heeeeel erg leuk om tante te zijn, hopelijk ga jij daar straks ook van genieten! En nu doe ik het per ongeluk ook, meteen weer aandacht voor het positieve, hiermee bedoel ik dus niet dat je verdriet er niet mag zijn, dus hierbij ook even ruim baan voor het verdriet en de jaloezie die het bij je losmaakt!! Hartstikke begrijpelijk hoor!!

@ hier, nog redelijk ontspannen op het wachtbankje. De afgelopen dagen ben ik meer in de war rondom onze bruiloft, omdat één van mijn allerbeste vriendinnetjes deze week een "save the date" kreeg van een andere hele goede vriendin van haar die ook wil gaan trouwen op dezelfde dag waarop wij wilden gaan trouwen... dus nu in een dilemma wat we daarmee kunnen/willen, dat kan mij nu echt uit balans brengen! En dat voelt tegelijkertijd heel suf. Dus nu hoop ik maar dat er stiekem al een kindje aan het groeien is waardoor we gewoon een hele goede reden hebben om de bruiloft uit te stellen ;) (durf ik natuurlijk ook niet teveel te hopen, omdat de teleurstelling anders straks ook heftig gaat zijn )
@flipje wat vervelend dat je opvliegers hebt, zijn er nog bijwerkingen?

@Suze en Minilove wat leuk he die echo! Fijn dat alles goed is!!

@gadget hmm is dubbel he.. je bent blij maar je wil het zelf ook zo graag.. heel herkenbaar.. ik duim voor je! eerst en vooral voor een geweldig trouwfeest en dan gewoon 'boem baf' een snelle zwangerschap! ik denk dat er wel waarheid zit in hetgeen flipje en Lisette zeggen. Is natuurlijk moeilijk om zo'n knoop door te hakken. maar het is jouw lichaam en jij beslist hoe en wat. Bereid idd je vragen goed voor.. geduld is fijn, maar dat geraakt op he, en mentaal is dit echt niet te onderschatten.. als de gyn gewoon al met een plan zou komen, een concreet plan, dat zou al fijn zijn.. veel succes meid!

@Miss94

@Lisette zo leuk! ben echt blij voor je!!

@MissTiek leuk dat alles goed gaat! En wat spannend, al die voorbereidingen :-) Ik heb laatst het geboortekaartje voor twee vrienden getekend, het onze ga ik ook zelf tekenen .. wat voor een ontwerp wil je graag? Altijd leuk om te horen :-)
Happiness is only real when shared
Wat fijn die goede termijnechos Elliepie en Suze! En zo zijn jullie ook alweer bijna voorbij de kritieke weken, wat gaat het toch ook snel!

Haha leuk zo mooi is dat dan he Suze als je dan ineens al een compleet mini kindje ziet bewegen!

Fijn dat je al een echo kon krijgen Minilove! Kan me voorstellen dat je onzeker was. Nu op naar een goede termijnecho.

En bij Lisette ook alles op de goede plek en gegroeit super fijn meid! Hopelijk over 2 weken een mooi kloppend hartje. Komt helemaal goed!

Gaat hard he Misstiek! Nu nog lekker bezig met alle laatste dingen dus leuk!

Fijn dat alles goed gaat Kiml! (op de rugpijn na dan maar ach )

Wat schattig dat die kleine bij jullie steeds ligt te duimen bij een echo haha. Leuk in maart weer, ga je ook een 4d echo doen?

Hier gaat het ook goed nu 23 weken buikje groeit goed en voel de baby al een aantal weken duidelijk bewegen zo leuk. (En geruststellend!)

Verder echt nul kwaaltjes dus ook niks te klagen! (Al zou ik ook niet klagen als ik ze wel had)

Volgende week beginnen we aan de babykamer en over een week of 3 word alles bezorgd dus word t ook ingericht, zin in.

Eind februari bij 26 weken heb ik een 4d echo staan dus nog iets om naar uit te kijken, ben benieuwd hoe ze er uit ziet haha!

Heb nog niks van die suikertest gehoord trouwens, denk dat ik die dan pas in maart krijg ofzo..

Respect voor Flipje! En voor wie het kunnen gebruiken!

Ik ben nog maar heel weinig op t forum maar ik blijf duimen dat dit topic heel snel een alleen-zwangeren topic zal zijn!!

Super al die goede berichten hier de laatste tijd, dat moeten er nog veel meer worden! Maar dat gaat hoe dan ook vroeg of laat helemaal goed komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven