Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gurlie gefeliciteerd! Wij mogen volgende week vrijdag.

Suze het duurt eeeeeeeuwen! Ben vandaag precies 6 weken. Ik voel bijna niets.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@gurlie

Gefeliciteerd ! Lijkt me echt een enorme opluchting !!

@suze

Mijn eigen berekening zegt 17november!
quote:Miss94 schreef op 23 maart 2016 @ 15:36:

Mijn eigen berekening zegt 17november!Wedstrijdje doen wie het eerst is bevallen Miss?
Hallo dames,

hier was ik weer,

en wat zijn er weer lieve woorden voor mij langs gekomen,

dank jullie wel.

kiml wat fijn dat het hoofdje toch naar beneden ligt,

geeft toch wel iets meer rust toch,

ondanks dat er nog tijd genoeg was geweest om te draaien.

ja suze dat idee heb ik ook, dat het allemaal wat rustiger

word in mijn hoofd. het heef lang geduurd maar ik ben er wel heel blij mee,

niet dat ik het helemaal naast mij neer leg,

maar het leven word er wel iets "makkelijker" door

lieve woorden heb je voor mij geschreven, dank je wel..

wat fijn dat de echo goed was

en wat bijzonder dat je je moeder en je zus hebt mee genomen.

dat zullen ze zeker niet zo snel vergeten.

missTiek wat vervelend hoe jij je nu voelt

wij zeggen steeds wel alles voor het goede doel,

maar jezelf lekker in je vel voelen is toch ook wel prettig

succes met je laatste weken en hopelijk sommige klachten

nog iets minder en beter te dragen.

ylva wat jammer dat het ene zaadje het toch niet geworden is

hopelijk heb je jezelf lekker kunnen verwennen op de dag van je menstruatie

ooooh wat spannende weken komen er nu aan.

je trouwdag komt heel snel dichterbij...

mocht ik het vergeten, dan wens ik je bij deze alvast een SUPER dag toe

geniet er echt van, de dag is zo weer voorbij...

haha en vruchtbaar tijdens jullie huwelijksnacht, en huwelijksreis..

dat is toch geweldig..

en ook jij nog bedankt voor je super lieve woorden aan mij gericht.!

oh fijn Elliepie dat jij weer een beetje opgeknapt bent, ziek zijn is niets aan

oh wat fijn Newskies dat jij weer zin hebt in seks!

vooral met het uiteindelijke doel is dat natuurlijk altijd wel prettig/handig

geniet er lekker van samen...

wat 'toevallig' dat mijn verhalen indruk maken bij jou,

ik herken veel in jouw verhalen.

ik vind het moeilijk om via de tablet, of telefoon

net waar ik de avond mee aan het mee lezen en/of mee schrijven ben

om helder en duidelijk mijn verhaal aan jullie over te brengen

en helemaal belangrijk dat ik niemand ermee kwets

soms kan iets anders gelezen worden dan dat de persoon het schrijft

iets dat voor mij heel belangrijk is, kan een ander juist niet belangrijk vinden,

dat jij mij verteld dat alles helder en goed overkomt

vind ik heel prettig.

dank je wel

oh ik lees veel over blokkades

hopelijk kan ik ook een blokkade weghalen,

maar dan zonder onderzoeken

hier word het steeds met regelmaat sexen

voor mij ook wat moeilijk.

wij hebben het heel lang maanden achter elkaar volgens de kalender gedaan,

maar dan helpt het niet, dat is echt frustrerend.

nu ik het idee heb dat ik het wat meer naast mij neer kan leggen

hoop ik ook echt weer meer van de sex kan genieten,

want uiteindelijk is er ook nog een relatie in stand te houden

gadgetfreak wat vervelend dat je wondje in je navel nog niet echt wil dichten/genezen.

wat leuk dat je weer met ovulatie testen bent gestart

spannend he de komende weken,

geniet maar lekker van elkaar. :-)

gurlie wat een leuk bericht!!

een kloppend hartje. dat lijkt mij zo gaaf

snap je opgelucht bent, gefeliciteerd!

flipje hoe is het nu?

ik lees zes weken en je voelt nog niets??

oh wat vreselijk spannend..

dit was het weer vanaf deze kant,

komen weer drukke dagen aan op het werk,

slagerij en Pasen

dus weet niet goed wanneer ik weer kom lezen en kletsen

maar iedereen alvast hele fijne dagen toegewenst.

liefs aan allemaal
Hoi meiden, even een kort berichtje van mijn kant. Intakegesprek IUI ging goed. We starten in april. Ben na 5 dagen over tijd zijn (en 2 witte testen verder) toch ongesteld geworden. Ben blij dat het concreet is wanneer we starten met IUI, maar toch baal ik behoorlijk dat ik ongesteld ben geworden. Ik reageer even niet op iedereen, maar heb wel alles gelezen.

Alleen even richting @Gurlie; gefeliciteerd met het mooie nieuws

Dat was het even voor nu. Ik pas mijn NOD binnenkort aan in de tabel.
@ Gurlie wat ontzettend fijn! Hoeveel weken ben je nu? Wanneer is er weer een echo gepland?

@Unicorn fijn dat jullie volgende de ronde met de IUI kunnen beginnen. Laten we duimen voor net zo'n succes verhaal als bij Flipje!

@ Flipje, haha herken het gevoel van dat het eeuwen duurt en dan nog 32 weken tot de uitgerekende datum, haha! Dat duurt pas lang haha!

@Hier Vandaag precies 30 weken! nog 4 weken en dan verlof, kijk er wel naar uit, ga stiekem toch al aftellen! Purkje is lekker druk in mijn buik, af en toe echt een karatetrap maar blijf er wel van genieten dat ie lekker rond trappelt!

Fijne pasen allemaal
Life is a party to be thrown
@kiml, dank voor je lieve woorden. Ik duim mee

Wat fijn dat het zo goed gaat met Purkje. Vind dat echt een leuk woord hihi Geniet er van!

Fijne pasen allemaal
@flipje

Haha Ik ben benieuwd!
Oeps 2 x gepost
Hoi meiden, heb alles gelezen en wilde iedereen een dikke knuffel geven. Laatste dagen waren heel druk, dus ik had niet echt tijd om te reageren en nu heb ik vakantie!! Zometeen vertrekken we naar de thuisbasis in NL. (Wat is er trouwens met het weer aan de Hand? Het is toch lente :-s) Zal de komende week niet veel online zijn.

Zo'n "echt" wachtbankje is toch spannend, ik denk dat ik allemaal zwangerschapssymptonen heb, maar weet dat die kans heeeeel klein is en mijn lichaam zich hoogstwaarschijnlijk voor de gek houdt.

Fijne paasdagen allemaal en tot snel!!
Dag dames! Allemaal een fijn Paasfeest gehad?

Meivo, wat spannend! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit "echte" wachtbankje nog net iets spannender is, ik duim!

Unicorn, jammer dat je ongesteld bent geworden, hopelijk heb je jezelf verwend met extra Paaschocolade

Wij hebben de 20w-echo gehad. Onze dochter was zeer beweeglijk :-) Alles was in orde, alleen de maaginhoud vond ze niet en dat zou toch nog belangrijk zijn. Daarvoor moeten we nog eens teruggaan. Het kan gewoon een momentopname zijn, dat ze gewoon niet geslikt heeft.. maar ze wilde het toch even extra nakijken. Over 2weken moet ik teruggaan, toch nog een beetje spannend..
Happiness is only real when shared
Dames,

Ik heb net ( 11dpo) een test gedaan en ik zie een heel licht streepje???? waahhhhh ik ben helemaal van het padje af....
spannend Proeliewoelie! klinkt veelbelovend, maar nog enkele dagen afwachten voor "zekerheid" !!!
Unicorn, ontzettend balen van je ongesteldheid. Fijn dat je komende maand mag starten. Spannend hoor!

Meivo, hoe gaat het nu met jou? Hoe is het om weer even in NL te zijn? Je hebt wel rotweer zeg :( Zaterdag was wel aardig... Maar die wind, bah. Wanneer verwacht je ongesteld te worden?

Proelie, waahh wat spannend! Heb je een foto? Je kan gratis uploaden via http://nl.tinypic.com/

11 dpo, is idd nog wel vroeg, extra spannend dus de komende dagen.. Hoe voel je je eronder?

Elliepie, nog even spannend voor jou dus, hopelijk over twee weken een mooi gevuld maagje. Dikke voor jou.

Kim, aftellen tot je verlof!!!
Aaaaaahh proelie wat spannend! Morgen weer?

Nog 3 dagen tot de echo, het komt er nu echt aan! Zo spannend... zou er een hartje kloppen?
Gister avond dacht ik nog dat ik vandaag hier even iets wilde posten om te vragen hoe het met iedereen gaat!

Nu kijk ik... En zie ik een mooi bericht van proelie!

Een voorzichtige proficiat vanuit mijn kant, want in mijn ogen is een streep gewoon een streep!!

Tenzij je heel lang wacht met kijken, is het onmogelijks dat er een streep verschijnt wanneer je niet zwanger bent.

Dus.... Even 2 dagen wachten en dan nog eens testen!

Ik vind het spannend voor je!!

En flipje, voor jou ook spannend!!

Hoe voel je je nu?

Ook voor elliepie al spannend, jeetje meiden haha!

Komt vast allemaal goed elliepie, zoals ze al aangaf is de kans groot dat het gewoon een momentopname is.

Hoe is het met alle andere meiden??

@hier: volgende dinsdag hebben we geslachtsbepalende echo, dan ben ik alweer 15 weken.. Hopelijk laat hij/zij zich zien.

Tot nu toe hebben we alleen een kinderwagen uitgekozen, verder nog helemaal niks gekocht omdat het allemaal zo geslachtsgebonden is..
The finest pleasure is kindness to others.
Ik was vanmorgen voor het eerst bij vlagen een beetje misselijk. Kopje thee en het is weet over. Vannacht nauwelijks geslapen (kon gewoon niet in slaap komen), maar verder niets bijzonders.

Er is geen reden om slecht nieuws te verwachten, maar het is natuurlijk wel heel erg spannend nu!
spannend lisette! hopelijk kunnen jullie het beter zien als wij toen... madam wilde zich niet goed leggen voor de foto!

@elliepie: zal wel niets aan de hand zijn, gewoon nog geen zin gehad om te slikken, en dat maagje is ook nog zo klein...

@flipje: jippie, de misselijkheid :p toch opnieuw een bevestiging dat het ok komt ;)

@hier: volgende dinsdag ook opnieuw controle, dan 38+2. dochter op dit moment nog niet ingedaald, en ook geen tekenen van nakende bevalling. ben dus nog steeds aan het werk (nog tot eind volgende week als alles goed gaat). slapen is tegenwoordig een ramp, en met dat uurverschil ben ik zeker helemaal uit mijn doen... maar nog enkele weken en mijn slaap zal toch onderbroken worden, dus ik kan er maar beter aan gewoon raken...
@ Proelie waauuww wat spannend maar inderdaad wat Liset zegt. een streep is ene streep! wanneer ga je weer een test doen? Zoo spannend! Ik ga hard voor je duimen dat ie alleen maar donkerder word!

@Elliepie ow inderdaad spannend. Zal inderdaad gewoon een moment opnamen zijn maar altijd goed om een keer te dubbel checken, komt vast goed!

@Misstiek ouwe bikkel, ppffff nu nog aan het werk, moet er niet aan denken haha! Ik ga 5 weken voor de uitgerekende datum met verlof, kijk er zo naar uit. Ben inderdaad begonnen met aftelllen @Suze haha mocht pas van mezelf na Pasen, haha..nog 4 weken
Ohh Proelie wat leuk & spannend! Heb je nog maar één test gedaan of al meerdere?? Ben heel benieuwd en duim voor je!!

Ik heb even behoefte aan egopost.... ik kreeg gisteren van mijn zus, in bijzijn van de halve familie, een "cadeautje" in mijn handen gedrukt, namelijk een pakje met twee verschillende kleuren rompertjes... haar manier om te vertellen dat ze weer zwanger is, van haar derde kindje... Ehhhh dat was wel even slikken. Helemaal omdat mijn zus weet dat wij ondertussen ook al bijna twee jaar hopen op een kindje.... En omdat ze weet dat mijn moeder daar niet van op de hoogte is en mijn moeder naast mij zat toen ik dit "cadeautje" van haar kreeg. Pffff ik word nog steeds een beetje boos en verdrietig als ik er aan denk. Ik snap niet zo goed dat zij kan bedenken dat dit een leuke manier zou zijn om mij dit te vertellen? Of ben ik nu erg veeleisend?!
quote:NewSkies schreef op 29 maart 2016 @ 15:50:

Ohh Proelie wat leuk & spannend! Heb je nog maar één test gedaan of al meerdere?? Ben heel benieuwd en duim voor je!!

Ik heb even behoefte aan egopost.... ik kreeg gisteren van mijn zus, in bijzijn van de halve familie, een "cadeautje" in mijn handen gedrukt, namelijk een pakje met twee verschillende kleuren rompertjes... haar manier om te vertellen dat ze weer zwanger is, van haar derde kindje... Ehhhh dat was wel even slikken. Helemaal omdat mijn zus weet dat wij ondertussen ook al bijna twee jaar hopen op een kindje.... En omdat ze weet dat mijn moeder daar niet van op de hoogte is en mijn moeder naast mij zat toen ik dit "cadeautje" van haar kreeg. Pffff ik word nog steeds een beetje boos en verdrietig als ik er aan denk. Ik snap niet zo goed dat zij kan bedenken dat een leuke manier is om mij dit te vertellen? Of ben ik nu erg veeleisend?!Dat klinkt inderdaad wel een beetje als een gebrek aan inlevingsvermogen...
@newskies, nee dit is niet echt de manier, zeker omdat ze weet dat jullie al 2 jaar bezig zijn om een kindje te krijgen..jeejtje! Ppff ik snap dat zij ook door het dolle is dat ze weer zwanger is en het met iedereen wil delen maar ze had je even apart moeten nemen om het te vertellen...

Niet leuk voor jou, ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen en wel blij kan zijn voor je zus! Want ongeacht, elke nieuw leven is een wonder en die van jullie echt nog wel..misschien wel eerder dan je nu misschien denkt...

Hou je taai wijffie
Hallo lieve meiden

@misstiek. Das lang doorwerken, respect!!

@ellepie. Hopelijk goed nieuws over 2 weken.

@proeliewoelie. Spannend!!! Ik duim voor je.

@newskies. He wat een vervelende situatie. Wat kan je ermee he? Rot gevoel krijg je ervan. Je kan geen kant op. Nu is blij zijn voor je zus nog lastiger dan wanneer ze je even apart had genomen of niet?

@hier. Het was een gelaagd Pasen, ook mijn eigen ei gevonden. Helaas maar 1 kans gehad. Verder teveel last van rommelende buik. Hopelijk was deze poging voldoende.
Jeetje newskies!

Nee, dit ligt echt niet aan jou.. Wat een gebrek van je zus..

Misschien lucht het op om er met haar over te praten?

Het is natuurlijk wel wat Kim zegt, ieder leven is een wonder, maar tactisch is het absoluut niet!

Meiden.. Ik wil even iets delen, wat mij nu pas eigenlijk tot mn besef is gekomen..

Het kan veel toeval zijn, maar sommige zeggen dat toeval niet bestaat he!

Afgelopen december heb ik een keer of 2 acupunctuur gehad bij mijn buurman die hier een praktijk heeft.

Dit was meer uit beleefdheid met in mn achterhoofd baat het niet dan schaadt het niet!

Daarna eigenlijk niet meer zo bij stilgestaan, maar nu besefte ik het opeens wel..

De eerstvolgende eisprong na de acupunctuur ben ik dus wel zwanger geraakt!

Dit terwijl we eigenlijk gewezen waren op het IVF traject zoals jullie weten..

Toeval? Of toch niet?

Ik weet niet of jullie dit al eens geprobeerd hebben, maar heb het toch wel vaker gehoord dat mensen hier zo over te spreken zijn..

Ik dacht, wil het toch even met jullie delen.. :-)
The finest pleasure is kindness to others.
Ha lieve meiden! Ben een beetje stiller, het gaat toch weer wat minder met me. Ik merk dat ik echt niet meer positief kan reageren op zwangerschapsaankondigingen om mij heen (er was weer een hoos deze week). Gisteren had een vriendin een miskraam met 7 weken. Zij had me na 2 maanden proberen in vertrouwen genomen, omdat het haar 'ook allemaal niet zou lukken' en ze het er allemaal zo zwaar mee had. Bam, toch binnen een half jaar zwanger, dat deed erg pijn. Dat ze een miskraam kreeg voelde bijna als een opluchting. Nu vinden mensen me vast onredelijk en lomp, maar ik kan niet meer. Heb ook een gekke maand gehad door extra drukte op mijn werk en een afgebroken IUI (wat voelde alsof ik 4 potentiële kindjes moest laten gaan). Ben gewoon blijven werken, terwijl mijn verdriet eigenlijk toch groter was (en is) dan ik toen dacht. Die vriendin, ook collega, schuift nu al haar werk op ons bordje. Iedereen leeft onwijs met haar mee en vindt haar zielig... Maar zij weet dat ze zwanger kan worden. Bij mij zeiden collega's die van de IUI wisten alleen maar: mooi toch, dat je zo goed reageert op die hormonen? Godver.

Vanaf maandag ben ik minstens 3 weken weg van alles (huwelijksreis WOEHOE), ook van dit forum dus. Dat jullie niet denken dat ik een algehele breakdown heb gehad . Ik moet echt even weg merk ik, want deze egoïstische instelling is voor niemand goed. Ik krijg er extra stress en verdriet van en ik doe anderen pijn door mijn afstandelijke houding.

Lieve Proeliewoelie: ondanks het bovenstaande hoop ik echtechtecht dat je test met de dag positiever en blijer wordt! Je verdient het meid. Jouw verhaal ken ik ook, dat scheelt een hoop merk ik ;)

En ik heb al jullie verhalen gelezen: jullie blijven lieverds en ik gun jullie al het geluk van de wereld. Betrek het bovenstaande niet op jezelf dus... Heb gewoon even wat positieve energie nodig en die krijg ik binnenkort weer - komt echt wel weer goed. Deze dipjes komen zoals jullie weten helaas vaker voor in zo'n zwaar en emotioneel traject.

Knuffel voor iedereen!

P.S. Wtf @newskies, dát is dus echt NIET tof van je zus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven