Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
vrijdag 1 april 2016 om 14:16
Jippie miss en flipje wat een goed nieuws. Gefeliciteerd.
Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een echo omdat ik steken had ter hoogte van mijn linker eierstok. Nu blijkt dat er nog vocht in zit en een follikel die gevuld is met vocht. Nu moet ik rustig aan doen zodat het vocht uit zichzelf kan verdwijnen. Heeft iemand hier ervaring mee???
Maandag 25 april hebben we een echo om te kijken of er een kloppend hartje te zien is of misschien wel meerdere....
Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een echo omdat ik steken had ter hoogte van mijn linker eierstok. Nu blijkt dat er nog vocht in zit en een follikel die gevuld is met vocht. Nu moet ik rustig aan doen zodat het vocht uit zichzelf kan verdwijnen. Heeft iemand hier ervaring mee???
Maandag 25 april hebben we een echo om te kijken of er een kloppend hartje te zien is of misschien wel meerdere....
vrijdag 1 april 2016 om 16:34
Aah wat een leuke fijne berichten allemaal! Teveel om overal specifiek op te reageren haha.
Van harte gefeliciteerd positieve teststers!!! Het is jullie zo gegund! Super blij voor jullie!
En wat fijn al die goede echo's! Kan me voorstellen dat jullie opgelucht zijn meiden nu op naar de volgende mooie echo!
En idd wat Misstiek al zegt geniet er maar flink van want het gaat echt zo ontzettend hard!
Spannend Proeliewoelie! Ben benieuwd of het er meer dan 1 zal zijn.
Voor degenen die nog op een positieve test wachten.. dikke jullie beurt komt er ook aan!
Fijn dat de kleine bij jou al goed ligt Kiml! Wat gaat het hard he voel jij je ook nog op en top of vind je het al wat zwaarder worden?
Bij mij ligt baby ook goed gelukkig, al ligt ze tot nu toe elke echo in hoofdligging al sinds 15+5 haha dus denk dat het gewoon haar favoriete houding is.
Ik ben ondertussen ook alweer ruim 31 weken, afgelopen week groeiecho gehad en mevrouwtje ligt precies op de dag af op schema qua groei dus helemaal top, nu over 3 weken weer een groeiecho en dan gaan we langzamerhand echt aftellen.
Elliepie had ze wel een vol blaasje? Want dan zou ik me zeker geen zorgen maken. Het was idd vast een momentopname dat ze even niks gedronken had.
Fijn dat verder alles goed gaat bij de zwangeren!
Misstiek voor jou zijn het nu echt de laatste loodjes! Spannend!
Van harte gefeliciteerd positieve teststers!!! Het is jullie zo gegund! Super blij voor jullie!
En wat fijn al die goede echo's! Kan me voorstellen dat jullie opgelucht zijn meiden nu op naar de volgende mooie echo!
En idd wat Misstiek al zegt geniet er maar flink van want het gaat echt zo ontzettend hard!
Spannend Proeliewoelie! Ben benieuwd of het er meer dan 1 zal zijn.
Voor degenen die nog op een positieve test wachten.. dikke jullie beurt komt er ook aan!
Fijn dat de kleine bij jou al goed ligt Kiml! Wat gaat het hard he voel jij je ook nog op en top of vind je het al wat zwaarder worden?
Bij mij ligt baby ook goed gelukkig, al ligt ze tot nu toe elke echo in hoofdligging al sinds 15+5 haha dus denk dat het gewoon haar favoriete houding is.
Ik ben ondertussen ook alweer ruim 31 weken, afgelopen week groeiecho gehad en mevrouwtje ligt precies op de dag af op schema qua groei dus helemaal top, nu over 3 weken weer een groeiecho en dan gaan we langzamerhand echt aftellen.
Elliepie had ze wel een vol blaasje? Want dan zou ik me zeker geen zorgen maken. Het was idd vast een momentopname dat ze even niks gedronken had.
Fijn dat verder alles goed gaat bij de zwangeren!
Misstiek voor jou zijn het nu echt de laatste loodjes! Spannend!
vrijdag 1 april 2016 om 22:59
Ooh nee, ik heb hetzelfde als Praatje, ik had op iedereen individueel gereageerd en nu is alles weg (ik keek tussendoor op de 2e pagina, misschien daarom?). Echt vet irritant. Ga niet alles nog een x Typen, behalve
Proelie, gefeliciteerd!!!
Meiden met de echo's, wat fijn. Is dat met het vocht gevaarlijk en Elliepie, betekent een leeg maagje dat hij niets eet?
Ylva, wat kut dat je je zo voelt. Hopelijk helpt je bruiloft. Veel plezier!
Lisette, ik wacht op ook op een tel van een acupuncturist. Je hebt me het laatste zetje gegeven!
Newskies, wat idioot van je zus!
Suze, hoe is het met jou?
Ik denk aan jullie allemaal.
@hier. Vandaag is mijn NOD en ik ben niet ongesteld. Ik ga er van uit dat ik met clomid nu een normale cylclus heb. Dus ik heb vandaag getest... negatief. Het voelt alsof realiteit met een moker van teleurstelling op me heeft ingehakt. Zo teneergeschlagen heb ik me jaren niet gevoeld. Ik dacht te weten dat het deze x raak was. Ik hield mezelf nog voor, dat ik het niet kon weten, maar het heeft niks geholpen. Ik dacht, als ik nu een normale cyclus heb en niet zwanger ben, dan moet ik toch ongesteld zijn? Of betekent dit dan weer dat ik toch geen eisprong heb gehad? Dat maakt het nou niet bepaald beter.
Ik moest 's ochtends huilen en vandaag was ik de hele dag op een hele kleine bruiloft, waar alle aandacht naar de 2 kinderen van 1 en 2 jr oud, ging. En ik vond het zo stom. En ik vond hin ook stom. En ik wilde alleen maar huilen, maar dat kon niet.
Nu zit ik in 1 of ander hotel, waar het veel te gehorig is. Ik kan de gesprekken van buiten letterlijk volgen en het ruikt alsof iemand in onze kamer zelf aan het roken is. Mijn man is getuige en dus nog "even" wat aan het drinken.
Sorry voor dit medelijdendwekkende verhaal, maar ik heb geen energie meer.
Wat een kutdag.
Proelie, gefeliciteerd!!!
Meiden met de echo's, wat fijn. Is dat met het vocht gevaarlijk en Elliepie, betekent een leeg maagje dat hij niets eet?
Ylva, wat kut dat je je zo voelt. Hopelijk helpt je bruiloft. Veel plezier!
Lisette, ik wacht op ook op een tel van een acupuncturist. Je hebt me het laatste zetje gegeven!
Newskies, wat idioot van je zus!
Suze, hoe is het met jou?
Ik denk aan jullie allemaal.
@hier. Vandaag is mijn NOD en ik ben niet ongesteld. Ik ga er van uit dat ik met clomid nu een normale cylclus heb. Dus ik heb vandaag getest... negatief. Het voelt alsof realiteit met een moker van teleurstelling op me heeft ingehakt. Zo teneergeschlagen heb ik me jaren niet gevoeld. Ik dacht te weten dat het deze x raak was. Ik hield mezelf nog voor, dat ik het niet kon weten, maar het heeft niks geholpen. Ik dacht, als ik nu een normale cyclus heb en niet zwanger ben, dan moet ik toch ongesteld zijn? Of betekent dit dan weer dat ik toch geen eisprong heb gehad? Dat maakt het nou niet bepaald beter.
Ik moest 's ochtends huilen en vandaag was ik de hele dag op een hele kleine bruiloft, waar alle aandacht naar de 2 kinderen van 1 en 2 jr oud, ging. En ik vond het zo stom. En ik vond hin ook stom. En ik wilde alleen maar huilen, maar dat kon niet.
Nu zit ik in 1 of ander hotel, waar het veel te gehorig is. Ik kan de gesprekken van buiten letterlijk volgen en het ruikt alsof iemand in onze kamer zelf aan het roken is. Mijn man is getuige en dus nog "even" wat aan het drinken.
Sorry voor dit medelijdendwekkende verhaal, maar ik heb geen energie meer.
Wat een kutdag.
zaterdag 2 april 2016 om 11:11
Flipje, jij ook gefeliciteerd. Gaaf he, zo'n knipperend stipje?
Meivo, wat balen dat je nu WEER in onzekerheid zit. Ik ben het even kwijt hoor, maar hoe weet je (of denk je te weten) dat je een eisprong hebt gehad? Door middel van een echo? Of testen? en hoe lang is dat geleden?
Heftig zeg, ook nog eens een bruiloft met kleintjes erachter aan, kan me voorstellen dat je gesloopt bent.
Hopelijk snel weer een betere dag, verwen jezelf maar goed met chocola of waar jij blij van wordt. En hopelijk snel duidelijkheid!
Hier gaat het goed, ik voel me sinds een week of 2 stukken beter. De misselijkheid is zo goed als verdwenen en heb veel meer energie. De onzekerheid blijft nog wel aanwezig, na een echo zit ik altijd heel even op die beroemde "wolk" maar een paar dagen daarna twijfel ik alweer en ben ik alsnog bang dat het kindje niet meer leeft. Heel luguber. Dus het is tijd voor een volgende check. Gelukkig mag ik as. woensdag het hartje komen luisteren en komt de 20 weken echo (14 april) steeds dichterbij.
Ylva, ik heb je gePB't. Geniet van de komende dagen en weken lieve meid!
Meivo, wat balen dat je nu WEER in onzekerheid zit. Ik ben het even kwijt hoor, maar hoe weet je (of denk je te weten) dat je een eisprong hebt gehad? Door middel van een echo? Of testen? en hoe lang is dat geleden?
Heftig zeg, ook nog eens een bruiloft met kleintjes erachter aan, kan me voorstellen dat je gesloopt bent.
Hopelijk snel weer een betere dag, verwen jezelf maar goed met chocola of waar jij blij van wordt. En hopelijk snel duidelijkheid!
Hier gaat het goed, ik voel me sinds een week of 2 stukken beter. De misselijkheid is zo goed als verdwenen en heb veel meer energie. De onzekerheid blijft nog wel aanwezig, na een echo zit ik altijd heel even op die beroemde "wolk" maar een paar dagen daarna twijfel ik alweer en ben ik alsnog bang dat het kindje niet meer leeft. Heel luguber. Dus het is tijd voor een volgende check. Gelukkig mag ik as. woensdag het hartje komen luisteren en komt de 20 weken echo (14 april) steeds dichterbij.
Ylva, ik heb je gePB't. Geniet van de komende dagen en weken lieve meid!
zondag 3 april 2016 om 21:08
Goedenavond dames
iedereen een goed weekend gehad,
Dank je wel Suze voor je beterschaps wensen
ik heb nog steeds hoofdpijn,
maar ben vrijdag begonnen met een neusspray
kwam er achter dat het toch iets met een verkoudheid heeft te maken
het verlichtte meteen gelukkig
inderdaad ben ik de laatste tijd aan het kwakkelen
dacht voor een paar weken terug er vanaf te zijn,
maar het begint zo weer helaas
het mooie weer van vandaag (en van afgelopen vrijdag)doet de mens goed, heerlijk genieten
wow wat leuk miss
een echo met kloppend hartje en een mooie foto mee naar huis
lijkt mij zo bijzonder moment te zijn...
super...
ah proeliewoelie wat vervelend die steken
en wat een onzekerheid geeft dat met zich mee
vocht in de follikel
ik heb het hier in mijn omgeving nog nooit gehoord
hoe voel je je nu?
nog last van de steken?
oh meivo wat erg dat jij het ook hebt gehad
vervelend he
ik had ook echt iedereen benaderd en alles keurig getypt
en dan ineens alles weg
ik ben nog heel benieuwd naar mijn vraag over
de keuze om naar een acupuncturist te gaan
ik lees dat jij er nu ook heen wil
misschien is het ook iets voor mij??
heb naast mijn met regelmaat hoofdpijn ook pijn in de benen en rug
dus misschien helpt het??
met welke reden wil jij er heen gaan meivo?
oh wat heb jij een moeilijke dag gehad op de bruiloft heel vervelend
heb je in het hotel waar je zat nog wel wat kunnen slapen??
suze wat fijn dat je je wat beterder voelt en meer energie hebt
succes op je 20 weken echo..
ylva, je bent inmiddels getrouwd..
hopelijk is het een hele leuke dag geweest en heb je er heerlijk van genoten
nu zijn jullie lekker op reis
ook hoop ik dat je daar lekker van kan genieten
in ieder geval van deze kant
Van Harte Gefeliciteerd!!!
hier is de menstruatie weer voorbij gelukkig
en hebben wij inmiddels alweer lekker van elkaar genoten
nog wel te vroeg voor mijn eitje
maar ik wil proberen daar iets minder meer mee bezig te zijn
iedereen een fijne avond
groetjes
iedereen een goed weekend gehad,
Dank je wel Suze voor je beterschaps wensen
ik heb nog steeds hoofdpijn,
maar ben vrijdag begonnen met een neusspray
kwam er achter dat het toch iets met een verkoudheid heeft te maken
het verlichtte meteen gelukkig
inderdaad ben ik de laatste tijd aan het kwakkelen
dacht voor een paar weken terug er vanaf te zijn,
maar het begint zo weer helaas
het mooie weer van vandaag (en van afgelopen vrijdag)doet de mens goed, heerlijk genieten
wow wat leuk miss
een echo met kloppend hartje en een mooie foto mee naar huis
lijkt mij zo bijzonder moment te zijn...
super...
ah proeliewoelie wat vervelend die steken
en wat een onzekerheid geeft dat met zich mee
vocht in de follikel
ik heb het hier in mijn omgeving nog nooit gehoord
hoe voel je je nu?
nog last van de steken?
oh meivo wat erg dat jij het ook hebt gehad
vervelend he
ik had ook echt iedereen benaderd en alles keurig getypt
en dan ineens alles weg
ik ben nog heel benieuwd naar mijn vraag over
de keuze om naar een acupuncturist te gaan
ik lees dat jij er nu ook heen wil
misschien is het ook iets voor mij??
heb naast mijn met regelmaat hoofdpijn ook pijn in de benen en rug
dus misschien helpt het??
met welke reden wil jij er heen gaan meivo?
oh wat heb jij een moeilijke dag gehad op de bruiloft heel vervelend
heb je in het hotel waar je zat nog wel wat kunnen slapen??
suze wat fijn dat je je wat beterder voelt en meer energie hebt
succes op je 20 weken echo..
ylva, je bent inmiddels getrouwd..
hopelijk is het een hele leuke dag geweest en heb je er heerlijk van genoten
nu zijn jullie lekker op reis
ook hoop ik dat je daar lekker van kan genieten
in ieder geval van deze kant
Van Harte Gefeliciteerd!!!
hier is de menstruatie weer voorbij gelukkig
en hebben wij inmiddels alweer lekker van elkaar genoten
nog wel te vroeg voor mijn eitje
maar ik wil proberen daar iets minder meer mee bezig te zijn
iedereen een fijne avond
groetjes
zondag 3 april 2016 om 21:40
Ik breek even in! Praatje ik lees nog steeds mee en lees dat je zo met je gezondheid zit!
Als tip: Verdiep je eens in een osteopaat???? in mijn omgeving zijn er heel veel mensen heen geweest en ze verrichten wonderen!
Op internet is er genoeg info te vinden! Wilde het je toch even meegeven
Ook voor de andere meiden, osteopaat schijnt ook voordelig te kunnen werken bij het zwanger worden! Baat het niet, schaadt het niet en soms wordt gedeelte vergoed door de zorgverzekeraar.
Doe ermee wat je wil, wilde het even meegeven ???? Heb er verder geen aandelen in haha!
En alle nieuwe zwangere dames natuurlijk onwijs gefeliciteerd!!????
Ik sluip er weer vandoor..
Als tip: Verdiep je eens in een osteopaat???? in mijn omgeving zijn er heel veel mensen heen geweest en ze verrichten wonderen!
Op internet is er genoeg info te vinden! Wilde het je toch even meegeven
Ook voor de andere meiden, osteopaat schijnt ook voordelig te kunnen werken bij het zwanger worden! Baat het niet, schaadt het niet en soms wordt gedeelte vergoed door de zorgverzekeraar.
Doe ermee wat je wil, wilde het even meegeven ???? Heb er verder geen aandelen in haha!
En alle nieuwe zwangere dames natuurlijk onwijs gefeliciteerd!!????
Ik sluip er weer vandoor..
Everything happens for a reason
zondag 3 april 2016 om 22:29
Hi lieve meiden!
Ylva in eerste instantie gefeliciteerd en geniet van jullie reis!!
Praatje: dit is eigenlijk met een omweg gegaan. Ik had last van mijn rug en mijn buurvrouw had haar man er meteen bijgehaald toen ik het met haar erover had.
Met hen in gesprek kwam ter sprake dat we met ivf gingen starten.
Daarop heeft hij me het een en ander uitgelegd over acupunctuur bij vruchtbaarheidsproblemen.
Daarna heb ik geloof ik 2 of hooguit 3 sessies bij hem gehad en direct daarna zwanger.
Dit is eigenlijk hoe het gegaan is toen. Had wel al vaker positieve verhalen daarover gehoord, maar zelf nooit over nagedacht om dat te doen.
Nu erg blij dat ik het toch gedaan heb, want wie weet is het toch het laatste zetje geweest...
Ylva in eerste instantie gefeliciteerd en geniet van jullie reis!!
Praatje: dit is eigenlijk met een omweg gegaan. Ik had last van mijn rug en mijn buurvrouw had haar man er meteen bijgehaald toen ik het met haar erover had.
Met hen in gesprek kwam ter sprake dat we met ivf gingen starten.
Daarop heeft hij me het een en ander uitgelegd over acupunctuur bij vruchtbaarheidsproblemen.
Daarna heb ik geloof ik 2 of hooguit 3 sessies bij hem gehad en direct daarna zwanger.
Dit is eigenlijk hoe het gegaan is toen. Had wel al vaker positieve verhalen daarover gehoord, maar zelf nooit over nagedacht om dat te doen.
Nu erg blij dat ik het toch gedaan heb, want wie weet is het toch het laatste zetje geweest...
The finest pleasure is kindness to others.
maandag 4 april 2016 om 11:14
@Proeliewoelie, toch een voorzichtige proficiat! Wat betekent dat vocht precies? Kan het zijn dat er een vruchtje zit en dat er nog eentje is met vocht? of wat hebben ze precies gezegd?
@NewSkies wat vervelend van je zus, niet erg tactvol. Wel fijn dat je er met haar over hebt kunnen praten! Begreep ze het een beetje?
Die egopost was helemaal terecht hoor
@gadget ik duim dat die ene poging genoeg was!!
@Ylva die reis gaat je goed doen, even weg van alles en iedereen.. Je wordt er moedeloos van he, op den duur.. En het is niet fijn, maar mensen die dit niet meegemaakt hebben, begrijpen ons helaas niet.. Mss zoals flipje zegt is dat tijdschrift wel een goed idee. Of gewoon met iemand praten die je hierin kan steunen. Ik zou een therapeut dan zeker overwegen! Op den duur weegt dit door en psychisch mag je de last echt niet onderschatten. Dikke knuffel voor jou!!
@Praatje, jammer dat je ongesteld bent geworden, dikke knuffel ook voor jou!
@Miss94 oh een klein wurmpje, wat fijn! Bijzonder he
@MissTiek, dat begint te korten bij jou zeg!! Spannend!!
@Bliss amai dat gaat snel zeg!
@iedereen die ernaar vroeg
een echo is idd een momentopname, de gyn zei dat ook. maar ze wilde het toch nog nakijken voor de zekerheid. De baby moet op 2 manieren voeding binnenkrijgen: via de navelstreng en via slikken. Dus ookal zou de blaas vol zijn, dan is het niet duidelijk dat de slikfunctie goed werkt. Ik ga ervan uit dat ze gewoon even niet gegeten had, maar het blijft toch wat spannend.. 12/4 moet ik 's avonds terug gaan.
Ik voel ze sinds deze week heel goed
M'n man heeft ze gisteren ook voor de eerste keer gevoeld
ze is heel beweeglijk, dus dat belooft!
@NewSkies wat vervelend van je zus, niet erg tactvol. Wel fijn dat je er met haar over hebt kunnen praten! Begreep ze het een beetje?
Die egopost was helemaal terecht hoor
@gadget ik duim dat die ene poging genoeg was!!
@Ylva die reis gaat je goed doen, even weg van alles en iedereen.. Je wordt er moedeloos van he, op den duur.. En het is niet fijn, maar mensen die dit niet meegemaakt hebben, begrijpen ons helaas niet.. Mss zoals flipje zegt is dat tijdschrift wel een goed idee. Of gewoon met iemand praten die je hierin kan steunen. Ik zou een therapeut dan zeker overwegen! Op den duur weegt dit door en psychisch mag je de last echt niet onderschatten. Dikke knuffel voor jou!!
@Praatje, jammer dat je ongesteld bent geworden, dikke knuffel ook voor jou!
@Miss94 oh een klein wurmpje, wat fijn! Bijzonder he
@MissTiek, dat begint te korten bij jou zeg!! Spannend!!
@Bliss amai dat gaat snel zeg!
@iedereen die ernaar vroeg
Ik voel ze sinds deze week heel goed
Happiness is only real when shared
maandag 4 april 2016 om 12:28
Zo, eindelijk eens even tijd om weer eens te schrijven, eerst maar eens reageren op jullie!
@ Ellepie, spannend hoor en wat fijn dat je kleine meisje al wel lekker bewegelijk is, dat lijkt er dus op alsof ze in ieder geval voldoende energie binnenkrijgt! Toch?
En meivo, ik ben heel benieuwd hoe het verder met jou gegaan is na die vreselijke bruiloft, ik had heel erg met je te doen toen ik dat verhaal las! Bah, wat is het dan vervelend om op zo'n dag op zo'n plek te zijn en je de hele dag in te moeten houden en het gevoel dat je even geen kant op kunt met je gevoel, en er dan ook nog helemaal alleen mee te zitten! Ik hoop dat het inmiddels wat afgezakt is en ben benieuwd of je nog ongesteld bent geworden?
En Proelie wat is het voor jou ook spannend, ben zooo benieuwd en ik tel met je mee tot 25 april, pff dat duurt nog lang!
Miss, Flipje en eerder ook al Gurlie; wat een geweldig nieuws voor jullie, echt zoooooooooo fijn dat jullie mooie echo's hebben gezien! Hoe voelt het nu voor jullie? Begint het al een beetje werkelijk te worden? En komen jullie al dingen tegen die jullie van tevoren niet hadden bedacht bij het zwanger zijn? En @ Minilove, hoe is het met jouw "bolletje"?
@ Ylva, als het goed is ga jij vandaag lekker op reis en ik hoop dat je een heeeeeele mooie trouwdag hebt gehad mét een fijne huwelijksnacht! <3 Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen bij terugkomst maar nu eerst maar even lekker genieten met zn 2en en even helemaal "van de wereld" zijn, dat is je zo gegund!!
@ Misstiek, voor jou zal het nu wel helemaal spannend worden! Je bent nu toch wel met verlof hoop ik he? Hoe is het met de pijnen?
@ Lisette, bijzonder verhaal van de acupuncturist, waar vind ik jouw buurman??
Had hij ook een theorie over bv de samenhang van jouw rugklachten en je vruchtbaarheidsproblemen?
@ Unicorn, wanneer begin jij nu met de IUI? Ik denk in ieder geval aan je want lijkt me een spannend periode.
@ Kiml & Bliss, wat leuk dat jullie ook nog af en toe een update komen geven! Jullie gaan ook lekker gelijk op zie ik in de tabel, nu allebei nog twee maanden.
@ Gadget, ik ga deze week duimen voor jou en je (paas)ei!
@ Praatje, hopelijk ben je alweer wat verder opgeknapt en ga je nu een ontspannen maand tegemoet!!
@ Peach & Daantje, hoe is het nu met jullie?
En @ Suze, natuurlijk mag je dat vragen mbt mijn moeder (waarom ik haar niet vertel over mijn zwangerschaps/kinderwens); ik vind dat niet fijn om met haar te delen omdat mijn ervaring met haar is dat haar manier van omgaan met emotionele onderwerpen niet fijn is voor mij. Ze heeft er een patent op om er dan op de (voor mij) verkeerde momenten op een (voor mijn gevoel) verkeerde manier over te beginnen (of er helemaal niks meer over te zeggen, waardoor het ook zo ongemakkelijk wordt) Ik bescherm mezelf dus eigenlijk voor teleurstellingen hierin. Én ik wil mijn ouders liever "gewoon" verrassen met het nieuws.
Met mijn zus heb ik dus nog wel gesproken over de manier waarop ze mij "verraste" met haar 3de zwangerschap. Mijn zus had zelf ook al wel haar twijfels of ze het nu handig had aangepakt, maar voor haar gevoel had ze niet echt een keuze omdat ze én op dat moment met haar vriend was (hij zit veel in het buitenland voor zijn werk) en ze het graag wilde vertellen waar hij ook bij was, én omdat ze het eerder op die dag ook al aan mijn ouders hadden verteld en het voor hen waarschijnlijk "raar" zou zijn als ze het dan niet vervolgens aan mij/ons zou vertellen. Ik heb aangegeven dat ik dat begrijp, maar het toch jammer vind dat ze hierbij rekening houdt met haar eigen gevoel/voorkeur en met dat van mijn ouders (?!), maar dat ze voor mij gevoel geen rekening houdt met mij en mij hiermee nogal voor het blok zet. Voor mijn gevoel wat het dan prettiger geweest als er op dat moment (of in ieder geval daarna) ook ruimte was geweest voor mijn/onze beleving hierbij. Nu voelde ik me best wel onder druk gezet om alleen maar "heel blij" te reageren (=doen alsof), en dat is nu net helemaaaaaal niet mijn sterkste kant Ik vraag me dan ook echt af of mijn zus zich wel kan inleven en het voelt alsof ze daar ook geen moeite voor heeft gedaan. Zij vertelde me juist dat ze vanaf het moment dat ze ontdekte dat ze weer zwanger was (meteen de eerste poging was het weer raak) dit juist ook heel erg moeilijk vond, omdat ze eigenlijk liever had gezien dat ik nu eerst zwanger zou worden en ze voelde zich dan ook schuldig naar mij toe. Hier heeft ze alleen tegen mij niks over gezegd en dat vind ik dan weer zo zielig voor haar, dat zij dan helemaal alleen met zulke gedachten rondloopt en niet eens "gewoon" blij kan zijn met haar zwangerschap! En ook totaal onnodig, want natuurlijk gun ik het haar enorm om een derde kindje te krijgen omdat dit voor hun gezin nu heel goed past, en dat heeft natuurlijk ook totaal geen invloed op mijn zwangerschapskansen dus zou ik die gedachten echt het liefst bij haar weg willen nemen (en dat lukt ook wel, als ze ze maar uitspreekt...!) Kortom, er zijn wat verbeterpunten op communicatiegebied
Verder ben ik gisteren weer ongesteld geworden, net op het moment dat ik stiekeme hoop kreeg dat ik misschien wel gewoon zwanger was geworden na die HSG.... maar nee dus. Bummer! (maar heeft ook wel weer voordelen, want ik denk toch dat mijn trouwjurk beter staat zonder al te bolle buik )
@ Ellepie, spannend hoor en wat fijn dat je kleine meisje al wel lekker bewegelijk is, dat lijkt er dus op alsof ze in ieder geval voldoende energie binnenkrijgt! Toch?
En meivo, ik ben heel benieuwd hoe het verder met jou gegaan is na die vreselijke bruiloft, ik had heel erg met je te doen toen ik dat verhaal las! Bah, wat is het dan vervelend om op zo'n dag op zo'n plek te zijn en je de hele dag in te moeten houden en het gevoel dat je even geen kant op kunt met je gevoel, en er dan ook nog helemaal alleen mee te zitten! Ik hoop dat het inmiddels wat afgezakt is en ben benieuwd of je nog ongesteld bent geworden?
En Proelie wat is het voor jou ook spannend, ben zooo benieuwd en ik tel met je mee tot 25 april, pff dat duurt nog lang!
Miss, Flipje en eerder ook al Gurlie; wat een geweldig nieuws voor jullie, echt zoooooooooo fijn dat jullie mooie echo's hebben gezien! Hoe voelt het nu voor jullie? Begint het al een beetje werkelijk te worden? En komen jullie al dingen tegen die jullie van tevoren niet hadden bedacht bij het zwanger zijn? En @ Minilove, hoe is het met jouw "bolletje"?
@ Ylva, als het goed is ga jij vandaag lekker op reis en ik hoop dat je een heeeeeele mooie trouwdag hebt gehad mét een fijne huwelijksnacht! <3 Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen bij terugkomst maar nu eerst maar even lekker genieten met zn 2en en even helemaal "van de wereld" zijn, dat is je zo gegund!!
@ Misstiek, voor jou zal het nu wel helemaal spannend worden! Je bent nu toch wel met verlof hoop ik he? Hoe is het met de pijnen?
@ Lisette, bijzonder verhaal van de acupuncturist, waar vind ik jouw buurman??
Had hij ook een theorie over bv de samenhang van jouw rugklachten en je vruchtbaarheidsproblemen?
@ Unicorn, wanneer begin jij nu met de IUI? Ik denk in ieder geval aan je want lijkt me een spannend periode.
@ Kiml & Bliss, wat leuk dat jullie ook nog af en toe een update komen geven! Jullie gaan ook lekker gelijk op zie ik in de tabel, nu allebei nog twee maanden.
@ Gadget, ik ga deze week duimen voor jou en je (paas)ei!
@ Praatje, hopelijk ben je alweer wat verder opgeknapt en ga je nu een ontspannen maand tegemoet!!
@ Peach & Daantje, hoe is het nu met jullie?
En @ Suze, natuurlijk mag je dat vragen mbt mijn moeder (waarom ik haar niet vertel over mijn zwangerschaps/kinderwens); ik vind dat niet fijn om met haar te delen omdat mijn ervaring met haar is dat haar manier van omgaan met emotionele onderwerpen niet fijn is voor mij. Ze heeft er een patent op om er dan op de (voor mij) verkeerde momenten op een (voor mijn gevoel) verkeerde manier over te beginnen (of er helemaal niks meer over te zeggen, waardoor het ook zo ongemakkelijk wordt) Ik bescherm mezelf dus eigenlijk voor teleurstellingen hierin. Én ik wil mijn ouders liever "gewoon" verrassen met het nieuws.
Met mijn zus heb ik dus nog wel gesproken over de manier waarop ze mij "verraste" met haar 3de zwangerschap. Mijn zus had zelf ook al wel haar twijfels of ze het nu handig had aangepakt, maar voor haar gevoel had ze niet echt een keuze omdat ze én op dat moment met haar vriend was (hij zit veel in het buitenland voor zijn werk) en ze het graag wilde vertellen waar hij ook bij was, én omdat ze het eerder op die dag ook al aan mijn ouders hadden verteld en het voor hen waarschijnlijk "raar" zou zijn als ze het dan niet vervolgens aan mij/ons zou vertellen. Ik heb aangegeven dat ik dat begrijp, maar het toch jammer vind dat ze hierbij rekening houdt met haar eigen gevoel/voorkeur en met dat van mijn ouders (?!), maar dat ze voor mij gevoel geen rekening houdt met mij en mij hiermee nogal voor het blok zet. Voor mijn gevoel wat het dan prettiger geweest als er op dat moment (of in ieder geval daarna) ook ruimte was geweest voor mijn/onze beleving hierbij. Nu voelde ik me best wel onder druk gezet om alleen maar "heel blij" te reageren (=doen alsof), en dat is nu net helemaaaaaal niet mijn sterkste kant Ik vraag me dan ook echt af of mijn zus zich wel kan inleven en het voelt alsof ze daar ook geen moeite voor heeft gedaan. Zij vertelde me juist dat ze vanaf het moment dat ze ontdekte dat ze weer zwanger was (meteen de eerste poging was het weer raak) dit juist ook heel erg moeilijk vond, omdat ze eigenlijk liever had gezien dat ik nu eerst zwanger zou worden en ze voelde zich dan ook schuldig naar mij toe. Hier heeft ze alleen tegen mij niks over gezegd en dat vind ik dan weer zo zielig voor haar, dat zij dan helemaal alleen met zulke gedachten rondloopt en niet eens "gewoon" blij kan zijn met haar zwangerschap! En ook totaal onnodig, want natuurlijk gun ik het haar enorm om een derde kindje te krijgen omdat dit voor hun gezin nu heel goed past, en dat heeft natuurlijk ook totaal geen invloed op mijn zwangerschapskansen dus zou ik die gedachten echt het liefst bij haar weg willen nemen (en dat lukt ook wel, als ze ze maar uitspreekt...!) Kortom, er zijn wat verbeterpunten op communicatiegebied
Verder ben ik gisteren weer ongesteld geworden, net op het moment dat ik stiekeme hoop kreeg dat ik misschien wel gewoon zwanger was geworden na die HSG.... maar nee dus. Bummer! (maar heeft ook wel weer voordelen, want ik denk toch dat mijn trouwjurk beter staat zonder al te bolle buik )
maandag 4 april 2016 om 13:21
@all: even een update: ik werk nog tot woensdag, daarna ben ik (eindelijk) thuis. wat wel maakt dat ik tot 25 juli thuis kan zijn, leuk als de kleine er is om nog lang thuis te kunnen blijven...
qua kwaaltjes : moeilijk slapen en dus wat moe, zure maag, weer een ochtendmisselijk gevoel deze morgen, af en toe harde buiken, rugpijn tijdens het zitten, en ik voel me een walvis in bed . duurt zeker 5 minuten voor ik me kan draaien wegens steken in mijn bekken vooraan links. ze was 2 weken geleden nog niet ingedaald, morgen ga ik terug op controle, en dan zien we weer verder. mijn vermoeden is dat ze niet voor de uitgerekende datum komt, maar we zien wel hoe het loopt
aan iedereen een dikke walvisknuffel
qua kwaaltjes : moeilijk slapen en dus wat moe, zure maag, weer een ochtendmisselijk gevoel deze morgen, af en toe harde buiken, rugpijn tijdens het zitten, en ik voel me een walvis in bed . duurt zeker 5 minuten voor ik me kan draaien wegens steken in mijn bekken vooraan links. ze was 2 weken geleden nog niet ingedaald, morgen ga ik terug op controle, en dan zien we weer verder. mijn vermoeden is dat ze niet voor de uitgerekende datum komt, maar we zien wel hoe het loopt
aan iedereen een dikke walvisknuffel
woensdag 6 april 2016 om 16:30
@Newskies; lief dat je het vraagt Als ik deze maand ongesteld wordt dan starten we meteen met IUI dus eind deze maand. Ik hoop uiteraard dat ik niet ongesteld wordt maar dat heb ik niet in de hand.
Wil nog even tegen je zeggen dat ik het echt knap vind hoe je met die situatie met je zus omgaat en hoe je haar zo vertelt over jouw gevoelens en hoe het voor jou is. Lijkt me niet makkelijk.
@proeliwoelie: gefeliciteerd!
@iedereen die het kan gebruiken
@hier; ups and downs. Ik heb alles gelezen en blijf meelezen, maar heb op het moment niet de kracht om op iedereen individueel te reageren, sorry. Hoop uiteraard wel dat het met iedereen goed gaat!
Wil nog even tegen je zeggen dat ik het echt knap vind hoe je met die situatie met je zus omgaat en hoe je haar zo vertelt over jouw gevoelens en hoe het voor jou is. Lijkt me niet makkelijk.
@proeliwoelie: gefeliciteerd!
@iedereen die het kan gebruiken
@hier; ups and downs. Ik heb alles gelezen en blijf meelezen, maar heb op het moment niet de kracht om op iedereen individueel te reageren, sorry. Hoop uiteraard wel dat het met iedereen goed gaat!
woensdag 6 april 2016 om 20:54
Hallo dames,
hier ben ik weer
en gelukkig twee dagen weer hoofdpijn vrij
en dat is toch wel heel fijn hoor..
ja flower klopt, ik heb regelmatig, eigenlijk veel te vaak hoofdpijn
of last van mijn rug en benen
iets waar ik eigenlijk mij helemaal niet bezig houd,
behalve dan klagen
ben niet zo iemand die regelmatig of snel naar een arts zou gaan
en toch belemmerd het mijn leven
ik schrijf nog helemaal niet zo heel lang met jullie mee
en toch ook valt het jou / jullie hier op
misschien is het inderdaad verstandig om een osteopaat
of een acupuncturist te gaan
ik heb gister avond de moeite genomen om wat over accupunctuur te lezen
en er zijn heel wat verhalen van bekend.
ik ga mij er meer in verdiepen over beide, accupuncurist of osteopaat
flower dank je wel
ook lees ik bij lisette het begin van rugpijn en vervolgens een accupuncturist
ik ga mij er zeker mee bezig houden
ik hoop zo dat het bij mij dan ook zal helpen
Elliepie
wat fijn dat je de kleine goed kan voelen
en dat je dat ook aan je man kan laten voelen
toch een extra teken van dat alles goed is
lekker he
haha ja inderdaad newskies ik
wil ook wel op bezoek bij haar buurman
gaan wij er allemaal heen
vind die beste man vast niet erg hihi
oh een theorie over rugpijn en vruchtbaarheidsproblemen
ben ik ook benieuwd naar
ik heb namelijk bijna elke dag wel rugpijn en daarbij ook last van mijn benen
waarvan ik denk dat het met elkaar in verbinding staat
maar samen met de vruchtbaarheid
maakt mij ook nieuwsgierig
oh een ontspannen maand ik hoop het zo
ik heb het in mijn hoofd wel rustig
houd mij niet bezig met het moment van mijn ei
heb plezier samen met mijn man tussen de lakens
en ik er geniet ervan
het voelt goed.... en dat gevoel houd ik vast
oh wat een verhaal tussen jou en je zus wat betreft het vertellen van
en het verhaal met je moeder
wat een lastige situatie
je omschrijft uiteindelijk dat er verbeter punten zijn
wat betreft de communicatie
en dat is wel een fijn idee
oh balen dat je toch ongesteld geworden bent
dikke knuffel
en ja het is flink balen
maar als je daarna bedenkt dat je dan beter in je trouwjurk past
en het zonder een al te bolle buik mooier staat,
houd dan dat gevoel maar vast.
het is allemaal zo lastig he.
misstiek
zwangerschaps verlof
wat een fijn gevoel zal dat zijn.
oh wat een waslijst met kwaaltjes
laat het dan maar niet meer te lang duren
en laat de kleine maar komen of niet
succes met je laatste loodjes
gadgetfreak
spannend om tot zondag te moeten wachten
ik duim voor je
unicorn
ook voor jou een dikke knuffel
oh nee meivo
wat erg
weer alle tekst weg??
ja ik schrijf ook al een tijdje niet meer met de telefoon.
dat is ook de reden dat ik niet meer elke dag reageer
zoals ik in het begin wel deed
maar ook met mijn tablet
gebeurde het de vorige keer
dat ook ik alle tekst kwijt was
en dat is echt niet leuk
heb je iedereen gelezen en beantwoord
en dat is echt balen
helemaal zoals jij dan schrijft dat je 45 min bezig bent geweest
hier weinig nieuws eigenlijk
in deze dagen zal mijn ei voorbij komen,
maar ik wil mij er niet zo meer mee bezig houden
ik heb samen met mijn man het leuk tussen de lakens gehad
en veel belangrijker ik heb er weer echt van genoten
de laatste tijd was het meer een moeten volgens de kalender
niet dat het erg was, alles voor het goede doel
maar als het goede doel niet behaald word
is dat wel balen
nu is het weer lekker wanneer wij zin hebben en willen
en vooral genieten
en dan zie ik wel wat daar wel of niet uit voor gaat komen
voor iedereen die het nodig heeft
een dikke dikke knuffel
hier ben ik weer
en gelukkig twee dagen weer hoofdpijn vrij
en dat is toch wel heel fijn hoor..
ja flower klopt, ik heb regelmatig, eigenlijk veel te vaak hoofdpijn
of last van mijn rug en benen
iets waar ik eigenlijk mij helemaal niet bezig houd,
behalve dan klagen
ben niet zo iemand die regelmatig of snel naar een arts zou gaan
en toch belemmerd het mijn leven
ik schrijf nog helemaal niet zo heel lang met jullie mee
en toch ook valt het jou / jullie hier op
misschien is het inderdaad verstandig om een osteopaat
of een acupuncturist te gaan
ik heb gister avond de moeite genomen om wat over accupunctuur te lezen
en er zijn heel wat verhalen van bekend.
ik ga mij er meer in verdiepen over beide, accupuncurist of osteopaat
flower dank je wel
ook lees ik bij lisette het begin van rugpijn en vervolgens een accupuncturist
ik ga mij er zeker mee bezig houden
ik hoop zo dat het bij mij dan ook zal helpen
Elliepie
wat fijn dat je de kleine goed kan voelen
en dat je dat ook aan je man kan laten voelen
toch een extra teken van dat alles goed is
lekker he
haha ja inderdaad newskies ik
wil ook wel op bezoek bij haar buurman
gaan wij er allemaal heen
vind die beste man vast niet erg hihi
oh een theorie over rugpijn en vruchtbaarheidsproblemen
ben ik ook benieuwd naar
ik heb namelijk bijna elke dag wel rugpijn en daarbij ook last van mijn benen
waarvan ik denk dat het met elkaar in verbinding staat
maar samen met de vruchtbaarheid
maakt mij ook nieuwsgierig
oh een ontspannen maand ik hoop het zo
ik heb het in mijn hoofd wel rustig
houd mij niet bezig met het moment van mijn ei
heb plezier samen met mijn man tussen de lakens
en ik er geniet ervan
het voelt goed.... en dat gevoel houd ik vast
oh wat een verhaal tussen jou en je zus wat betreft het vertellen van
en het verhaal met je moeder
wat een lastige situatie
je omschrijft uiteindelijk dat er verbeter punten zijn
wat betreft de communicatie
en dat is wel een fijn idee
oh balen dat je toch ongesteld geworden bent
dikke knuffel
en ja het is flink balen
maar als je daarna bedenkt dat je dan beter in je trouwjurk past
en het zonder een al te bolle buik mooier staat,
houd dan dat gevoel maar vast.
het is allemaal zo lastig he.
misstiek
zwangerschaps verlof
wat een fijn gevoel zal dat zijn.
oh wat een waslijst met kwaaltjes
laat het dan maar niet meer te lang duren
en laat de kleine maar komen of niet
succes met je laatste loodjes
gadgetfreak
spannend om tot zondag te moeten wachten
ik duim voor je
unicorn
ook voor jou een dikke knuffel
oh nee meivo
wat erg
weer alle tekst weg??
ja ik schrijf ook al een tijdje niet meer met de telefoon.
dat is ook de reden dat ik niet meer elke dag reageer
zoals ik in het begin wel deed
maar ook met mijn tablet
gebeurde het de vorige keer
dat ook ik alle tekst kwijt was
en dat is echt niet leuk
heb je iedereen gelezen en beantwoord
en dat is echt balen
helemaal zoals jij dan schrijft dat je 45 min bezig bent geweest
hier weinig nieuws eigenlijk
in deze dagen zal mijn ei voorbij komen,
maar ik wil mij er niet zo meer mee bezig houden
ik heb samen met mijn man het leuk tussen de lakens gehad
en veel belangrijker ik heb er weer echt van genoten
de laatste tijd was het meer een moeten volgens de kalender
niet dat het erg was, alles voor het goede doel
maar als het goede doel niet behaald word
is dat wel balen
nu is het weer lekker wanneer wij zin hebben en willen
en vooral genieten
en dan zie ik wel wat daar wel of niet uit voor gaat komen
voor iedereen die het nodig heeft
een dikke dikke knuffel
woensdag 6 april 2016 om 22:55
Newskies en praatje: die theorie had hij wel inderdaad, maar weet niet meer hoe hij dat toen uitlegde..
Heb dat niet helemaal opgeslagen omdat ik het toen allemaal enigzins zweverig vond overkomen haha.
Kon me niet voorstellen dat 2 zo'n verschillende dingen op zo'n manier waren verbonden en dat dat zulke vergaande consequenties kon hebben (het niet zwanger kunnen worden)
Nu is gebleken dat is de maand erop wel zwanger ben geworden weet ik nog zo net niet of dat allemaal niet samenhangt.
Toeval bestaat niet toch?
Mooi is het in ieder geval wel!
We hebben gisteren de echo gehad en wij verwachten een babyjongentje!
Niet gedacht haha heel vreemd, maar hartstikke leuk uiteraard
Heb dat niet helemaal opgeslagen omdat ik het toen allemaal enigzins zweverig vond overkomen haha.
Kon me niet voorstellen dat 2 zo'n verschillende dingen op zo'n manier waren verbonden en dat dat zulke vergaande consequenties kon hebben (het niet zwanger kunnen worden)
Nu is gebleken dat is de maand erop wel zwanger ben geworden weet ik nog zo net niet of dat allemaal niet samenhangt.
Toeval bestaat niet toch?
Mooi is het in ieder geval wel!
We hebben gisteren de echo gehad en wij verwachten een babyjongentje!
Niet gedacht haha heel vreemd, maar hartstikke leuk uiteraard
woensdag 6 april 2016 om 23:06
woensdag 6 april 2016 om 23:34
Acupunctuur gaat volledig buiten de westerse medische wereld om. Hier hebben de huisartsen dus helemaal niets mee te maken en heb je geen verwijzing voor nodig.
De kosten vallen reuze mee en worden voor een groot deel vergoed door de zorgverzekering.
Volgens mij betaalde ik naar 40% ofzo.
De kosten vallen reuze mee en worden voor een groot deel vergoed door de zorgverzekering.
Volgens mij betaalde ik naar 40% ofzo.
donderdag 7 april 2016 om 09:23
@Lisette leukkk een jongen
! Voor ons was het ook even omschakelen toen we het hoorde want we dachten allebei dat we een meisje zouden krijgen, haha maar nog voordat we de parkeerplaats van de VK afwaren waren we er aan gewend...en noemde we hem al bij zn naam hihi!
Klopt dat je voor acupunctuur en osteopaat (ook fysio tegenwoordig niet meer ) geen verwijzing nodig heb van je HA, misschien wel even handig om uit te zoeken welke acupuncturist en osteopaat jou verzekering vergoed!
PS: voor de zwangere een tip, wellicht ten overvloede maar mocht je een cursus gaan doen als in yoga, zwanger-fit o.i.d, soms vergoed je verzekering dat ook, dus ook wel even de moeite waard om uit te zoeken welke jou verzekering dat vergoed
Klopt dat je voor acupunctuur en osteopaat (ook fysio tegenwoordig niet meer ) geen verwijzing nodig heb van je HA, misschien wel even handig om uit te zoeken welke acupuncturist en osteopaat jou verzekering vergoed!
PS: voor de zwangere een tip, wellicht ten overvloede maar mocht je een cursus gaan doen als in yoga, zwanger-fit o.i.d, soms vergoed je verzekering dat ook, dus ook wel even de moeite waard om uit te zoeken welke jou verzekering dat vergoed
Life is a party to be thrown
donderdag 7 april 2016 om 16:16
@Newskies ik snap hem wbt je moeder.
Goed dat je met je zus hebt gepraat. Het zijn ook lastige onderwerpen om te bespreken he!
Balen dat je ongesteld bent geworden
Wanneer ga jij ook alweer trouwen (ongeveer?)
@Praatje, ik zou ook zeker eens accupuntuur/osteopaat proberen! Zeker met je klachten van de laatste tijd..
Osteopaat wordt niet standaard vergoed bij een basisverzekering. Ik had een "extra pakket" genomen bij de zorgverzekering ervoor. Alternatieve geneeswijzen geloof ik.
@Kim, goede tip! Ik zal eens bellen. Heb me toevallig net opgegeven voor zw-yoga. Ben benieuwd!
@Lisette, leuk een jongen! Je hebt al een dochter, toch? Gaaf!
@Meivo, inmiddels al ongesteld of nog steeds in onzekerheid?
@Unicorn en gadget
@MissTiek, eindelijk verlof! Geniet ervan!
@Bliss, gaat snel zeg..
@Ellie, succes volgende week met de echo!
Goed dat je met je zus hebt gepraat. Het zijn ook lastige onderwerpen om te bespreken he!
Balen dat je ongesteld bent geworden
Wanneer ga jij ook alweer trouwen (ongeveer?)
@Praatje, ik zou ook zeker eens accupuntuur/osteopaat proberen! Zeker met je klachten van de laatste tijd..
Osteopaat wordt niet standaard vergoed bij een basisverzekering. Ik had een "extra pakket" genomen bij de zorgverzekering ervoor. Alternatieve geneeswijzen geloof ik.
@Kim, goede tip! Ik zal eens bellen. Heb me toevallig net opgegeven voor zw-yoga. Ben benieuwd!
@Lisette, leuk een jongen! Je hebt al een dochter, toch? Gaaf!
@Meivo, inmiddels al ongesteld of nog steeds in onzekerheid?
@Unicorn en gadget
@MissTiek, eindelijk verlof! Geniet ervan!
@Bliss, gaat snel zeg..
@Ellie, succes volgende week met de echo!
vrijdag 8 april 2016 om 16:31
Suze, wat fijn dat je je beter voelt. Dank je wel voor je medeleven. Hoe was je echo? Ik kann me heel goed voorstellen dat je bang bent dat er dan wat met het kindje is, zeker als je zolang erover gedaan hebt om überhaupt zwanger te worden. Ik hoop dat je op het moment weer op je roze wolk zit! Je kunt nagaan of je een eisprong hebt,door bij de gyn echo`s te laten maken. Bij mij waren er de hele tijd heel veel eiblaasjes, maar niet één of meerdere eiblaasjes die groter waren dan de rest, die dan weer tot eisprong zouden kunnen komen. Daardoor kann je vrijwel zeker zeggen dat het niet tot een eisprong komt. Om het 100 procent zeker te weten, heeft de gyn bij mij ná een vermoedelijke datum waar een eisprong zou plaats hebben moeten vinden, op bepaalde cyclusdagen bloed geprikt. Dat bloed moet dan bepaalde hormoonwaarden hebben, waardoor je kan zien of er tenminste een eisprong heeft plaatsgevonden. Die waarden zijn bij mij helaas toen niet gevonden. Die echo`s heb ik meerdere malen gehad en vele zijn al lang geleden (sommige bijv een half jaar) en de bloedtest om het uit te sluiten zo`n anderhald maand ofo geleden.
Praatje, bedankt voor je lieve reactive. ik hoop dat jij weer fit bent! Ik zit nu op de laptop, dus de reacties zouden nu niet moeten verdwijnen haha. Wat vreemd dat dat bij jou ook het geval was op je tablet. Ik heb uiteindelijk met oordoppen in kunnen slapen ?. Ik heb zelf ook goede ervaringen met acupunctuur, vooral voor chronische klachten. In NL wordt veel vergoed, hier in Duitsland helaas niet, dus daarom was ik er al langer niet. Een acupuncturist kijkt naar jou als mens in geheel, en niet als één klacht die hij moet laten verdwijnen. Als je bijvoorbeeld hoofdpijn hebt, kijkt hij of zij naar de oorzaak en probeert dat te laten verdwijnen d.m.v. blokkades op te heven. Hoewel het in Nl wel vergoed wordt en hier niet, is het hier al wel veel normalen. Heel veel huisartsen hier zijn ook acpuncturist. Let er wel op dat de acupuncturist is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur, dan vergoedt je verzekering namelijk een groot deel. Wat goed dat je probeert er minder mee bezig te zijn. Dat vind ik echt knap!
Elliepie, wat leuk dat je je zo goed voelt en dat je man de baby heeft gevoeld! Dat was zeker heel speciaal! We gaan er denk ik allemaal vanuit dat het bij de volgende echo gewoon helemaal goed is!
Newskies, dank je wel! Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en was bij de gyn vandaag. Schrijf ik zo even uitgebreid. Wat goed dat je met je zus hebt gepraat. Is waarschijnlijk lastig voor beide partijen, maar ze had inderdaad gewon iets beter moeten nadenken. Wel fijn dat jullie hier met zijn 2-en echt over kunnen praten. Wat stom dat je ongesteld bent geworden!!! Boeh! Dikke knuffel!
Misstiek, oooh een walvisknuffel, dat is ook lief! Wat rot dat je zoveel kwaaltjes hebt. Een walvisknuffel terug (ik voel me dan wel geen walvis, maar ik vind het leuk klinken, dus ik houd hem erin).
Gadget, succes op het wachtbankje!
Unicorn, dat herken ik, af en toe daarvoor de kracht niet hebben. Krachtknuffels aan jou.
Lisette, een jongetje,wat leuk!!
@hier. Ik was vandaag bij de gyn. Ik zat er toch zo doorheen na de negatieve test en was nog steeds niet ongesteld. En mijn borsten doen ook echt pijn. Mijn man zei direct: „als hat dat met je lichaam doet, gaan de de dosis hormonen, niet verhogen!“, dus hij was ook mee om te praten over wat nu verder. Ze heeft weer een echo gemaakt en heeft meermaald herhaald dat het er niet zo slecht uitziet, dat het er zo uitziet alsof het een hele vroege zwangerschap zou kunnen zijn! Ze zegt dat mijn eisprong waarschijnlijk niet toen is gekomen, zoals zij gedacht had aan de hand van de echo. Soms komt hij dan toch later en ze zei dat het dan ook verklaarbaar zou zijn waarom de zwangerschapstest negeatief was. Ze heeft nu bloed afgenomen en maandag krijg ik resultaat en moet ik nog een keer komen. Ze vertelde dat ze die bloedwaarden met elkaar moet vergelijken, om te kijken of het echt om een zwangerschap gaat en het zwangerschapshormoon met elkaar moet vergelijken (of dat stipje of iets ook groeit). Toen ik vroeg of we nu heel blij konden zijn, zei ze wel dat we woensdag moeten afwachten (de resultaten). Ik rilde helemaal toen ik naar mijn werk ging. Zou het dan echt zijn? Oooh ik probeer me niet teveel te verheugen,maar het is zo moeilijk!!!
Praatje, bedankt voor je lieve reactive. ik hoop dat jij weer fit bent! Ik zit nu op de laptop, dus de reacties zouden nu niet moeten verdwijnen haha. Wat vreemd dat dat bij jou ook het geval was op je tablet. Ik heb uiteindelijk met oordoppen in kunnen slapen ?. Ik heb zelf ook goede ervaringen met acupunctuur, vooral voor chronische klachten. In NL wordt veel vergoed, hier in Duitsland helaas niet, dus daarom was ik er al langer niet. Een acupuncturist kijkt naar jou als mens in geheel, en niet als één klacht die hij moet laten verdwijnen. Als je bijvoorbeeld hoofdpijn hebt, kijkt hij of zij naar de oorzaak en probeert dat te laten verdwijnen d.m.v. blokkades op te heven. Hoewel het in Nl wel vergoed wordt en hier niet, is het hier al wel veel normalen. Heel veel huisartsen hier zijn ook acpuncturist. Let er wel op dat de acupuncturist is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur, dan vergoedt je verzekering namelijk een groot deel. Wat goed dat je probeert er minder mee bezig te zijn. Dat vind ik echt knap!
Elliepie, wat leuk dat je je zo goed voelt en dat je man de baby heeft gevoeld! Dat was zeker heel speciaal! We gaan er denk ik allemaal vanuit dat het bij de volgende echo gewoon helemaal goed is!
Newskies, dank je wel! Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en was bij de gyn vandaag. Schrijf ik zo even uitgebreid. Wat goed dat je met je zus hebt gepraat. Is waarschijnlijk lastig voor beide partijen, maar ze had inderdaad gewon iets beter moeten nadenken. Wel fijn dat jullie hier met zijn 2-en echt over kunnen praten. Wat stom dat je ongesteld bent geworden!!! Boeh! Dikke knuffel!
Misstiek, oooh een walvisknuffel, dat is ook lief! Wat rot dat je zoveel kwaaltjes hebt. Een walvisknuffel terug (ik voel me dan wel geen walvis, maar ik vind het leuk klinken, dus ik houd hem erin).
Gadget, succes op het wachtbankje!
Unicorn, dat herken ik, af en toe daarvoor de kracht niet hebben. Krachtknuffels aan jou.
Lisette, een jongetje,wat leuk!!
@hier. Ik was vandaag bij de gyn. Ik zat er toch zo doorheen na de negatieve test en was nog steeds niet ongesteld. En mijn borsten doen ook echt pijn. Mijn man zei direct: „als hat dat met je lichaam doet, gaan de de dosis hormonen, niet verhogen!“, dus hij was ook mee om te praten over wat nu verder. Ze heeft weer een echo gemaakt en heeft meermaald herhaald dat het er niet zo slecht uitziet, dat het er zo uitziet alsof het een hele vroege zwangerschap zou kunnen zijn! Ze zegt dat mijn eisprong waarschijnlijk niet toen is gekomen, zoals zij gedacht had aan de hand van de echo. Soms komt hij dan toch later en ze zei dat het dan ook verklaarbaar zou zijn waarom de zwangerschapstest negeatief was. Ze heeft nu bloed afgenomen en maandag krijg ik resultaat en moet ik nog een keer komen. Ze vertelde dat ze die bloedwaarden met elkaar moet vergelijken, om te kijken of het echt om een zwangerschap gaat en het zwangerschapshormoon met elkaar moet vergelijken (of dat stipje of iets ook groeit). Toen ik vroeg of we nu heel blij konden zijn, zei ze wel dat we woensdag moeten afwachten (de resultaten). Ik rilde helemaal toen ik naar mijn werk ging. Zou het dan echt zijn? Oooh ik probeer me niet teveel te verheugen,maar het is zo moeilijk!!!
zondag 10 april 2016 om 13:29
Misstiek en Suze,dank jullie wel!! Het is inderdaad heel spannend!!! Ik zag zelf iets op de echo wat op een boon leek, dus ik vind het hoopgevend. Een test doen we iig niet voor maandag, omdat de gyn had benadrukt dat het misschien een hele vroege zwangerschap zou kunnen zijn. Dan ben ik bang dat ik dan alsnog negatief test. De bloedtest is nauwkeuriger en kan eerder een positief resultaat opleveren dan de de urinetest. Het wachten duurt me nu al te lang