Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*zucht*

We zouden morgen dus een afspraak hebben in het VUmc (uitslagen van het genetisch onderzoek bij F), maar ik werd net gebeld dat die is verplaatst naar volgende week donderdag...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Flipje2: oh nee wat verrot!! Gewoon een week langer wachten!! Sterkte met deze tegenvaller. En als je hulp kan vinden die je prettig vind, waarom zou je er dan inderdaad geen gebruik van maken? Knuffel voor jou

@Suze27; thanks! Lief van je Jij succes met de laatste loodjes.
@flipje hm balen zeg.. dikke knuffel!!

Hoe gaat het met Peach??
Happiness is only real when shared
Gefeliciteerd Daantje wat een super nieuws! Dat alles maar super goed mag gaan, geniet ervan!

Pff Flipje het zit je ook niet mee.. weer langer wachten wat stom zeg.. hopelijk krijg je dan volgende week in elk geval antwoorden!

Knap Minilove dat je het een verrassing laat! Ik had dat geduld echt niet haha wist met 12+3 eigenlijk al dat het een meisje was door de nub theorie en met 13+6 is dat bevestigd met een geslachtsbepalingsecho haha. Hoezo nieuwsgierig.

Suze en Elliepie voor jullie begint het ook te tellen nu leuk!! Pff de tijd ging sowieso super snel maar vooral die laatste weken vond ik echt zó snel gaan. Lekker genieten nog die laatste weken!

Gefeliciteerd met jullie huwelijk Gadget!! Dat de kers op de taart maar heeel gauw mag volgen meid!

Sorry als ik iemand gemist heb! Heb niet veel tijd voor t forum, kom er ook bijna niet meer maar ik lees wel steeds bij ik wil het toch een beetje bij houden hier!

Hier gaat alles super, baby doet t perfect en is alweer een maand(!!!) oud morgen waar blijft de tijd toch pfff lijkt wel gisteren dat ik nog vrolijk rond liep met mn buik. (Die ik best wel mis! Zo raar ineens weer een platte buik haha..)

Hoop hier snel weer iemand te kunnen feliciteren!! Gun dit iedereen zo
Dank jullie wel allemaal, ik heb erg veel last van buikkrampen die doortrekken naar benen, als ik wist dat alles goed kwam had ik me er niet zo druk om gemaakt, maar maakt me heel onzeker! Nog even wachten op de eerste echo! (4-aug)

Flipje sterkte met wachten!

Gadget van harte gefeliciteerd!
Daantje wat een supermooi nieuws, gefeliciteerd! Fijn ook dat je het komt vertellen, dat geeft mij weer hoop Die krampen zijn wel minder fijn natuurlijk, ik heb dit wel vaker gehoord en gehoord dat dit er (blijkbaar) bij kan horen, maar fijn is anders natuurlijk.

En Flipje wat ontzettend balen dat de afspraak verzet is zeg... En ik kan me goed voorstellen dat het nu even niet lukt om te genieten. Er is ontzettend veel gebeurt en het kost echt tijd en energie om dat allemaal te verwerken en alles te voelen wat dit in je heeft geraakt en de pijn echt te kunnen voelen en uiten. Het is alleen niet haalbaar om daar continu mee bezig te zijn en daardoor kun je je in deze fase misschien ook (onbewust) een beetje afsluiten van je gevoel. Dit maakt dat je ook fijne gevoelens minder goed kunt voelen (wel heel vervelend!) en ook dat je even wat minder goed kunt "presteren/functioneren" dan je normaal van jezelf gewend bent, omdat dit hele proces gewoon veel energie kost! Volgens mij ben jij al heel bewust met dit proces bezig maar hierbij hulp inschakelen kan natuurlijk ook nooit kwaad (als dat goed voelt), en is misschien juist wel heel fijn zodat er nu ook een beetje extra voor je gezorgd wordt. Want dat verdien je zeker, na zoiets heftigs! Ik wil zeggen pas goed op jezelf, maar volgens mij doe je dat al. Dus gewoon een omdat ik je zo dapper vind!

Praatje, leuk om ook weer iets van jou te lezen en fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Waar sta jij nu in jouw proces?

Gadget, ik hoop dat je een heeeeeeeeeeeeeeeeele mooie dag hebt gehad en nu lekker van je huwelijksreis aan het genieten bent!

@ hier: niet zoveel te melden eigenlijk, het is de tweede helft van de maand maar nog niet echt in de spannende dagen (NOD is volgende week), dus ben het kalmpjes aan het afwachten (maar registreer natuurlijk stiekem wel elk verdacht steekje/pijntje/etc. )
Hi, kleine update dinsdagavond vlak na t schrijven van het stukje hierboven ben ik naast de krampen ook gaan bloeden. Erg geschrokken en ik dacht dan ook dat t klaar was. Volgende morgen meteen de VK gebeld en woensdagmiddag was de kramp wel weg maar ik bloed nog steeds een beetje. Gelukkig niet zwaar en geen stolsels en/od weefsels. Dus is inmiddels er wel een beetje hoop dat t misschien goed komt. Wel heb ik nu volgende week vrijdag bij 6wk/5dagen een echo om te kijken of er nog leven is en hoe of wat verder.

Heel dapper zei ik steeds als ik nou toch maar wist dat ik überhaupt zwanger kan worden ben ik al heel blij, maar dit is toch ook naast t zwanger proberen te worden een best pittige periode. Ik merk dat je zo afhankelijk van je lichaam ben maar in dit proces heb je zo weinig in eigen handen. Ik rook niet , ik drink niet en eet gezond al 2 jaar en slik ik mijn foliumzuur. T enige wat dan volgt in de periode voor en dus nu ook tijdens is geduld hebben en de tijd zijn werk laten doen.

Dankjewel voor al jullie lieve woorden! X
Oh Da4ntje wat een schrik! Hopelijk straks een mooie echo.
Oh daantje wat een kl*te nieuws!! Ik duim voor je dat alles goed zit... Pff :(
Update 2;

Helaas werd ik gistermorgen wakker en bloeden is doorgezet. Ik ben niet meer zwanger.

Nogmaals dankjulliewel
quote:Da4ntje schreef op 10 juli 2016 @ 07:55:

Update 2;

Helaas werd ik gistermorgen wakker en bloeden is doorgezet. Ik ben niet meer zwanger.

Nogmaals dankjulliewelAgh lieve Daan, wat een ontzettend verdrietig bericht. Sterkte de komende tijd..
Bah Daan! Wat kut!

Dikke knuffel voor jou!!!
Ohhh nee Da4ntje....
Verdorie Daantje! veel sterkte!!
The finest pleasure is kindness to others.
oh neeee daantje! dikke en veel sterkte
Ik moet het even kwijt,

gister mijn eerste zwangerschapstest gedaan en deze was positief! me happy!
say what?
Ondanks dat ik voor iedereen blij ben die zwanger word/is (en daarvoor dus gefeliciteerd), vind ik dit een totaal misplaatste opmerking in dit topic.

Hier praten namelijk meiden die al enorm lang bezig zijn om zwanger te worden en dit niet bepaald lukt zonder slag of stoot.

Om hier zo blij te komen verkondigen dat het direct de eerste keer gelukt is, vind ik niet netjes.
The finest pleasure is kindness to others.
quote:vnjkc schreef op 11 juli 2016 @ 09:25:

Ik moet het even kwijt,

gister mijn eerste zwangerschapstest gedaan en deze was positief! me happy!En waarom precies moet je dat juist hier kwijt...?
Hoi hoi.

Daar ben ik weer. Na een lange periode van afwezigheid.

Onze bruiloft was super! Hele mooie, gezellige, fijne en slopende dag

Nu inderdaad op vakantie. Heerlijk. woensdag alweer naar huis.

In alle drukte enzo ben ik bang dat ik m'n eisprong gemist heb. Dat is een vreemd iets want dit was onze laatste poging om zelf te proberen. Maar wie weet. Ik ben ook nog ziekig geweest en komt ie nog later (dan wordt het een cyclus van minimaal 40 dagen dan) Vanaf komende cyclus gaan we met iui strarten.

Daantje, wat ontzettend kut dat je bent gaan bloeden. Zeker nadat je zo blij was dat het was gelukt na zo'n lange tijd. Dikke knuffel voor jou

Mocht ik iemand vergeten zijn dan spijt me dat. Vanaf een mobiel is t forum toch beetje lastig.

Knuffel voor allemaal!

Adios!
Gadget fijn dat je een leuk feest hebt gehad, nogmaals gefeliciteerd!!

Hopelijk had je een deugddoende en gezellige vakantie!

Daantje, wat verdrietig, hoe gaat het met je? Dikke knuffel!!!

Ik duim voor je dat je het een plaatsje kan geven en bekijk het van de positieve kant (sorry als dit cru overkomt, is echt niet de bedoeling): je kan zelf zwanger worden, dat is toch een klein beetje goed nieuws.. Neem de komende tijd maar genoeg rust en verwen jezelf!

Vnjkc dit is echt onrespectvol, zoals flipje en Lisette ook al aangaven. Even binnenwippen om te melden dat je zwanger bent in een topic waar meisjes al meer dan een jaar proberen om zwanger te worden.. Erg ontactvol...
Ahh Daantje wat ontzettend balen, en dit vind ik eigenlijk nog enorm zwak uitgedrukt. Het lijkt mij echt heel naar dat je na zo'n periode van opluchting en blijdschap weer helemaal in de onzekerheid terug bent en weer moet afwachten.... Dikke voor jou ...

@ hier, ook weer ongesteld geworden, cyclus deze maand 29 dagen terwijl de vorige 37 dagen was. Ik weet dat het kan wisselen maar dit is toch wel vervelend, ook omdat mijn eisprong nu dan dus waarschijnlijk weer veel eerder in de maand is geweest en we de kans van deze maand dan achteraf gezien waarschijnlijk helemaal niet echt benut hebben. Daar kan ik dan wel van balen. Ik denk dat ik binnenkort even contact op ga nemen met de het ziekenhuis en ik wil eigenlijk toch ook voor de zekerheid nog een test van mijn hormoonwaarden. To be continued maar weer.
@gadget geniet lekker van je vakantie! Leuk om te horen dat jullie dag zo geslaagd was, ik krijg nu al stress van het bedenken hoe we het willen gaan doen...

@Newskies Shit... weer ongesteld. Ik zou ook maar weer even aan de bel trekken bij het ziekenhuis, misschien willen ze dan een plan met je maken ofzo voor de komende tijd.
NewSkies, balen :-/ Ik denk dat het ziekenhuis contacteren geen kwaad kan, zeker doen!

Al is het maar voor meer duidelijkheid en mss wat rust in je hoofd.. Dikke knuffel!

Flipje hoe gaat het met jou?

Suze aan het aftellen?
Flipje ik denk aan je vandaag... ben heel benieuwd wat jullie te horen krijgen... sowieso een
oh nee Daantje, ik had een grote glimlach bij het terug lezen van de berichten

vanaf mijn vorige bezoek

dat je vertelde dat je zwanger bent (via de natuurlijke weg!!) - en nu lees ik - was

ik leef enorm met je mee en weet absoluut wat je mee maakt.

blijdschap, angst en verdriet kunnen zo dicht bij elkaar liggen...

hopelijk gaat het weer wat beter met je....??

en heb je het een plekje kunnen geven

dikke knuffel

en flipje jou zat het ook niet mee

dat je een week langer hebt moeten wachten.

ben wel heel nieuwsgierig naar wat er verteld is.

wil je dat met ons delen?

hopelijk gaat het met jou nu iets beter?

ik zag je verhaal voorbij komen over je verdriet, je twijfel of het toch

wel de goede keuze is geweest omdat F zo mooi is/was en nu

jezelf, ik hoop echt dat je de tijd, de rust en de liefde in jezelf snel terug kan vinden

en dat je de positieve energie kan vasthouden.

hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen om je te troosten wanneer je daar behoeft aan hebt

vanaf mijn kant een hele dikke knuffel

te begrijpen dat het heel veel is wat er in een korte periode aan je voorbij is gegaan

gadget van harte nog met jullie grote dag en geniet van je lekkere vakantie.

en hopelijk is het jullie nu ook snel gegund

voor de zwangeren onder ons geniet van de laatste periode van de zwangerschap

en voordat jullie het weten hebben jullie een prachtig kleintje,

want zo te lezen schiet het bij een aantal van ons al aardig op.

voor iedereen die ik vergeten ben,

heb jullie verhalen met liefde gelezen hoor.

voor iedereen die een dikke knuffel nodig heeft,

bij deze deel ik die met liefde uit...

hier zit ik op het wachtbankje,

al wil ik dit al helemaal niet meer zo noemen.

mijn menstruatie verwacht ik dit weekend ergens

ik houd er al helemaal geen rekening meer mee dat ik nog zwanger ga worden

al heb ik na de eerste berichten van Daantje toch weer wat hoop gekregen

(echt balen dat dit bij haar een verkeerde afloop heeft gekregen)

volgende week ben ik jarig,

word ik alweer 34 en zijn wij al bijna 5 jaar bezig om zwanger te worden.(om te janken)

ik kan het wel steeds meer los laten,

ben niet meer zo bezig met de eisprong en al helemaal niet meer met de dingetjes

die je elke maand denkt te kunnen voelen.

ik leef er wel rustiger door, geniet meer van andere kleine dingen om mij heen,

op moment gebeuren er om mij heen, ook in direct familie veel nare dingen,

zelfmoord, kanker, baby van 3 maand gestorven,

etc etc

dat ik mezelf blijf zeggen, wees blij dat je gelukkig en gezond bent

(en dan heb ik het hier alleen over mijzelf hoor,

jullie zullen en kunnen het vast anders voelen)

maar dat neemt niet weg

dat als er weer een baby aankondiging is dat ik het wel even moet weg slikken hoor.

** het leven is mooi maar super ingewikkeld**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven