Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, de uitslagen waren gelukkig goed. Geen verdenking voor erfelijkheid.

Ik moet nu wel echt binnenkort ongesteld gaan worden, anders moet ik terugkomen bij de gyn. Hij was nogal verrast om te horen dat ik vorige week pas een negatieve test had...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Fijn bericht Flipje!

Ik ben zojuist bij de VK geweest en heb een echo gehad. Het is allemaal weer helemaal schoon. Ik ben erg opgelucht dat mijn lijf alles zelf heeft "opgeruimd" en dat ik niet nog voor een curretage op moest. Ook merk ik dat t langzaam goed is zo.ik heb zaterdag zo enorm veel pijn gehad van de krampen en alles dat ik daarin ook zo bewust was van mijn verlies dat ik nu bijna een week verder blij ben dat t duidelijk is en achter de rug. Ik houd me vast aan de gedachte dat het niet een gezond kindje zou zijn.

Ik vond de miskraam wel heel heftig, ik begrijp dat elk stadium en elk persoon anders is , maar ik heb echt heel veel bloed gezien de afgelopen week en t was meer vergelijkbaar met een 3 dubbele menstruatie dan een enkele. Ook was ik erg raar in mijn hoofd beetje beduusd denk ik en erg moe. Pas vanaf gister werd t echt minder en vandaag is t zo goed als weg.

Verrassend vond ik de VK die zei dat we eigenlijk nu direct klaar zijn voor een volgende ronde, zei zij dat mits we daar aan toe zijn dat we zeker konden proberen omdat je nu waarcshijnlijk extra vruchtbaar bent. Dat verbaasde mij ik dacht dat aanbevolen werd 1-2 cyclussen te wachten. Stel je voor dat wat ze zegt klopt, hoeveel mensen zullen dan onterecht hebben gewacht???

Praatje, hoe was dat bij jou? En Bliss bij jou?

Ik ga denk ik wel direct weer van start met tarwekiemcapsules (niks voor jullie ook? Praatje? ) en we gaan er wat van maken. Ik kan niet wachten

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal! ????????
Da4ntje

Ik heb inderdaad in behoorlijk veel gevallen gehoord dat mensen zonder pauze verder gingen, en ik heb nooit over problemen gehoord die daardoor werden veroorzaakt. Ik zou het gewoon doen!
Dag meiden,

Na vele maanden van afwezigheid meld ik me ook weer eens.. ik heb even vluchtig door de bladzijden gelezen en ben blij te zien dat er vreugdedansjes zijn geweest!!!! Helaas ook heel wat tranen dus bij deze voor iedereen

Ik ben inmiddels getrouwd (fantastische dag gehad) en ook alweer terug van huwelijksreis. Dat ik me hier meld betekent ook dat ik nog niet zwanger ben. Afgelopen maand wel ovulatietesten gedaan en hopelijk op het juiste moment gezellig gedaan met mn man . Ben nu net een paar dagen na mn eisprong en voel me raar. Duizelig, ik ruik de hele tijd van alles en een constante druk onderin mn buik. Alsof deze enorm opgeblazen is en er aan de binnenkant aan wordt getrokken.

Pffff ik wordt zo moe van mezelf.

Liefs
Goed nieuws Flipje! Fijn! Hopelijk word je snel ongesteld (niet echt verwacht te zeggen hier in dit topic) en dan weer vooruit kijken naar de volgende behandeling.

Balen Daantje.. maar fijn dat je er toch vrede mee hebt en dat alles weer schoon is. Idd een miskraam gebeurt hoe verdrietig ook nooit zonder reden, dus is het alleen maar fijn dat je lijf het zelf zo goed oplost.

Ja ik heb dat idd ook gehoord, dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Of dat waar is... ik was de 3e cyclus na mn vroege miskraam vorig jaar weer zwanger van ons meisje. (De 2 cyclussen daarvoor hadden we echter ook niet echt op de juiste momenten gesext kan ik me herinneren, ik wilde dat perse niet "verplicht" gaan doen dus we misten in sommige cyclussen wel eens de beste dagen.) Ik heb eerlijk gezegd ook weinig moeite gehad met zwanger worden, ik was beide keren snel zwanger. ( )

Mijn verloskundige zei een paar weekjes terug ook na mijn bevalling dat we voorzichtig moesten zijn als we eenmaal weer sex willen omdat ik extra vruchtbaar zou zijn nu na de bevalling.

Ik denk dat er wel enige waarheid in moet zitten! Je lijf was even ingesteld op een (beginnende) zwangerschap dus ik denk dat dat zeker nog wel even positief kan doorwerken.. ik zou zeker niet wachten hoor! Gewoon meteen weer verder, ik hoop van harte voor je dat de theorie bij jou klopt!! Zou super zijn over een paar weekjes weer mooi nieuws...

Gefeliciteerd met jullie huwelijk Kruimel! Spannend... zou wel heel mooi zijn als het nu zover mag zijn! Ik duim voor je hoor
Hey meiden

Da4ntje

Ook ik was gelukkig uit mijzelf schoon en zonder curratege gelukkig

Heb eigenlijk geen pijn of heel veel bloed gehad. Wel meer dan anders maar niet extreem

Terwijl ik daar best bang voor ben geweest

Moe en duizelig was ik ook

Ik kreeg bij de laatste controle te horen dat alles er goed uit zag en dat een volgende zwangerschap geen problemen hoefde te geven

Voorheen evt innesteling zag het er ook goed uit

Dat gaf mij hoop en zelfvertrouwen na het verlies van een kindje

Ook ik wist dat je met de nog aanwezige hormonen een snelle kans op een nieuwe zwangerschap kan hebben

Het word alleen afgeraden

Zodat je de bevallingsdatum beter kan bereken na een tweede of derde menstruatie

Maar er is geen medische reden om te wachten je kan gewoon doorgaan

Alleen is het nu niet zeker wanneer je eisprong of menstruatie komt

Bij mij was die een twee weken later -de menstruatie-

Maar bij mij hebben de aanwezige hormonen niets gedaan

En ik weet nog dat ik een half jaar lang heel erg kapot was bij de aankondiging van een nieuwe menstruatie

Want ik weet immers dat ik zwanger kan worden

Maar het komt niet

Nu alweer 1,5 jaar verder

Lieve daantje ik hoop zo dat het bij jou snel raak mag zijn

Dikke knuffel

De tarwekiem capsules zou ok inderdaad nog kunnen proberen

Kruimel nog van harte en ik duim heel hard voor je !!

Flipje wat fijn dat er goed nieuws was

Nu snel ongesteld worden

Hier nog nog steeds op het "wachtbankje"

Fijne zondag allemaal
Gefeliciteerd kruimel! Wanneer verwacht je je NOD?

Flipje al menstruatie in zicht?

Bliss en praatje bedankt voor jullie stukje! Praatje ik hoop dat je misschien wat heb aan deze capsules. Ik koop ze bij Kruidvat en zijn voor ondersteuning bij de menstruatie zeggen ze. Nou ja baat t niet schaadt t niet zei de VK vrijdag.

Ik merk wel dat ik rustig ben en t voelt als een nieuwe start. Tegen mij zei de VK wel dat als t een half jaar duurt dat ik dan gewoon de huisarts moet bellen. Nu weet ik dat jullie niet de medische wereld inwillen hoor praatje. Maar voor mij gaf t even rust dat je inderdaad weer opnieuw kan beginnen de afgelopen 2 jaar zijn nu afgesloten ofzo. Ik hoop enorm dat voor jullie er echt weer een wonder komt. En ik hoop dat jullie samen op een pad blijven qua keuze hoe ermee om te gaan. Ik merk dat ik en partner gelukkig nog op een lijn zitten maar denk wel dat ik misschien dingen zou willen ondernemen waarvan ik weet dat hij die niet zal begrijpen. Bijvoorbeeld accupunctuur heb ik over gedacht.

Nou ja voor nu een nieuwe ronde en ach praatje ik hoop voor jou ( en iedereen) ook zo een nieuw wonder!

Liefs
He kruimel. Leuk van je te horen! Vooral dat je getrouwd bent intussen. Ik ook! Ruim twee weken nu. En jij? Wanneer was de datum?

Hopelijk hebben de ovulatie testen je geholpen in een perfecte timing!

Daantje. Wat naar dat je zo'n heftige bloeding en veel pijn hebt gehad. Lijkt me erg confronterend. Wel goed en prettig dat je nu wel schoon bent. Misschien toch maar lekker direct weer proberen dan!?

Ik ben vrijdag ongesteld geworden. Met een cyclus van 27 dagen. Ongelofelijk gek. Ik heb altijd rond de 35 dagen.

Hier net m'n eerste spuit gonal f gespoten. Bizar. Hij zit erin. IUI is begonnen. Komende zaterdag eerste echo.

Ik ben gestart met 75 Mg gonal f. Wie heeft daar ervaring mee? En bijwerkingen?

Spuiten ging eigenlijk heel goed. Voelde niks van de prik. En de spuit deed z'n ding.

Lekker samen met m'n man (jaja. M'n man). Dus echt samen gestart.

Hopelijk reageer ik goed en wordt de eerste poging niet direct gestopt ivm overstimulatie.

Slaap lekker lieve meiden. Wij moeten morgen na 3 weken vrij, onze trouwdag en honeymoon weer werken.
Lieve gadget , gefeliciteerd met je huwelijk! Wat fijn dat je zo'n mooie tijd achter de rug hebt.. Hoe was je honeymoon? Leuk he dat je nu een man hebt? Haha!

Succes weer met werken!

Fijn dat de IUI gestart is en dat het prikken mee is gevallen. Hopelijk zit er nu eindelijk schot in de zaak!

Flipje, fijn dat er geen erfelijkheid is geconstateerd. Hopelijk kunnen jullie snel verder.

Kruimel, welkom terug en gefeliciteerd met je huwelijk! Balen dat je in de tussentijd nog niet zwanger bent geworden. Hebben jullie al stappen richting ziekenhuis genomen?

Daantje, wat heftig meid. Je komt erg sterk over. Fijn dat jullie meteen door kunnen. Nogmaals een voor jou.

Praatje, het lijkt erop dat jij het allemaal steeds meer een plekje kan geven. Ik vind je ongelooflijk dapper.

He Newskies wat k*t dat je ongesteldheid ineens zo vroeg kwam. Dat is zo'n onaangename verrassing. Heb jij wel eens iets geprobeerd om eisprong op te sporen? Misschien een optie?

Lief dat je naar me vraagt Ellie. Nog twee dagen werken komende week en dan op vakantie en verlof. Vandaag 34 weken. Gaat snel nu.. Jij al verlof?
@Da4ntje. Ik verwacht mn NOD de 26e/27e.

@gadget: gefeliciteerd nog! Bijzonder he. Wij zijn 27 mei getrouwd. Succes vandaag met werken!

Hopelijk slaan de spuiten gauw goed aan.

Liefs
@gadget Ik had 100 eenheden Gonal-F, had hier helemaal geen bijwerkingen van. Wanneer heb je de eerste echo? Ik vind 75 eh best veel, na twee weken 150 eh had ik 14 al follikels. Maar misschien hoef jij dan niet zo lang te spuiten. En het verschilt ook heel erg bij iedereen.

Ik hoop vrijdag ongesteld te worden, en dan hopelijk 4 weken later (19 aug) weer. Dan aanmelden voor de eerste cryo terugplaatsing!
@flipje. 75 is het gemiddelde, daar starten ze bij iedereen mee. het is dus even afwachten of ik niet te veel binnenkrijg.

Komende zaterdag heb ik de eerste echo. ben heel benieuwd. volgens mij spuit ik ook geen twee weken lang.

Inseminatie is zodra er 2 of 3 groot genoeg zijn. als dat na een week is dan ook prima.

spannend he

Moet jij nu minimaal 2 keer ongesteld zijn geweest voor je verder mag?
Spannend hoor gadget!! In principe mag ik ook bij de eerste keer al bellen, maar ik durf niet. Stel dat mijn cyclus nog een beetje ontregeld is ben ik doodsbang dat we een van onze waardevolle embryo's verspillen... dus ik wil even zien dat er weer netjes 27-28 dagen tussen de eerste twee menstruaties zit.
Ik bedoelde natuurlijk dat ze in ons ziekenhuis bij iedereen met 75 mg beginnen ;) dat blijkt nogal te verschillen
Hey meiden!

Jeetje wat een hoop geschreven! Wat een heftige en emotionele gebeurtenissen zijn er afgelopen tijd gebeurd. Maar wat een keiharde bikkels zijn jullie stuk voor stuk!Voor degene die een kunnen gebruiken, komtie!

Maar ook mooie en leuke dingen bruiloft, bevallingen en vakanties! Gefeliciteerd meiden

Ik ga niet op iedereen reageren. Sorry! Hopelijk gaat het met de zwangere onder ons goed zonder al te veel klachten.

Ik ben niet veel meer aanwezig. Maar dit was wel erg lang geleden...

Kleine update hier gaat alles goed. Nauwelijks tot geen klachten, 20 weken echo achter de rug en alles is goed. Wij verwachten een meisje ondertussen alweer 24 weken. Time flies!! Geniet met volle teugen van onze kleine drukte maker in mijn buik. Het is en blijft bijzonder zo een wonder!

Het is en blijft jullie het meeste gegund meiden. Ik zal blijven duimen en vaker om een hoekie komen kijken.

Liefs,
Hoe gaat het met spuiten gadget? Jij hoeft er niet ook nog elke dag een spuit decapeptyl bij te gebruiken toch? Hopelijk snel een paar mooie eitjes... spannend zaterdag!
Jaa! Ben weer ongesteld!

Nu bijna zes weken na bevalling.

Ik kan weer in de tabel. In september kunnen we hopelijk onze eerste cryo terug laten plaatsen.... als die het ontdooien overleeft!

@ flipje: heel blij voor jou meid! hopelijk alles nu snel helemaal oké, en een snelle nieuwe zwangerschap hopelijk!!!

ps. wat ik mij afvraag: hadden ze bij jullie geen ivf toegepast, en indien ja: controleren ze die cellen dan niet op allerhande aandoeningen voor ze die terugplaatsen? ik zou verwachten dat ze toch een minimale chromosomale test zouden doen om alles uit te sluiten???
Wij hadden ICSI, maar voor je vraag maakt dat geen verschil met IVF...

Het is mogelijk, maar wordt alleen gedaan als er echt een zwaarwegend reden is. Zoals een erfelijke aandoening bij een van de ouders.

Er niet dan namelijk een paar cellen van het embryo worden verwijderd, en dat komt de kwaliteit van het embryo zeker niet ten goede.

Als de afwijkingen nu erfelijk waren gebleken was dat waarschijnlijk wel nodig geweest, maar nu hoeft het gelukkig niet.
Hoi meiden,

hier ben ik weer en heb alle verhalen weer mee gelezen,

goed om te lezen dat het allemaal goed gaat gurlie, geniet er maar lekker van.

oh flipje wat kun je dan naar een menstruatie uitkijken he.

en daar is ie dan eindelijk.

bevalt het werken weer een beetje gadgetfreak

en hoe gaat het tot nu toe met het spuiten.

hier aan deze kant weinig nieuws.

-Ben vandaag jarig -

afgelopen zondag met veel pijn in de benen nek en mijn hoofd ongesteld geworden

dus weer een nieuwe ronde voor ons

en ik hoop zo dat al jullie lieve woordjes, steun en hoop

toch nog een wonder mogen verrichten

jullie zijn schatten

allemaal fijne avond en vast een fijn weekend

liefs Praatje

oh onze gegevens mogen wel aangepast worden.

leeftijd van mij zelf nu 34 en van partner 42 mijn nieuwe NOD is 14 augustus
Gefeliciteerd praatje!

Gefeliciteerd!

Hoe gaat het spuiten gadget? En hoe beviel de eerste week weer werken?

Nog geen ziekenhuistraject hier. Manlief wil het nog even afwachten... Volgens hem waren we de laatste tijd 'onbewust' met teveel andere dingen bezig dan met kinderen. Tja, lastig maar hij moet er wel achter staan dus wacht ik nog met het 'circus'.

Hier al hele week last van steken, duizeligheid, ruik alles en dingen smalen niet. Voel me raar, weet het niet zo goed. Woensdag nod, afwachten dus...

Liefs
Ow kruimel. Ik hoop en duim voor je!

Heb je je ei goed kunnen benutten?

Flipje, hoe blij kun je zijn met een menstruatie he?! Fijn zeg dat het nu eindelijk doorgebroken is. Nu kun je vooruit kijken. Hoe was je cyclus voorheen? Regelmatig toch?

Ik spuit indd alleen maar gonal. Dat andere ken ik niet. Wat is dat precies?

Zodra de eitjes groot genoeg zijn dan moet ik wel een spuit met otrivelle zetten om de eitjes te laten springen. En dan naar Leiderdorp, bij medisch centrum kinderwens, voor de inseminatie.

Spuiten hier gaat goed. Eigenlijk weinig bijzonderheden. Af en toe hoofdpijn maar lastig te zeggen of het daarvan komt. Benieuwd naar de echo zaterdag.

Diezelfde dag ook een babyshower van m'n schoonzusje. Hoe groot kan het contrast zijn he!

Vorige week overigens ook te horen gekregen dat we aan de andere kant van de familie ook oom en tante worden. Was weer even een klap in de face. Heb t maar op t zuipen gezet. Hahaha
Decapeptyl remt al je eigen hormonen, zodat de eitjes niet uit zichzelf kunnen springen. Daarom kun je met IVF/ICSI ook zoveel eitjes krijgen, want zelfs als er al een paar eitjes groot genoeg zijn kun je nog even verder spuiten want ze springen toch niet.

Maar je hele cyclus (incl. LF) gaat dan ook op zijn gat, dus dan heb je daarvoor weer hormonen nodig. Dus het is veel fijner als het niet nodig is.

Ik hoef het bij de cryo terugplaatsing ook niet. Dan alleen ovitrelle voor de juiste timing en verder helemaal geen hormonen!

Ha Leiderdorp, daar rijd ik regelmatig voorbij. Ik ga duimen tegen die tijd!

Ja, nu ongesteld dus ik kan weer een beetje vooruit denken.. Heb nu uitgerekend dat de bruiloft nog in de problemen gaat komen als het nu met onze cryo's in 1 of 2 keer raak blijkt te zijn... Maar dan zou ik de bruiloft natuurlijk met alle liefde op een andere datum plannen!
Wat fijn Flipje, ik hoop voor je dat t een succes word en dat je de bruiloft moet verplaatsen wat duurt t nog lang september, of heb je daar geen erg van?

Praatje gefeliciteerd! Wel ook heftig hè jaartje ouder weer als je kindje(s) probeert te krijgen? Of heb je er geen last van? Ik hoopte erg voor mijn 30e zwanger te zijn, en nu zal ik voor mijn 32 geen kindje in mijn armen hebben. Ik vind ouder worden geen probleem, behalve dit stukje dan!

Kruimel hoe is het? Hoe voel je je?

Gadget ik duim voor een goede echo zodat je hoopvol naar de babyshower kan!

Gurlie leuk een meisje! Ben je al lekker aan t shoppen?

Ellie en suze! Alvast een fijn verlof en goede bevalling!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven