Raak schieten in 2016

23-06-2016 20:16 2427 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen.

naamrondenodraak?bijzonderhedenpatsy84315/9 2e kindje, 28 juli uitgerekendpadme84211/7 1e kindje, uitgerekend 31/3/17, een zoonMissFields24/9 1e kindje, 23 juni uitgerekend, een zoonDock1938222/7 2e kindje, uitgerekend 28 maart, een dochterIkkebenik111-22/7 2e kindje, uitgerekend 18 maart, een zoonEach28/9 1e kindje, uitgerekend 16 juni, een dochterKoortje1451511/111e kindjeThjs622 of 23/011e kindjeRosie198994/8 1e kindje, uitgerekend 16 april, een zoonOreo_229/9 1e kindjeMince1 1e kindje, 15 mei uitgerekend, een zoonRieta12344/12 1e kindjeDaantje1987425/11

Knyn, Rubber_Ducky, Huismus5, Frazer en Wortelsap: jullie hebben al een tijd niet meer gereageerd, dus voor het overzicht zijn jullie even uit de tabel gehaald. Mochten jullie er weer in willen, dan kan dat natuurlijk!!

Mutsie91 staat even on hold ivm een grote reis. Als je weer zover bent ben je weer van harte welkom in de tabel, Mutsie!
Wauw gefeliciteerd padme! !
Jeeeej padme. Gefeliciteerd!!
Wauw Padme, wat fijn!!! Dus toch!!!! gefeliciteerd! Alle emoties komen in één keer los zeker!

zo gaat het toch langzaam maar gestaag met ons groepje.

Patsy, dank voor de uitleg. Ik snap het. Hopelijk dan bij jou bij de volgende ronde een langere dpo. Misschien is dit wel een teken dat één en ander aan het oprekken is.

Ikkebenik, ik hoop voor je dat je een goed gesprek kan hebben met de gyn. Het is wel erg belangrijk dat dat een fijn persoon is.

Koortje, je staat erin hoor!

Hier nog steeds geen nieuws. Ben nog niet ongesteld, maar omdat mijn app altijd wat aan de vroege kant voorspelt (gewoon op basis van de door mezelf ingegeven duur van mijn cyclus, maar ja die wisselt dus wel een beetje) wacht ik toch nog even. Ben wel elke keer dat ik naar de wc loop bang. Maar ben ook bang om te vroeg te testen en dat het dan negatief is en dat ik het dan nog niet zeker weet. Morgenavond of vrijdagochtend ga ik testen.
Ohhh Padme yes!! Gefeliciteerd! Wat een topnieuws en kan me voorstellen dat het een potje janken werd, alles op z'n kop haha!

geniet ervan!

En en Dock, voor de tabel: wij gaan voor baby numero uno!

Duim voor je met het testen.... Hopelijk ook leuk nieuws of in elk geval geen ongesteldheid.

Ik ben ook heel blij met de uitleg van de dpo, die kende ik nog niet
Jaaaa Padme!! Gefeliciteerd!!!
Hoi Dames,

Mag ik me nog aanmelden? Wij zijn begonnen aan het krijgen van baby nummer 1. Ik ben nu een week gestopt met de pil en mn "menstruatie" is inmiddels ook voorbij, nu dus ontpillen al hoop ik dat dat ontpillen niet al te lang duurt, hoe lang hebben jullie daarover gedaan?
Oh en gefeliciteerd padme!
Nice Padme, gefeliciteerd!! Super voor jullie. En hoopvol voor iedereen met een negatieve test en over tijd :D

Huismus bij mij duurde het meer dan 100 dagen voor ik ongesteld werd maar ik ben een apart verhaal geloof ik. Sowieso onregelmatige cylus en moest lang ontpillen. Heb 2 vriendinnen die meteen na pil zwanger waren, das weer het andere uiterste!
Vandaag de huisarts gebeld en ze gaf me een uitgerekende datum (19 maart). Raarrrrr! Denk zelf niet dat het klopt omdat ik denk ik dus een late eisprong had.

Ontpillen duurde bij mij uiteindelijk dus maar 1 maand. En dat na zo'n 18 jaar aan de pil geweest te zijn. De apotheek-mevrouw had dat ook tegen me gezegd toen ik foliumzuur kocht. Bij de één duurt het lang, bij de ander is het in één keer raak.

Mag ik nog even meeschrijven tot ik in ieder geval een eerste echo gehad heb?
Haha ja tuurlijk Padme, ik hoor graag de ontwikkelingen op dit draadje Leuk dat er een datum is, zo wordt het ineens concreet!

ontpillen is bij iedereen anders inderdaad, na 12 jaar pilgebruik was ik 24 dagen na laatste pil alweer ongesteld. daarna is het netjes gestabiliseerd op 27 dagen.

Ik heb trouwens wel gedoe met die ovulatietesten (van de Etos). Tijdens de 7 dagen dat je moet testen, krijg ik een soort schizofreen morse-patroon van streepje-niks-streepje-niks-streepje-streepje-niks. Het zijn ook nog eens allemaal lichte streepjes (veel lichter dan de controlestreep). Ik wilde gewoon eens checken wanneer die eisprong was, maar word er niks wijzer van. Gebruiken jullie die dingen ook? En klopte het bij jullie wel?
Gefeliciteerd Padme!

Ik gebruikte die ook maar die gaven meer onrust omdat ik het streepje maar niet duidelijk werd.

gebruik nu die van clearblue. wel duur maar aangezien mijn eisprong nu eigenlijk goed te bereken is heb ik er maar 1 per keer nodig.
Tuurlijk mag je meeschrijven Padme!! Het is immers 'raak schieten in 2016' en dat heb je gedaan! Of naja je man/vriend ;)
Hoi Huismus , tuurlijk mag je meeschrijven. Wat is je nod? dan zet ik je in de tabel

Padme, jij mag natuurlijk blijven meeschrijven! Dan kunnen we de ontwikkelingen lekker volgen! En wie weet verandert het topic straks wel naar 'bevallen in 2017'

MissFields, ik heb ook wel eens van die ovulatietesten geprobeerd, maar die vond ik ook rampzalig. Bij mij werkte temperaturen het beste.

Onderstussen zit ik in spanning! Nog steeds niet ongesteld. Ben zo bang dat mijn ongesteldheid niet komt vanwege die spanning.... maar ja, ik leid mezelf wel lekker af met werk enzo....
Spanning is altijd killing dock. Heb je ook dingen waarvan je denkt dat je zwanger kunt zijn?

Komende weken sowieso veel nod's op de planning. Spannend dames! Ik ga voor jullie duimen.

Bijmezelf zit ik nog op het wachtbankje. Kan nou niet zeggen dat ik me anders voel. We wil see
Begint er goed uit te zien Dock..!

Wil je mijn NOD op 24 augustus zetten? Thanks!

Ik vind het wel leuk als zwangere dames blijven posten trouwens
quote:patsy84 schreef op 21 juli 2016 @ 15:51:

Ik vind het wel leuk als zwangere dames blijven posten trouwens

Ik vind het ook leuk om hier te blijven schrijven en volgen...Maar ik heb ook respect als mensen het liever niet horen, omdat ze zelf nog in de hele achtbaan van onzekerheid zitten. Dus dan moet dat zeker eerlijk gezegd worden!

Mijn werkdag verloopt een beetje in een roes
Oh en voor mij is het trouwens mijn eerste kindje Dock (voor in de tabel, ik houd niet zo van lege gaten )
Jaaaaaaaaaaaaaaaa

Was vanochtend beetje zenuwachtig wakker geworden en meteen getest en twee dikke strepen!!!!!!

Ben zo blij! Dacht al dat mijn borsten wat groter waren/voelden, maar was maar zo'n klein beetje. Dat was het enige teken, behalve dan dat ik niet ongesteld werd....

Waaaaaaaaaaaaaaaaah
Jeeeeej Dock Wat fijn!!!

Hoe reageerde je vriend?
Gefeliciteerd Dock!! Whoehoe
Gefeliciteerd Dock. Geweldig nieuws!

Leuk als andere nog mee schrijven.

Al sinds gister het gevoel in mijn buik dat menstruatie begint. Maar dat is al vroeg.. Dus wachten we af... Wachten is zo killing
Gefeliciteerd Dock!! Wat geweldig dat er, sinds we schrijven, nu al 3 zwanger zijn!!

Mijn menstruatie loopt nu op zijn eind en we kunnen dus weer 'aan de slag' Met een beetje extra tijdens de vruchtbare dagen;)
Zelf een topic openen helpt blijkbaar Dock????

Super voor jullie, gefeliciteerd!
Oh dat was een smiley hoor ipv 4 vraagtekens
Hoera Dock!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven