Recente ervaringen moeders voor moeders

13-11-2018 15:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb gisteren een positieve echo gehad met een kloppend hartje. Helemaal op een roze/blauwe wolk. In mijn omgeving hem ik 1 goede vriendin en 1 kennis die beide in de medische molen zitten en bij wie het zwanger worden niet wil lukken. Na zelf ook 2 recente miskramen is het me maar al te duidelijk dat zwanger worden (en blijven) geen gegeven is.

Zodoende wil ik graag mee doen aan moeders voor moeders. Echter hoorde ik net van mijn stiefmoeder dat haar ervaring (jaaaren geleden) erg negatief was met het proces zelf en MvM zelf ook negatief in het nieuws is geweest destijds dat de urine niet altijd naar het beoogde doel gaat.

Ik ben op zoek naar recente ervaringen van andere zwangere dames die hebben meegedaan. Alvast bedankt.
makreel schreef:
13-11-2018 15:25
Voor andere moeders die ook zwanger willen worden, dat is heel lief en nobel. Het punt is een beetje dat het medicijn dat ervan wordt gemaakt, ook wordt gebruikt bij mensen die heel snel veel gewicht willen verliezen.
Ik deed mee om andere mensen blij te maken en of ze er nou dik of dun van werden, blij is blij.
Nee, ik heb niet meegedaan. Het staat me tegen dat andere mensen bakken met geld verdienen aan mijn lichaamssappen. Ik voel me dan een beetje belachelijk, dat ik het doe als 'liefdadigheid', terwijl anderen er groot geld mee verdienen.

Het medicijn kan trouwens ook gewoon kunstmatig gemaakt worden, maar dat is duurder. En dan moeten zwangere vrouwen dus in potjes pissen om goedkoop een medicijn te maken, wat de farmaceutische industrie extra veel aan kan verdienen?

Je zou wel gek zijn.
Ik heb twee keer mee gedaan. Veel negatieve reacties toen hier op het forum en irl,
"het is commercieel etc, het is niet alleen voor vrouwen die kinderen willen krijgen etc'

Ik heb altijd gedacht, al kan ik met een paar weken pissen maar 1 andere vrouw helpen om moeder te worden.... Dan kunnen de overige doeleinden me gestolen worden...
DTEEZ!
Ikigai schreef:
13-11-2018 21:13
Nee, ik heb niet meegedaan. Het staat me tegen dat andere mensen bakken met geld verdienen aan mijn lichaamssappen. Ik voel me dan een beetje belachelijk, dat ik het doe als 'liefdadigheid', terwijl anderen er groot geld mee verdienen.

Het medicijn kan trouwens ook gewoon kunstmatig gemaakt worden, maar dat is duurder. En dan moeten zwangere vrouwen dus in potjes pissen om goedkoop een medicijn te maken, wat de farmaceutische industrie extra veel aan kan verdienen?

Je zou wel gek zijn.
Het is inderdaad waar dat het tegenwoordig kunstmatig gemaakt kan worden, het is niet per se waar dat de farmaceutische industrie daar dan minder aan verdient. Het kunstmatige middel is ook veel duurder, dus de marges zullen elkaar niet veel ontlopen.
Als het jou tegenstaat dat er aan verdient wordt, prima, dan doe je niet mee. Dat is ieders eigen keuze. Maar om dan mensen die het wel doen als gek te bestempelen gaat me weer een beetje ver.
Djoels schreef:
13-11-2018 21:17
Ik heb twee keer mee gedaan. Veel negatieve reacties toen hier op het forum en irl,
"het is commercieel etc, het is niet alleen voor vrouwen die kinderen willen krijgen etc'

Ik heb altijd gedacht, al kan ik met een paar weken pissen maar 1 andere vrouw helpen om moeder te worden.... Dan kunnen de overige doeleinden me gestolen worden...
Maar die andere vrouw wordt ook wel moeder zonder jou (of niet). Het medicijn kan gewoon gemaakt worden, het stofje in jouw urine kan namelijk nagemaakt worden. Het is alleen wat duurder, maar dan zouden ze dát erbij moeten vermelden ipv vrouwen emotioneel te manipuleren met leugens.
nausicaa schreef:
13-11-2018 21:22
Het is inderdaad waar dat het tegenwoordig kunstmatig gemaakt kan worden, het is niet per se waar dat de farmaceutische industrie daar dan minder aan verdient. Het kunstmatige middel is ook veel duurder, dus de marges zullen elkaar niet veel ontlopen.
Als het jou tegenstaat dat er aan verdient wordt, prima, dan doe je niet mee. Dat is ieders eigen keuze. Maar om dan mensen die het wel doen als gek te bestempelen gaat me weer een beetje ver.
Ok, prima, maar dan hebben ze toch helemaal die urine niet nodig?
Ikigai schreef:
13-11-2018 21:25
Ok, prima, maar dan hebben ze toch helemaal die urine niet nodig?
Op zich misschien niet nee. Ik weet niet of het kunstmatige middel al voor alle indicaties bewezen net zo goed is (actieve stoffen produceren is nog steeds vreselijk moeilijk). Ik weet ook niet zeker of de productie van het synthetische middel op een niveau is om alle geïsoleerde af te schaffen, maar als we heel graag zouden willen, zou dat wellicht wel kunnen.
Wordt wel de gezondheidszorg weer een stuk duurder, omdat dan iedereen dus een veel duurder middel moet krijgen. Ook dat kan natuurlijk een reden zijn om mee te doen: bijdragen aan betaalbaarheid van de zorg.
nausicaa schreef:
13-11-2018 21:33
Op zich misschien niet nee. Ik weet niet of het kunstmatige middel al voor alle indicaties bewezen net zo goed is (actieve stoffen produceren is nog steeds vreselijk moeilijk). Ik weet ook niet zeker of de productie van het synthetische middel op een niveau is om alle geïsoleerde af te schaffen, maar als we heel graag zouden willen, zou dat wellicht wel kunnen.
Wordt wel de gezondheidszorg weer een stuk duurder, omdat dan iedereen dus een veel duurder middel moet krijgen. Ook dat kan natuurlijk een reden zijn om mee te doen: bijdragen aan betaalbaarheid van de zorg.
Om de zorg betaalbaar te maken, mogen er eerst allerlei andere maatregelen getroffen worden. Ik vind het nogal wat om dat af te schuiven op zwangere vrouwen.

Schandalig om dit op deze manier te verkopen, met van die roze, zoetige foldertjes, en dan inpraten met zinnen als 'gefeliciteerd met je zwangerschap, nu gun je het een andere vrouw toch ook wel om zo'n wondertje in haar buik te hebben?' terwijl het eigenlijk alleen om geld gaat.

Bah, ik kan hier echt kotsmisselijk van worden (en dat ben je al als je zwanger bent en dan moet je ook nog in zo'n ranzige bak plassen).
Hier positieve ervaringen. Ik heb even twee keer nagedacht dat ik las dat er een farmaceut achter zat, maar na er even over nagedacht te hebben vond ik dat ook wel weer logisch. Ik vond het fijn dat ik maar 4 flessen hoefde te vullen ipv 8, maakte het makkelijker te combineren met werk en andere activiteiten. Urine hoeft ook niet in de koelkast oid door de vloeistof die in de flessen zit. Aan het einde ook weer fijn dat het er op zat. Vond het fijn om anderen te kunnen helpen (en zorg betaalbaar te houden), voor mij kleine moeite en voor een ander (hopelijk) een groot geluk.
Hier zelf 2 keer gebruik gemaakt van Pregnyl en ook van Ovitrelle (toen er dus geen Ovitrelle was) Twee keer mee gedaan aan MVM. Inderdaad de farmaceutische industrie.... en ook gehoord over de medicijnen om af te vallen. De consulent gaf aan dat deze urine echt 100% naar mvm ging en zoals ik het artikel van Star lees is dat ook zo, en zijn ze juist daarom overgestapt naar de Braziliaanse mvm. Ik had bedacht ook al help ik er maar een dame mee, alles is meegenomen. En ja er wordt natuurlijk ook misbruik van gemaakt en het middel is ook op een andere manier te krijgen, maar dan gaat de ziektekostenpremie weer omhoog.
Het doen zelf vond ik heel erg mee vallen. Ik zette ze gewoon buiten neer, beetje verstopt en dacht dat hebben onze bejaarde buren toch niet door. Wel dus. :lol:
Je kan ook afspraken maken dat je het zelf weg brengt. Tegen de tijd dat ik er klaar mee was, was ik er ook wel klaar mee ;)
Ik zou je adviseren doe het gewoon, je kan er altijd mee stoppen, mocht je er geen meer in hebben om wat voor reden dan ook.
Dank jullie wel voor alle reacties. Fijn om te weten hoe jullie er over denken en de verschillende bronnen bij degene die het bewust niet deden. Helpt om een overwogen beslissing te maken. Ik neig er nu naar wel mee te doen maar zal nog wat vragen hebben voor de consulente die eerst op bezoek komt.
Het negatieve nieuws jaren geleden waar de stiefmoeder van to op doelde is niet dieetpillen, maar pillen voor varkens in de bioindustrie. Die pillen zorgen ervoor dat zeugen nog meer biggen krijgen (zeugen krijgen nu 30 biggen, wilde zwijnen hebben nestjes van ongeveer 7) en sneller na een worp weer vruchtbaar zijn en weer geinsemineerd kunnen worden. Dan zijn er nog pillen waarbij de menselijke hgc gecombineerd wordt met hormonen uit het bloed van zwangere merries, Google maar eens op 'bloedpaarden'.

Nadat dit uitkwam en een groot schandaal werd, heeft het toenmalige Organon beloofd de MvM urine daarvoor niet meer te gebruiken. De pillen zijn echter nog steeds op de markt. Komt omdat ze hetzelfde trucje gewoonweg herhalen in Brazilië. Ook die vrouwen, hoewel meestal arm, krijgen niet betaald voor de urine op een cadeautje voor de moeite na. En ze krijgen niet te horen dat van de opbrengst pillen voor varkens worden gemaakt.

Als ze te weinig hgc hebben om pregnil te maken moeten ze maar stoppen met de productie van varkenspillen. Doen ze niet want hogere marges en Organon is ontstaan uit de vleesvarkensindustrie.

Ook liegen ze dus nog steeds aantoonbaar, namelijk over dat ze geen synthetische hgc kunnen maken. Daarom vertrouw ik ze voor geen meter met hun schattige roze foldertjes vol schuldgevoel.

Ik ben blij dat Pregnil bestaat en ik vind de vrouwen die meedoen aan MvM lief, maar om deze redenen kon ik het niet.
anoniem_6478aa3e14789 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 12:21
0.21% gewijzigd
Mik* schreef:
14-11-2018 07:10
Het negatieve nieuws jaren geleden waar de stiefmoeder van to op doelde is niet dieetpillen, maar pillen voor varkens in de bioindustrie. Die pillen zorgen ervoor dat zeugen nog meer biggen krijgen (zeugen krijgen nu 30 biggen, wilde zwijnen hebben nestjes van ongeveer 7) en sneller na een worp weer vruchtbaar zijn en weer geinsemineerd kunnen worden. Dan zijn er nog pillen waarbij de menselijke hcg gecombineerd wordt met hormonen uit het bloed van zwangere merries, Google maar eens op 'bloedpaarden'.

Nadat dit uitkwam en een groot schandaal werd, heeft het toenmalige Organon beloofd de MvM urine daarvoor niet meer te gebruiken. De pillen zijn echter nog steeds op de markt. Komt omdat ze hetzelfde trucje gewoonweg herhalen in Brazilië. Ook die vrouwen, hoewel meestal arm, krijgen niet betaald voor de urine op een cadeautje voor de moeite na. En ze krijgen niet te horen dat van de opbrengst pillen voor varkens worden gemaakt.

Als ze te weinig hcg hebben om pregnil te maken moeten ze maar stoppen met de productie van varkenspillen. Doen ze niet want hogere marges en Organon is ontstaan uit de vleesvarkensindustrie.

Ook liegen ze dus nog steeds aantoonbaar, namelijk over dat ze geen synthetische hcg kunnen maken. Daarom vertrouw ik ze voor geen meter met hun schattige roze foldertjes vol schuldgevoel.

Ik ben blij dat Pregnil bestaat en ik vind de vrouwen die meedoen aan MvM lief, maar om deze redenen kon ik het niet.
@Mik, dat schandaal werd hier inderdaad al genoemd dmv een link van de volkskrant. Is dit iets wat nog steeds gaande is? En heb je daar een bron van/ meer informatie over? Want juist naar dat soort dingen ben ik benieuwd. Ik snap dat de instelling/ voorlichtings dame altijd zal zeggen dat ze niet weet wat er met bijv overschot gebeurd maar ik ben daar dus wel benieuwd naar.
Ben graag milieu bewust en anti bio-industrie, dus wil wel graag goed geïnformeerd een beslissing nemen.
Als de kans bestaat dat mijn urine namelijk wel voor dit soort praktijken gebruikt zou kunnen worden, wil ik dat wel weten.
@Vissen86
Voor zover ik heb kunnen vinden heeft Organon, nu MSD, destijds plechtig beloofd de Nederlandse urine niet meer te gebruiken voor andere dingen dan vruchtbaarheidsbevorderende medicijnen voor mensen, en toen de inzameling voor PG600) naar Brazilië verplaatst. Nu geven ze aan dat ze sinds enkele jaren de urine van daar ook niet voor 'diergeneesmiddelen' te gebruiken. Maar PG600 is nog wel op de markt, hoewel de vraag ernaar afneemt. Maken ze die dan van de synthetische HGC? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Edit: ze zeggen een oude partij HGC uit Brazilië te gebruiken... (https://varkens.nl/msd-in-opspraak-door-pg600/, https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be15aa39/, https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/161 ... or-Moeders)
Dit artikel gaat daarnaast in op de bloedpaarden: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b721c24c/

Dat er met het overschot andere dingen gebeuren lees ik hier voor het eerst, vertellen ze je dat als ze die flessen van MvM komen brengen?
Ik heb ook meegedaan met MvM tijdens mijn eerste zwangerschap. Maak van dichtbij mee hoe verdrietig het is als zwanger worden niet vanzelf gaat dus voelde voor mij als een logische keuze om mee te doen.
Vond het geen moeite. Geur viel erg mee en wende snel. Het plassen in het kannetje ging ook gemakkelijk. Op het toilet had ik een fles schoon water gezet om de kan na gebruik om te spoelen. Heb namelijk geen fonteintje en wil niet met zo'n vieze kan het hele huis door...
De flessen stonden hier wel in zicht, maar had daar geen moeite mee.
Helaas is de zwangerschap na 8 weken geëindigd in een miskraam. Vond het heel moeilijk om MvM op te zeggen. Moet zeggen dat ze het heel netjes hebben afgehandeld. Een mailtje was genoeg om op te zeggen en kreeg zelfs nog een lief kaartje en bloemenbon.
Vond het ook ergens wel een troostende gedachte dat mijn zwangerschap nu niet helemaal voor niets was geweest, maar dat er hopelijk een andere vrouw wel moeder door kon worden.
Toen ik opnieuw zwanger raakte heb ik mij toch niet direct weer aangemeld. Dat voelde te beladen. Helaas is ook deze zwangerschap in een miskraam geëindigd.
Mocht het opnieuw raak zijn, zal ik er over nadenken of ik weer mee wil doen.
Ik heb (nadat ik zelf gebruik heb moeten maken van fertiliteitsmedicatie) afgelopen zomer meegedaan is prima verlopen. Aardige mevrouw die alles uitlegde. Bezorger flessen keurig op tijd en vriendelijk. T is even gedoe maar uiteindelijk weinig moeite vergeleken bij alle spuiten en behandelingen voor afgaand aan zwangerschap. Ik ben dankbaar dat de medicijnen bestaan en dan moeders de moeite namen om ons te helpen anders was er nu geen kleintje onderweg. En ik ben niet de enige!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven