Risico met 3 of meer follikels

26-01-2024 09:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,


Ik slik Letrozol 2,5mg op dag 3, 5 en 7. Ik moest dit om de dag gaan slikken omdat ik steeds 2 rijpe follikels had. Ik mocht deze ronde zonder echo monitoring verder, echter heb ik toch zelf om een echo gevraagd ivm wat krampen.

Vandaag op cd10 dus echo gehad. Er zijn nu 3 follikels van 12mm!

Zijn er meer dames die 3 of meer follikels hadden? Een tweeling is welkom, maar een drieling of meer liever niet🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze alledrie door blijven groeien zullen de meeste artsen de poging staken. Was bij mij wel het geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf_wijzer schreef:
26-01-2024 09:55
Als ze alledrie door blijven groeien zullen de meeste artsen de poging staken. Was bij mij wel het geval.
Pf zou wel jammer zijn. Maar op een drieling zit ik eerlijk gezegd niet te wachten.


Zijn er geen middelen om de follikels iets te temperen? Ik slik al de Letrozol om de dag, maar blijkbaar groeien er dan nog 3.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk jammer dus dat je een echo hebt gevraagd. Anders had je niet geweten dat er drie follikels zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
26-01-2024 10:09
Eigenlijk jammer dus dat je een echo hebt gevraagd. Anders had je niet geweten dat er drie follikels zaten.
Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik er een gevraagd had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je per se heb drieling wilt is stoppen het enige wat helpt.
Ik heb zelf een eenling gekregen maar er waren wel meer eitjes rijp.
1 nu afremmen gaat niet, het is alles of niets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floortje_7 schreef:
26-01-2024 10:26
Als je per se heb drieling wilt is stoppen het enige wat helpt.
Ik heb zelf een eenling gekregen maar er waren wel meer eitjes rijp.
1 nu afremmen gaat niet, het is alles of niets.
Ja de poging wordt waarschijnlijk gestaakt als ze alle 3 rijp worden.

Ik begrijp dat 1 afremmen niet gaat. Maar ga maandag wel bespreken hoe en wat verder, gezien ik met halve dosis Letrozol toch meerdere rijpe follikels maak.

Zonder Letrozol dalen de kansen drastisch ivm zeer lange onregelmatige cycli.
Misschien nog maar 1 of 2 pilletjes ipv 3? Ik weet niet wat ze doen wanneer het lichaam te heftig reageerd op Letrozol
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij was het destijds ook erg zoeken naar de juiste dosering. Ik had wel andere medicatie. En het verschilt ook per maand hoe je lijf reageert. Soms had ik er netjes 1, soms 3. Hoe jammer ook, een ronde met 3 follikels kun je beter afbreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf_wijzer schreef:
26-01-2024 10:43
Bij mij was het destijds ook erg zoeken naar de juiste dosering. Ik had wel andere medicatie. En het verschilt ook per maand hoe je lijf reageert. Soms had ik er netjes 1, soms 3. Hoe jammer ook, een ronde met 3 follikels kun je beter afbreken.
Had jij Clomid?

Ik had de eerste ronde 2 follikels en ook beiden gesproken.

Tweede ronde 3 follikels, eentje groeide niet door, wel dubbele eisprong gehad.

En nu 3 follikels: 13mm, 12mm en 12,2mm
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bij een IUI-poging met drie grote follikels zwanger geraakt. Dat was wel wat spannend bij de eerste echo. Gelukkig 1 kloppend hartje, geen drieling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met Letrozol en heb 3 follikels, ik hoor morgen of ze ook daadwerkelijk alle 3 doorgroeiden, of toch bij 1 of 2 rijpe follikels bleef.

Zijn er hier dames die ook 3 of meer follikels hadden, en toch het “risico” namen om zwanger te worden die ronde?
Hoe was de uitkomst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze zijn doorgegroeid en je absoluut geen twee of drieling wil zou ik deze ronde overslaan. Maar dat wil je vast niet horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamecannibale schreef:
28-01-2024 15:55
Als ze zijn doorgegroeid en je absoluut geen twee of drieling wil zou ik deze ronde overslaan. Maar dat wil je vast niet horen.
Nee, dat denk ik ook niet. Vandaar natuurlijk dat TO dacht 'weet je wat ik open gewoon een tweede topic over dit onderwerp, dan zijn de antwoorden vast anders' :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
28-01-2024 15:58
Nee, dat denk ik ook niet. Vandaar natuurlijk dat TO dacht 'weet je wat ik open gewoon een tweede topic over dit onderwerp, dan zijn de antwoorden vast anders' :lol:
Het tweede topic? Dit is volgens mij al het achtste topic over het fertiliteitstraject.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
28-01-2024 15:58
Nee, dat denk ik ook niet. Vandaar natuurlijk dat TO dacht 'weet je wat ik open gewoon een tweede topic over dit onderwerp, dan zijn de antwoorden vast anders' :lol:
Al open ik er 1000000.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
28-01-2024 16:07
Al open ik er 1000000.
Dat zijn wel heel veel follikels.

Maar succes met je traject, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
28-01-2024 16:09
Dat zijn wel heel veel follikels.

Maar succes met je traject, ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Ik vraag hier naar ervaringen.. beetje ontopic dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
28-01-2024 16:11
Ik vraag hier naar ervaringen.. beetje ontopic dan.
Je had gewoon in je topic van gisteren verder kunnen gaan toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het risico is een meerlingzwangerschap.

En een meerlingzwangerschap is een risico op zich.

Wat wil je verder weten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
28-01-2024 16:29
Het risico is een meerlingzwangerschap.

En een meerlingzwangerschap is een risico op zich.

Wat wil je verder weten?
Dit dus. Meerdere rijpe follikels is een reële kans op een meerling. Een een meerling (ook een tweeling) is een serieuze medische complicatie. Natuurlijk, er zijn er die prima gaan, op een normale termijn geboren worden etc. Maar ook heel veel niet. Als het spontaan gebeurt, is het wat het is, maar ik zou het risico nooit zo bewust opzoeken. Zeker niet aangezien er volgens mij al bestaande kinderen in dit gezin zijn, die daar ook flink wat van mee gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89, op npo kun je meer dan verwacht terugkijken. Daarin volgen ze 4 families met een drieling. Dat risico loop je dus met een drielingzwangerschap: 35 weken is voldragen, dus als je dat haalt dan blijven je kinderen sowieso een paar weken in het ziekenhuis. Je hebt flink verhoogde kans op dat je aanzienlijk eerder bevalt en dus flink verhoogde kans dat 1 of meer van die kinderen iets overhoudt aan zijn of haar vroeggeboorte.
Je loopt verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging met risico op vroeggeboorte en schade of overlijden van jou.
Het is hartstikke zwaar.

Mijn advies is, niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
28-01-2024 16:41
Helenax89, op npo kun je meer dan verwacht terugkijken. Daarin volgen ze 4 families met een drieling. Dat risico loop je dus met een drielingzwangerschap: 35 weken is voldragen, dus als je dat haalt dan blijven je kinderen sowieso een paar weken in het ziekenhuis. Je hebt flink verhoogde kans op dat je aanzienlijk eerder bevalt en dus flink verhoogde kans dat 1 of meer van die kinderen iets overhoudt aan zijn of haar vroeggeboorte.
Je loopt verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging met risico op vroeggeboorte en schade of overlijden van jou.
Het is hartstikke zwaar.

Mijn advies is, niet doen.
Dank voor je tip.

Ik vraag me wel af hoe groot het percentage is mbt de kans op een drieling met drie follikels.
Een tweeling is voor ons geen probleem, een drieling liever niet. Maar als dit percentage maar 1% is bijv, dan is het te overzien voor nu. Na wat mislukte pogingen is het ook verdrietig om een poging te staken.

Morgenmiddag moet ik weer voor een echo om te bekijken of ze alle 3 doorgroeien of maar 1 of 2, en zal dan bespreken met de arts hoe of wat.
Had wel gister al een positieve ovulatietest op cd11.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
28-01-2024 16:46
Dank voor je tip.

Ik vraag me wel af hoe groot het percentage is mbt de kans op een drieling met drie follikels.
Een tweeling is voor ons geen probleem, een drieling liever niet. Maar als dit percentage maar 1% is bijv, dan is het te overzien voor nu. Na wat mislukte pogingen is het ook verdrietig om een poging te staken.

Morgenmiddag moet ik weer voor een echo om te bekijken of ze alle 3 doorgroeien of maar 1 of 2, en zal dan bespreken met de arts hoe of wat.
Had wel gister al een positieve ovulatietest op cd11.

Dat een tweelingzwangerschap voor jou geen bezwaar is betekent niet dat het zonder gevaar is natuurlijk.

Ik ken meer tweelingen met een zorgelijke vroeggeboorte dan zonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
28-01-2024 16:46
Dank voor je tip.

Ik vraag me wel af hoe groot het percentage is mbt de kans op een drieling met drie follikels.
Een tweeling is voor ons geen probleem, een drieling liever niet. Maar als dit percentage maar 1% is bijv, dan is het te overzien voor nu. Na wat mislukte pogingen is het ook verdrietig om een poging te staken.

Morgenmiddag moet ik weer voor een echo om te bekijken of ze alle 3 doorgroeien of maar 1 of 2, en zal dan bespreken met de arts hoe of wat.
Had wel gister al een positieve ovulatietest op cd11.

Dat een tweelingzwangerschap voor jou geen bezwaar is betekent niet dat het zonder gevaar is natuurlijk.

Ik ken meer tweelingen met een zorgelijke vroeggeboorte dan zonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helenax89 schreef:
28-01-2024 16:46
Dank voor je tip.

Ik vraag me wel af hoe groot het percentage is mbt de kans op een drieling met drie follikels.
Een tweeling is voor ons geen probleem, een drieling liever niet. Maar als dit percentage maar 1% is bijv, dan is het te overzien voor nu. Na wat mislukte pogingen is het ook verdrietig om een poging te staken.

Morgenmiddag moet ik weer voor een echo om te bekijken of ze alle 3 doorgroeien of maar 1 of 2, en zal dan bespreken met de arts hoe of wat.
Had wel gister al een positieve ovulatietest op cd11.

Je bent pas net bezig, je spiraal is er pas net een paar maanden uit. Beetje realiteitszin is wel handig hoor. Ik zou het niet doorzetten met 3 follikels.

En nee, 100000 topics over hetzelfde openen is niet okee, als daar je behoefte ligt kun je beter professionele hulp zoeken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven