Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
emili heb je uitslagen?

Follikelmeting nummer drie van deze ronde ook weer gehad
Zag er op zich goed uit. Ik had alleen wat vocht in mijn baarmoeder (vlak bij de baarmoedermond) waardoor mijn baarmoederslijm niet goed kon worden gemeten.
Zaterdag was die 11 mm, dus dat zit hoogstwaarschijnlijk wel goed
Follikel aan de rechterkant is mooi doorgegroeid naar 18-19mm.
Dat betekend dat ik vanavond de ovitrelle moet gaan spuiten
Wat fijn dat de follikel nu wel goed is doorgegroeid.
In je vruchtbare dagen nu dus?
18-19 mm is al bijna op springen toch?

Ik ben zojuist gebeld door het zkh.
Progesteron waarde van 50.
Hele mooie eisprong zei de gynaecologe.
Ze zegt: “het is spannend of je ongesteld gaat worden”. Dat worden lange dagen dus. En ik vrees een extra domper als het toch niet raak is. Heb verder helemaal geen kwaaltjes ofzo. Woensdag is mijn NOD.
Emili2004 schreef:
15-10-2018 16:27
Wat fijn dat de follikel nu wel goed is doorgegroeid.
In je vruchtbare dagen nu dus?
18-19 mm is al bijna op springen toch?

Ik ben zojuist gebeld door het zkh.
Progesteron waarde van 50.
Hele mooie eisprong zei de gynaecologe.
Ze zegt: “het is spannend of je ongesteld gaat worden”. Dat worden lange dagen dus. En ik vrees een extra domper als het toch niet raak is. Heb verder helemaal geen kwaaltjes ofzo. Woensdag is mijn NOD.
Die laatste dagen duren altijd zo lang haha.
Heel fijn dat de waardes goed waren

Vruchtbare dagen zijn inderdaad nu. Ei staat op springen en daar geeft de ovitrelle vanavond een extra zetje bij.
Vandaag nog maar eens van de gelegenheid gebruik maken
Hallo, sorry voor mijn afwezigheid. Ik zou gaan testen maar iets hield mij tegen. Helaas zondag ongesteld geworden...en hoe... erge krampen. Ik had er even flink de balen in. Meteen maar een doosje ovulatietesten gekocht voor de goede hoop.
Ongesteldheid is bijna weer over dus dan kunnen we er weer voor gaan.

Nog als reactie op mijn leeftijd: studeren ligt voor mij alweer 3 jaar me. Maar inderdaad het is nog relatief jong en we hebben dus ook wel even om er wat langer over te doen. Dat is dan ook wel een opluchting dat de biologische klok niet in mijn nek hijgt.
Onze tijd is nu.
Arcticfox de dagen hopelijk goed benut.

Wat balen Marianne!
En leeftijd doet er niet toe hoor, als je er aan toe bent, ben je er aan toe. Voordeel is inderdaad wel dat het meer tijd geeft. Maar niemand wil lang wachten natuurlijk.

Hier ook weer een dikke baler. Dinsdagavond begonnen de menstruatiekrampen al en ik kon alleen maar huilen. Wat een teleurstelling weer.
Emily wat frustrerend zeg. Vooral als ze kunnen zien dat je een perfecte eisprong hebt gehad. Dan zou t toch allenaal moeten lukken denk je. Ga je maar even goed verwennen.

Zie trouwens dat de tabel niet meer klopt. Zit inmiddels in ronde 10. Alleen ik zit zelf nooit achter een computer Mocht iemand zich vervelen? Mijn dank is groot. Vandaag 6dpo nog 1 weekje wachten.

Articfox succes met het wachten. Moet je nu ook nog bepaalde medicatie innemen om de innesteling te bevorden?
@cactus nee ik ben nu ven klaar met medicatie

Volgens mij is de to van dot topic niet meer actief. Dus zal de tabel njet worden aangepast.
Hi,

Jammer allemaal, dat we nog niet mogen feliciteren! Zou zo leuk zijn :) Ik lees/leef met iedereen mee, weet alleen niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve sterkte en hopelijk bij de volgende ronde goed nieuws!

Duim voor iedereen. X
Hoi meiden, ik was even afwezig maar las wel mee hier. Baalde erg dat ik telkens weer ongesteld werd en was de hoop een beetje verloren. Mijn NOD was vandaag of morgen en ik was al helemaal voorbereid om deze week de huisarts te gaan bellen omdat het nog niet gelukt is. Ineens had ik een gevoel vanmiddag dat ik een zwangerschapstest moest doen (normaal wacht ik mijn langste cyclus af en heb dus al lang niet meer getest). Mijn ovulatie was op dag 21 en nu op dag 30 heb ik best een duidelijk streepje op de predictor express. Ik deed later vanavond nog een action normale test waarop je amper een 2e streepje zag. Ik ben nog wel heel erg bang dat het toch niet zo is en dat ik ongesteld word ondanks de duidelijke streep. Ik denk dat ik morgen nog een test ga doen voor de zekerheid.
tirsgefeliciteerd een streep is een streep
Tirs, ben benieuwd! Hopelijk kunnen we feliciteren. Maar in principe lijkt het me dat je zwanger bent.

Ik had deze maand ovulatietesten gedaan, want na operatie wilde ik weten wanneer is de eisprong. Heb er 2 per dag gedaan... geen eisprong. Nou ja, kan natuurlijk keer gebeuren. Ben 35, dus schijnt veel vaker te zijn dat je geen eisprong hebt. Zondag moest ik ongesteld worden. Werd zaterdag beetje ongesteld. Maar normaal lig ik dubbel van de pijn en veel bloed, maar was bijna geen bloedverlies. Ik dacht dat komt morgen wel. Maar ook nier en vandaag beetje bruin, maar mag bijna geen naam hebben. Ben met vakantie, in oostenrijk. Twijfel nu of ik toch ergens test moet kopen of afwachten. Zucht.
Bedankt arcticfox! Ik had gister wat bruin bloed bij het plassen dus was echt heel bang dat ik een miskraam ging krijgen. Vanmorgen nieuwe test gedaan en gelukkig loopt deze goed op.

@ Miamora: ik zou we leven een test doen als ik jouw was, ben je iig van die onzekerheid af! of heb je het inmiddels al gedaan?
Tirs gefeliciteerd!! In welke ronde ben je zwanger geraakt?

Miamora heb je al een test gedAN? Ik ben erg benieuwd.

Articfox hoe gaat het bij jou?

Hier vanochtend zoals precies verwacht op mijn NOD ongesteld geworden. Ik voelde het gister al aankomen met krampen en mega opgezwollen buik. Baal enorm weer en net ff flink potje zitten janken. Wat een verdriet is dat telkens weer als het niet lukt. Nu officieel naar ronde 11. Ik ga iig de huisarts bellen voor een afspraak.
Cactus echt balen zeg. Ik zit nu ook in ronde elf en was bij mijn laatste menstruatie flinke verdrietig

Hier nog steeds met vlagen lage rugpijn en buikkramp. Moet nog afwachten tot dinsdag/woensdag minimaal, maar heb er niet zoveel hoop meer op deze ronde
@ cactus: Dit was ronde 11, ik dacht eigenlijk om als t nu niet gelukt was een afspraak te maken bij de huisarts maar dat is nu dus niet nodig.
Echt vervelend elke keer weer die menstruatie he :-( ik vond het ook echt lastig om hoop te houden. Misschien dat bij jouw ronde 11 ook wel een geluksronde word ik hoop het echt!!

@ arcticfox: ik blijf voor jouw ook duimen hoor, is je zo gegund :rose: hopelijk word je niet ongesteld! Ik had ook weinig hoop meer en voelde (en voel nog steeds) niks ervan.
Wat fijn Tirs!!
Gefeliciteerd.
Geeft weer hoop!

Snap de verdrietige momenten oh zo goed van iedereen hier.
Is gewoon elke maand zwaarder.

Ik zit nu aan het begin van ronde 13 (einde menstruatie) Wordt gewoon ook echt een obsessie dat zwanger worden, zoveel mee bezig. Maarja loslaten is lastig.

Cactus, dat ronde 11 inderdaad maar jouw ronde mag worden. De stap naar de huisarts voelt nu misschien heel groot, maar kan ook heel fijn zijn.

Fingers crossed voor jou Arcticfox.

Miamora al getest?
Vanochtend de huisarts gebeld, volgende week donderdag heb ik een afspraak staan. Voelt heel dubbel, aan de ene kant gaan we hopelijk hulp krijgen om t e.e.a. Uit te sluiten. Aan de andere kant had ik nooit verwacht dat dit nodig zou zijn en voel ik mij heel verdrietig. Met mijn vriend ook besproken dat we dit weekend onze ouders gaan inlichten. Hij wik het verder nog aan niemand delen en dat respecteer ik. Ik vind het wel fijn (Ondanks dat ik had gehoopt het als een verassing te kunnen zeggen) dat ze het weten en dat ik het kan gaan delen. Ik voel me (naast jullie) mij soms er erg alleen in. Het liefst zou ik het aan iedereen wil delen maar vriend is bang dat iedereen dan vragen blijft stellen en daar heeft hij geen behoefte aan. Maar nu krijgen we deze vragen ook en merk dat ik steeds smoesjes verzin of lieg als ik vragen krijg of wij geen kinderen willen, of waarom ik niet drink etc. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat mensen anders naar ons gaan kijken en het ook als het wel lukt als verrassing wil zeggen. Hebben jullie ervaring met het delen met je omgeving?
Cactus11 schreef:
26-10-2018 11:44
Vanochtend de huisarts gebeld, volgende week donderdag heb ik een afspraak staan. Voelt heel dubbel, aan de ene kant gaan we hopelijk hulp krijgen om t e.e.a. Uit te sluiten. Aan de andere kant had ik nooit verwacht dat dit nodig zou zijn en voel ik mij heel verdrietig. Met mijn vriend ook besproken dat we dit weekend onze ouders gaan inlichten. Hij wik het verder nog aan niemand delen en dat respecteer ik. Ik vind het wel fijn (Ondanks dat ik had gehoopt het als een verassing te kunnen zeggen) dat ze het weten en dat ik het kan gaan delen. Ik voel me (naast jullie) mij soms er erg alleen in. Het liefst zou ik het aan iedereen wil delen maar vriend is bang dat iedereen dan vragen blijft stellen en daar heeft hij geen behoefte aan. Maar nu krijgen we deze vragen ook en merk dat ik steeds smoesjes verzin of lieg als ik vragen krijg of wij geen kinderen willen, of waarom ik niet drink etc. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat mensen anders naar ons gaan kijken en het ook als het wel lukt als verrassing wil zeggen. Hebben jullie ervaring met het delen met je omgeving?
Mijn vriend is er nog niet aan toe om het te delen. Terwijl ik er steeds meer aan toe begin te raken. Uiteraard respecteer ik zijn gevoel
Een bevriend stel weet dat wij bezig zijn. Zij heeft in het voorjaar een miskraam gehad. Toen heb ik het haar verteld. Dat is voor ons beide fijn. Bij haar is het vooralsnog ook niet meer gelukt
Bij de vraag over kinderwens zeg ik dat wij kinderen willen aks de tijd daar is
Over alcohol drinken krijg ik eigenlijk geen vragen. Vind dat zo raar dat mensen dat vragen
Tirs gefeliciteerd! Hoe voel je je? Wat fijn dat het na 11 rondes gelukt is en je de huisarts niet hoeft te bellen. Nu lekker genieten :heart:

Arcticfox fijn dat jouw metingen binnen de waardes vallen. Reageer je ook goed erop of heb je last van de hormonen?

Miamora heb je uiteindelijk al getest? Je kan ook proberen iets langer door te testen, soms komt je ovulatie later dan je denkt. Maar hoop natuurlijk dat je zwanger bent en het niet nodig is.

Marianne ik ben ook nog vrij jong op zich (ben 27) en ze nemen je echt wel serieus hoor. Enige is dat ze (bij mij iig) minder snel wat gaan doen dan bijv bij iemand van 38. Daar mag je door je leeftijd eerder de medische molen in dan op onze leeftijd, omdat je met zelf proberen hogere kans hebt dan met ‘kunstmatige’ dingen. Gewoon een afspraak maken dus, al geeft het maar zekerheid dat alles okay is.

Wat goed cactus dat je een afspraak hebt ingepland! Ik heb het in eerste instantie alleen gedeeld met een van mijn twee beste vriendinnen. Is er zelf niet mee bezig, maar vind het helemaal prima erover te praten met mij. Is ook heel chill, niet snel gestresst (bijv bij de zaad uitslag die in eerste instantie niet goed bleek te zijn, later wel) en kan goed luisteren. Man deelt alles met zijn ouders en zus/zwager dus die heeft het toen wel op een gegeven moment verteld. Dat zijn wel meer stresskippen, maar nu uitslagen goed zijn is dat ook weer gestabiliseerd. Inmiddels heeft hij het wel met 2 vrienden gedeeld en ik met mijn andere beste vriendin. Mijn ouders weten nog niets momenteel trouwens. Een andere vriendin wist dat we bezig waren maar heb ik het laatst pas verteld van het hele traject. Kan je wel aanraden het iig met iemand te delen bijv een goede relaxte vriendin zodat je iig met iemand erover kan praten. Ik was ook heel bang voor dat vragen stellen, maar als je het in zeer kleine kring deelt valt het mee. Kan het je aanraden!

Balen Emili! Hoe voel je je nu? Jaaa het is zo frustrerend maar we moeten echt relaxt proberen te blijven, maar hoor wie het zegt want het is zo moeilijk.

Donderdag heb ik de uitslag van progesteron prikken op dag 19 gehad. Mijn waarde was 26 en gyn zei dat het perfect was. Als ik lees dat iemand hier 50 had word ik alweer onzeker maar als gyn zegt dat het een mooie eisprong is dan moet het goed zijn. Hier is het wachten op mijn menstruatie die niet komt maar durf gewoon niet echt te hopen. Ik had donderdag verwacht ongesteld te worden omdat cyclus laatste keren 24 dagen was. Vandaag zit ik op dag 27. Wil alleen niet te snel testen, liever ongesteld dan weer 1 stomme streep. Goede nieuws is dat ik in januari terug moest komen als mijn cyclus onder de 24 dagen komt maar dat is gezien deze ronde wss niet nodig. Afgesproken met gyn dat we in mei terug komen als er nog niets is gebeurt, maar hij zei dat hij ons sneller zwanger verwacht terug te zien, de positivio haha. Wij moeten ook zo denken van hem :-P

Inmiddels iemand met beter nieuws!?
Haha een lekker positief ingestelde arts, Lijkt me heerlijk!

Wij zijn open naar onze directe omgeving en dat bevalt me goed. Ik kan erover praten wanneer ik wil, maar hoeft niet als ik het niet wil.

Toch spannend Dana, hopelijk geen menstruatie.
Ik was degene met een progesteron waarde van 50, maar werd gewoon ongesteld. Dus zegt niks. Je hebt in ieder geval ook een prima eisprong gehad.
Hier alweer wat bruinverlies, dat zegt genoeg...
Hier inmiddels ook ongesteld geworden :whip:
:hug: voor jullie Arcticfox en Dana!
Dana-100 schreef:
28-10-2018 19:40
Hier inmiddels ook ongesteld geworden :whip:
Balen zeg
Hier heeft het nu ook doorgezet
Tris gefeliciteerd!! Ben blij voor je!

Deze ronde ben ik aan de slag met ovulatietesten van clear blue,maar heb mijn eisprong nog niet gevonden. Terwijl ik het nu ongeveer zou verwachten.
Onze tijd is nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven