Salaris zwangerschapsverlof??

17-08-2019 12:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Weet iemand hoe het zit kwa salaris tijdens verlof,
Ik heb dit jaar 15 uur gewerkt vanaf januari, alleen nu is een client overleden en gaat er 2en half uur af, krijg ik nu dan gewoon voor 15 uur salaris of?
Ik heb een 13-15 uur contract.
Kan er namelijk niet veel over vinden.
Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kijken ze naar een bepaald gemiddelde van de afgelopen xxx weken/maanden. Staat er niks in je CAO?
Alle reacties Link kopieren
Is die client overleden tijdens je verlof of daarvoor?
Zover ik weet krijg je het gemiddelde van de gepresteerde uren over een bepaalde tijd uitgekeerd. Zo gaat het toch bij mijn man die 'jaaruren' in zijn contract heeft en dus sommige maanden heel veel en sommige maanden weinig werkt. Als hij ziek is dan krijgt het het gemiddelde berekend over de afgelopen drie maanden uitgekeerd.
oudblond wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:28
0.26% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ben je al met verlof? Of duurt het nog lang voordat je gaat?
Als je een 0-uren of flexibel contract hebt dan is het inderdaad vaan een gemiddelde van je aantal uren. Als je verlof nu al gaande is met 15 uur dan wordt dat niet gekort, eenmaal aangevraagd = aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verlof gaay 8 oktober in, ik kan er niks over vinden in mijn cao..
Ik heb 10-15 uur contract typte verkeerd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het even na bij HR. En tot oktober is nog lang. Er kan zomaar een client en dus uren bij komen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wil ik dan ook een terug erbij, maar wil dat financieel niet hoeven missen in mijn verlof wil echt voor 15 uur, daarom vroeg ik het me af want als mijn verlof toch voor 15 uur word uitbetaald laat ik het die 7 weken dat ik nog moet werken zo, anders er nog 1 client bij
Alle reacties Link kopieren
Ze horen te kijken naar het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden. Je werkgever krijgt het terug van uwv dus daar zou je dan altijd op kunnen vragen hoeveel het moet zijn als je de brief niet automatisch ontvangt.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een gemiddelde over de afgelopen tijd. Als er dus geen cliënt bij komt zal het dus minder dan 15 uur zijn wat je gaat krijgen tijdens je verlof.
Alle reacties Link kopieren
Okee ja ik denk niet dat ze mij een nieuwe vaste client gaan geven voor die 7 weken,
Hoop zoiezo dat ik het nog red hoop het wel want wil het goed kunnen afsluiten
Alle reacties Link kopieren
Shar898 schreef:
17-08-2019 13:01
Okee ja ik denk niet dat ze mij een nieuwe vaste client gaan geven voor die 7 weken,
Hoop zoiezo dat ik het nog red hoop het wel want wil het goed kunnen afsluiten
Ehh 12.5 uur per week werken of je dat red tot je verlof? De meeste werkende vrouwen draaien veel meer uren..

En je zwangerschapsverlof zal betaald worden van het gemiddeld aantal uren dat je gewerkt hebt.
Christiana schreef:
17-08-2019 13:10
Ehh 12.5 uur per week werken of je dat red tot je verlof? De meeste werkende vrouwen draaien veel meer uren..

En je zwangerschapsverlof zal betaald worden van het gemiddeld aantal uren dat je gewerkt hebt.
En zat ook niet. Ligt aan de klachten en het soort werk. Thuiszorgmedewerkster/schoonmaker is dan hele dag op een kantoorstoel hangen.
Of de klachten die per zwangerschap nogal verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een min-max contract. Ze kijken naar het gemiddeld aantal uren van de afgelopen 12 maanden en dan ook naar het gemiddelde salaris. Je werkgever krijgt dit van het UWV vergoed.
Als je ivm gezondheid niet meer je volle 10 uur kunt werken per week, ga je voor een gedeelte de ziektewet in. En word je voor sowieso die 10 uur in je verlof uitbetaald.
daanstje wijzigde dit bericht op 17-08-2019 14:46
Reden: Lelijke zinsbouw fout
1.78% gewijzigd
https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer ... suitkering

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven