Slapende handen / Vocht vasthouden
zondag 10 februari 2019 om 07:03
zondag 10 februari 2019 om 09:44
zondag 10 februari 2019 om 09:53
Ja, ''s nachts eigenlijk al heel de zwangerschap maar sinds paar weken ook overdag. En dan vooral mijn schrijfhand. Ben gelukkig al 37 weken dus nog maar eventjes.Miekje-5 schreef: ↑10-02-2019 09:44Ik kreeg vsn vk tip om polsbeschermers voor skaten te dragen s nachts. Nog niet geprobeerd. Op een kussen leggen pols zo recht mogelijk. Veel drinken lichte hand/vingeroefeningen (in warm water) Maar bevallen is veruit de beste oplossing helaas. Irritant he heb er ook al paar wkn last van?
zondag 10 februari 2019 om 09:59
Ik kreeg de tip om mijn handen/polsen iets omhoog te leggen 's nachts, zodat het vocht iets beter terug kon stromen. Heb het wel geprobeerd, maar ik heb de neiging om mijn handen helemaal op te krullen en onder mijn hoofd te leggen. Dus het werkte niet echt, omdat ik zodra ik sliep mijn handen op een andere manier neerlegde. Brace wel geprobeerd, maar vond ik heel naar slapen (omdat ik mijn polsen dus niet meer kon buigen).
zondag 10 februari 2019 om 11:51
zondag 10 februari 2019 om 12:56
Fysio hier zei dat ze er weinig aan kon doen omdat het tijdelijk iets is.Kacheltje90 schreef: ↑10-02-2019 12:54Ik loop er voor bij de fysio. Ze hebben daar een speciaal apparaat voor die wat meer ruime maakt in de polsen. Ik heb er echt baat bij!
Misschien even zoeken of er een fysio bij je in de buurt zit die cts behandelt.
zondag 10 februari 2019 om 14:05
zondag 10 februari 2019 om 16:56
zondag 10 februari 2019 om 21:43
Ik ga er ook wel van uit dat het carpaal tunnel is, maar ook dat het na bevalling over is. Zoek dus meer oplossing voor komende paar weken.
zondag 10 februari 2019 om 23:24
zondag 10 februari 2019 om 23:30
Wat vervelend to! Hier ook gehad bij de 1e zwangerschap..volgensmij vanaf 34 weken ofzo..vond het echt heel naar! Ik kon niet meer gewoon plat in bed liggen dan werden de handen helemaal doof en gingen pijn doen (net zoals je 's nachts weleens wakker wordt als je arm afgekneld is..) ik kon alleen nog maar slapen met polsbraces en laatste weken droeg ik die ook overdag. Na de bevalling duurde het nog wel een aantal weken voor het over was.
Bij de 2e zwangerschap overigens helemaal geen last gehad!
Sterkte..dit is zo'n gevalletje 'laatste loodjes'...!
Bij de 2e zwangerschap overigens helemaal geen last gehad!
Sterkte..dit is zo'n gevalletje 'laatste loodjes'...!